סופי האותיות של מילוי בראשי”ת מרמז על שנת תש”פ | סוד החשמל

שָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ יַעֲקֹב מָטָר שליט”א וְהרה”ג ר’ צִיּוֹן דָּוִד סִיבּוֹנִי שליט”א שֶׁהַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל בְּרֵאשִׁית עוֹלָה 2911 לְפִי הַחֶשְׁבּוֹן שֶׁאוֹת ב’ רַבָּתִי הִיא בְּמִסְפַּר 2000, וְאִם נְחַשֵּׁב אֶת הַהֶפְרֵשִׁים בֵּין הַסְּפָרוֹת 1[0]1[8]9[7]2 נְגַלֶּה אֶת הַמִּסְפָּר 780 שֶׁמִּסְתַּתֵּר בְּתוֹךְ הַבְּרֵאשִׁית. כִּי זְמַן הַגְּאוּלָה שֶׁהוּא תַּכְלִית הַבְּרִיאָה מִסְתַּתֵּר בִּתְחִלַּת הַבְּרִיאָה בִּבְרֵאשִׁית. וכמו שאומרים בתפילה ‘סוף מעשה במחשבה תחילה’. וכמו שמצינו בזהר חדש (בראשית כא:) שכל הבריאה כולה טמונה בתוך הבראשית. וכן שמעתי שהמספר 780 באותיות שבע שמונה אפס בגימטריא בְּרֵאשִׁית. והוסיף הרה”ג ר’ אברהם אגשי שליט”א שבראשית בגימטריא המפתח של הגאולה.

סופי האותיות של מילוי בראשי”ת

לפי זה נראה לבאר את הרמז ששמעתי מהרה”ג ר’ יוסף בלו שליט”א שסופי האותיות של מילוי בראשי”ת

בי”ת רי”ש אל”ף שי”ן יו”ד ת”ו

הן כמעט לפי הסדר תש”פ דו”ן, רמז שבשנת תש”פ יהיה יום הדין הגדול, כי אותיות אלו נמצאות בסוף המילוי של בראשי”ת לרמז על התאריך הסופי של הקץ שעד שם מתפשט האור של בראשית. וכן דו”ן בגימטריא 60 רמז שנשלמו הסדרות של 60 שנה כפי שהבאנו מהזהר. וכן תש”פ דו”ן בגימטריא שפתיים שקשורים עם שנת תש”פ כדלקמן. וכן תש”פ דו”ן נרמז בנוטריקון כמעט יחיד בתנ”ך באות שניה הפוכה בכתוב שמדבר על הרחמים הגדולים ביותר של ה’ שכולם יזכו לתיקון: (ש”ב יד, יד) “כִּי מוֹת נָמוּת וְכַמַּיִם הַנִּגָּרִים אַרְצָה אֲשֶׁר לֹא יֵאָסֵפוּ וְלֹא יִשָּׂא אֱלֹהִים נֶפֶשׁ וְחָשַׁב מַחֲשָׁבוֹת לְבִלְתִּי יִדַּח מִמֶּנּוּ נִדָּח”. והוסיף הרה”ג ר’ יצחק שליט”א שבראשי”ת בי”ת רי”ש אל”ף יחד עם האותיות שנשארו שי”ת מרמז על האלף השישי, היינו שנת תש”פ באלף השישי. וגם המילה הבאה “ברא” במילוי בי”ת רי”ש אל”ף לפי הסדר תש”פ.

והוסיף הרה”ג ר’ ל. שטרית שליט”א שתש”פ דו”ן זה אותיות שקשורות עם קין שקרבנו היה פשתן וה’ קילל אותו “נא ונד תהיה בארץ”. וכן שמעתי רמז פלאי על שנת תש”פ מהרה”ג ר’ יעקב מטר שליט”א שאותיות שעטנ”ז בכל המילויים שלהם מסתיימים באות נו”ן סופית חוץ מהאות ט’ שבאמצע המילה שעטנ”ז. כידוע שט’ היא אות אמת שנמצאת באמצע בסוד הניצוץ הקדוש שמחייה את הקליפות שנרמזות באות נו”ן סופית שהיא סמל של הנחש. ואם נחשב בגימטריא גדולה את אותיות שעטנ”ז בכל סוגי המילויים בלי האות טי”ת עולה במדוייק 5780, ובכלל כל המספרים הם מספרי קץ וגאולה. ונביא טבלה להראות את זה וננסה לבאר את הדברים.

ש”ן

שי”ן

עי”ן

עיי”ן

טי”ת

נו”ן

זי”ן

זיי”ן

 

1000

1010

780

790

 

756

717

727

= 5780

מספר 1000 מסמל את הגאולה “הקטן יהיה לאלף” ועוד רמזים כידוע.

מספר 1010 הוא הגימטריא הגדולה של קיץ זמן הקץ, כמו שכתוב “כלה קיץ”.

שנת הקץ תש”פ.

שנת תחית המתים בזהר [תולדות קמ.] היא שנת תש”ץ.

 

שנת תשנ”ו היה אסון המסוקים שסימל את האסון והסוף של מלכות הערב רב.

שנת תשי”ז היתה מלחמת סיני והיתה שנת פקידה

שנת תשכ”ז היתה מלחמת ששת הימים והיתה שנת פקידה

שבע אותיות נו”ן סופית מרמזים על שבעת אלפי שנים של העולם

מָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (תנחומא בראשית ט) “וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה” וְכוּ’ זֶרַע פִּשְׁתָּן הָיָה, “וְהֶבֶל הֵבִיא גַּם הוּא” צֶמֶר וְכוּ’, לְפִיכָךְ נֶאֱסָר צֶמֶר וּפִשְׁתִּים שֶׁנֶּאֱמַר “לֹא תִלְבַּשׁ שַׁעַטְנֵז”, וְאָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֵינוֹ דִּין שֶׁיִּתְעָרֵב מִנְחַת הַחוֹטֵא עִם מִנְחַת זַכַּאי לְפִיכָךְ נֶאֱסָר. וְזֶה לְשׁוֹן הַשל”ה (ויקרא פרק תורה אור מתו”כ אות יט’) שַׁעַטְנֵז אוֹתִיּוֹת שָׂטָן עֵז, שָׂטָן רָאשֵׁי תֵּבוֹת שׁוּעַ טָווּי נוּז, פִּשְׁתָּן סוֹד קַיִן, מִפְּרִי הָעֵץ פִּשְׁתָּן, צֶמֶר הֶבֶל, הֲרֵי עִרְבּוּב הַכֹּחוֹת. רוֹאִים שֶׁשַּׁעַטְנֵז מְעָרֵב כֹּחוֹת שֶׁל שָׂטָן שֶׁהוּא הַפִּשְׁתָּן שֶׁשַּׁיָּךְ לְקַיִן, עִם עֵז, שֶׁזֶּה הַצֶּמֶר שֶׁשַּׁיָּךְ לְהֶבֶל וְלַקְּדֻשָּׁה. וְכֵן הַכָּתוּב (ויקרא יט, יט) “וּבֶגֶד כִּלְאַיִם שַׁעַטְנֵז לֹא יַעֲלֶה עָלֶיךָ” בְּגִימַטְרִיָּא קְלִפַּת נוֹגַה, דִּקְלִפַּת נֹגַהּ הִיא עֵץ הַדַּעַת שֶׁמְּעֹרָב טוֹב וָרָע, וְכֵן אִסּוּר שַׁעַטְנֵז מְעֹרָב טוֹב וָרָע.

לפי זה נראה לבאר את הרמז הנפלא על שנת תש”פ, כיון שפשתן אותיות תש”פ נ’, היינו עד שנת תש”פ יהיה שליטת הנו”ן סופית שמסמלת את הנחש, ותהיה יניקת אותיות אותיות שעטנ”ז שיש להם במילויין נו”ן סופית מהאות ט’ שבאמצע. ובשנת 5780 שהיא הגימטריא של כל סוגי המילויים עם הנו”ן סופית כדלעיל, תסתיים יניקת השטן מהשעטנז ונזכה לגאולה. ולכן בסוף המילוי של בראשי”ת נרמז אותיות תש”פ דו”ן שקשורות עם קין שקרבנו היה פשתן וה’ קילל אותו “נע ונד תהיה בארץ” עד שגלה לארץ נוד, לרמז שעד שנת תש”פ תמשך הקללה הזאת ובשנת תש”פ היא תסתיים בסוד סיום המילוי של בראשי”ת. וכן הכתוב שנאמר על קין (בראשית ד, ה) “וְאֶל קַיִן וְאֶל מִנְחָתוֹ לֹא שָׁעָה” בגימטריא בראשית. לרמז שבבראשית ה’ לא שעה למנחתו של קין עד שיתוקן בזמן הגאולה. וכן לֹא שָׁעָה” מרמז שעדין לא הגיעה השעה. וכן שנת תשע”ט נרמזת בשעטנ”ז, כי היא השנה האחרונה של השעטנז. והוסיף הרה”ג ר’ ל. שטרית שליט”א שקין פשתן עם האותיות והמילים והכולל בגימטריא 1000 המספר של הגאולה העתידה. ובגימטריא גדולה עולה 2300 זמן הקץ בדניאל.

כָּתוּב (בראשית ד, טז) “וַיֵּצֵא קַיִן מִלִּפְנֵי ה’ וַיֵּשֶׁב בְּאֶרֶץ נוֹד קִדְמַת עֵדֶן”. וּמְבָאֵר רַשִּׁ”י “בְּאֶרֶץ נוֹד”, בָּאָרֶץ שֶׁכָּל הַגּוֹלִים נָדִים שָׁם “קִדְמַת עֵדֶן”, שָׁם גָּלָה אָבִיו כְּשֶׁגֹּרַשׁ מִגַּן עֵדֶן. וּמָצִינוּ שֶׁרוּחַ מִזְרָחִית קוֹלֶטֶת בְּכָל מָקוֹם אֶת הָרוֹצְחִים שֶׁנֶּאֱמַר “אָז יַבְדִּיל משֶׁה וְגוֹ’ מִזְרְחָה שָׁמֶשׁ”. רוֹאִים שֶׁאֶרֶץ נוֹד הָיְתָה בִּבְחִינַת עִיר מִקְלָט. ולפי זה נבין מַדּוּעַ שָׂרוֹ שֶׁל עֵשָׂו מְחַפֵּשׂ עִיר מִקְלָט בזמן הגאולה, כמובא בַּגְּמָרָא (מכות יב.) אָמַר רֵישׁ לָקִישׁ, בְּשָׁלֹשׁ טָעֻיּוֹת עָתִיד שָׂרָהּ שֶׁל אֱדוֹם לִטְעוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר “מִי זֶה בָּא מֵאֱדוֹם, חֲמוּץ בְּגָדִים מִבָּצְרָה”, טוֹעֶה שֶׁאֵינָהּ קוֹלֶטֶת אֶלָּא ‘בֶּצֶר’, וְהוּא גּוֹלֶה לְ’בָצְרָה’. טוֹעֶה שֶׁאֵינָהּ קוֹלֶטֶת אֶלָּא אָדָם וְהוּא מַלְאָךְ. טוֹעֶה שֶׁאֵינָהּ קוֹלֶטֶת אֶלָּא שׁוֹגֵג, וְהוּא מֵזִיד. ומבואר לדברינו כיון ששרו של עשו יונק מהשעטנז של קין דרך העיר מקלט נוד שקין גלה שם. לכן כשתסתיים יניקתו מארץ נוד הוא יחפש עיר מקלט חדשה לינוק ממנה ולהנצל מכל הרציחות שרצח. וכן מוּבָא בַּ’תּוֹסֶפְתָּא’ (מכות ב, ב) רַבִּי אֱלִיעֶזֶר בֶּן יַעֲקֹב אוֹמֵר כּוֹתְבִין מִקְלָט מִקְלָט עַל פָּרָשַׁת דְּרָכִים כְּדֵי שֶׁיְּהֵא רוֹאֶה וְגוֹלֶה לְעָרֵי מִקְלָט. וּמוּבָא בְּשֵׁם הרה”ג ר’ יִצְחָק גִּנְזְבּוּרְג שליט”א שֶׁמִקְלָט מִקְלָט בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ. הַיְינוּ שֶׁשָּׂרוֹ שֶׁל עֵשָׂו מְחַפֵּשׂ אֵיזֶה קֶשֶׁר לַמָּשִׁיחַ לינוק ממנו כמו בזמן הגלות. וְלָכֵן פְּטִירַת הַכֹּהֵן הַמָּשִׁיחַ מְתַקֶּנֶת אֶת הָרוֹצְחִים, כִּי עיר מקלט קשורה עם המשיח שיונקים ממנו שם. וְכֵן מִקְלָט רוֹמֵז עַל קָם נִיצוֹץ דָּוִד שֶׁבָּא מִלּוֹט. והוסיף הרה”ג ר’ ל. שטרית שליט”א שנד ארץ מקלט בגימטריא 1336

וכן אותיות שעטנ”ז הם אותיות התגים, שֶׁמּוּבָא בַּמ”ב (ל”ו י”ד) כָּתַב בְּסֵפֶר אִגֶּרֶת הַטִּיּוּל שַׁעַטְנֵ”ז הוּא אוֹתִיּוֹת שָׂטָן עֵ”ז וְהֵם ב’ מְקַטְרְגִים גְּדוֹלִים וְזֶהוּ גַם כֵּן סוֹד שֶׁל שַׁעַטְנֵ”ז ג”ץ כִּי ג”ץ גַּם כֵּן שֵׁם שֶׁל מְקַטְרֵג אֶחָד וְהַתַּגִּין שֶׁעֲלֵיהֶם הֵם כְּמוֹ חֶרֶב וְחַנִּית לְהִנָּצֵל מֵהֶם. וְרוֹאִים שֶׁאוֹתִיּוֹת הַתַּגִּים שֶׁהֵן שַׁעַטְנֵ”ז ג”ץ מְרַמְּזוֹת עַל הַשָּׂטָן וְהַמְקַטְרֵג וּמַצִּילִים מִמֶּנּוּ. וּכְפִי שֶׁבֵּאַרְנוּ שֶׁהַתַּגִּין הֵם בְּחִינַת כֶּתֶר, וּכְשֶׁעוֹסְקִים בְּתוֹרַת הַתַּגִּים מַכְנִיעִים את השטן. כמובא בַּמִּדְרָשׁ (בתי מדרשות מדרש רבי עקיבה בן יוסף) רַבִּי עֲקִיבָה בֶּן יוֹסֵף עָלָיו הַשָּׁלוֹם דּוֹרֵשׁ כִּתְרֵי אוֹתִיּוֹת עַל הַתַּגִּין. והוסיף הרה”ג ר’ ל. שטרית שליט”א ששעטנ”ז ג”ץ במילוי  שי”ן עי”ן טי”ת נו”ן זי”ן גימ”ל צד”י עם האותיות בגימטריא 1291 מספר הקץ בדניאל עם הכולל. וכן אם נוציא את האות נו”ן שמסמלת את הנחש משעטנ“ז ונחבר לג”ץ נקבל את קליפת גנ”ץ שנלחמת בתורה בארץ ישראל בזמן הקץ, והאותיות שנשארו שעט”ז בגימטריא שם שפ”ו כמנין דוד בן ישי שבו תלויה הגאולה.

וְכֵן בְּרִיאַת הָעוֹלָם הָיְתָה בְּמִדַּת הַדִּין, דִּבְכָל הַפָּרָשָׁה שֶׁל בְּרִיאַת הָעוֹלָם עַד לְאַחַר וַיְכֻלּוּ, מֻזְכָּר רַק שֵׁם אֱלֹהִים וְדִין. וְאַף שֶׁמּוּבָא בְּרַשִּׁ”י (בראשית א, א) שֶׁרָאָה הקב”ה שֶׁאֵין הָעוֹלָם מִתְקַיֵּם וְשִׁתֵּף מִדַּת הָרַחֲמִים, שֶׁהִיא שִׁלּוּב מִדַּת הַחֶסֶד יַחַד עִם הַדִּין, הַבְּרִיאָה הִתְחִילָה בְּמִדַּת הַדִּין וְתִגָּמֵר בְּמִדַּת הַדִּין, וְהקב”ה מְשַׁלֵּב אֶת מִדַּת הַחֶסֶד יַחַד עִם הַדִּין, רַק כְּדֵי שֶׁהָעוֹלָם יִתְקַיֵּם. כַּמּוּבָא בַּזֹּהַר (וישב קפ:) כַּאֲשֶׁר בָּרָא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא הָעוֹלָם עָשָׂה אוֹתוֹ עַל הַדִּין, וְעַל הַדִּין מִתְקַיֵּם, וְכָל מַעֲשֵׂי הָעוֹלָם הֵם מִתְקַיְּמִים בְּדִין, מִלְּבַד זֶה שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא כְּדֵי לְקַיֵּם הָעוֹלָם שֶׁלֹּא יֹאבַד פָּרַשׂ עָלָיו רַחֲמִים. וְכֵן הַסּוֹף יִהְיֶה יוֹם הַדִּין הַגָּדוֹל. ולפי זה נראה רמז פלא על שנת תש”פ, בפסוקים של בריאת היום הראשון: “בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ: וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם וְרוּחַ אֱלֹהִים מְרַחֶפֶת עַל פְּנֵי הַמָּיִם: וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי אוֹר: וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת הָאוֹר כִּי טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחשֶׁךְ: וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר יוֹם אֶחָד”. רואים שביום הראשון של מעשה בראשית שבו נברא האור הגנוז של הגאולה, והוא סוד יום אחד שמסמל את אחדות ה’ שתהיה בזמן הגאולה שיהיה ה’ אחד ושמו אחד, מוזכרים 6 פעמים שם אלהים, לרמז על 6 אלף שנים שהעולם קיים, ואם נתבונן בשם אלהים השישי שמרמז על האלף השישי, נראה שהוא מופיע בפסוק החמישי מתחילת התורה לרמז על ה’ אלפים, והאות א’ של אלהים היא האות ה154 מתחילת התורה, והאות ל’ היא האות ה155 מתחילת התורה, והאות ה’ היא האות ה156 מתחילת התורה, והאות י’ היא האות ה157 מתחילת התורה, והאות מ’ היא האות ה158 מתחילת התורה, יחד כל המספרים עולים תש”פ, וקבלנו רמז נפלא על ה’ אלפים תש”פ. בנוסף האות ה’ האמצעית של שם אלהים היא שהיא האות ה156 מתחילת התורה, אם נכפיל 156 כפול ה’ נקבל שוב תש”פ. וכן 156 זה הגימטריא של יוסף שקיבל את האות ה’ כשנהיה מלך במצרים ושם יש שוב רמז על שנת תש”פ: (תהילים פא, ו) “עֵדוּת בִּיהוֹסֵף שָׂמוֹ בְּצֵאתוֹ עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם שְׂפַת לֹא יָדַעְתִּי אֶשְׁמָע”. וכן מובא מהרה”ג ר’ יצחק גנזבורג שליט”א שיוס”ף בריבוע פנים ואחור י, יו, יוס, יוסף. יוסף, וסף, סף, ף. בגימטריא תש”פ. ועוד הוסיפו שמצינו על יוסף במדרש: (ב”ר צ, ג) “וַיִּקְרְאוּ לְפָנָיו אַבְרֵךְ” אָב בְּחָכְמָה וְרַךְ בְּשָׁנִים. וזה ממש שנת תש”פ שהיא ר”ך שנים מסוף האלף, בבחינת רַךְ בְּשָׁנִים וכן מצינו בַּזֹּהַר (מקץ קצו.) “וַיִּקְרְאוּ לְפָנָיו אַבְרֵךְ” מַהוּ אַבְרֵךְ קֶשֶׁר שֶׁמִּתְקַשֵּׁר הַשֶּׁמֶשׁ בַּלְּבָנָה. רוֹאִים שֶׁאַבְרֵךְ שֶׁנֶּאֱמַר עַל יוֹסֵף מְסַמֵּל את היחוד השלם של הגאולה. וּבְפֵרוּשׁ הַ’מָּתוֹק מִדְּבַשׁ’ שָׁם מְבָאֵר שֶׁאַבְרֵךְ הוּא מִלְּשׁוֹן הַמַּבְרִיךְ גֶּפֶן שֶׁמְּקַשֵּׁר שְׁנֵי דְּבָרִים יַחַד.

כָּתוּב (בראשית א, כ) “וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִשְׁרְצוּ הַמַּיִם שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה וְעוֹף יְעוֹפֵף עַל הָאָרֶץ עַל פְּנֵי רְקִיעַ הַשָּׁמָיִם” וּמָצִינוּ בַּזֹּהַר (בראשית לד.) “יִשְׁרְצוּ הַמַּיִם שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ”. רַבִּי חִיָּיא אָמַר, עֶלְיוֹנִים הוֹצִיאוּ נֶפֶשׁ חַיָּה, וּמַה הוּא, זוֹ הַנֶּפֶשׁ שֶׁל אָדָם הָרִאשׁוֹן. וּבְסֵפֶר ‘לִקּוּטֵי מהרצ”א’ מֵהַ’בְּנֵי יִשָּשׂכָר’ (בראשית ז) מֵבִיא שֶׁהַפָּסוּק הַזֶּה מְרַמֵּז גַּם עַל לֵדַת מָשִׁיחַ שֶׁהָיְתָה חֵלֶק מִנִּשְׁמַת אָדָם הָרִאשׁוֹן. לָכֵן ר”ת “שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה” בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ. נִרְאֶה דְּיֵשׁ בְּכָתוּב זֶה רְמָזִים עַל גְּאֻלַּת אֲחִישֶׁנָּה וְעַל גְּאֻלַּת בְּעִתָּהּ. קוֹדֶם כָּל אִם עַם יִשְׂרָאֵל יִזְכּוּ, מְרֻמֶּזֶת גְּאֻלַּת אֲחִישֶׁנָּ”ה בְּר”ת, “וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִשְׁרְצוּ הַמַּיִם שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה”. וְאִם לֹא יִזְכּוּ מְרֻמֶּזֶת גְּאֻלַּת בְּעִתָּהּ, “וְעוֹף יְעוֹפֵף עַל הָאָרֶץ”. עוֹף, מְרַמֵּז עַל הַיּוֹנָה שֶׁל נֹחַ שֶׁמְּסַמֶּלֶת אֶת גְּאֻלַּת בְּעִתָּהּ. וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (בראשית יג.) שֶׁהַכָּתוּב “וְעוֹף יְעוֹפֵף” מְרַמֵּז עַל אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא שֶׁטָּס אֶת כָּל הָעוֹלָם בְּד’ טִיסוֹת. וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (ויקרא כו.) שֶׁהַכָּתוּב “וְעוֹף יְעוֹפֵף” מְרַמֵּז עַל יִחוּד קב”ה וּשְׁכִינְתֵּיהּ. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ אַבְרָהָם פֶלְדְּמַן שליט”א שֶׁהָר”ת שֶׁל “וְעוֹף יְעוֹפֵף עַל הָאָרֶץ” בְּגִימַטְרִיָּא שֵׁמוֹת הוי”ה אדנ”י הַמְסַמְּלִים יִחוּד קב”ה וּשְׁכִינְתֵּיהּ. והוסיף הרה”ג ר’ אברהם אגשי שליט”א שהכתוב (בראשית ב, יט) “וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה הוּא שְׁמוֹ”. המילים “נֶפֶשׁ חַיָּה” בגימטריא מלך המשיח. והמילים “הוּא שְׁמוֹ” בגימטריא משיח. וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (תיקונים פז:) “וַיְהִי הָאָדָם לְנֶפֶשׁ חַיָּה” זוֹ שְׁכִינָה תַּחְתּוֹנָה. רוֹאִים שֶׁהַמַּלְכוּת שֶׁנִּקְרֵאת שְׁכִינָה תַּחְתּוֹנָה הִיא בִּבְחִינַת נֶפֶשׁ חַיָּה. והוסיף הרה”ג ר’ ציון דוד סיבוני שליט”א ש”נֶפֶשׁ חַיָּה הוּא שְׁמוֹ” ר”ת הנח”ש שהוא בגימטריא משיח. והוסיף הרה”ג ר’ ל. שטרית שליט”א שנפ”ש חי”ה במילוי האותיות עולה משיח בן יוסף משיח בן דויד שזה המספר 999 של הגאולה העתידה כידוע.