מתי שנת הגאולה

שלושה הרצאות חדשות עלו לדף

שנת הגאולה בפסוק הראשון בתורה מדהים ביותר - פלא פלאים - עודכן ב יח אדר תשע"ה - 9.3.2015 - שלושה חלקים 

*** 

דף הרצאות זה הוא המשך לדף ההרצאות סוד הגאולה - משיח בתשע"ו כל המידע אודות שנת העת רצון לגאולה התשע"ו עשרות רמזים וגימטריות המראים שנת התשע"ו זו שנת הגאולה הסופית (גאולת בעיתה)

אמר להם רבי שמעון אין רצונו של הקב"ה בזה שיתגלה לעולם כל כך, וכשיהיה קרוב לימות המשיח אפילו נערים שבעולם עתידים למצוא נסתרות של החכמה ולדעת על ידו קיצים וחשבונות, ובאותו הזמן יתגלה לכל (זוהר הקדוש פרשת וירא דף קיח ע"א)

חלק 3

חלק 2

חלק 1

שנת הגאולה רמוזה במילה השישית

26.02.2015 הייתם מאמינים שכל שנת הגאולה רמוזה במילה השישית בתורה במילה "ואת" אחת ההרצאות הכי חזקות שיש - 15 דק' - קלה להבנה - חידושים שלא נגלו מאז בריאת העולם...

שנת הגאולה רמוזה במילה בראשית

שנת הגאולה רמוזה בשם ה'

תגובות (18)

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    |

    אומרים שלוש הרצאות ולא שלושה…:)

    להגיב

    • איציק

      |

      גימטריות שמצאתי חדשות

      א] וְיֵדְעוּ כִּי-אַתָּה שִׁמְךָ יְהוָה לְבַדֶּךָ עֶלְיוֹן, עַל-כָּל-הָאָרֶץ.[ תהילים פרג פ"ג פסוק י"ט.מזמור שאומרים בי' טבת בשחרית]
      גימטריה של מילוי דמילוי רגיל 12212
      ב] מָצָאתִי, דָּוִד עַבְדִּי; בְּשֶׁמֶן קָדְשִׁי מְשַׁחְתִּיו .[ תהילים פרק פ"ט פסוק כ"א ]
      גימטריה רגיל 2211 + אלופו של עולם….והרי לנו משיח בי' בטבת.
      ג] מִתּוֹךְ וּמֵחָמָס, יִגְאַל נַפְשָׁם; וְיֵיקַר דָּמָם בְּעֵינָיו.1692

      ד] הִנֵּה יְהוָה, הִשְׁמִיעַ אֶל-קְצֵה הָאָרֶץ, אִמְרוּ לְבַת-צִיּוֹן, הִנֵּה יִשְׁעֵךְ בָּא; הִנֵּה שְׂכָרוֹ אִתּוֹ, וּפְעֻלָּתוֹ לְפָנָיו.
      [ישעיהו ס"ב י"א ] מילוי גדול 22012
      ה] וְנִלְחֲמוּ אֵלֶיךָ, וְלֹא-יוּכְלוּ לָךְ: כִּי-אִתְּךָ אֲנִי נְאֻם-יְהוָה, לְהַצִּילֶךָ.[ירמיה פרק א' פסוק י"ט] מתי זה יקרה? מילוי רגיל ללא מילה 2212
      ו] הִנֵּה יָמִים בָּאִים, נְאֻם-יְהוָה, וְנִגַּשׁ חוֹרֵשׁ בַּקֹּצֵר, וְדֹרֵךְ עֲנָבִים בְּמֹשֵׁךְ הַזָּרַע; וְהִטִּיפוּ הֶהָרִים עָסִיס, וְכָל-הַגְּבָעוֹת תִּתְמוֹגַגְנָה [עמוס פרק ט פסוק י"ג] מילוי רגיל 12022
      ז] לעשות נקמה בגוים תוכחות בלאומים . גימטריה ריבוע רגיל 5776
      ח] מָגִנֵּנוּ, רְאֵה אֱלֹהִים; וְהַבֵּט, פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ. 981 רגיל
      ט] כֵּן, תִּרְדְּפֵם בְּסַעֲרֶךָ; וּבְסוּפָתְךָ תְבַהֲלֵם.רגיל + אותיות 2221
      י] וְיֵדְעוּ כִּי-אַתָּה שִׁמְךָ יְהוָה לְבַדֶּךָ:עֶלְיוֹן, עַל-כָּל-הָאָרֶץ..מילוי דמילוי רגיל 12212
      יא] וְצַדִּיקִים–יִשְׂמְחוּ יַעַלְצוּ, לִפְנֵי אֱלֹהִים; וְיָשִׂישׂוּ בְשִׂמְחָה..רגיל ישר והפוך 5775
      יב] יְהוָה הוֹשִׁיעָה: הַמֶּלֶךְ, יַעֲנֵנוּ בְיוֹם-קָרְאֵנוּ. מילוי רגיל 2756 [גימטריה חמשת אלפים שבע מאות שבעים ושש]
      י"ג] בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה; נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס. מילוי גדול 2015
      י"ד] שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם, אֶת-יְהוָה; הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן.תהילים קמז .יב. מילוי רגיל 3630 .א"ט ב"ח=2015
      ט"ו] יַחֵל יִשְׂרָאֵל, אֶל-יְהוָה מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם..לפני .ספר הבריאה 988
      ט"ז] מתוך מגילת אסתר. רמז מדהים. בַּחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי, הוּא-חֹדֶשׁ טֵבֵת–בִּשְׁנַת-שֶׁבַע, לְמַלְכוּתוֹ.
      תקלידו בתוכנה ותראו את הממצא. 3333.
      י:ז] ממגילת רות. לִינִי הַלַּיְלָה, וְהָיָה בַבֹּקֶר אִם-יִגְאָלֵךְ טוֹב יִגְאָל, וְאִם-לֹא יַחְפֹּץ לְגָאֳלֵךְ וּגְאַלְתִּיךְ אָנֹכִי, חַי-יְהוָה; שִׁכְבִי, עַד-הַבֹּקֶר = גדול + אותיות 5776
      ח"י] משלי פרק ו' פסוק ט"ו . עַל-כֵּן–פִּתְאֹם, יָבוֹא אֵידוֹ; פֶּתַע יִשָּׁבֵר, וְאֵין מַרְפֵּא. רגיל+ אותיות 2212
      י"ט] ישעיה א. כ"ז. ציון בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה; וְשָׁבֶיהָ, בִּצְדָקָה. מילוי גדול 7760
      כ] ישעיה נ"ב .ט [חלק מהפסוק] . כִּי-נִחַם יְהוָה עַמּוֹ, גָּאַל יְרוּשָׁלִָם. רגיל ישר והפוך .988 .אט בח 1335
      כ"א] ה ו – י ה הושִׁיעָה. הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיום קָרְאֵנוּ:.רגיל=1118 .מילוי רגיל 2756 .לפני 1202
      כ"ב] העיקר הי"ב שאומרים באני מאמין. וְשֶׁיָּבוא מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ..רגיל + מילים 781 .
      כ"ג] חִזְקוּ וְאִמְצוּ, אַל-תִּירְאוּ וְאַל-תַּעַרְצוּ מִפְּנֵיהֶם: כִּי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, הוּא הַהֹלֵךְ עִמָּךְ–לֹא יַרְפְּךָ, וְלֹא יַעַזְבֶךָּ. דברים לא .ו.גדול פלוס אותיות 5776
      כ"ד] יג בכסליו התשעו = [לפי הזוהר 32 יום לאחר מות הצדיק ה5 בי"א בחשוון התשעו מהפיגוע בהר נוף] אות שלישית 363. רגיל + את בש 1820 .
      אטום על ארהב = רגיל + משולש 1820

      להגיב

  • אמילי

    |

    בס"ד', כתבתי בצ'אט לפני כמה שעות על דיווח של העיראקים המרמז על הגאולה הקרובה בצעדי ענק, עיראק דיווחה שדאעש היתקדמו לבסיס בכיוון מיזרח לראמדי אשר בעיראק ועכשיו כנראה כבר נימצאים שם,אירן הציעה לעיראק להיכנס כדי לחלץ את ראמדי מיידי דאעש,על פי הזוהר הקדוש כתוב בעלון סוד החשמל לשבועות וגוג ומגוג,רמז על הכתוב בספר ויקרא כו',ה "והשיג לכם דיש את בציר [אירגון דאעש יכבוש את בצרה בעיראק] ובציר ישיג את זרע[בגמטריה סוריא היינו שהשלב אחרי זה יהיה נפילת דמשק [אותיות מקדש בהיפוך] , וכשאנו רואים שדאעש בעיראק מיתקדם אפשר להבין שנותר זמן קצר עד שנראה את קיום כל הנבואה שהשלב הבא בקרוב יהיה נפילת סוריה וכתוב שכשנראה שנירון מיזרחי [גמטריה באשר אסד]יפול אז תבוא הגאולה לישראל ויתקיים הפסוק"ואכלתם לחמכם לשובע וישבתם לבטח בארצכם" שנחייה וניזכה כל עם ישראל "אל ידח ממנו נידח" א.כ.י.ר

    להגיב

    • ישראל יהודה

      |

      בדקתי את הגמתריה נירון מזרחי ובשאר אסד וזה לא שווה

      להגיב

    • איל

      |

      גאולת אלוהים בקרוב צריכים תפילה המונית הכתל המערבי

      להגיב

  • הילה

    |

    שנת הגאולה רמוזה בגאולה הראשונה ממצרים "ותעל שועתם"- אותיות 'תעלו מתשע"ו". הרב מרדכי אליהו זצ"ל רמז זאת בקריאתו ליהודי חו"ל לעלות לישראל בשנת היובל וחזר על כך כמה פעמים בשיחה שנתן, והושמעה באזכרה לפני שבוע.
    רמז נוסף בתורה "ואכלת ושבעת וברכת"- מתי "ברכת" כאשר התקיים בך "ושבעת" כרמז על הברכה והשובע באחרית הימים "ושבעת" אותיות "בתשע"ו".

    להגיב

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    |

    חודש אפריל זמן פסח במילה אפריל יש אותיות המלאך רפאל
    רפאל במילוי אלף =ריש פא אלף למד = 776 תשעו
    פסח זה יציאת מצרים ולכן יש חשיבות למילוי של רפאל
    חברת רפאל אמצעי לחימה פיתחה את כיפת ברזל =749=סכום מספרי מזמורי תיקון הכללי =16+32+41+42+59+77+90+105+137+150 אולי זה רמז לראש השנה . רפאל במילוי יוד =ריש פי אלף למד =785 הפוך 587 =485+102 = תהלים קב=תפילה לעני אותיות לעני =נעילה כלומר תפלת נעילה יום כיפור
    במילה בראשית יש אותיות אתבש ברא אלהים יש אותיות אלבם אתבש+אלבם=776 תשעו
    אלבם מילוי =111+74+412+80 =677 הפוך 776 תשעו
    אתבש מילוי אלף =111+407+412+360 =1290 מחשבונות הקץ האחרונים שבספר דניאל
    בראשית באונקלוס בקדמין יש במילה זו אותיות קדמי לכן מספר קדמי הוא בסוד הראשית החכמה
    מה הוא ההתחלה של הגאולה מספר קדמי של :
    נ נח נחמ נחמן מאומן =1880 בסוד הראשית של אחרית הימים נחמן =148=פסח =מצה =135 יש לציין שמצה במילוי מם צדי הא =190=קץ 1880+135=2015
    אשרי המחכה 1335 דומה לגימטריא של מצה =135 רק חסר שלוש אחד 1880 = 1000(=קץ) + 880 =קץ 88(=פח) 0(אפס =סמך) =פח סמך =קץ פסח =מצה =135
    בנוסף המילה פסח דומה למילה חיפוש ובפסח מחביאים ומחפשים את האפיקומן שיש במילה זה אותיות יפקון
    ומי שחיפש את האפיקומן כמובן גם מצא את המצה נשמע דומה .
    במילה אפיקומן יש אותיות נקם כמו שכתוב יום נקם בלבי ושנת גאולי באה רמז למצה=135 שהיא בעזרת השם שנת הגאולה
    מראשית של אחרית הימים שהיא שנת 1880
    1290 1335 שימו לב כמה דומים שני המספרים לתאריך של יום הכיפור הקרוב 1290 1335 23.9.2015

    להגיב

    • מערכת כי לה' המלוכה

      |

      דברים יפים מאד נחזק את הדברים שכתבת…
      פסח = 148 = נחמן
      נכתוב: "מאה ארבעים ושמונה" והנה זה פלא שוב קיבלנו 776

      להגיב

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    |

    שנת יקוק =26+750=776=תשעו
    כידוע יקוק שם המורה על הכתר כי שם זה :
    אות ראשונה חכמה
    אות שניה בינה
    אות שלישית תפארת
    אות רביעית מלכות
    כלומר האדם השלם כללות כל הספירות ועל כן שם זה
    הוא בכתר וכתר=620 שיש במספר זה שתיים ושש 26=הויה
    והנהגת הכתר היא לעתיד לבא שלפיה מגלים חסדים אינסופיים
    גם לאלה שלא ראויים שזה החינמיות שיזכו לה כולם בעולם הבא לכן להגיד שנת הויה זה בדיוק כמו להגיד שנת הגאולה
    בעזרת השם תשעו ברוך השם לעולם אמן ואמן .

    להגיב

  • מיכאל

    |

    ב"ה
    כתוב "לקרוא שנת רצון ליהוה"
    אז ב"ה זה מסתדר טוב, יישר כח.

    המשיח כבר פה מחכה לגאול אותנו, ואנחנו ישנים!!!!

    הוא מחכה להתגלות, ואנחנו לא נותנים לו!!!!

    ה' מאד אוהב אתכם ורוצה בטובתכם, אבל הוא רוצה שתהיו איתו!!!! רק איתו!!!!

    בואו ונעשה כולנו יחד תשובה שלמה, ותבוא הגאולה ברחמים!!!

    להגיב

  • יצחק

    |

    נכנס אלול, ואין שום רמז למלחמה… מה ההסבר?

    להגיב

  • משתמש אנונימי

    |

    יש דברים מיוחדים שנראים בתאריכים שאנחנו מתקרבים אליהם
    קודם כל המילה בראשית זה אותיות א בתשרי כלומר ראש השנה שחל כל שנה בתאריך זה
    והמילה בראשית בגימטריא 913 שזה 13 ו 9 כלומר
    שלוש עשרה בספטמבר וזה בדיוק התאריך של ראש השנה הקרוב א בתשרי
    יש משפט שאומר נעוץ סופן בתחילתן כלומר הסוף הקץ נעוץ בהתחלה כלומר מתי ש א בתשרי שזה בראשית יפול על
    הגימטריא של בראשית שזה בלועזי 913 ה13 בספטמבר בעזרת השם זה קורה בשנת הגאולה
    קורה עוד משהו מעניין בראש השנה :
    ראש השנה =861
    1000 =קץ (צדי סופית 900)
    ראש השנה + 139 =861 +139 =1000 =קץ
    משמעות החשבון הוא שראש השנה פלוס התאריך של ראש השנה הקרוב שזה 13 בספטמבר (139) נותן תוצאה של 1000 בדיוק שזה קץ לכן יש חשיבות גדולה לתאריך הלועזי של ראש השנה הקרוב
    בנוסף ביום כיפור יש גם משהו מעניין בתאריך :
    יום הכיפורים השנה חל בתאריך לועזי ב- 23.9
    מה שמעניין שיום הכיפורים נאמר עליו כמו פורים מלשון פור
    שזה הגורל גורל = 239 בדיוק התאריך של יום כיפור
    שזה בהיפוך 932 = כב +תשרי =22+910=932 =שמחת תורה
    המשמעות של זה שיום כיפור שזה צום ותענית שתאריכו מתקשר בחשבון לשמחת תורה אומרת שהשנה הצום והתענית
    וחבלי המשיח יתהפכו לשמחה כי הרי הפך התאריך הלועזי של יום הכיפור נותן את התאריך העברי של שימחת התורה בחינת כיפורים כמו פורים בחינת ונהפוך הוא כמו שכתוב במגילה
    דרך הגב מה שצעק יוליוס שטרייכר המשפטי נירנברג שזה היה
    לקראת שמחת תורה או בסוף סוכות הוא צעק פורים 1946 וזה רמז ליום הכיפורים שחל זמן קצר לפני .
    עכשיו לעניין נוסף ידוע הסיפור על השנה שהיתה מוצפנת במגילת אסתר בשמות בני המן בשלושת האותיות שנכתבו
    בקטן ושמותיהם :
    1. פרשנדתא = אות תאו קטנה
    2.פרמשתא = אות שין קטנה
    3.ויזתא =אות זין קטנה
    כלומר שנת תשז שבה תלו את עשרת הנאצים במשפטי נירנברג
    מה שמעניין שלא רק שהאות זין הקטנה נמצאת בבן המן האחרון
    שזה רמז לקץ לסוף אלא גם ויזתא בן המן האחרון בגימטריא
    ויזתא =424 =משיח בן דוד אם נמלא את הוא זין =67
    ובפורים קרה ונהפוך הוא שזה הכל התהפך לגאולה וישוע והצלה
    אם נהפוך את זין =67 =76 פלוס שמות שתי האותיות הקטנות הראשונות 76 פלוס תש =76+400+300 =776=תשעו
    שזאת השנה שבאה עלינו לטובה חוץ מזה אם הינו לוקחים את המילוי רגיל אז הינו מקבלים את סכום שלושת האותיות 767
    אבל שנה זו כבר עברה אז השנה הכי מאוחרת היא בצורפת שלושת המספרים היא שנת 776
    בנוסף שטרייכר צעק בנוסף לפורים שזה יום כיפור שהיה זמן
    קצר לפני את השנה 1946 ולמה זה מרמז 46=הבדלה=לוי
    כתוב ויבדל את הלויים מלשון הבדלה שוב בהבדלה נאמר
    כוס ישועות אשא המילה ישועות יש בה אותיות תשעו
    מילוי אלף של המילה הבדלה =הא+בית+דלת+למד+הא =932=כב +תשרי המהופך 239 =גורל =פור =כיפור
    וגם התאריך הלועזי של יום כיפור שחל ב 23 בספטמבר =23.9
    מה החשיבות של ההבדלה היא מסמלת את מוצאי שבת שזה בחינת מוצאי שביעית כי שבת זה שבע וכן המילה הבדלה יש אותיות לב שזה האמא הבינה שנקראת על פי הסוד עמק אחרית
    כלומר אחרית הימים כלומר הקץ וחכמה נקראת עמק ראשית או ראשית חכמה האבא לכן הקץ זה דווקא האמא והאבא
    זה הראשית מאיפה שמתחילים לחשב את הקץ .
    כוס ישועות =878=משיח במילוי רגיל
    כוס =סוכה אותיות דומות
    נקווה שהגאולה קרובה
    ברוך השם לעולם אמן ואמן .

    להגיב

  • יוני

    |

    שלום וברכה אני מאוד מחזק פעילותך ועבודתיך אך אנא השתדל להסביר קצת יותר בהרצאותיך שהכול זה רמזים וכיוצא אך אין זה מן הבטוח כי אחר כך שלא קורים הדברים במשך השנים כפי הפרשנות הרי שזה גורם לחולשה באמונה כי עם כל הכבוד אף אחד לא יודע מתי בדיוק יגיע משיח ודאי שנזכה היום אך צריך בזהירות לעסוק בנושא זה תודה ושנה טובה

    להגיב

  • הטח מלראות

    |

    רמז נוסף בע"ה לשנת תשע"ו:
    במגילת אסתר ידועים הדברים מדברי חז"ל כי כל פעם שנאמר המלך בלא המלך אחשוורוש, הרי שהכוונה לקב"ה מלכו של עולם (מגילה טו ע"ב). והנה ישנו פסוק בתחילת המגלה שביארוהו המפרשים על גאולת ישראל:
    (פרק א ,ה): "וּבִמְלוֹאת הַיָּמִים הָאֵלֶּה עָשָׂה הַמֶּלֶךְ לְכָל הָעָם הַנִּמְצְאִים בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה לְמִגָּדוֹל וְעַד קָטָן מִשְׁתֶּה שִׁבְעַת יָמִים בַּחֲצַר גִּנַּת בִּיתַן המלך"ַ.
    והנה ר"א מגרמייזא (הרוקח) שידוע שכל דבריו ברוח הקודש נאמרו, ביאר כך את הפסוקים ברובד הסוד שלהם:
    "משתה של אחשוורוש רמז למשתה ולשמחת האומות בעולם הזה. "ובמלאות הימים האלה"- כשיכלה זמן שמחתם ויבוא עולם חדש, זהו זמן של ישראל" (הובא בפי' תוספות השלם עמ' ו, ירושלים תשס"ג מהדורת גליס). והנה כד תחשבו כל הפסוק בגימטריה עם המילים יעלה: תשע"ו!!!
    במהרה בימינו אמן!

    להגיב

  • ראובן

    |

    אנא כתוב מה יפריך את קביעותיך ואת גישתך. רק תכתוב מה צריך לקרות כדי שתרים ידיך ותאמר סליחה טעיתי והטעתי ואכן הקב"ה לא מחוייב לחשבונותיי במיוחד לא כשהם מחישובי הקץ עליהם אמרו חז"ל תיפח רוחם .

    להגיב

  • הט"ח מלראות

    |

    לכל הטוענים כי יש איסור חישוב קיצין בכל חיפושי הסימנים הללו, הנה קינצי מילין על כך, כדי לפרוך אחת ולתמיד את כל הטענות הללו, חסרות הבסיס שנובעות מבורות ותו לא מידי.
    האם באמת אין לדעת את זמן הקץ?
    יש הטוענים שזמן ביאת המשיח אינו דבר ידוע שהרי מאז חורבן ביהמ"ק אין לנו נביאים, ואף לנביאים עצמם לא אמר ה' מתי יבוא משיח.
    על דברים אלו יש לתמוה, שהרי כבר כתב בעל "היד רמה" (מגדולי הראשונים) על סנהדרין צז ע"ב כי בוודאי קץ 'בעתה' ידוע לאליהו. אך יותר מכך הרי הקץ מבואר ומחושבן בדניאל וביאר המלבי"ם על דניאל (ח, יט) כי המלאך ביאר לדניאל את הקץ בנבואה, מה שמחייב את התקיימותה אף מהצד הנבואי (עי"ש). ומה שכתוב בדניאל (יב, ט) "כִּי סְתֻמִים וַחֲתֻמִים הַדְּבָרִים עַד עֵת קֵץ", שמכאן כתב האבן עזרא שהקץ לא היה ברור לדניאל למרות הנבואה – איך שלא יהיה, כבר כתבו כל המפרשים כי אף אם לדניאל לא היו ברורים הדברים כי היה רחוק מזמן התרחשות הנבואה, אך לנמצאים קרוב לזמן הקץ, יהיו ברורים הדברים:
    "לך דניאל – ר"ל לך משאלתך ולא תשאל עוד כי דברי הגאולה יהיו סתומים וחתומים ברמז לבל ידעוה עד עת קץ אבל בבוא הקץ יתחכמו הכל להבין הרמז" (מצודות דוד שם, וכן כתב הראב"ע, וכן המלבי"ם. וכן כתב רש"י בדניאל יב, י) .
    מכאן מבואר ומפורש בדברי קדמוננו הראשונים והאחרונים, כי דווקא קרוב לקץ הגאולה והישועה, הקץ יהיה יותר ברור וידוע לכל האנשים החפצים בכך. והאמת שדברים אלו מפורשים בזוהר (ח"א דף קיז ע"ב בתרגום המתוק מדבש):" אמר להם רבי שמעון אין רצונו של הקב"ה בזה שיתגלה זמן הקץ בבירור לבני העולם. וכשיהיה קרוב לימות המשיח אז ירבה הדעת בעולם עד שאפילו התינוקות עתידים למצוא ולדעת חכמות נסתרות ולדעת בהם קיצים וחשבונות של הגאולה, ובאותו הזמן יתגלה זמן הקץ לכל בני האדם. מתי זה יהיה? בזמן שתקום כנסת ישראל מעפר הגלות כשיקים אותה הקב"ה שזה יהיה קרוב לימות המשיח אז כולם ידעו את זמן הגאולה".
    ואם תקשה שהרי כתוב "כי יום נקם בליבי ושנת גאולי באה" (ישעיה סג, ד) ודרשו חז"ל שאין הקץ ידוע לאף אדם דלבא לפומא לא גליא (סנהדרין צט ע"א; מדרש תהילים ט; מדרש הנעלם בראשית מאמר יהי אור); אין זה קשה כיון שדווקא היום המדויק לא ידוע אך השנה יכולה להיוודע (בינה לעיתים ח"א דרוש ג' לשבת הגדול; פירוש המצוות לרמח"ל על מצוות תפילין ש"י) וכן דווקא בריחוק מהקץ אין לדעת, אך קרוב אליו ידעו כולם (יד מצרים על הגש"פ לגר"י חבר).
    האם יש איסור לחשב את הקץ?
    עוד טוענים שכבר כתוב תיפח רוחן של מחשבי קיצין, וזוהי קללה כלפי אנשים העושים חשבונות מתי יבוא משיח כי אם לא יבוא זה מכניס אנשים לדכאון וכד'. ומכאן שאין להצביע על שום תאריך וזמן לביאת המשיח.
    על דברים אלו יאמר אחת ולתמיד ובקול רם: אין שום איסור לחשב את הקץ!!!
    נכון אומנם שהרמב"ם ( בהקדמה לפרק חלק) והמהר"ל בפרק לא' בנצח ישראל אסרו חישוב קיצין מתוך דברי הגמ' בסנהדרין, אלא שבאמת דבריהם דחויים מההלכה! וזאת ולו מפני שדברי הרמב"ם והמהר"ל הם כמעט יחידאיים בפירוש זה!
    צריך לדעת שרוב הראשונים והאחרונים סוברים שאין שום איסור לחשב קיצין (ואדרבה!) אלא אם כן הכוונה היא לומר שזהו הקץ בלבד, ואם יעבור הזמן ומשיח לא יבוא, הרי שאין יותר משיח. רק זהו האיסור! אין איסור לכוון לקץ מסוים מתוך אמירה שאנו מקווים וכך נראה לנו כי זה הקץ, אך אפשר שיהיה אחרת. כך פירש רש"י בסנהדרין צז; והיד רמה שם; המהרש"א שם; וכן מפורש ב'עיון יעקב' לר"י ן חביב על סנהדרין צז; וכן האברבנאל במעייני הישועה מעין א תמר ב, שעוד מוסיף שכל האיסור הוא רק למי שמחשב ע"פ אסטרולוגיה.
    ובאמת המון מגדולי ישראל חישבו קיצין כי כך הבינו הגמרא, היינו שכל האיסור הוא רק למי שקובע שדווקא זה הקץ ואין אחר, וכן כתב הגר"ר מרגליות על שו"ת מן השמים סי' עב שזו הסיבה שכל גדולי ישראל כתבו קיצין.
    והנה רשימה חלקית בלבד של גדולי ישראל שמנו קיצין (מתוך מה שמנה הגר"ר מרגליות בהערותיו לשו"ת מן השמים סי' עב): פרקי דר"א (פכ"ח) והזוהר בכמה מקומות, ורס"ג באמו"ד חישב הקץ ; ורש"י על דניאל (ח, יד); ר' בחיי (על בראשית ב); ר' חננאל (מובא בר' בחיי פר' בא פס' ומושב בנ"י); ר"ש ן' דוד ; ר' יוסף ן' יחיא בביאור לדניאל; ר' אביגדור קרא בס' הקנה (לו ע"א); הרלב"ג על דניאל; ברית מנוחה ; רמב"ן בס' הגאולה; תשב"ץ (בס' אהב משפט כב ע"ב); ר' אברהם בר חייא נשיא במגלת המגלה; ר"י ערמא בעקדת יצחק (שער נו); ר"ע מן האדומים (באמרי בינה פמ"ג); פענח רזא תלמיד המהר"ל (פר' וילך) ; דעת זקנים מבעלי התוספות (עה"פ וימצאו איש); ר' יו"ט מכלהויזן בעל ס' הנצחון; אברבנאל (במעייני הישועה מעין יא תמר ו); הר"ש מולכו בהמפואר; המגלה עמוקות ; אור החיים (בפר' צו ופר' פנחס); הגר"א בספד"צ (פ"ה) ; תולדות יעקב יוסף פר' נשא; זהר חי מקומרנא (פר' וישלח עה"פ מי זאת הנשקפה).

    ועכשיו הבה נשאל: וכי לאחר שיש כמות נכבדה כזו (וזו רשימה חלקית בלבד!) של גדולי ונשיאי הדורות היותר מפורסמים, שאינם אוסרים לחשב את הקץ, האם אפשר ליקח את דברי הרמב"ם והמהר"ל ולהתייחס אליהם כהלכה כנגד קול אחיד זה וכנגד דברי חז"ל המפורשים והזוהר?!

    אך יותר מכן נאמר: אפילו אם יהיה מתעקש כלשהו שכך סובר –היינו שדברי הרמב"ם והמהר"ל דוחים את כל גדולי ישראל ואף את דברי חז"ל בזוהר ובפרקי אליעזר (מה שהוא תמוה ביותר לטעון כך), נשיב לו כדברי המלבי"ם (על דניאל פרק ח פסוק כו – חלק באור הענין; וכן מסופר על טענתו זו בשרי המאה ח"א עמ' 169; ובס' המלבי"ם ליעקב גלר עמ' 73 שמביא מקורות רבים לדרשת המלבי"ם הזו) שכל החשש להתייאשות מהגאולה הוא דווקא כשהזמן בחישוב הקץ כשיש עוד זמן ארוך. אך כשהגאולה כ"כ קרובה (שרק 6000 שנה הוי עלמא ולא יותר) אין לחשוש להתייאשות הציבור!

    אך האמת צריכה להיאמר שכל זה רק לרווחתא דמילתא, כי באמת אין כאן שום חישוב קיצין, שהוא חישוב הקץ בדניאל, אלא קיום דברי חז"ל. אני אסביר: חישוב קיצין הוא חישוב הקץ שמופיע בספר דניאל כמה פעמים. אך האמת שבד"כ כל השמועות שמסתובבות סביב ביאת המשיח בשנה זו, כלל לא מסתמכות על חישוב קיצין. הם מסתמכות על סימנים, שמופיעים בנביאים ופורשו בחז"ל שמסרו לנו אותם ולא בכדי- שהרי כל נבואה שנצרכה לדורות נכתבה ומה שלא, לא.
    כולם מכירים את הגמ' בשבת (לא ע"א) שאחד הדברים ששואלים אדם בבואו ליום הדין הוא האם ציפית לישועה.וביארו רש"י והר"ן שהכוונה היא האם ציפית להתקיימות דברי הנביאים בימיך. ואין מדובר רק על הקץ המגולה. הכוונה בוודאי על כל הסימנים שחז"ל ביארו מפסוקי הנביאים- גם כאלו המדברים על ביאת המשיח עצמו; וכן, גם כאלו המזהים את מלחמת גוג ומגוג. היעלה על הדעת שחז"ל טרחו וכתבו סימנים לשווא?! מזה הרי ברור כי אנו דווקא מחויבים לנסות לראות איך הקץ מתקרב ובא, לחפש סימנים, ומן הסתם גם להצביע על המסתבר. כך גם הסביר מרן החפץ חיים (מכתבי הח"ח ניו יורק תשי"ג בסופם עמ' י' מתורגם מאידיש) שביאר כי ציפייה לישועה היא שהאדם משים עצמו כצופה העומד על המגדל ומחפש סימנים, ולא די לומר "אני מצפה אני מצפה". ועוד כתב הפלא יועץ בערך גאולה כי האמונה והצפייה לביאת המשיח מתבטאת במעשים, ורק זהו אדם המאמין, שניכר מדבריו שאכן הוא מצפה. ממילא מי שמצביע על הסימנים ואומר הנה הנה הוא בא, הוא זה המקיים דברי חז"ל. והבה נהיה אמיתיים. האם מי שאומר שהוא מאמין שבכל יום יבוא משיחנו, באמת מחכה עם מזוודה מוכנה ליד הדלת? ואם לא איך הוא מקיים את הצווי ציפית לישועה? אלא שצריך להאמין שיכולה להיות אפשרות שיבוא בכל יום, אך לגבי המסתבר הצפייה הולכת לפי הסימנים שאדם מזהה וכפי שביארנו.
    שנזכה ונחיה ונראה עוד השנה בע"ה בביאת משיח צדקנו בבי"א!

    להגיב

השאירו תגובה

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE