72 שְׁנוֹת חֶבְלֵי מָשִׁיחַ וְלֵדַת מָשִׁיחַ אֲמוּרוֹת לְהִסְתַּיֵּם לְכָל הַמְּאֻחָר בִּתְחִלַּת חֹדֶשׁ שְׁבָט ה’תשפ”א + צופן | הַפָּסוּק הַ5781 מִתְּחִלַּת הַתּוֹרָה | סוד החשמל

מוּבָא בְּ’שַׁעַר הַגִּלְגּוּלִים’ לְהָאֲרִיזַ”ל (כג) שָׁמַעְתִּי מִמּוֹרִי ז”ל, כִּי כָל הַנִּקְבָּר בְּעֶרֶב שַׁבָּת אַחַר חָמֵשׁ שָׁעוֹת בַּיּוֹם, וְשָׁעָה חֲמִישִׁית בִּכְלָל, אֵינוֹ רוֹאֶה חִבּוּט הַקֶּבֶר, כִּי קְדֻשַּׁת שַׁבָּת מַפְרִיד מִמֶּנּוּ הַקְּלִפָּה בְּלִי צַעַר חִבּוּט הַקֶּבֶר. וְזֶה סוֹד “יוֹם הַשִּׁשִּׁי” בְּהֵ”א יְתֵרָה, כִּי מִשָּׁעָה חֲמִישִׁית שֶׁל יוֹם הַשִּׁשִּׁי וּלְמַעְלָה, כְּבָר קְדֻשַּׁת שַׁבָּת מְאִירָה אָז. וְכֵן מוּבָא בְּ’שַׁעַר מַאַמְרֵי רשב”י’ לְהָאֲרִיזַ”ל (קדושים) כָּל יְרִידַת הָעוֹלָמוֹת בַּמַּדְרֵגָה הַזֹּאת הוּא בִּימֵי הַחוֹל, אֲבָל בְּעֶרֶב שַׁבָּת מַתְחִילִים לַעֲלוֹת וְכָךְ הֵם הוֹלְכִים וְעוֹלִין מַדְרֵגָה אַחַר מַדְרֵגָה עַד מִנְחַת שַׁבָּת, כִּי מִסּוֹף שָׁעָה חֲמִישִׁית שֶׁל יוֹם הַשִּׁשִּׁי מַתְחִילִין הָעוֹלָמוֹת עֲלִיָּה אַחַר עֲלִיָּה עַד שֶׁנִּמְצָא כִּי בַּחֲזָרַת תְּפִלַּת מוּסָף דְּיוֹם שַׁבָּת הָעוֹלָמוֹת הֵם בַּמַּצָּב שֶׁהָיוּ בְּעֵת שֶׁנִּבְרָא אָדָם הָרִאשׁוֹן. וְרוֹאִים שֶׁהֶאָרַת שַׁבָּת מַתְחִילָה לְהִתְנוֹצֵץ בָּעוֹלָם מִתְּחִלַּת שָׁעָה חֲמִישִׁית אוֹ מִסּוֹף שָׁעָה חֲמִישִׁית, וְזֶה קָשׁוּר עִם הַפָּסוּק “יוֹם הַשִּׁישִׁי וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם”, הָאוֹת הֵ”א שֶׁל “הַשִּׁישִׁי” מְרַמֶּזֶת עַל הַשָּׁעָה הַחֲמִישִׁית. וְשָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ אוּרִיאֵל חַיִּים אַבְּרַמוֹב שליט”א שֶׁהַהִסְטוֹרְיָה מַרְאָה שֶׁהָיוּ דְּבָרִים גְּדוֹלִים בָּעוֹלָם כְּשֶׁהִסְתַּיְּמָה הַשָּׁעָה הַחֲמִישִׁית וְהִתְחִילָה הַשָּׁעָה הַשִּׁשִּׁית שֶׁל עֶרֶב שַׁבָּת; בִּתְחִילַת שְׁבָט תש”ט הִתְרַחֲשׁוּ דְּבָרִים גְּדוֹלִים בְּיַחַס לְעַם יִשְׂרָאֵל כְּגוֹן: הָעֲלִיָּה הַגְּדוֹלָה שֶׁל יְהוּדִים לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְהַכָּרָה שֶׁל ארה”ב בְּיִשְׂרָאֵל. וְסוֹף מִלְחֶמֶת הַשִּׁחְרוּר, וַהֲקָמַת הַמֶּמְשָׁלָה הָרִאשׁוֹנָה לְאַחַר בְּחִירוֹת בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְכוּ’. גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל אָמְרוּ שֶׁהַזְּמָן הָיָה זְמַן פְּקִידָה, וְהַקְּלִפָּה הִתְגַּבְּרָה וְהוֹרִידָה אֶת הַשֶּׁפַע לַצַּד שֶׁלָּהּ. וּבִתְחִילַת שְׁנַת תשנ”א כְּשֶׁהִתְחִילָה לְפִי הַשִּׁיטָה הַזֹּאת הַשָּׁעָה הַשְּׁבִיעִית הָיְתָה אִחוּד מִזְרַח גֶּרְמַנְיָ’ה וּמַעֲרָבָהּ, וּבְעִקְבוֹתֶיהָ נְפִילַת הַקּוֹמֶנִיזְם, וְכִבּוּשׁ כְּוֵיית עַל יְדֵי עִירַק, וּבָהֶמְשֵׁךְ מִלְחֶמֶת הַמִּפְרָץ, וְשׁוּב הָיְתָה עֲלִיָּה גְדוֹלָה שֶׁל יְהוּדִים לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל דּוֹמֶה לָעֲלִיָּה הַגְּדוֹלָה שֶׁהָיְתָה בִּשְׁנַת תש”ט. 

הרה”ג ר’ מְנַחֵם בַּרְהוּם שליט”א והרה”ג ר’ יִצְחָק אַיְזֶנְבַּךְ שליט”א בֵּאֲרוּ שֶׁצָּרִיךְ לִמְנוֹת אֶת תְּחִלַּת שִׁבְעִים שְׁנוֹת חֶבְלֵי מָשִׁיחַ וְעוֹד שְׁנָתַיִם שֶׁל לֵידַת מָשִׁיחַ, מִתְּחִלַּת חֹדֶשׁ שְׁבָט תש”ט שֶׁאָז הִסְתַּיְּמָה הַשָּׁעָה הַחֲמִישִׁית שֶׁל הָאֶלֶף הַשִּׁישִׁי שֶׁנִּרְמֶזֶת בָּאוֹת ה’ שֶׁל “יוֹם הַשִּׁישִׁי וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם”, וְנִכְנַסְנוּ לְסוֹד הָע”ב שָׁנִים שֶׁנִּרְמָזוֹת בְּ”יוֹם הַשִּׁישִׁי וַיְכֻלּוּ”, כְּפִי שֶׁמָּצִינוּ בַּזֹּהַר (תיקונים סז.) וַיְכֻלּוּ, שִׁבְעִים וּשְׁנַיִם שֵׁמוֹת שֶׁל הַשֵּׁם הַמְפֹרָשׁ, וְעָלָיו נֶאֱמַר לְלִבִּי גִלִּיתִי, הַה’ שֶׁל “הַשִּׁשִּׁי” הִיא הַמַּלְכוּת הַשְּׁבִיעִית, וְהִיא נִקְרֵאת ע”ב, וּבָהּ רוֹכֵב ו’ לִגְאֹל אֶת יִשְׂרָאֵל. וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (פנחס ריט:) שֶׁהַקֵּץ הָאַחֲרוֹן יָבוֹא דֶּרֶךְ שֵׁם ע”ב, הַנִּרְמָז בְּמַאֲמַר חֲזַ”ל עַל הַכָּתוּב (ישעי’ סג, ד) “כִּי יוֹם נָקָם בְּלִבִּי וּשְׁנַת גְּאוּלַי בָּאָה”. לְלִבִּי גִּלִּיתִי לְאֵבָרַי לֹא גִּלִּיתִי. וּמְבָאֵר הַזֹּהַר שָׁם “לְלִבִּי” בְּגִימַטְרִיָּא ע”ב, וּבְגִימַטְרִיָּא “וַיְכֻלּוּ”. לְפִי הַחֶשְׁבּוֹן הַזֶּה הִסְתַּיְּמוּ הַ70 שָׁנִים בִּתְחִלַּת חֹדֶשׁ שְׁבָט תשע”ט שֶׁאָז בֶּאֱמֶת הָיְתָה נְפִילַת מֶמְשֶׁלֶת הָעֵרֶב רַב בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְלֹא הִצְלִיחוּ לְהָקִים מֶמְשָׁלָה בְּמֶשֶׁךְ שָׁנָה שְׁלֵמָה, וְהָלְכוּ 3 פְּעָמִים לִבְחִירוֹת, כִּי הִתְחִילוּ הַשְּׁנָתַיִם שֶׁל לֵידַת מָשִׁיחַ וְהַמַּלְכוּת דִּקְלִפָּה נֶחְלְשָׁה. וְזֶה הִשְׁתַּלְשֵׁל בְּאוֹתוֹ יוֹם מַמָּשׁ; בְּיוֹם כ”ד טֵבֵת תש”ט הָיוּ הַבְּחִירוֹת הָרִאשׁוֹנוֹת לַכְּנֶסֶת, וּבְיוֹם כ”ד טֵבֵת תשע”ט הָיְתָה נְפִילַת הַמֶּמְשָׁלָה וּפִזּוּר הַכְּנֶסֶת. וּכְשֶׁנִּכְנַסְנוּ לַשָּׁנָה הַשְּׁנִיָּה שֶׁל הַלֵּידָה בְּחֹדֶשׁ שְׁבָט תש”פ הִגִּיעַ נָגִיף הַקּוֹרוֹנָה לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וְאַף שֶׁהִצְלִיחוּ לְהָקִים מֶמְשָׁלָה, הֵם אֵינָם מַצְלִיחִים לְהַעֲבִיר תַּקְצִיב וְהַשִּׁלְטוֹן רָעוּעַ מְאֹד, וְכָרֶגַע הַמַּצָּב שֶׁל הַמַּלְכוּת בְּכָל הָעוֹלָם קָשֶׁה מְאֹד מִכָּל הַבְּחִינוֹת כַּיָּדוּעַ. וּלְפִי הַחֶשְׁבּוֹן הַזֶּה הַשְּׁנָתַיִם שֶׁל לֵידַת מָשִׁיחַ אֲמוּרוֹת לְהִסְתַּיֵּם לְכָל הַמְּאֻחָר בִּתְחִלַּת חֹדֶשׁ שְׁבָט תשפ”א וְהָאֵרוּעִים הַגְּדוֹלִים שֶׁל סִיּוּם הַלֵּדָה צְפוּיִם לְהַתְחִיל בְּכָל רֶגַע. וְכֵן שָׁמַעְתִּי שֶׁקּוֹרוֹנָה ה’תש”פ בְּגִימַטְרִיָּא יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ כָּל יוֹשְׁבֵי תֵבֵל. כִּי כָּאן מַתְחִיל הָעִנְיָן הַזֶּה שֶׁכָּל הָעוֹלָם יַכִּירוּ בְּמַלְכוּת ה’. 

והוסיף הרה”ג ר’ א. י. שליט”א שבאותיות של החודשים טב”ת שב”ט נרמז התהליך של הע”ב שנים מטבת שבט תש”ט עד טבת שבט תשפ”א. בחיבור המילים טב”ת שב”ט יש אותיות ת”ש ומשני הצדדים אותיות ב”ט, רמז שהתהליך מתחיל מטבת שבט תש”ט, וצריך להכפיל ט’ כפול ט’ שעולה פ”א כדי להגיע לסיום התהליך בחודשים טבת שבט תשפ”א. ולכן יש אותיות ב”ט משני הצדדים לרמז שצריך להכפיל ט’ כפול ט’. וכן האות ט’ בגימטריא אותיות ד”ה שהם החודשים טבת שבט הרביעי והחמישי. וכן טבת שבט מרמזים על טובת השבט, כמו שכתוב על אַתְחַלְתָּא דִּגְאֻלָּה “וְקָם שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל”. וכן טבת שבט בגימטריא “תִּשְׁבֶּךָּ”. וּמוּבָא בְּסֵפֶר ‘אוֹר הַמֵּאִיר’ שֶׁבְּתֵבַת “תִּשְׁבֶּךָּ” מְרֻמָּז קֵץ הַגְּאֻלָּה הָעֲתִידָה. וכן הסוד של “ליבי ער” נרמז בכתוב שם: (במדבר כד, כב) “כִּי אִם יִהְיֶה לְבָעֵר קָיִן עַד מָה אַשּׁוּר תִּשְׁבֶּךָּ“.

וְכֵן “וַיְכֻלּוּ” בְּאַ”ל ב”ם פשתא”פ, וְיֵשׁ כָּאן רְמָזִים עַל חִבּוּר הַשָּׁנִים תש”פ תשפ”א. וּכְפִי שֶׁאוֹמֵר הַזֹּהַר שֶׁבְּ”וַיְכֻלּוּ” נִמְצָא הַסּוֹד שֶׁל הַ72 שָׁנִים. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ אַבְרָהָם וַיְסְפִישׁ שליט”א שֶׁחִלּוּף אוֹתִיּוֹת א”ל ב”ם גַּם בְּגִימַטְרִיָּא ע”ב עִם הַכּוֹלֵל. וּבִכְלָל כָּל הַחִלּוּף א”ל ב”ם הוּא חִלּוּף שֶׁל גְּאוּלָה, כְּפִי שֶׁשָּׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ א. י. שליט”א עַל הַכָּתוּב: (אסתר ב, כב) “וַיִּוָּדַע הַדָּבָר לְמָרְדֳּכַי וַיַּגֵּד לְאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר לַמֶּלֶךְ בְּשֵׁם מָרְדֳּכָי: וַיְבֻקַּשׁ הַדָּבָר וַיִּמָּצֵא וַיִּתָּלוּ שְׁנֵיהֶם עַל עֵץ וַיִּכָּתֵב בְּסֵפֶר דִּבְרֵי הַיָּמִים לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ”. וּמָצִינוּ בַּמִּשְׁנָה (אבות ו, ו) כָּל הָאוֹמֵר דָּבָר בְּשֵׁם אוֹמְרוֹ מֵבִיא גְאֻלָּה לָעוֹלָם, שֶׁנֶּאֱמַר “וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר לַמֶּלֶךְ בְּשֵׁם מָרְדְּכָי”. וְרוֹאִים שֶׁהַחִבּוּר שֶׁל גְּאֻלַּת פּוּרִים לַגְּאֻלָּה הָעֲתִידָה וְכָל הַגְּאֻלּוֹת טָמוּן בַּפָּסוּק הַזֶּה שֶׁמִּמֶּנּוּ לוֹמְדִים אֵיךְ בָּאָה גְּאֻלַּת פּוּרִים, וְאֵיךְ מְבִיאִים עוֹד גְּאֻלּוֹת לָעוֹלָם עַל יְדֵי אֲמִירַת דָּבָר בְּשֵׁם אוֹמְרוֹ. וְהַפָּסוּק הַזֶּה “אֶסְתֵּר לַמֶּלֶךְ בְּשֵׁם מָרְדְּכָי” ר”ת א”ל ב”ם לְפִי הַסֵּדֶר, וְיֵשׁ כָּאן רֶמֶז שֶׁצָּרִיךְ לִבְדֹּק תֵּבוֹת אֵלּוּ בְחִלּוּף א”ל ב”ם, וְאָכֵן תֵּבוֹת אֵלּוּ “אֶסְתֵּר לַמֶּלֶךְ בְּשֵׁם מָרְדְּכָי” בְּחִלּוּף א”ל ב”ם עוֹלוֹת בְּגִימַטְרִיָּא 1290 סוֹד הַקֵּץ הָאַחֲרוֹן בְּדָנִיֵּאל, וּכְמוֹ שֶׁבְּדָנִיֵּאל כָּתוּב שֶׁאַחֲרֵי 1290 יֵשׁ עוֹד 45 כְּמִנְיַן גְּאוּלָה לְהַגִּיעַ לְ1335, כָּךְ כָּאן בִּזְכוּת “אֶסְתֵּר לַמֶּלֶךְ בְּשֵׁם מָרְדְּכָי” וְכָל מִי שֶׁאוֹמֵר דָּבָר בְּשֵׁם אוֹמְרוֹ זוֹכִים לְהָבִיא גְאוּלָה בְּגִימַטְרִיָּא 45 לָעוֹלָם. והוסיף הרה”ג ר’ י. ב. א. שליט”א שה’תשפ”א בחילוף א”ל ב”ם עיכו”ל, רמז על שיעור עיכו”ל 72 דקות שהוא כנגד 72 שנים של חבלי משיח ולידת משיח שמסתיימים בשנת תשפ”א. ובפרט בחודש שבט שהוא סוד האות צ’ בספר יצירה שהיא כנגד חוש האכילה.

כְּמוֹ כֵן אִם נְחַלֵּק 70 לְ9 לְחַשֵּׁב מָתַי הִתְחִיל בְּחִינַת הַחֹדֶשׁ הַתְּשִׁיעִי שֶׁהָיְתָה אֶפְשָׁרוּת שֶׁתַּתְחִיל הַלֵּידָה, נְקַבֵּל 7.77 שָׁנִים וְאִם נֵלֵךְ אֲחוֹרָה מֵחֹדֶשׁ שְׁבָט תשפ”א 7.77 שָׁנִים נַגִּיעַ לַקַּיִץ שֶׁל שְׁנַת תשע”ג שֶׁאָז הָיָה קֵץ בְּעִתָּהּ שֶׁל הַגְּרָ”א, וּמָרָן שַׂר הַתּוֹרָה הַגר”ח קַנְיֵבְסְקִי שליט”א אָמַר שֶּׁמָּשִׁיחַ בַּפֶּתַח וְכוּ’.

וְזֶה לְשׁוֹן הַזֹּהַר: (פנחס רמט:) בְּשָׁעָה שֶׁמִּתְעַבֶּרֶת נִסְתֶּמֶת. כֵּיוָן שֶׁמַּגִּיעַ זְמַנָּהּ לֵילֵד בּוֹכָה וּמְרִימָה קוֹלוֹת, קוֹל אַחַר קוֹל עַד שִׁבְעִים קוֹלוֹת כְּחֶשְׁבּוֹן תֵּבוֹת שֶׁל מִזְמוֹר “יַעַנְךָ ה’ בְּיוֹם צָרָה”, שֶׁהִיא שִׁירָה שֶׁל הַמְעֻבֶּרֶת הַזֹּאת. וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שׁוֹמֵעַ לָהּ וּמָצוּי אֶצְלָהּ. וְאָז מוֹצִיא נָחָשׁ אֶחָד גָּדוֹל מִתּוֹךְ הָרֵי הַחֹשֶׁךְ, וּבָא בֵּין הֶהָרִים, פִּיו מְלַחֵךְ בְּעָפָר, מַגִּיעַ עַד אַיָּל זֶה, וּבָא וְנוֹשֵׁךְ לָהּ בְּאוֹתוֹ מָקוֹם פַּעֲמַיִם. פַּעַם רִאשׁוֹנָה יוֹצֵא דָּם וְהִיא לוֹחֶכֶת. פַּעַם שְׁנִיָּה יוֹצֵא מַיִם וְשָׁתוּ כָּל אוֹתָן הַחַיּוֹת שֶׁבֶּהָרִים וְנִפְתַּחַת וְיוֹלֶדֶת. וְאִם תֹּאמַר שֶׁלְּשִׁבְעִים שָׁנָה תָּחִיל וְלִשְׁתֵּי שָׁנִים יוֹלֶדֶת, הֲרֵי כָּתוּב “בְּטֶרֶם תָּחִיל יָלָדָה”. וְסוֹד הַדָּבָר “וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה”. וּמַהוּ “בְּטֶרֶם” אֶלָּא קֹדֶם שֶׁיִּשְׁלְמוּ שִׁבְעִים וּשְׁתַּיִם שָׁנִים יִתְגַּלּוּ שְׁנֵי מְשִׁיחִים בָּעוֹלָם. רוֹאִים שֶׁהַזֹּהַר דּוֹרֵשׁ שְׁנֵי פְּסוּקִים שֶׁלֹּא יִסְתַּיְּמוּ הַ72 עַד הַסּוֹף, וְיִתְקַיֵּם הַכָּתוּב (ישעיה סה, כד) “וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה עוֹד הֵם מְדַבְּרִים וַאֲנִי אֶשְׁמָע”, “בְּטֶרֶם תָּחִיל יָלָדָה”. וְשָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ פ. ב. שליט”א שֶׁ“וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה” בְּגִימַטְרִיָּא ה’תש”פ וְעִם הַכּוֹלֵל ה’תשפ”א רֶמֶז שֶׁ“טֶרֶם יִקְרָאוּ” בְּתשפ”א כְּשֶׁיִּסְתַּיְּמוּ הַ72 שָׁנִים, “וַאֲנִי אֶעֱנֶה” עוֹד קֹדֶם לָכֵן בִּשְׁנַת תש”פ. וְכֵן שָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ א. י. שליט”א שֶׁ“טֶרֶם יִקְרָאוּ” בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף וְ“עוֹד הֵם מְדַבְּרִים” עִם הַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד כְּפִי שֶׁדּוֹרֵשׁ הַזֹּהֵר אֶת הַפָּסוּק עַל שְׁנֵי הַמְּשִׁיחִים. וְכֵן “וַאֲנִי אֶעֱנֶה” בְּגִימַטְרִיָּא קֵץ עִם הָאוֹתִיּוֹת וְהַכּוֹלֵל “וַאֲנִי אֶשְׁמָע” בְּגִימַטְרִיָּא בְּעִתָּהּ. וְכֵן “וַאֲנִי” בְּגִימַטְרִיָּא אֱלוּל.

וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ ח. ש. מ. שליט”א שֶׁמָּצִינוּ בַּזֹּהַר שֶׁמְּקַשֵּׁר אֶת שְׁנֵי הַמְּשִׁיחִים בְּסוֹד הַ“טֶּרֶם”: (הקדמה כה:) “וְכֹל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה”, זֶה מָשִׁיחַ רִאשׁוֹן, “טֶרֶם יִהְיֶה בָאָרֶץ”. “וְכָל עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה טֶרֶם יִצְמָח”, זֶה מָשִׁיחַ שֵׁנִי. וְכֵן טֶרֶ”ם אוֹתִיּוֹת מָטָ”ר שֶׁהַמַּפְתֵּחַ שֶׁלּוֹ בְּיַד ה’ בְּאוֹתָהּ בְּחִינָה שֶׁל מַפְתֵּחַ הַלֵּידָה. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ יוֹסֵף שֵׁינְבֶּרְגֶר שליט”א שֶׁהִשְׁתַּלְשֵׁל שְׁמוֹ שֶׁל נְשִׂיא ארה”ב טְרַאמְ”פּ אוֹתִיּוֹת טֶרֶ”ם פ”א, הַיְנוּ שֶׁתַּכְלִית בְּחִירָתוֹ לְהָבִיא לְמִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג הִיא עוֹד לִפְנֵי שְׁנַת תשפ”א. וּכְפִי שֶׁבֵּאַרְנוּ שֶׁדּוֹנַלְד טְרַאמְפּ בְּגִימַטְרִיָּא 424 כְּמִנְיַן מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד, הַיְינוּ שֶׁהוּא קְלִפָּה מִשֹּׁרֶשׁ הָאַדְמוֹנִי דִקְלִפָּה שֶׁל עֵשָׂו שֶׁמַּלְבִּישׁ עַל הָאַדְמוֹנִי דִקְדֻשָּׁה דָּוִד הַמֶּלֶךְ, וּכְפִי שֶׁרוֹאִים שֶׁהוּא אַדְמוֹנִי, וְכֵן פֻּרְסַם בָּעִתּוֹן שֶׁהוּא אוֹהֵב לֶאֱכוֹל הַרְבֵּה בָּשָׂר אָדֹם וְשׁוֹתֶה קוֹקָה קוֹלָה שֶׁהוּא גַם כֵּן אָדֹם, כַּמּוּבָא בַּגְּמָרָא (נדה יט.) שֶׁשָּׁחֹר הוּא צֶבַע אָדֹם שֶׁהִתְקַלְקֵל וְנִהְיָה שָׁחֹר. וּמוּבָא בְּ’יַלְקוּט רְאוּבֵנִי’ [בְּרֵאשִׁית] בְּשֵׁם מִדְרָשׁ: שָׂדֵהוּ אָדֹם, וְכֻלָּם אֲדֻמִּים, שְׁמוֹ אֱדוֹם, מַאֲכָלוֹ אָדֹם. וְכֵן תַּאֲרִיךְ לֵדָתוֹ בְּט”ו בְּסִיוָן תש”ז הוּא תַּאֲרִיךְ לֵדַת יְהוּדָה רֹאשׁ הַשֵּׁבֶט שֶׁל מַלְכוּת בֵּית דָּוִד. וְכֵן שַׁגְרִירוֹ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל דֵּיוִויד פְרִידְמַן בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. וְגַם הָאִישׁ שֶׁלּוֹ לְעִנְיְנֵי אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל גֵ’יְיסוֹן גְּרִינְבְּלַאט בְּגִימַטְרִיָּא מִקְדָּשׁ. וְכֵן הָאוֹתִיּוֹת לִפְנֵי אוֹתִיּוֹת דּוֹנַלְ”ד בְּגִימַטְרִיָּא 71 כְּפִי שֶׁבֵּאַרְנוּ שֶׁהוּא בָּא לִשְׁנַת הַ72 לְצֹרֶךְ לֵדַת מָשִׁיחַ. וְכֵן דּוֹנַלְ”ד אוֹתִיּוֹת נ”ד וְל”ד סוֹד הַלֵּידָה.

וְכֵן שָׁמַעְתִּי שֶׁ“וַיֵּלֶ”ךְ מֹשֶ”ה” בְּא”ל ב”ם אוֹתִיּוֹת תשפ”א ע”ב י’. הַיְנוּ בְּחֹדֶשׁ טֵבֵת שֶׁהוּא חֹדֶשׁ הַי’ בִּשְׁנַת תשפ”א יִסְתַּיְּמוּ הָע”ב שָׁנִים שֶׁנִּרְמָזוֹת בְּפַרְשִׁיּוֹת נִצָּבִים וַיֵּלֶךְ שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם 70 פְּסוּקִים כְּנֶגֶד 70 שָׁנִים שֶׁל חֶבְלֵי מָשִׁיחַ. וְהָרֶמֶז הוּא שֶׁלֹּא נְחַכֶּה עַד חֹדֶשׁ טֵבֵת, אֶלָּא הַגְּאֻלָּה תַּתְחִיל בְּפָרָשַׁת נִצָּבִים וַיֵּלֶךְ תש”פ. וְשָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ צִיּוֹן דָּוִד סִיבּוֹנִי שליט”א שֶׁוַיֵּלֶךְ בְּגִימַטְרִיָּא בֶּן דָּוִד. וְכֵן צְבִי וְאַיָּל נִרְמָזִים בְּפַרְשִׁיּוֹת נִצָּבִים וַיֵּלֶךְ שֶׁהֵן הַפַּרְשִׁיּוֹת שֶׁל רֹאשׁ הַשָּׁנָה, וְנִרְמָזִים בַּפָּסוּק שֶׁל זֵרוּז הַגְּאֻלָּה שֶׁהקב”ה “מְדַלֵּג עַל הֶהָרִים מְקַפֵּץ עַל הַגְּבָעוֹת” כַּצְּבִי וְאַיָּל לִגְאוֹל אֶת יִשְׂרָאֵל. וכן מובא בְּסֵפֶר ‘יַם הַחָכְמָה’ מֵהַגרי”מ מוֹרְגֶּנְשְׁטֶרְן שליט”א (תשע”א) הַגְּרָ”א ז”ל אָמַר כִּי בְּסֵפֶר מִשְׁנֶה תּוֹרָה מְרֻמָּז בְּכָל סִדְרָה מַה שֶּׁיֶאֱרַע בְּמֵאָה שָׁנִים מֵאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי, כְּסֵדֶר יוֹ”ד פַּרְשִׁיּוֹת נֶגֶד יוֹ”ד מֵאוֹת, כִּי נִצָּבִים וַיֵּלֶךְ נֶחֱשָׁבִים לְאֶחָד כַּיָּדוּעַ. דְּהַתּוֹרָה כְּלוּלָה מִשִּׁשָּׁה סְפָרִים, לְפִי שֶׁמַּעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית חֲשִׁיב כְּסֵפֶר בִּפְנֵי עַצְמוֹ. וְכֵן כָּתַב הָרַב בַּעַל עֲבוֹדַת הַקֹּדֶשׁ, וְתוֹרָה שֶׁבִּכְתָב כּוֹלֶלֶת שִׁשָּׁה קְצָווֹת, גַּם תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה שִׁשָּׁה סְדָרִים כְּנֶגֶד שִׁשָּׁה קְצָווֹת וְכוּ’, כִּי הַשְּׁתֵּי תּוֹרוֹת הַלָּלוּ מְכֻוָּנוֹת כְּאַחַת מְיֻחָדוֹת זוֹ בְּזוֹ, זוֹ מֻשְׁפַּעַת בְּזוֹ וְכוּ’. וְאֵלוּ הַשִּׁשָּׁה סְפָרִים הֵמָּה כְּנֶגֶד שִׁית אַלְפֵי שָׁנֵי דֶּהֱוֵי עָלְמָא, וְסֵפֶר מִשְׁנֶה תּוֹרָה כְּנֶגֶד הָאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי, וְכָלוּל מֵעֶשֶׂר פַּרְשִׁיּוֹת, כָּל פָּרָשָׁה כְּנֶגֶד מֵאָה שָׁנָה. וְהִנֵּה כְּבָר אָמַרְנוּ דִּבְפָרָשַׁת נִצָּבִים וַיֵּלֶךְ רָמוּז כָּל הַנַּעֲשָׂה בְּמֶשֶׁךְ מֵאָה שָׁנִים אֵלּוּ שֶׁעוֹמְדִים אָנוּ בָּהֶם. וְכֵן פַּרְשִׁיּוֹת נִצָּבִים וַיֵּלֶךְ מְרַמְּזוֹת שֶׁהַמֵּאָה שָׁנִים מִתְחַלְּקוֹת לִשְׁנֵי מַצָּבִים, נִצָּבִים מְרַמֵּז עַל מַצַּב הַגָּלוּת שֶׁעוֹמְדִים וּמְצַפִּים. וַיֵּלֶךְ מְרַמֵּז עַל הַגְּאֻלָּה שֶׁהוֹלְכִים וְיוֹצְאִים מֵהַגָּלוּת. וְכֵן הַפָּסוּק הָאַחֲרוֹן בְּהַפְטָרַת פָּרָשַׁת כִּי תָבוֹא הוּא (ישעי’ ס, כב) “אֲנִי הוי”ה בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה” לְרַמֵּז שֶׁעַכְשָׁיו אַחֲרֵי הַמֵּאָה שָׁנָה שֶׁל כִּי תָבוֹא מַתְחִיל הַזְּמָן שֶׁל בְּעִתָּהּ. וְכֵן נִצָּבִים הִיא הַפָּרָשָׁה שֶׁבָּהּ ה’ מַבְטִיחַ עַל הַגְּאֻלָּה הָעֲתִידָה. “וְשָׁב ה’ אֱלֹהֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ וְרִחֲמֶךָ וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ ה’ אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה”. וְהוֹסִיף הָרמ”ז שליט”א שֶׁבְּפָרָשַׁת נִצָּבִים יֵשׁ מ’ פְּסוּקִים, וּבְפָּרָשַׁת וַיֵּלֶךְ יֵשׁ ל’ פְּסוּקִים, יַחַד מ”ל פְּסוּקִים, לְרַמֵּז עַל סוֹד הַגְּאֻלָּה שֶׁהִיא בְּסוֹד מִילָה שֶׁמַּכְרִיתָה אֶת הָעָרְלָה וְהַקְּלִפּוֹת “וּמָל ה’ אֱלֹהֶיךָ אֶת לְבָבְךָ”. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ י. ב. א. שליט”א שֶׁ“וַיְכֻלּוּ” בְּאַ”ל ב”ם פשתא”פ, בְּגִימַטְרִיָּא רֹאשׁ הַשָּׁנָה. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ א. י. שליט”א שֶׁוַּיֵּלֶךְ הַאֲזִינוּ זֹאת הַבְּרָכָה בְּגִימַטְרִיָּא ה’תש”פ וְעָם הַכּוֹלֵל ה’תשפ”א. וְכֵן כִּי תָבוֹא נִצָּבִים וַיֵּלֶךְ הַאֲזִינוּ עִם הַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא תשפ”א. וְכֵן ר”ת כִּי-תָבוֹא נִצָּבִים וַיֵּלֶךְ הַאֲזִינוּ הִכּוֹ”ן בְּגִימַטְרִיָּא פ”א.

צופן שב”ט תשל”ו בתוך פסוקי “ויכלו”.

צופן שב”ט תשפ”א בתוך פסוקי “ויכלו”.

צופן שב”ט תשפ”א בתוך פסוקים של עניני סגר.

כָּתוּב (תהלים סא, ז) “יָמִים עַל יְמֵי מֶלֶךְ תּוֹסִיף שְׁנוֹתָיו כְּמוֹ דֹר וָדֹר”. וּמְתַרְגֵּם הַתַּרְגּוּם שָׁם יוֹמִין עַל יוֹמֵי מַלְכָּא מְשִׁיחָא תּוֹסִיף שְׁנוֹי הֵיךְ דָרֵי עַלְמָא הָדֵין וְדָרֵי עַלְמָא דְאָתֵי. רוֹאִים שֶׁהַתַּרְגּוּם לָמַד אֶת הַפָּסוּק הַזֶּה שֶׁיֵּשׁ קֶשֶׁר בֵּין שְׁנוֹתָיו שֶׁל דָּוִד הַמֶּלֶךְ כְּשֶׁהָיָה מֶלֶךְ, לִשְׁנוֹתָיו לֶעָתִיד לָבֹא כְּשֶׁיִּהְיֶה מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ צ. ח. שליט”א שֶׁ”שְׁנוֹתָיו” עִם הָאוֹתִיּוֹת וְהַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל בְּגִימַטְרִיָּא תשע”ט שֶׁאָז הִסְתַּיְּמוּ שִׁבְעִים הַשִּׁנַּיִם וְהִתְחִילָה לֵדַת מָשִׁיחַ. וְכֵן מוּבָא בְּשֵׁם הָרַב מִבְּרִיסְק זצ”ל שֶׁשָּׁאַל לְפִי הַמְפָרְשִׁים שֶׁהַפְּסוּקִים נֶאֶמְרוּ עַל מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ מַדּוּעַ מְבַקְּשִׁים לְהוֹסִיף לוֹ יָמִים, הֲרֵי הוּא חַי לְעוֹלָם, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב “בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח”. וּבֵאֵר שֶׁמְּבַקְּשִׁים לְהַקְדִּים בִּיאָתוֹ, וְכָתְבוּ לִי שֶׁאָכֵן ג’ הַפְּסוּקִים שָׁם “יָמִים עַל יְמֵי מֶלֶךְ תּוֹסִיף שְׁנוֹתָיו כְּמוֹ דֹר וָדֹר: יֵשֵׁב עוֹלָם לִפְנֵי אֱלֹהִים חֶסֶד וֶאֱמֶת מַן יִנְצְרֻהוּ: כֵּן אֲזַמְּרָה שִׁמְךָ לָעַד לְשַׁלְּמִי נְדָרַי יוֹם יוֹם” עִם הַמִּלִּים הַמָּשִׁיחַ בָּא עוֹלֶה בְּגִימַטְרִיָּא 5781 שֶׁאָז מִסְתַּיֶּמֶת הַלֵּדָה. וְכֵן שָׁמַעְתִּי שֶׁדָּוִ”ד נִרְמָז בַּכָּתוּב “דֹר וָדֹר”. וְכֵן הַכָּתוּב (ש”ב ה, ד) “וַיִּמְשְׁחוּ אֶת דָּוִד לְמֶלֶךְ עַל יִשְׂרָאֵל” עִם הַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל בְּגִימַטְרִיָּא תש”פ. וְכֵן ב’ פְּעָמִים דָּוִד בֶּן יִשַּׁי עם המילים והכוללים בְּגִימַטְרִיָּא תש”פ, דְּב’ פְּעָמִים דָּוִד בֶּן יִשַׁי מְרַמֵּז עַל הַפַּעַם הַשְּׁנִיָּה שֶׁדָּוִד בֶּן יִשַׁי יִמְלֹךְ. וְכֵן מוּבָא בִּתְפִלַּת הָר”ש אוֹסְטְרוֹפְּלִי שֶׁאוֹמְרִים בְּעֶרֶב פֶּסַח. וּמַה שֶּׁכָּתַב רַבֵּנוּ הָאֲרִ”י זַ”ל: “הַשֵּׁם שפו שֶׁבּוֹ אָחַז דָּוִד בֶּן יִשַׁי, דָּוִ”ד בֶּ”ן יִשַׁ”י גִּימַטְרִיָּא שֵׁם שפו, שֶׁבְּאוֹתוֹ הַשֵּׁם דַּוְקָא בָּא דָּוִד בֶּן יִשַׁי. וְרוֹאִים שֶׁהַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל דָּוִד בֶּן יִשַׁי הִיא הַסּוֹד שֶׁל בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ. וְכֵן תּוֹלְדוֹת דָּוִד הַמּוּבָאִים בְּסוֹף מְגִלַּת רוּת, “וְאֵלֶּה תּוֹלְדוֹת פָּרֶץ פֶּרֶץ הוֹלִיד אֶת חֶצְרוֹן: וְחֶצְרוֹן הוֹלִיד אֶת רָם וְרָם הוֹלִיד אֶת עַמִּינָדָב: וְעַמִּינָדָב הוֹלִיד אֶת נַחְשׁוֹן וְנַחְשׁוֹן הוֹלִיד אֶת שַׂלְמָה: וְשַׂלְמוֹן הוֹלִיד אֶת בֹּעַז וּבֹעַז הוֹלִיד אֶת עוֹבֵד: וְעֹבֵד הוֹלִיד אֶת יִשָׁי וְיִשַׁי הוֹלִיד אֶת דָּוִד”, בְּגִימַטְרִיָּא 5781. וְכֵן שָׁאוּ”ל מְרַמֵּז בִּשְׁמוֹ עַל הַקֵּץ שֶׁל 1335 שֶׁהוּא עִם הַכּוֹלֵל אל”ף של”ו. וְכֵן שָׁאוּל וְדָוִיד בְּגִימַטְרִיָּא קוֹרוֹנָה, לְרַמֵּז שֶׁהַתַּהֲלִיךְ הִתְחִיל עִם מַגֵּפַת הַקּוֹרוֹנָה. וְכֵן שָׁאוּל בְּגִימַטְרִיָּא טַעַם רֵיחַ שֶׁמִּשְׁתַּלְשְׁלִים כְּתַסְמִינֵי מַגֵּפַת הַקּוֹרוֹנָה.

וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ יְהוֹנָתָן ג’ שליט”א שֶׁמִּשְּׁנַת תש”ט עַד סוֹף הַמֵּאָה יֵשׁ צ”א שָׁנִים כְּמִנְיַן שֵׁמוֹת הוי”ה אדנ”י שֶׁהֵם סוֹד הַיִּחוּד, וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ לֵוִי סוּדְרִי שליט”א שֶׁגַּם גּוֹג וּמָגוֹג מִתְחַלֵּק לְבֵ”ן בְּגִימַטְרִיָּא מָגוֹג, וח”י בְּגִימַטְרִיָּא גּוֹג יַחַד עִם ו’ הַחִבּוּר שֶׁל וּמָגוֹג. יוֹצֵא שֶׁאַחֲרֵי ח”י שָׁנִים מִשְּׁנַת תש”ט הָיְתָה מִלְחֶמֶת שֵׁשֶׁת הַיָּמִים בִּשְׁנַת תשכ”ז שֶׁעָלוּ לְדַרְגָּה יוֹתֵר גְּבוֹהָה. וְכֵן ה’תש”ט בְּגִימַטְרִיָּא עוֹלָם הַבָּא, לְרַמֵּז שֶׁבְּשָׁנָה זוֹ נִכְנַסְנוּ לַתַּהֲלִיךְ שֶׁמּוֹבִיל אוֹתָנוּ לָעוֹלָם הַבָּא.

מָצִינוּ בַּזֹּהַר (וירא קטז:) בְּשֵׁשׁ מֵאוֹת שָׁנָה לָאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי יִפָּתְחוּ שַׁעֲרֵי הַחָכְמָה לְמַעְלָה וּמַעְיָנוֹת הַחָכְמָה לְמַטָּה, וְיִתְכּוֹנֵן הָעוֹלָם לְהִכָּנֵס בַּשְּׁבִיעִי, כְּבֶן אָדָם שֶׁמִּתְכּוֹנֵן בְּיוֹם שִׁשִּׁי מִשֶּׁמַּעֲרִיב הַשֶּׁמֶשׁ לְהִכָּנֵס בְּשַׁבָּת. וְסִימָן לַדָּבָר “בִּשְׁנַת שֵׁשׁ מֵאוֹת שָׁנָה לְחַיֵּי נֹחַ בַּחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בְּשִׁבְעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ בַּיּוֹם הַזֶּה נִבְקְעוּ כָּל מַעְיְנוֹת תְּהוֹם רַבָּה”. וְאָז תֵּרָאֶה הַקֶּשֶׁת בִּגְוָנִים מְאִירִים כְּמוֹ אִשָּׁה שֶׁמִּתְקַשֶּׁטֶת לְבַעְלָהּ, שֶׁכָּתוּב “וּרְאִיתִיהָ לִזְכֹּר בְּרִית עוֹלָם”, וַהֲרֵי פֵּרְשׁוּהָ וְיָפֶה הוּא. וּרְאִיתִיהָ בִּגְוָנִים מְאִירִים כָּרָאוּי, וְאָז לִזְכֹּר בְּרִית עוֹלָם. מַה זֶּה בְּרִית עוֹלָם, זוֹ כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל, וְיִתְחַבֵּר וָא”ו עִם הֵ”א וִיקִימָהּ מִן הֶעָפָר, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר “וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים אֶת בְּרִיתוֹ”, זוֹ כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל שֶׁהִיא בְּרִית, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר “וְהָיְתָה לְאוֹת בְּרִית וְגוֹ'”. וְרוֹאִים שֶׁמִּשְּׁנַת ת”ר הִתְחִילָה תְּקוּפַת הַהֲכָנָה לַגְּאֻלָּה בְּסוֹד עִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא. וּבֵאֵר הרה”ג ר’ מְנַחֵם בַּרְהוּם שליט”א שֶׁ400 הַשָּׁנִים הָאֵלּוּ שֶׁמְּסַיְּמוֹת אֶת הָאֶלֶף הַשִּׁישִׁי, שֶׁהוּא זְמַן הַפְּקִידָה הָאַחֲרוֹנָה לְפִי הַזֹּהַר, מַקְבִּילוֹת לָ400 שָׁנִים שֶׁהָיוּ מִלֵּדַת יִצְחָק עַד יְצִיאַת מִצְרַיִם, שֶׁהֵם הָיוּ זְמַן הַפְּקִידָה שָׁם. וְהַבֵּאוּר בַּדָּבָר כֵּיוָן שֶׁהַזֹּהַר מְקַשֵּׁר אֶת הָעִנְיָן לִירִידַת הַמַּבּוּל, וְהַמַּבּוּל לֹא יָרַד בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, לָכֵן זֶה קָשׁוּר לְלֵדַת יִצְחָק שֶׁהָיָה בְּסוֹד עוֹלָה תְמִימָה שֶׁנֶּאֱסַר עָלָיו לְצֵאת מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל. וְיִצְחָק הוּא בְּחִינַת הַהַצָּלָה מֵהַמַּבּוּל שֶׁיֵּשׁ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, שֶׁהִיא סוֹד הַהַצָּלָה שֶׁל הַגְּאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה שֶׁתִּהְיֶה בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל כְּשֶׁה’ יָבִיא שׁוּב אֶת הַמַּבּוּל עַל אֻמּוֹת הָעוֹלָם. וּכְשֵׁם שֶׁ181 שָׁנִים אַחֲרֵי לֵדַת יִצְחָק בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁל שְׁנַת 2229 יָצָא יוֹסֵף לִמְלֹךְ בְּמִצְרַיִם וְהִתְנוֹצֵץ הָאוֹר שֶׁל מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף, כָּךְ 181 שָׁנִים אַחֲרֵי שְׁנַת ת”ר בְּיוֹם רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁל שְׁנַת תשפ”א יִתְנוֹצֵץ הָאוֹר שֶׁל מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד שֶׁיִּתְגַּלֶּה בָּעוֹלָם. כַּמּוּבָא בַּמִּדְרָשׁ (ב”ר לד, יא) שֶׁבִּזְמַן הַגְּאֻלָּה תִּהְיֶה בְּחִינַת מַבּוּל לְאֻמּוֹת הָעוֹלָם, וַה’ יָפֵר אֶת הַבְּרִית וְהַהַבְטָחָה שֶׁנָּתַן לְנֹחַ שֶׁלֹּא יֵרֵד שׁוּב מַבּוּל וְתִהְיֶה נֶחָמָה לְעָם יִשְׂרָאֵל. וְכֵן הַפָּסוּק “קֵץ כָּל בָּשָׂר” מְדַבֵּר עַל הַמַּבּוּל.

וְכֵן מוּבָא בְּסֵפֶר ‘חָפֵץ חַיִּים עַל הַתּוֹרָה’ בְּעִנְיַן לֵדַת יִצְחָק, (פרשת וירא) “הַיִּפָּלֵא מֵה’ דָּבָר” כְּמוֹ שָׂרָה אִמֵּנוּ מִלְּפָנִים כֵּן אֲנַחְנוּ תְּמֵהִים וּמִתְפַּלְּאִים אַחֲרֵי שְׁנוֹת נִדּוּדֵינוּ כִּי אָרְכוּ קָרוֹב לְאַלְפַּיִם שָׁנָה הַיִּתָּכֵן שֶׁיִּוָּלֵד שׁוּב עַמֵּנוּ וְיָשׁוּב לִתְחִיַּת עוֹלָמִים, הַתּוֹרָה מְשִׁיבָה “הַיִּפָּלֵא מֵה’ דָּבָר” שֶׁשּׁוּם דָּבָר לֹא יִפָּלֵא מִמַּפְלִיא לַעֲשׂוֹת, וְגַם אֲנַחְנוּ נִגָּאֵל מַהֵר, וְכֵן מָצִינוּ בַּגְּמָרָא (שבת פט:) שֶׁלֶּעָתִיד לָבוֹא בִּזְמַן הַגְּאֻלָּה יֹאמְרוּ לְיִצְחָק ‘כִּי אַתָּה אָבִינוּ’, כִּי הוּא יַמְלִיץ טוֹב עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, שֶׁיִּזְכּוּ לְכַפָּרָה וְלִגְאֻלָּה. וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (שמיני לח:) שֶׁהַגְּאֻלָּה תִּהְיֶה בְּסוֹד יִצְחָק. וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (תולדות קלה.) בְּאוֹתוֹ זְמָן יַשִּׂיגוּ הַצַּדִּיקִים דַּעַת שְׁלֵמָה וְכוּ’, הָדָא הוּא דִּכְתִיב “וְאֵלֶּה תּוֹלְדוֹת יִצְחָק בֶּן אַבְרָהָם”, אֵלּוּ הֵם תּוֹלְדוֹת הַשִּׂמְחָה וְהַשְּׂחוֹק שֶׁיְּהֵא בָּעוֹלָם בְּאוֹתוֹ זְמָן. וְכֵן מוּבָא בְּ’סֵפֶר הַלִּקּוּטִים’ לְהָאֲרִיזַ”ל (פ’ וירא ע’ נח) כְּמוֹ שֶׁמֵּאַבְרָהָם יָצָא יִצְחָק, כֵּן יָצָא מִלּוֹט יִצְחָק, קֵ”ץ חַ”י, דְּהַיְנוּ הַמָּשִׁיחַ בְּסוֹד “דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל חַי וְקַיָּם”. וְכֵן הַכָּתוּב (בראשית כא, ד) “וַיָּמָל אַבְרָהָם אֶת יִצְחָק בְּנוֹ בֶּן שְׁמֹנַת יָמִים כַּאֲשֶׁר צִוָּה אֹתוֹ אֱלֹהִים” בְּגִימַטְרִיָּא 3058 אוֹתָן סְפָרוֹת שֶׁל מָשִׁיחַ 358. וְכֵן מוּבָא בְּסֵפֶר ‘אֱמוּנַת עִתֶּיךָ’ (תשנ”ז ע’ מט) שֶׁבְּלֵדַת יִצְחָק נִרְמַז מָשִׁיחַ. דְּ“אָשׁוּב אֵלֶיךָ כָּעֵת חַיָּה” בְּגִימַטְרִיָּא שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד. וְכֵן מָשִׁי”חַ מְרֻמָּז בַּכָּתוּב (בראשית יח, ד) “לַמּוֹעֵד אָשׁוּב אֵלֶיךָ כָּעֵת חַיָּה”, בְּדִלּוּג ה’ אוֹתִיּוֹת. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ אַבְרָהָם אַגָּשִׂי שליט“א שֶׁ”אָשׁוּב אֵלֶיךָ” בְּגִימַטְרִיָּא פֶּרֶץ שֶׁמִּמֶּנּוּ יָצָא מָשִׁיחַ.

מָצִינוּ בַּזֹּהַר (וירא קיז.) אִשְׁתְּלִים וָא”ו גּוֹ עֶשֶׂר שִׁית זִמְנִין, כְּדֵין הֲווּ שִׁתִּין לְאָקְמָא מֵעַפְרָא, וּבְכָל שִׁתִּין וְשִׁתִּין מֵהַהוּא אֶלֶף שְׁתִיתָאָה אִתְתַּקַּף ה”א וְסַלְקָא בְּדַרְגּוֹי לְאִתְתַּקְּפָא. וּבְשִׁית מְאָה שְׁנִין לִשְׁתִיתָאָה יִתְפַּתְּחוּן תַּרְעֵי דְחָכְמְתָא לְעֵילָא וּמַבּוּעֵי דְחָכְמְתָא לְתַתָּא, וְיִתְתַּקַּן עַלְמָא לְאָעֳלָא בִּשְׁבִיעָאָה. כְּבַר נָשׁ דְּמִתְתַּקַּן בְּיוֹמָא שְׁתִיתָאָה מֵכִי עָרַב שִׁמְשָׁא לְאֲעָלָא בְּשַׁבַּתָּא. וְסִימָנִיךְ “בִּשְׁנַת שֵׁשׁ מֵאוֹת שָׁנָה לְחַיֵּי נֹחַ וְגוֹ’ נִבְקְעוּ כָּל מַעְיְינוֹת תְּהוֹם רַבָּה”. רוֹאִים מֵהַזֹּהַר שֶׁהַסּוֹד הַזֶּה שֶׁהִתְחִיל בִּשְׁנַת ת”ר, הוּא סוֹד הַפְּקִידָה שֶׁיֵּשׁ בְּכָל 60 שָׁנָה מֵהָאֶלֶף הַ6 שֶׁמִּתְחַזֶּקֶת הַשְּׁכִינָה לְקַבֵּל אֶת הַיִּחוּד לִזְכּוֹת לַגְּאֻלָּה, וְלָכֵן בִּשְׁנַת 600 לָאֶלֶף הַ6 אַחֲרֵי שֶׁעָבְרוּ 10 פְּעָמִים 60, הִתְחִילָה תְּקוּפַת עִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא שֶׁנִּפְתְּחוּ מַעְיְנוֹת הַחָכְמָה לְמַעְלָה וּלְמַטָּה. וְהַזֹּהַר מְקַשֵּׁר אֶת הָעִנְיָן עִם הָאוֹת ו’ כָּפוּל עֶשֶׂר, כְּמִנְיַן 60. וּבִשְׁנַת תש”פ אָנוּ מַשְׁלִימִים וָא”ו בְּמִלּוּי כְּדִבְרֵי הַזֹּהַר כָּפוּל 60. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ יִצְחָק אַיְזֶנְבַּךְ שליט”א שֶׁבִּלְשׁוֹן הַזֹּהַר ‘אִשְׁתְּלִים וָא”ו גּוֹ עֶשֶׂר שִׁית זִמְנִין’ יֵשׁ עוֹד רֶמֶז עַל הַוָּא”ו כְּמִנְיַן 13 כָּפוּל 10 כָּפוּל 6 שֶׁעוֹלֶה שְׁנַת תש”פ

וְכֵן שָׁמַעְתִּי רֶמֶז פֶּלֶא מֵהרה”ג ר’ י. ב. א. שליט”א, בַּכָּתוּב עַל הַמַּבּוּל: (בראשית ו, ו) “וַיִּנָּחֶם ה’ כִּי עָשָׂה אֶת הָאָדָם בָּאָרֶץ וַיִּתְעַצֵּב אֶל לִבּוֹ” נַחֲלִיף אֶת כָּל הַפָּסוּק בְּאוֹתִיּוֹת אַ”ל בַּ”ם, מִתְקַבְּלוֹת הָאוֹתִיּוֹת פשגקב שעפע תש היע לכ עלסב מלטז פשכהזמ לא אמפ. וְהָר”ת שֶׁל כָּל הַפָּסוּק בְּאַ”ל בַּ”ם: תש”פ, מַ”ה פָּעַ”ל אֵ”ל. כַּאֲשֶׁר תש”פ אוֹ ה’תש”פ מוֹפִיעַ בִּתְחִלַּת הָר”ת וְכֵן יֵשׁ כַּמָּה צֵרוּפִים שֶׁל ש”פ ש”ע ת”ש רֶמֶז עַל שְׁנוֹת הָע’ וְהַפ’ בַּמֵּאָה שֶׁל ת”ש. וְאִם נִבְדֹּק אֶת הַפָּסוּק (במדבר כג, כג) “כָּעֵת יֵאָמֵר לְיַעֲקֹב וּלְיִשְׂרָאֵל מַה פָּעַל אֵל” בְּאַ”ל בַּ”ם תהכ שלבט אשהחמ פאשיטלא בע והא לא שׁוּב רוֹאִים ר”ת תשפ”א בִּתְחִלַּת הַפָּסוּק תהכ שלבט אשהחמ פאשיטלא. וְכֵן אִם נְחַשֵּׁב אֶת הַגִּימַטְרִיָּא הַגְּדוֹלָה שֶׁל הַפָּסוּק “כִּי לֹא נַחַשׁ בְּיַעֲקֹב וְלֹא קֶסֶם בְּיִשְׂרָאֵל כָּעֵת יֵאָמֵר לְיַעֲקֹב וּלְיִשְׂרָאֵל מַה פָּעַל אֵל” בְּמַקְסִימוּם עִם הָאוֹתִיּוֹת וְהַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל עוֹלָה 3794 וְנוֹסִיף לָזֶה 72 כְּנֶגֶד 72 שָׁנִים שֶׁל חֶבְלֵי מָשִׁיחַ וְלֵדַת מָשִׁיחַ נְקַבֵּל אֶת הַמִּסְפָּר 3866 שֶׁזֶּה הַגִּימַטְרִיָּא הַגְּדוֹלָה שֶׁל כָּל הַפָּסוּק “וַיִּנָּחֶם הוי”ה כִּי עָשָׂה אֶת הָאָדָם בָּאָרֶץ וַיִּתְעַצֵּב אֶל לִבּוֹ”.

מוּבָא בְּשֵׁם הַג”ר יוֹסֵף בֶּן פּוֹרָת שליט”א בְּשֵׁם הֶ’חָפֵץ חַיִּים’ (הובא במוסף ‘שבת קדש’ של ‘יתד נאמן’ לך לך תשע”ה) שֶׁהֶ’חָפֵץ חַיִּים’ אָמַר בִּזְמַן מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הָרִאשׁוֹנָה שֶׁ25 שָׁנִים אַחֲרֶיהָ תִּפְרֹץ מִלְחָמָה שֶׁהָרִאשׁוֹנָה תִּהְיֶה מִשְׂחַק יְלָדִים לְעֻמָּתָהּ, וְ75 שָׁנִים לְאַחֲרֶיהָ תִּפְרֹץ מִלְחָמָה שְׁלִישִׁית גְּדוֹלָה מִכֻּלָּן, שֶׁגַּם הַשְּׁנִיָּה תִּהְיֶה מִשְׂחַק יְלָדִים לְעֻמָּתָהּ, וְאָז יָבֹא מָשִׁיחַ. וּבֵאֵר הרה”ג ר’ מְנַחֵם בַּרְהוּם שליט”א שֶׁכְּשֵׁם שֶׁמִּלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה פָּרְצָה 25 שָׁנָה אַחֲרֵי פְּרוֹץ הָרִאשׁוֹנָה, כָּךְ בְּכ”ד בֶּאֱלוּל תשפ”א 75 שָׁנָה אַחֲרֵי סִיּוּם מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה שֶׁהִסְתַּיְּמָה בְּכ”ד בֶּאֱלוּל תש”ה צְפוּיָה לִפְרֹץ הַמִּלְחָמָה הַשְּׁלִישִׁית.

הַפָּסוּק הַ5781 מִתְּחִלַּת הַתּוֹרָה

שָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ א. כָּלִיל שליט”א שֶׁהַפָּסוּק הַ5780 מִתְּחִלַּת הַתּוֹרָה לְפִי הַסְּפִירָה הָרְגִילָה הוּא: (דברים לב, כח) “כִּי גוֹי אֹבַד עֵצוֹת הֵמָּה וְאֵין בָּהֶם תְּבוּנָה”. וְיֵשׁ כָּאן רֶמֶז עַל  עַם יִשְׂרָאֵל שֶׁאוֹבְדִים עֵצוֹת מִבְּחִינָה פּוֹלִיטִית וְעוֹד בְּחִינוֹת וְאֵין בָּהֶם תְּבוּנָה לַחֲזֹר בִּתְשׁוּבָה לְהָבִין מָה ה’ רוֹצֶה מֵאִתָּנוּ. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ דָּוִד וַיְצְמַן שליט”א שֶׁאִם נְחַשֵּׁב “כִּי” כָּפוּל “גוֹי אֹבַד” בְּגִימַטְרִיָּא תש”פ. וְכֵן “גוֹי אֹבַד” מְרַמֵּז עַל נֻסַּח הַתְּפִלָּה ‘וְאַל יֹאבַד גּוֹי אֶחָד’. ‘וְאַל יֹאבַד גּוֹי קָדוֹשׁ. וְכֵן הַפָּסוּק שֶׁבָּא אַחֲרָיו שֶׁמְּכֻוָּן כְּנֶגֶד שְׁנַת 5781: “לוּ חָכְמוּ יַשְׂכִּילוּ זֹאת יָבִינוּ לְאַחֲרִיתָם” מַרְאֶה שֶׁכָּאן כְּבָר יָבִינוּ הֵיטֵב שֶׁהִגַּעְנוּ לְאַחֲרִית הַיָּמִים. וְכֵן “יָבִינוּ לְאַחֲרִיתָם” עִם הָאוֹתִיּוֹת וְהַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא תשפ”א. וְכֵן שָׁמַעְתִּי מֵהרה”ג ר’ מַתִּתְיָהוּ גְּלָזֶרְסוֹן שליט”א שֶׁגַּם הַמִּלִּים “יַשְׂכִּילוּ זֹאת” עִם הַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא ה’תשפ”א. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ ל. שִׁטְרִית שליט”א שֶׁהַפָּסוּק הַזֶּה מַתְחִיל אֶת הָעֲלִיָּה הַחֲמִישִׁית בְּפָרָשַׁת הַאֲזִינוּ, אוֹתִיּוֹת הַמְּשִׁיחִית. וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ א. ר. שליט”א שֶׁכָּל הַפָּסוּק “לוּ חָכְמוּ יַשְׂכִּילוּ זֹאת יָבִינוּ לְאַחֲרִיתָם” בְּגִימַטְרִיָּא כָּל הַפָּסוּק (מלאכי ג, כג) “הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם יְהֹוָ”ה הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא”.

וְהוֹסִיף הרה”ג ר’ א. י. שליט”א שֶׁ“יַשְׂכִּילוּ זֹאת” מְרַמֵּז עַל הַפָּסוּק (בראשית מח, יד) “וַיִּשְׁלַח יִשְׂרָאֵל אֶת יְמִינוֹ וַיָּשֶׁת עַל רֹאשׁ אֶפְרַיִם וְהוּא הַצָּעִיר וְאֶת שְׂמֹאלוֹ עַל רֹאשׁ מְנַשֶּׁה שִׂכֵּל אֶת יָדָיו כִּי מְנַשֶּׁה הַבְּכוֹר” בְּגִימַטְרִיָּא תשפ”א. וְזֹאת גַּם הַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל יָד שְׂמֹאל מְנַשֶּׁה עִם הַכּוֹלֵל. כִּי יַעֲקֹב “שִׂכֵּל אֶת יָדָיו” כְּדֵי לְבָרֵךְ אֶת בִּרְכַּת הַגְּאֻלָּה “הַמַּלְאָךְ הַגּוֹאֵל אוֹתִי וְגוֹ'”, וּכְדֵי לִרְמֹז שֶׁיְּהוֹשֻׁעַ שֶׁיֵּצֵא מֵאֶפְרַיִם יִהְיֶה הַגּוֹאֵל לְהַכְנִיס לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל. וְכֵן אֶפְרַיִם יָמִין בְּגִימַטְרִיָּא אֱמֶת, רֶמֶז לְקֵץ הָאֱמֶת שֶׁנֶּאֱמַר עַל אֶפְרַיִם: (ישעיה ס, כב) “הַקָּטֹן יִהְיֶה לָאֶלֶף וְהַצָּעִיר לְגוֹי עָצוּם אֲנִי יְהֹוָה בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה”. וכן ימין אפרים, שמאל מנשה, ס”ת נמל”ה כמו שכתוב ללכת לנמלה להשכיל חכמה: (משלי ו, ו) “לֵךְ אֶל נְמָלָה עָצֵל רְאֵה דְרָכֶיהָ וַחֲכָם”. וכפי שמצינו בגמרא (חולין נז:) שדורשת את הפסוק הזה שאפשר לסמוך על נאמנותו של שלמה וחכמתו, שיודע מה שהוא אומר.