הִתְקָרְבוּת נְדִירָה בֵּין כּוֹכַב שַׁבְּתַאי לְכוֹכַב צֶדֶק בְּיָמִים אֵלּוּ | עוד על צופן הפלא 1820 | סוד החשמל

הִתְקָרְבוּת נְדִירָה בֵּין כּוֹכַב שַׁבְּתַאי לְכוֹכַב צֶדֶק בְּיָמִים אֵלּוּ.

מוּבָא בַּסֵּפֶר ‘תַּרְבּוּת הַמַּאיָה וְהַיַּהֲדוּת’ מֵהָרַב גְּלָזֶרְסוֹן וּפְּרוֹפֶסוֹר הָארְלִיק, שֶׁמְּבִיאִים תַּרְבּוּיוֹת שֶׁל גּוֹיִם מִלִּפְנֵי יוֹתֵר מִ2000 שָׁנָה שֶׁהִתְיַחֲסוּ לִשְׁנַת 2012 לְמִנְיָנָם כְּסוֹף הָעוֹלָם, וּבְיֶתֶר דִּיּוּק הֵם מְסַיְּמִים אֶת הַלּוּחַ שֶׁלָּהֶם בְּיוֹם עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת ה’תשע”ג. 21/12/12 וְהַמַּאיָה הִגִּיעוּ לְזֶה עַל פִּי מַדַּע הָאֶסְטְרוֹנוֹמְיָה, שֶׁעוֹמֵד לָחוּל שִׁנּוּי גָּדוֹל בִּשְׁנַת 2012 שֶׁלָרִאשׁוֹנָה יְקַבֵּל כַּדּוּר הָאָרֶץ אֶנֶרְגְּיָה בְּאֹפֶן יָשִׁיר מִקַּו הַהוּנָב, שֶׁהוּא הַקַּו שֶׁנּוֹתֵן אֶת הָאֶנֶרְגְּיָה לַשֶּׁמֶשׁ וְכוֹכָבִים וְכוּ’. וְלֹא כְּמוֹ תָּמִיד שֶׁכַּדּוּר הָאָרֶץ מְקַבֵּל רַק דֶּרֶךְ הַשֶּׁמֶשׁ וְכוֹכָבִים. וּמֵבִיא שָׁם תַּגְלִיּוֹת מַדָּעִיּוֹת גְּדוֹלוֹת נוֹסָפוֹת, שֶׁמְיֹעָדוֹת לַשָּׁנָה הַזֹּאת. וּבֵאֵר הרה”ג ר’ ג. בֶּן עָטָר שליט”א שֶׁאוּלַי הַכַּוָּנָה לַתַּאֲרִיךְ 20/12/20 שֶׁנִּרְמָז בּוֹ הַמִּסְפָּר 2012 מִשְּׁנֵי הַכִּוּוּנִים, וְכֵן הַתַּאֲרִיךְ לְמָחֳרָת 21/12/20 שֶׁמַּקְבִּיל מַמָּשׁ לַתַּאֲרִיךְ שֶׁל הַמַּאיָה וְהַמִּסְפָּרִים דּוֹמִים. וְהֵם הַתַּאֲרִיכִים ו’ ז’ בְּטֵבֵת תשפ”א שֶׁמּוּבָא בְּלוּחַ ‘דָּבָר בְּעִתּוֹ’ שֶׁהָיָה בְּחִבּוּר שְׁנֵי הַיָּמִים הָאֵלּוּ דָּבָר אַסְטְרוֹנוֹמִי גָדוֹל שֶׁיָּכוֹל לְהִתְחַבֵּר עִם הַחִשּׁוּבִים הָאַסְטְרוֹנוֹמִים שֶׁל הַמַּאיָה, הִתְקָרְבוּת בֵּין כּוֹכַב שַׁבְּתַאי לְכוֹכַב צֶדֶק, שֶׁהוּא דָּבָר נָדִיר שֶׁקּוֹרֶה אַחַת לְאַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנִים, וְהוּא זְמַן מְסֻגָּל לְהַתְחִיל תַּהְפּוּכוֹת בָּעוֹלָם, וּכְפִי שֶׁרָאִינוּ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁהִתְפּוֹרְרָה הַמֶּמְשָׁלָה בְּאֹפֶן סוֹפִי, וְכֵן נִכְנְסוּ צוֹלְלוֹת גַּרְעִינִיּוֹת לַמִּפְרָץ הַפַּרְסִי וְיֵשׁ אִיּוּמֵי מִלְחָמָה, וְהִתְגַּלָּה נָגִיף חָדָשׁ בִּבְרִיטַנְיָה שֶׁמַּפְחִיד אֶת כָּל הָעוֹלָם. וְכֵן מוּבָא בְּסֵפֶר הַפְּלִיאָה (ד”ה שאל משה למט”ט) שֶׁלַּנּוֹצְרִים יֵשׁ אֱמוּנָה מֵאוֹתוֹ הָאִישׁ עַל סוֹף הָעוֹלָם, וּלְפִי סֵפֶר הַפְּלִיאָה הָאֱמוּנָה הַזֹּאת הִיא סוֹף הָעוֹלָם הָאֲמִתִּי שֶׁלָּהֶם, וּזְמַן הַגְּאֻלָּה שֶׁל כְּלַל יִשְׂרָאֵל, וּבִשְׁנַת תשפ”א יוֹצֵא עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת בְּדִיּוּק בְּיוֹם הַחַגָּא שֶׁלָּהֶם 25/12. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ ל. שִׁטְרִית שליט”א שֶׁ׳עֲשִׁירֵי בְּטֵבֵת הֵ”י תָּי”ו שִׁי”ן פֵּ”ה אָלֶ”ף׳ עִם הָאוֹתִיּוֹת וְהַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל בְּגִימַטְרִיָּא הִשְׁתַּלְשְׁלוּת הַשָּׁנָה הַלּוֹעֲזִית 2020. וְזֶה חָל בְּפָרָשַׁת וַיִּגַּשׁ שֶׁבָּהּ נִפְגָּשִׁים יְהוּדָה וְיוֹסֵף בְּסוֹד חִבּוּר שְׁנֵי מְשִׂיחִין בַּגְּאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה. 

 

צֹפֶן פֶּלֶא עַל עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת תשפ”א

הַ’חֲתַם סוֹפֵר’ שׁוֹאֵל (‘תורת משה’ דרוש לז’ אדר, דרשות לח’ טבת) מַדּוּעַ חָמוּר יוֹתֵר צוֹם עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת מִצּוֹם תִּשְׁעָה בְּאָב, כְּפִי שֶׁרוֹאִים שֶׁצּוֹם תִּשְׁעָה בְּאָב אֵינוֹ דּוֹחֶה שַׁבָּת, וְצוֹם עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת דּוֹחֶה שַׁבָּת. [בַּלּוּחַ שֶׁלָּנוּ עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת לֹא יָחוּל בְּשַׁבָּת, אֲבָל אִם מְקַדְּשִׁים עַל פִּי הָרְאִיָּה, יִתָּכֵן שֶׁיָּחוּל]. וּמְבָאֵר הַ’חֲתַם סוֹפֵר’ שֶׁהַתְחָלַת הַצָּרָה קָשָׁה יוֹתֵר מִגְּמַר הַצָּרָה, כִּי שָׁם הַשֹּׁרֶשׁ שֶׁל כָּל הַצָּרוֹת, וְכָל הַשְּׁאָר הֵם תּוֹצָאָה מִמַּה שֶּׁהִתְחִיל שָׁם. וְאַדְּרַבָּה גְּמַר הַצָּרוֹת מְצַיֵּן אֶת סוֹף הַצָּרוֹת וּתְחִלַּת צְמִיחַת הַיְשׁוּעָה שֶׁנּוֹלַד מָשִׁיחַ בְּתִשְׁעָה בְּאָב. וּמוֹסִיף הַ’חֲתַם סוֹפֵר’ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר כְּשֶׁמַּגִּיעַ אוֹתוֹ יוֹם שֶׁל עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת, יוֹשְׁבִין בֵּית דִּין שֶׁלְּמַעְלָה וְגוֹזְרִין הַחֻרְבָּן שֶׁל כָּל שָׁנָה וְשָׁנָה. וּבְסֵפֶר ‘לִקּוּטֵי לֵוִי יִצְחָק’ מוּבָא שֶׁחֹדֶשׁ טֵבֵת הוּא הַחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי, בְּחִינַת מַלְכוּת, שֶׁהִיא הַסְּפִירָה הָעֲשִׂירִית. לָכֵן נִקְרָא טֵבֵת מִלְּשׁוֹן ט’ בַּת. הַיְינוּ ט’ סְפִירוֹת שֶׁמַּשְׁפִּיעוֹת לַבַּת, שֶׁהִיא הַמַּלְכוּת, וּכְפִי שֶׁמּוּבָא בְּרַשִׁ”י (אסתר ב, טז) שֶׁחֹדֶשׁ טֵבֵת הוּא עֵת צִנָּה שֶׁהַגּוּף נֶהֱנֶה מִן הַגּוּף. וְכֵן טֵבֵת הוּא מִלְּשׁוֹן הֲטָבַת הַנֵּרוֹת. וְלָכֵן תְּקוּפַת טֵבֵת, הִיא הַתְּקוּפָה הָרְבִיעִית, דְּמַלְכוּת הִיא הָאוֹת הָרְבִיעִית שֶׁבְּשֵׁם הוי”ה. וּמְבֹאָר לִדְבָרֵינוּ שֶׁחֹדֶשׁ זֶה הוּא שֹׁרֶשׁ הַמַּלְכוּת, וּבִּפְרָט יוֹם הָעֲשִׂירִי בְּטֵבֵת שֶׁהוּא עֲשִׂירִי שֶׁבָּעֲשִׂירִי, בִּבְחִינַת מַלְכוּת שֶׁבַּמַלְכוּת. וְזֶה הַסּוֹד שֶׁל קֶבֶר דָּוִד הַמֶּלֶךְ, שֶׁהוּא הַצִּיּוּן שֶׁבְּצִיּוֹן, בִּבְחִינַת מַלְכוּת שֶׁבַּמַלְכוּת. לְפִי זֶה, מַתְאִים מְאֹד שֶׁתְּחִילַת הִתְנוֹצְצוּת הַגְּאֻלָּה תִּהְיֶה בְּרֵאשִׁית חֹדֶשׁ טֵבֵת, כְּשֵׁם שֶׁתְּחִלַּת הַצָּרוֹת הָיוּ בִּזְמַן הַזֶּה. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ צִיּוֹן דָּוִד סִיבּוֹנִי שליט”א שֶׁעֲשָׂרָה בְּטֵבֵת ר”ת וְס”ת בְּעִתָּ”הּ. וְכֵן עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת עִם הַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. וְכֵן י’ בְּטֵבֵת בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ יוֹסֵף מַרְצִיָּאנוֹ שליט”א שֶׁיּוֹד בְּטֵבֵת בְּגִימַטְרִיָּא לְשׁוֹן הַגְּמָרָא (עירובין מג.) יוֹם שֶׁבֶּן דָּוִד בָּא בוֹ. והוסיף הרה”ג ר’ ל. שטרית שליט”א שמשיח י׳ בטבת בגימטריא תשפ”א.

מוּבָא בְּשֵׁם הַג”ר יוֹרָם אֲבַרְגֵּ’יל זצ”ל שֶׁאָמַר לִפְנֵי מוֹתוֹ שֶׁהָיָה לוֹ חִזָּיוֹן שֶׁבַּעֲשָׂרָה בְּטֵבֵת תשע”ו יִכְלוּ הָרְשָׁעִים וְתַתְחִיל גְּאֻלַּת יִשְׂרָאֵל, וְהִזְהִיר מְאֹד לֹא לִנְסֹעַ לְארה”ב בַּזְּמַן הַזֶּה. וְהָעִנְיָן נִרְמָז בַּכָּתוּב הַמְדַבֵּר עַל כִּלְיוֹן הָרְשָׁעִים: (תהילים צא, ח) “רַק בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט [אוֹתִיּוֹת י’ טֵבֵת] וְשִׁלֻּמַת [בְּגִימַטְרִיָּא תשע”ו] רְשָׁעִים תִּרְאֶה”. וְשָׁמַעְתִּי שֶׁהָרֶמֶז הוּא גַּם עַל עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת תשפ”א, כִּי וְשִׁלֻּמַת עִם הָאוֹתִיּוֹת עוֹלֶה תשפ”א. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ צ. פ. שליט”א שֶׁצּוֹם הָעֲשִׂירִי ה’תשפ”א בְּא”ת ב”ש עוֹלֶה תשע”ו, רֶמֶז שֶׁהוּא מַשְׁלִים אֶת צוֹם הָעֲשִׂירִי בִּשְׁנַת תשע”ו. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ רְאוּבֵן פְרֶנְקֵל שליט”א שֶׁהָעִנְיָן נִרְמָז גַּם בְּדִבְרֵי הַגְּמָרָא שֶׁמְּדַבֶּרֶת עַל הִתְחַדְּשׁוּת הַמַּלְכוּת בִּזְמַן הַגְּאֻלָּה: (ר”ה כה.) אָמַר לֵיהּ רַבִּי לְרַבִּי חִיָּא, זִיל לְעֵין טַב וְקַדְּשֵׁיהּ לְיַרְחָא, וּשְׁלַח לִי סִימָנָא “דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׁרָאֵל חַי וְקַיָּם”. עֵין טַב מְרַמֵּז עַל הַפָּסוּק “בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט”. וְכֵן סוֹד הָרְאִיָּה וְהָעַיִן מְרַמֵּז עַל מִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג שֶׁל עַיִ”ן הָאֻמּוֹת. וְכֵן י’ טֵבֵת נִרְמָז בַּכָּתוּב שֶׁאָמַר בֹּעַז עַל רוּת כְּשֶׁבָּאָה לְהָקִים אֶת מַלְכוּת בֵּית דָּוִד (רות ג, י) “וַיֹּאמֶר בְּרוּכָה אַתְּ לַידֹוָד בִּתִּי הֵיטַבְתְּ חַסְדֵּךְ הָאַחֲרוֹן מִן הָרִאשׁוֹן לְבִלְתִּי לֶכֶת אַחֲרֵי הַבַּחוּרִים אִם דַּל וְאִם עָשִׁיר”. וְכֵן בַּפָּסוּק שֶׁנֶּאֱמַר עַל מִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג (ירמי’ א, יא) “מַה אַתָּה רֹאֶה יִרְמְיָהוּ וָאֹמַר מַקֵּל שָׁקֵד אֲנִי רֹאֶה: וַיֹּאמֶר ה’ אֵלַי הֵיטַבְתָּ לִרְאוֹת כִּי שֹׁקֵד אֲנִי עַל דְּבָרִי לַעֲשׂתוֹ“.

וְנָבִיא צֹפָן יְחִידִי מַדְהִים; מָשִׁי”חַ טֵבֵ”ת עֲשִׂירִ”י שֶׁמּוֹפִיעַ פַּעַם אַחַת בִּלְבָד בְּסֵפֶר בְּרֵאשִׁית, וְהוּא מוֹפִיעַ בְּדִלּוּג 1820 אוֹתִיּוֹת, שֶׁהוּא הַמִּסְפָּר שֶׁל בְּרֵאשִׁית בְּמִלּוּי הָאוֹתִיּוֹת, וְהוּא כַּיָּדוּעַ, מִסְפָּר שֶׁל חוֹתָם קָדוֹשׁ בַּתּוֹרָה, כְּמִסְפַּר שְׁמוֹת הוי”ה שֶׁיֵּשׁ בַּתּוֹרָה. הַמִּלָּה מָשִׁי”חַ בַּדִּלּוּג הַזֶּה מַתְחִילָה בָּאוֹת ם’ סְתוּמָה, שֶׁהִיא סוֹד לֵדַת מָשִׁיחַ, וּכְפִי שֶׁרוֹאִים שֶׁמִּתְחַבֶּרֶת לִתְחִלַּת הַדִּלּוּג תֵּבַת הוֹלִיד”וּ, הַמְרַמֶּזֶת עַל הַלֵּדָה. וְכֵן הַפָּסוּק שֶׁל לֵדַת מָשִׁיחַ מִמּוֹאָב בְּנוֹ שֶׁל לוֹט, חוֹתֵךְ אֶת הַדִּלּוּג הַזֶּה, וְרוֹאִים שֶׁתֵּבַת מוֹאָ”ב, וְתֵבַת לוֹ”ט נִמְצָאוֹת בְּתוֹךְ הַדִּלּוּג מַמָּשׁ. וּמִצַּד שְׂמֹאל צָמוּד לַדִּלּוּג מַמָּשׁ, יֵשׁ תשע”ו מִלְּמַטָּה לְמַעְלָה. וְעִם הָאוֹתִיּוֹת וְהַכּוֹלֵל בְּגִימַטְרִיָּא תשפ”א. וְכֵן חוֹתֵךְ אֶת הַדִּלּוּג הַכָּתוּב (בראשית כב, טז) “בִּי נִשְׁבַּעְתִּי נְאֻם ה'” שֶׁעָלָיו אוֹמֵר הָרַמְבַּ”ן “וְהִנֵּה זוֹ הַבְטָחָה שְׁלֵמָה בַּגְּאֻלָּה הָעֲתִידָה לָנוּ”. וְכֵן חוֹתֵךְ אֶת הַדִּלּוּג הַכָּתוּב (בראשית יד, יז) “אֶל עֵמֶק שָׁוֵה הוּא עֵמֶק הַמֶּלֶךְ” שֶׁקָּשׁוּר לְלֵדַת מָשִׁיחַ, כִּי שָׁם חָגַג אַבְרָהָם אֶת הַצָּלַת לוֹט מִמִּלְחֶמֶת הַמְּלָכִים לְצֹרֶךְ הוֹלָדַת הַמָּשִׁיחַ.

 

עוֹד הוֹסִיף חָכָם אֶחָד שֶׁהוֹאִיל וְהַצֹּפֶן הוּא בְּצוּרַת כִּסֵּא, נִתַּן לִרְאוֹת בַּצֹּפֶן גַּם צוּרַת הֲדֹם רַגְלָיו שֶׁמּוֹפִיעוֹת אוֹתִיּוֹת תשפ”א בִּשְׁתֵּי שׁוּרוֹת זוֹ לְיַד זוֹ בְּדִלּוּג 1820, וְכָתוּב אֵ”שׁ פ”ת רֶמֶז עַל בֵּית הַמִּקְדָּשׁ שֶׁעָתִיד לְהִבָּנוֹת בָּאֵ”שׁ. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב עַל בֵּית הַמִּקְדָּשׁ: (ישעיה סו, א) “כֹּה אָמַר יְהֹוָ”ה הַשָּׁמַיִם כִּסְאִי וְהָאָרֶץ הֲדֹם רַגְלָי אֵי זֶה בַיִת אֲשֶׁר תִּבְנוּ לִי וְאֵי זֶה מָקוֹם מְנוּחָתִי”. וּבְנוֹסָף רוֹאִים אֶת הַמִּלִּים: לתשע”ו נָסוּ ה’, שֶׁיֵּשׁ כָּאן רֶמֶז שֶׁמִּשְּׁנַת תשע”ו בָּרְחוּ ה’ שָׁנִים כִּלְשׁוֹן הַפָּסוּק שֶׁבְּמִלְחֶמֶת הַמְּלָכִים, בָּהּ עוֹבֵר הַצֹּפֶן, “וְהַנִּשְׁאָרִים הֶרָה נָּסוּ”, וּלְפִי זֶה מַגִּיעִים לַעֲשָׂרָה בְּטֵבֵת תשפ”א. חָשׁוּב לְצַיֵּן, שֶׁחֲזַ”ל הִבְטִיחוּ שֶׁמָּשִׁיחַ לֹא יַגִּיעַ בְּעֶרֶב שַׁבָּת וְהַשָּׁנָה עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת חָל בְּעֶרֶב שַׁבָּת, כָּךְ שֶׁכַּוָּנַת הַצֹּפֶן הִיא שֶׁבְּיוֹם זֶה הקב”ה יִגְזֹר שֶׁיָּבוֹא מָשִׁיחַ בְּהֶמְשֵׁךְ הַשָּׁנָה עַד סוֹף תשפ”א. וְכֵן כִּסֵּא וַהֲדֹם רַגְלָיו בְּגִימַטְרִיָּא שְׁכִינָה. כְּמוֹ שֶּׁרוֹאִים מֵהַפָּסוּק “וְהָאָרֶץ הֲדֹם רַגְלָי” כִּי הָאָרֶץ מְסַמֶּלֶת אֶת הַשְּׁכִינָה.

עדכון יום ה’ נוסף תוספת לצופן זה כאן בקישור

שָׁמַעְתִּי גַּם רְמָזִים עַל הֶחֳדָשִׁים טֵבֵ”ת שְׁבָ”ט תשפ”א מֵהרה”ג ר’ א. י. שליט”א בַּכָּתוּב עַל הַמַּפָּלָה הַסּוֹפִית שֶׁל הַמִּצְרִים בִּגְאֻלַּת מִצְרַיִם: (שמות טו, ד) “מַרְכְּבֹת פַּרְעֹה וְחֵילוֹ יָרָה בַיָּם וּמִבְחַר שָׁלִשָׁיו טֻבְּעוּ בְיַם סוּף: תְּהֹמֹת יְכַסְיֻמוּ יָרְדוּ בִמְצוֹלֹת כְּמוֹ אָבֶן” ר”ת שטבסת”י בְּגִימַטְרִיָּא תשפ”א וְנִרְמְזוּ אוֹתִיּוֹת תִּשְׁבִּ”י ס”ט, הַיְנוּ תִּשְׁבִּ”י שֶׁמַּגִּיעַ אַחֲרֵי ס”ט שָׁנִים שֶׁל חֶבְלֵי מָשִׁיחַ בִּשְׁנַת הָע’. וְכֵן תשעטב”י יֵשׁ בּוֹ אוֹתִיּוֹת טֵבֵ”ת שְׁבָ”ט. וּבְעֶצֶם בָּאוֹתִיּוֹת טֵבֵ”ת שְׁבָ”ט עַצְמָן יֵשׁ אוֹתִיּוֹת תִּשְׁבִּ”י אִם נוֹסִיף כּוֹלֵל לָאוֹת ט’ לַעֲשׂוֹתָהּ י’. וְכֵן לְפִי סֵדֶר הַמַּזָּלוֹת, הֶחֳדָשִׁים טֵבֵת שְׁבָט קְשׁוּרִים עִם מַזַּל שַׁבְּתַאי אוֹתִיּוֹת תִּשְׁבִּ”י. גַּם פֻּרְסַם שֶׁבְּז’ טֵבֵת תשפ”א יִהְיֶה חִבּוּר בַּשָּׁמַיִם בֵּין כּוֹכַב צֶדֶק לְכוֹכַב שַׁבְּתַאי שֶׁהוּא מְאֹרָע נָדִיר בְּיוֹתֵר, וְשָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ אַבְרָהָם אַגָּשִׂי שליט”א שֶׁצֶּדֶק וְשַׁבְּתַאי בְּגִימַטְרִיָּא בְּרֵאשִׁית. וְכֵן שָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ ח. ש. שליט”א שֶׁכָּל אוֹתִיּוֹת שַׁבְּתַא”י נִמְצָאוֹת בִּבְרֵאשִׁי”ת.

וְכֵן שָׁלִשָׁיו מְרַמֵּז עַל שְׁלִיש עוֹלָם שֶׁיִּנָּצֵל בְּמִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג. כַּמּוּבָא בַּכָּתוּב (זכריה יג, ח) “וְהָיָה בְכָל הָאָרֶץ נְאֻם ה’ פִּי שְׁנַיִם בָּהּ יִכָּרְתוּ יִגְוָעוּ וְהַשְּׁלִשִׁית יִוָּתֶר בָּהּ”. וְכֵן צֵרוּף הַמִּלִּים “פִּי שְׁנַיִם”, מֻזְכָּר שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּתַּנַּ”ךְ פַּעַם אַחַת שֶׁהִזְכַּרְנוּ עַל מִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג שֶׁשְּׁנֵי שְׁלִישׁ מֵהָעוֹלָם לֹא יִשְׂרֹד אֶת הַמִּלְחָמָה: וּפַעַם שְׁנִיָּה עַל הַשְׁפָּעַת אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא מְבַשֵּׂר הַגְּאֻלָּה: (מ”ב ב, ט) “וַיְהִי כְעָבְרָם וְאֵלִיָּהוּ אָמַר אֶל אֱלִישָׁע שְׁאַל מָה אֶעֱשֶׂה לָּךְ בְּטֶרֶם אֶלָּקַח מֵעִמָּךְ וַיֹּאמֶר אֱלִישָׁע וִיהִי נָא פִּי שְׁנַיִם בְּרוּחֲךָ אֵלָי”. וְהֵבֵאנוּ שֶׁתִּשְׁבִּ”י נִרְמָז בַּכָּתוּב “וּמִבְחַר שָׁלִשָׁיו טֻבְּעוּ בְיַם סוּף”. וְכֵן בַּעַ”ל רֵי”חַ שֶׁמְּסַמֵּל אֶת הַמָּשִׁיחַ, נִרְמָז בָּאוֹת הַשְּׁנִיָּה מִסּוֹף הַמִּלָּה לְפִי הַסֵּדֶר “מַרְכְּבֹת פַּרְעֹה וְחֵילוֹ יָרָה בַיָּם וּמִבְחַר”.

וְכֵן טֵבֵת שְׁבָט אִם הַנ”ט יָמִים שֶׁיֵּשׁ בָּחֳדָשִׁים טֵבֵת שְׁבָט יַעֲלֶה בְּגִימַטְרִיָּא שְׁנַת תשפ”א, וְכֵן טֵבֵת שְׁבָט בְּגִימַטְרִיָּא תִּשְׁבֶּךָּ שֶׁמְּרַמֵּז עַל תִּשְׁבִּי וְהַגְּאֻלָּה, וּכְפִי שֶׁמָּצִינוּ בְּרַשִּׁ”י (במדבר כד, כב) “עַד מָה אַשּׁוּר תִּשְׁבֶּךָּ” עַד הֵיכָן הוּא מַגְלֶה אוֹתָם שֶׁמָּא לַחְלַח וְחָבוֹר אֵין זֶה טִרוּד מִן הָעוֹלָם אֶלָּא טִלְטוּל מִמָּקוֹם לְמָקוֹם וְתָשׁוּב עִם שְׁאָר הַגָּלֻיּוֹת. וּמוּבָא בְּסֵפֶר ‘אוֹר הַמֵּאִיר’ שֶׁבְּתֵבַת “תִּשְׁבֶּךָּ” מְרֻמָּז קֵץ הַגְּאֻלָּה הָעֲתִידָה.

הָאוֹתִיּוֹת הַמְשֻׁתָּפוֹת לְטֵבֵת וּשְׁבָט, הֵן ט”ב שֶׁנִּרְמָז בְּמַאֲמַר חֲזַ”ל טַב לְמֵיסֵב טָן דּוּ מִלְּמֵיתַב אַרְמְלוּ, הַיְנוּ שְׁנֵי הֶחֳדָשִׁים טֵבֵת שְׁבָט שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אוֹתִיּוֹת טָ”ב, וְיֵשׁ בָּהֶם ט”ן יָמִים, וְהֵם קְשׁוּרִים עִם הַיִּחוּד הָעֶלְיוֹן שֶׁנִּרְמָז בָּעִנְיָן הַזֶּה שֶׁהָאִשָּׁה אוֹמֶרֶת שֶׁיּוֹתֵר טוֹב לִהְיוֹת נְשׂוּאָה אֲפִלּוּ עִם בַּעַל פָּשׁוּט וְלִהְיוֹת טָן דּוּ הַיְנוּ שְׁנֵי גּוּפִים, מֵאֲשֶׁר לְהִשָּׁאֵר רַוָּקָה חַס וְשָׁלוֹם, וְזֶה קָשׁוּר עִם חֳדָשִׁים טֵבֵת שְׁבָט שֶׁהַגּוּף נֶהֱנָה מֵהַגּוּף. וְכֵן שְׁנֵי חֳדָשִׁים טֵבֵת שְׁבָט הֵם כְּנֶגֶד סְפִירוֹת הַנֵּצַח וְהַהוֹד שֶׁמְּבִיאִים לַיִּחוּד הָעֶלְיוֹן.

וְכֵן תשעטב”י אוֹתִיּוֹת שַׁבָּ”ת סי”ט, שֶׁהוּא לְפִי הָרַמְבַּ”ם שִׁעוּר בְּהִלְכוֹת שַׁבָּת הַמֶּרְחָק בֵּין הָאֲגוּדָל לָאֶצְבָּעוֹת, וְשִׁעוּר זֶה מְסַמֵּל אֶת זְמַן הַקֵּץ שֶׁנַּגִּיעַ מֵהָאֶצְבָּעוֹת לַאֲגוּדָל שֶׁנִּקְרֵאת בֹּהֶן, כַּמּוּבָא בַּמִּדְרָשׁ (ילקוט שמות קפג) רַבִּי יִשְׁמָעֵאל אוֹמֵר חָמֵשׁ אֶצְבָּעוֹת שֶׁל יַד יְמִינוֹ שֶׁל הקב”ה כֻּלָּם לְסוֹד גְּאֻלָּה, אֶצְבַּע קְטַנָּה בָּהּ הֶרְאָה הקב”ה מַה לַּעֲשׂוֹת בַּתֵּבָה, שֶׁנֶּאֱמַר “וְזֶה אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה אֹתָהּ”, אֶצְבַּע שְׁנִיָּה לַקְּטַנָּה בָּהּ הִכָּה אֶת הַמִּצְרִיִּים “אֶצְבַּע אֱלֹהִים הִיא”, כַּמָּה לָקוּ בְּאֶצְבַּע וְגוֹ’, שְׁלִישִׁית שֶׁהִיא שְׁלִישִׁית לַקְּטַנָּה כָּתַב בָּהּ הַלּוּחוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר “כְּתֻבִים בְּאֶצְבַּע אֱלֹהִים”, רְבִיעִית שֶׁהִיא שְׁנִיָּה לַבֹּהֶן בָּהּ הֶרְאָה לְמֹשֶה מַה יִּתְּנוּ לְפִדְיוֹן נַפְשָׁם, שֶׁנֶּאֱמַר “זֶה יִתְּנוּ”, בֹּהֶן וְכָל הַיָּד בָּהּ עָתִיד לְהַשְׁמִיד אֶת צָרָיו וּלְהַכְרִית אֶת שֶׁהֵן אוֹיְבָיו, שֶׁנֶּאֱמַר “תָּרֹם יָדְךָ עַל צָרֶיךָ וְכָל אֹיְבֶיךָ יִכָּרֵתוּ”. וְכֵן בֹּהֶן וְכָל הַיָּד עִם הַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל בְּגִימַטְרִיָּא ה’תשפ”א. וְכֵן הַבֹּהֶן נִקְרֵאת אֲגוּדָל לְסַמֵּל אֶת מִדַּת הַגְּדֻלָּה וְהַחֶסֶד שֶׁמִּמֶּנָּה בָּאָה הַגְּאֻלָּה בְּסוֹד קֵץ הַיָּמִין. וְכֵן מוּבָא בְּסֵפֶר ‘קְהִלַּת יַעֲקֹב’ (ערך אצבעות) שֶׁחָמֵשׁ אֶצְבָּעוֹת יַד יָמִין הֵן כְּנֶגֶד חָמֵשׁ סְפִירוֹת חג”ת נ”ה, שֶׁהֵם חֲמִשָּׁה חֲסָדִים כַּיָּדוּעַ, וְחָמֵשׁ אֶצְבָּעוֹת יַד שְׂמֹאל הֵן אוֹתוֹ דָבָר כְּנֶגֶד חָמֵשׁ גְּבוּרוֹת, וּבִשְׁנֵי הַמְּקוֹמוֹת הָאֲגוּדָל הוּא כְּנֶגֶד הַחֶסֶד. וְכֵן אֲגוּדָל בְּגִימַטְרִיָּא גְּאוּלָה רַק צָרִיךְ לְהוֹסִיף ה’ בִּמְקוֹם ד’, וּבֵאֵר הרה”ג ר’ א. י. שליט”א שֶׁהַפָּסוּק “שְׁמַע יִשְׂרָאֵל הוי”ה אֱלֹהֵינוּ הוי”ה אֶחָד” בְּגִימַטְרִיָּא שְׁמוֹת ה’ אֶצְבְּעוֹת הַיָּד אֶצְבַּע בֹּהֶן אַמָּה קְמִיצָה זֶרֶת. אֲבָל אִם מְחַשְּׁבִים אֲגוּדָל בִּמְקוֹם בֹּהֶן חֲסֵרָה תֵּבַת אֶחָד, לְרַמֵּז שֶׁצָּרִיךְ אֶת הַכּוֹלֵל שֶׁל הָאֲגוּדָל לַהֲפֹךְ אֶת הַד’ שֶׁל אֲגוּדָל לְה‘ כְּדֵי שֶׁתִּהְיֶינָה אוֹתִיּוֹת גְּאוּלָ”ה, בְּסוֹד הַבֹּהֶן שֶׁיֵּשׁ בָּהּ אוֹת ה’ שֶׁמְּסַמֶּלֶת אֶת הַיִּחוּד שֶׁל הַגְּאֻלָּה כְּדֵי לְהַגִּיעַ לַגְּאֻלָּה וְלָאֶחָד שֶׁל שְׁמַע יִשְׂרָאֵל. לָכֵן מַזְכִּיר הַמִּדְרָשׁ אֶת הַבֹּהֶן וְכָל הַיָּד לְרַמֵּז עַל הַכּוֹלֵל בְּקֶשֶׁר לַגְּאֻלָּה. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ י. נ. שליט”א שֶׁלָּכֵן בַּאֲמִירַת שְׁמַע יִשְׂרָאֵל שָׂמִים חָמֵשׁ אֶצְבָּעוֹת עַל הָעֵינַיִם.

מוּבָא בְּ’יַלְקוּט הַפְּלָאוֹת’ שֶׁנִּכְתַּב בַּתְּקוּפָה שֶׁלִּפְנֵי הַשּׁוֹאָה מֵאֶחָד מִנֶּכְדֵי ר’ לֵוִי יִצְחָק מִבֶּרְדִּיטְשׁוֹב זצ”ל (הודפס בסוף ספר ‘דברי תורה’) בְּשֵׁם סֵפֶר ‘עַמּוּד הָעֲבוֹדָה’ שֶׁגִּלּוּ לוֹ מִן הַשָּׁמַיִם שֶׁקֵּץ הַגְּאֻלָּה נִרְמַז בַּכָּתוּב (שמות טו, ט) “אָמַר אוֹיֵב אֶרְדֹּף אַשִּׂיג אֲחַלֵּק שָׁלָל תִּמְלָאֵמוֹ נַפְשִׁי אָרִיק חַרְבִּי תּוֹרִישֵׁמוֹ יָדִי”. וְכוֹתֵב שֶׁגִּלּוּ לוֹ שֶׁהַחֲמִשָּׁה אֲלֶ”פִין שֶׁל רָאשֵׁי הַתֵּבוֹת בִּתְחִילַת הַכָּתוּב מְרַמְּזִים עַל חֲמִשָּׁה אַלְפֵי שָׁנִים, וְיוֹתֵר לֹא גִּלּוּ לוֹ. וְשָׁמַעְתִּי רֶמֶז שֶׁאֶפְשָׁר לְהַמְשִׁיךְ אֶת דִּבְרֵי הַכָּתוּב: “אֲחַלֵּק שָׁלָל תִּמְלָאֵמוֹ נַפְשִׁי אָרִיק חַרְבִּי תּוֹרִישֵׁמוֹ יָדִי”. הַיְנוּ נְחַלֵּק אֶת הַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל “שָׁלָל” בְּסוֹד “אֲחַלֵּק שָׁלָל” נְקַבֵּל 180. נוֹסִיף אֶת “נַפְשִׁי” בְּמִלּוּי בְּסוֹד “תִּמְלָאֵמוֹ נַפְשִׁי” נְקַבֵּל 576. וְנוֹסִיף אֶת הַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל “יָדִי” בְּסוֹד תּוֹרִישֵׁמוֹ יָדִי”, נְקַבֵּל יַחַד תש”פ. וְעִם הַכּוֹלֵל תשפ”א. וּבַמִּלִּים “אָרִיק חַרְבִּי” נִרְמָז הַמִּסְפָּר 220 שֶׁהוּא תשפ”א מִסּוֹף הָאֶלֶף כְּמִנְיַן “חַרְבִּי” שֶׁזֶּה מַה שֶּׁנִּשְׁאַר בִּבְחִינַת “אָרִיק”. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ מַתִּתְיָהוּ גְּלָזֶרְסוֹן שליט”א שֶׁהָר”ת שֶׁל “שָׁלָל תִּמְלָאֵמוֹ נַפְשִׁי אָרִיק חַרְבִּי” עוֹלֶה תשנ”ט וְיַחַד עִם הַכ”א אוֹתִיּוֹת וְהַכּוֹלֵל עוֹלֶה תשפ”א. וְעוֹד הוֹסִיפוּ שֶׁהֶמְשֵׁךְ הַפָּסוּק “צָלֲלוּ כַּעוֹפֶרֶת בְּמַיִם אַדִּירִים” בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ. ועִם הָאוֹתִיּוֹת בְּגִימַטְרִיָּא קוֹרוֹנָה. וְזֹאת גַּם הַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל רוּחַ קָדִים שֶׁאִתָּהּ ה’ בָּקַע אֶת הַיָּם “נָשַׁפְתָּ בְרוּחֲךָ כִּסָּמוֹ יָם”. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ אֶלְעָזָר אַבּוּהַב שליט”א שֶׁה’ אַלְפִי”ן בְּמִלּוּי אָלֶ”ף לָמֶ”ד פֵּ”א, אָלֶ”ף לָמֶ”ד פֵּ”א, אָלֶ”ף לָמֶ”ד פֵּ”א, אָלֶ”ף לָמֶ”ד פֵּ”א, אָלֶ”ף לָמֶ”ד פֵּ”א, עוֹלֶה 1330 וְעִם הַה’ אַלְפִין עַצְמָם עוֹלֶה 1335. וְאִם נְחַשֵּׁב אֶת הַמִּלּוּי לְבַד עוֹלֶה תשע”ה וְעִם הַה’ אַלְפִי”ן עַצְמָם וְהַכּוֹלֵל עוֹלֶה תשפ”א

הַמִּלִּים “אָמַר אוֹיֵב אֶרְדֹּף אַשִּׂיג אֲחַלֵּק” בְּגִימַטְרִיָּא 999 שֶׁהוּא הַמִּסְפָּר שֶׁבּוֹ תְלוּיָה הַגְּאֻלָּה, כַּמּוּבָא בְּכַמָּה מְקוֹמוֹת בְּשֵׁם הַגְּרָ”א שֶׁהַגְּאֻלָּה תְּלוּיָה בַּיְסוֹד, וּבְחִלּוּף אוֹתִיּוֹת טצ”ץ שֶׁמִּתְחַלְּפוֹת בְּחִלּוּף אי”ק בכ”ר. וְכֵן “אָמַר אוֹיֵב אֶרְדֹּף אַשִּׂיג אֲחַלֵּק שָׁלָל” בְּגִימַטְרִיָּא בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד. שֶׁמְּסַמֵּל יִחוּדָא תַּתָּאָה שֶׁמַּשְׁפִּיעַ לַמַּלְכוּת. וּבְגִימַטְרִיָּא הַכָּתוּב שֶׁנֶּאֱמַר עַל הַמַּלְכוּת: “אֶבֶן מָאֲסוּ הַבּוֹנִים הָיְתָה לְרֹאשׁ פִּנָּה”. וּכְפִי שֶׁמָּצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (ילקוט בראשית קנז) בִּקֵּשׁ יַעֲקֹב לְגַלּוֹת לְבָנָיו קֵץ הַיָּמִין וְנִסְתַּלְּקָה מִמֶּנּוּ שְׁכִינָה, אָמַר שֶׁמָּא יֵשׁ פְּסוּל בְּמִטָּתִי כְּאַבְרָהָם אֲבִי אַבָּא שֶׁיָּצָא מִמֶּנּוּ יִשְׁמָעֵאל, וּכְיִצְחָק אַבָּא שֶׁיָּצָא מִמֶּנּוּ עֵשָׂו, אָמְרוּ לוֹ “שְׁמַע יִשְׂרָאֵל וְגוֹ'” כְּשֵׁם שֶׁאֵין בִּלְבָבְךָ אֶלָּא אֶחָד כָּךְ אֵין בְּלִבֵּנוּ אֶלָּא אֶחָד, מִיַּד פָּתַח וְאָמַר בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ וְגוֹ’. נִרְאֶה דְּיַעֲקֹב רָמַז לָהֶם עַל הַגְּאֻלָּה גַּם בַּמִּלִּים בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד, שֶׁמְּרַמְּזוֹת עַל זְמַן הַגְּאֻלָּה שֶׁתִּתְגַּלֶּה מַלְכוּת ה’ לָנֶצַח, לְעוֹלָם וָעֶד. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ אַבְרָהָם אַגָּשִׂי שליט”א שֶׁבָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד. בְּגִימַטְרִיָּא 1358 וּמְרַמֵּז עַל הַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל מָשִׁיחַ 358. וְכֵן 1358 הוּא הַמִּסְפָּר שֶׁל הַכְּלָל בַּגְּמָרָא שֶׁמְּרַמֵּז עַל מִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג שֶׁתִּהְיֶה בַּסּוֹף אֵינָהּ לִשְׁחִיטָה אֶלָּא לְבַסּוֹף, וְזֶה גַם גִּימַטְרִיָּא שֶׁל הַפָּסוּק שֶׁמְּסַמֵּל אֶת הַסּוֹף “כָּלוּ תְפִלּוֹת דָּוִד בֶּן יִשַׁי”.

 

לְהַלָּן צֹפֶן נוֹסָף מֵהרה”ג ר’ מַתִּתְיָהוּ גְּלָזֶרְסוֹן שליט”א י’ בְּטֵבֵ”ת תשפ”א הַמִּשְׁפָּ”ט בַּשָּׁמַיִ”ם מִקְדָּ”שׁ מָשִׁי”חַ אֵלִיָּה”וּ תְּשׁוּבָ”ה. וּבְנוֹסָף י’ טֵבֵ”ת צוֹ”ם.

 

רְמָזִים עַל שְׁנַת 5781 בַּפָּסוּק “כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהֹוָ”ה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ”

שָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ י. ב. א. שליט”א שֶׁהָאוֹת הַ123 מִתְּחִלַּת הַתּוֹרָה כְּמִנְיַן מִלְחָמָ”ה, הִיא הָאוֹת ב’ בַּפָּסוּק (בראשית א, ד) “וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת הָאוֹר כִּי טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחשֶׁךְ”. וְאִם נְחַשֵּׁב “כִּי טוֹב” כָּפוּל מִלְחָמָ”ה נְקַבֵּל 5781. כַּמּוּבָא בַּגְּמָרָא (מגילה יז:) מִלְחָמָה אַתְחַלְתָּא דִגְאֻלָּה הִיא. וְרוֹאִים שֶׁהַמִּלְחָמָה עַצְמָהּ הִיא הָאוֹר כִּי טוֹב שֶׁל אַתְחַלְתָּא דִּגְאֻלָּה. וְכֵן מִלְחָמָה בְּגִימַטְרִיָּא עֹנֶג אוֹ נֶגַע. כִּי מִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג עֲתִידָה לְהָבִיא עֹנֶג לְיִשְׂרָאֵל וְנֶגַע לַגּוֹיִים. 

וְהוֹסִיף וְאָמַר רֶמֶז פֶּלֶא עַד מְאֹד; אִם נְחַשֵּׁב אֶת שְׁנֵי הַפְּסוּקִים הָרִאשׁוֹנִים בְּפֶרֶק 123 בִּתְהִלִּים שֶׁמְּרַמְּזִים עַל זְמַן הַקֵּץ: (תהילים קכג, א) “שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם: הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ” בְּגִימַטְרִיָּא מְדֻיֶּקֶת 5781. וְהַס”ת שֶׁל שְׁנֵי הַפְּסוּקִים עוֹלִים 10 פְּעָמִים מְנַחֵם אוֹ צֶמַח שְׁמוֹתָיו שֶׁל מָשִׁיחַ. וְכֵן “שֶׁיְּחָנֵּנוּ” בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. וּרְאֵה זֶה פֶלֶא גַּם הַמִּלּוּי שֶׁל שְׁנֵי הַפְּסוּקִים עַד סוֹף הַפֶּרֶק עוֹלֶה בִּמְדֻיָּק 5781: “חָנֵּנוּ יְהֹוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז: רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵי יוֹנִים”. ח”ת נו”ן נו”ן וא”ו יו”ד ה”א וא”ו ה”א ח”ת נו”ן נו”ן וא”ו כ”ף יו”ד רי”ש בי”ת שי”ן בי”ת עי”ן נו”ן וא”ו בי”ת וא”ו זי”ן רי”ש בי”ת תי”ו שי”ן בי”ת עי”ן ה”א למ”ד ה”א נו”ן פ”י שי”ן נו”ן וא”ו ה”א למ”ד עי”ן גמ”ל ה”א שי”ן אל”ף נו”ן נו”ן יו”ד מ”ם ה”א בי”ת וא”ו זי”ן למ”ד גמ”ל אל”ף יו”ד יו”ד וא”ו נו”ן יו”ד מ”ם. וּכְפִי שֶׁמָּצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ שֶׁפְּסוּקִים אֵלּוּ מְדַבְּרִים עַל גְּאֻלַּת יִשְׂרָאֵל. (ילקוט בראשית קל) “וַיְהִי לִי שׁוֹר וַחֲמוֹר” רַבָּנָן אָמְרִין שׁוֹר זֶה מְשׁוּחַ מִלְחָמָה שֶׁנֶּאֱמַר “בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ”. חֲמוֹר זֶה מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ שֶׁנֶּאֱמַר “עָנִי וְרֹכֵב עַל חֲמוֹר”. צֹאן אֵלּוּ יִשְׂרָאֵל שֶׁנֶּאֱמַר “וְאַתֵּן צֹאנִי צֹאן מַרְעִיתִי”. וְעֶבֶד וְשִׁפְחָה “הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל ה’ אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ”. וְכֵן כֶּתֶ”ר ס”ת שֶׁל “שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ“. וְהוֹסִיף הרה”ג רֶ’ אֶלְעָזָר אַבּוּהַב שליט”א שֶׁהָר”ת שֶׁל הַפָּסוּק הָרִאשׁוֹן עוֹלִים כְּמִנְיַן מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִיד. וְהָר”ת שֶׁל הַפָּסוּק הַשֵּׁנִי עוֹלִים כְּמִנְיַן בְּרֵאשִׁית. וְיֵשׁ בּוֹ 70 אוֹתִיּוֹת כְּנֶגֶד 70 שָׁנִים שֶׁל חֶבְלֵי מָשִׁיחַ.

כָּתוּב עַל תּוֹרָתוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ: (דברים לא, יא)בְּבוֹא כָל יִשְׂרָאֵל לֵרָאוֹת אֶת פְּנֵי ה’ אֱלֹהֶיךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר תִּקְרָא אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת נֶגֶד כָּל יִשְׂרָאֵל בְּאָזְנֵיהֶם”, וְשָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ ט. חַיְמוֹבִיץ שליט”א שֶׁמָּשִׁי”חַ תִּרְאֶ”ה מְרֻמָּז שָׁם בַּכָּתוּב “בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר” תִּקְרָא אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת נֶגֶד כָּל יִשְׂרָאֵל בְּאָזְנֵיהֶם” בְּדִלּוּג שְׁתֵּי אוֹתִיּוֹת. וְשָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ דָּוִד וַיְצְמַן שליט”א שֶׁהָאוֹת א’ בַּמִּלִּים “בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר” הִיא הָאוֹת 5781 מִסּוֹף הַתּוֹרָה לִתְחִלָּתָהּ.

עוֹד הוֹסִיף חָכָם אֶחָד שֶׁמָּצִינוּ בָּרַמְבַּ”ם שֶׁיְּמֵי הַחֲנֻכָּה קְשׁוּרִים עִם מִסְפַּר 123: (חנוכה ג, יב) מִנְהַג קְרִיאַת הַהַלֵּל בִּימֵי חֲכָמִים הָרִאשׁוֹנִים כָּךְ הָיָה; אַחַר שֶׁמְּבָרֵךְ הַגָּדוֹל שֶׁמַּקְרִא אֶת הַהַלֵּל מַתְחִיל וְאוֹמֵר הַלְלוּיָהּ וְכָל הָעָם עוֹנִין הַלְלוּיָהּ וְחוֹזֵר וְאוֹמֵר הַלְלוּ עַבְדֵי ה’ וְכָל הָעָם עוֹנִין הַלְלוּיָהּ וְחוֹזֵר וְאוֹמֵר הַלְלוּ אֶת שֵׁם ה’ וְכָל הָעָם עוֹנִין הַלְלוּיָהּ וְחוֹזֵר וְאוֹמֵר יְהִי שֵׁם ה’ מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם וְכָל הָעָם עוֹנִין הַלְלוּיָהּ וְכֵן עַל כָּל דָּבָר עַד שֶׁנִּמְצְאוּ עוֹנִין בְּכָל הַהַלֵּל הַלְלוּיָהּ מֵאָה וְשָׁלֹשׁ וְעֶשְׂרִים פְּעָמִים סִימָן לָהֶם שְׁנוֹתָיו שֶׁל אַהֲרֹן. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ י. ב. א. שליט”א שֶׁמֻּזְכָּרוֹת בְּב’ הַפְּסוּקִים הָרִאשׁוֹנִים 4 לְשׁוֹנוֹת עֵינַיִם “עֵינַי כְעֵינֵי כְּעֵינֵי עֵינֵינוּ” שֶׁעוֹלִים יַחַד כְּמִנְיַן נֵרוֹת, וְיֵשׁ רֶמֶז עַל נֵרוֹת חֲנֻכָּה שֶׁמְּיֹעָדִים לִרְאוֹתָם בִּלְבָד. וְכֵן קְלִפַּת הַיּוֹנִים נִרְמֶזֶת בְּסִיּוּם הַפֶּרֶק “לִגְאֵי יוֹנִים”. וְכֵן מָצִינוּ בַּמִּדְרָש שֶׁהַגְּאֻלָּה תִּהְיֶה דֶּרֶךְ נֵרוֹת הַמְּרַמְּזִים עַל אוֹר הַתּוֹרָה, (פסיקתא רבתי ח) אָמַר רַבִּי בְּרַכְיָה הַכֹּהֵן בֵּי רַבִּי “אֲחַפֵּשׂ אֶת יְרוּשָׁלָם בַּנֵּרוֹת”, מוֹצִיא אֲנִי אוֹתָהּ לַחָפְשִׁי, לָמָה הִכְתַּבְתִּי בַּתּוֹרָה “כִּי תִּקְנֶה עֶבֶד עִבְרִי שֵׁשׁ שָׁנִים יַעֲבֹד וּבַשְּׁבִיעִית יֵצֵא לַחָפְשִׁי”, הָוֵי “אַחַפֵּשׂ יְרוּשָׁלִָם בַּנֵּרוֹת”. הַיְינוּ הַלָּשׁוֹן “אֲחַפֵּשׂ אֶת יְרוּשָׁלִָם בַּנֵּרוֹת”, הִיא מִלְּשׁוֹן “יֵצֵא לַחָפְשִׁי”, הַמְרַמֶּזֶת עַל הַגְּאֻלָּה. וְכֵן תשפ”א מְרֻמֶּזֶת בַּכָּתוּב “אֲחַפֵּשׂ אֶת יְרוּשָׁלָם בַּנֵּרוֹת”.

 
  הִתְקָרְבוּת נְדִירָה בֵּין כּוֹכַב שַׁבְּתַאי לְכוֹכַב צֶדֶק בְּיָמִים אֵלּוּ. מוּבָא בַּסֵּפֶר ‘תַּרְבּוּת הַמַּאיָה וְהַיַּהֲדוּת’ מֵהָרַב גְּלָזֶרְסוֹן וּפְּרוֹפֶסוֹר הָארְלִיק, שֶׁמְּבִיאִים תַּרְבּוּיוֹת שֶׁל גּוֹיִם מִלִּפְנֵי יוֹתֵר מִ2000 שָׁנָה שֶׁהִתְיַחֲסוּ לִשְׁנַת 2012 לְמִנְיָנָם כְּסוֹף הָעוֹלָם, וּבְיֶתֶר דִּיּוּק הֵם מְסַיְּמִים אֶת הַלּוּחַ שֶׁלָּהֶם בְּיוֹם עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת ה’תשע”ג. 21/12/12 וְהַמַּאיָה הִגִּיעוּ לְזֶה עַל פִּי מַדַּע הָאֶסְטְרוֹנוֹמְיָה, שֶׁעוֹמֵד לָחוּל שִׁנּוּי גָּדוֹל בִּשְׁנַת 2012 שֶׁלָרִאשׁוֹנָה יְקַבֵּל כַּדּוּר הָאָרֶץ אֶנֶרְגְּיָה בְּאֹפֶן יָשִׁיר מִקַּו הַהוּנָב, שֶׁהוּא הַקַּו שֶׁנּוֹתֵן אֶת הָאֶנֶרְגְּיָה לַשֶּׁמֶשׁ וְכוֹכָבִים וְכוּ’. וְלֹא כְּמוֹ תָּמִיד שֶׁכַּדּוּר הָאָרֶץ מְקַבֵּל רַק דֶּרֶךְ הַשֶּׁמֶשׁ וְכוֹכָבִים. וּמֵבִיא שָׁם תַּגְלִיּוֹת מַדָּעִיּוֹת גְּדוֹלוֹת נוֹסָפוֹת, שֶׁמְיֹעָדוֹת לַשָּׁנָה הַזֹּאת. וּבֵאֵר הרה”ג ר’ ג. בֶּן עָטָר שליט”א שֶׁאוּלַי הַכַּוָּנָה לַתַּאֲרִיךְ 20/12/20 שֶׁנִּרְמָז בּוֹ הַמִּסְפָּר 2012 מִשְּׁנֵי הַכִּוּוּנִים, וְכֵן הַתַּאֲרִיךְ לְמָחֳרָת 21/12/20 שֶׁמַּקְבִּיל מַמָּשׁ לַתַּאֲרִיךְ שֶׁל הַמַּאיָה וְהַמִּסְפָּרִים דּוֹמִים. וְהֵם הַתַּאֲרִיכִים ו’ ז’ בְּטֵבֵת תשפ”א שֶׁמּוּבָא בְּלוּחַ ‘דָּבָר בְּעִתּוֹ’ שֶׁהָיָה בְּחִבּוּר שְׁנֵי הַיָּמִים הָאֵלּוּ דָּבָר אַסְטְרוֹנוֹמִי גָדוֹל שֶׁיָּכוֹל לְהִתְחַבֵּר עִם הַחִשּׁוּבִים הָאַסְטְרוֹנוֹמִים שֶׁל הַמַּאיָה, הִתְקָרְבוּת בֵּין כּוֹכַב שַׁבְּתַאי לְכוֹכַב צֶדֶק, שֶׁהוּא דָּבָר נָדִיר שֶׁקּוֹרֶה אַחַת לְאַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנִים, וְהוּא זְמַן מְסֻגָּל לְהַתְחִיל תַּהְפּוּכוֹת בָּעוֹלָם, וּכְפִי שֶׁרָאִינוּ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁהִתְפּוֹרְרָה הַמֶּמְשָׁלָה בְּאֹפֶן סוֹפִי, וְכֵן נִכְנְסוּ צוֹלְלוֹת גַּרְעִינִיּוֹת לַמִּפְרָץ הַפַּרְסִי וְיֵשׁ אִיּוּמֵי מִלְחָמָה, וְהִתְגַּלָּה נָגִיף חָדָשׁ בִּבְרִיטַנְיָה שֶׁמַּפְחִיד אֶת כָּל הָעוֹלָם. וְכֵן מוּבָא בְּסֵפֶר הַפְּלִיאָה (ד”ה שאל משה למט”ט) שֶׁלַּנּוֹצְרִים יֵשׁ אֱמוּנָה מֵאוֹתוֹ הָאִישׁ עַל סוֹף הָעוֹלָם, וּלְפִי סֵפֶר הַפְּלִיאָה הָאֱמוּנָה הַזֹּאת הִיא סוֹף הָעוֹלָם הָאֲמִתִּי שֶׁלָּהֶם, וּזְמַן הַגְּאֻלָּה שֶׁל כְּלַל יִשְׂרָאֵל, וּבִשְׁנַת תשפ”א יוֹצֵא עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת בְּדִיּוּק בְּיוֹם הַחַגָּא שֶׁלָּהֶם 25/12. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ ל. שִׁטְרִית שליט”א שֶׁ׳עֲשִׁירֵי בְּטֵבֵת הֵ”י תָּי”ו שִׁי”ן פֵּ”ה אָלֶ”ף׳ עִם הָאוֹתִיּוֹת וְהַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל בְּגִימַטְרִיָּא הִשְׁתַּלְשְׁלוּת הַשָּׁנָה הַלּוֹעֲזִית 2020. וְזֶה חָל בְּפָרָשַׁת וַיִּגַּשׁ שֶׁבָּהּ נִפְגָּשִׁים יְהוּדָה וְיוֹסֵף בְּסוֹד חִבּוּר שְׁנֵי מְשִׂיחִין בַּגְּאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה.