הכנות אחרונות לקראת הגאולה
 
החושך מכסה את העולם

החושך מכסה את העולם

אני בטוח, בטוח, שכולכם רואים חזק את העננים השחורים. לא מרחוק, כמו פעם, אלא מעלינו, ממש מעלינו. זה לא לגמרי מעלינו, אבל זה הולך ומחשיך ועוד עומד להחשיך עוד יותר [צפניה א', ע"ש].

אני נפלתי השבוע, וכשנפלתי חשבתם שהיתה לי התקפת מחלת הנפילה. לא! ולא! ולא! היה לי צער עצום, פחד 'מעל-ומעבר' גם על מה שהולך להיות פה, ועוד גרוע יותר – מה שהולך להיות בחוץ לארץ. אני כל כך כל כך סובל מהפחד, לא בשביל עצמי, אלא בשביל הקרובים שלי, בשביל כל האחים והאחיות שלי, הם עִם ילדיהם, ומשפחותיהם ובודאי בשביל עם ישראל.

אבל לא מבינים, וזה מה שמפריע לי הכי הרבה, אני לא יכול להבין למה לא מבינים? למה?!תפתחו את העינים! מה קרה לעם ישראל?! הם כל כך רוצים את הגשמיות [ישעיהו נ"ו: 'כֻּלָּם לְדַרְכָּם פָּנוּ אִישׁ לְבִצְעוֹ'], אפילו הטובים שלא חיים מי-יודע-מה על איזה רמה גשמית, אבל הם רוצים את החיים השקטים, וגם את השטויות ['הַבְלֵי שָׁוְא']. ואפילו הצדיקים שיושבים ולומדים כל היום, והם ממש צדיקים בכל כיוון, גם הם רדומים-למחצה או שמפחדים ללכת נגד הרצונות של הלבבות העקומות של הרבה מן האחים והאחיות שלנו. ['יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע, עַמִּי לֹא הִתְבּוֹנָן', ר' ספורנו שיה"ש ח' ח', ורש"י עמוס ב' י"א].

אני כל כך עצוב מזה, ולא יודע מה לעשות. הרגשות שלי הגיעו לשיא, ואז הגוף פשוט לא תיפקד – ונפלתי ['וְהִנֵּה אֵימָה חֲשֵׁכָה גְדֹלָה נֹפֶלֶת עָלָיו', ומד"ר שם פמ"ד י"ז]. אבל זה לא מה שחשבתם, זה הרבה יותר מסובך, והרבה יותר חשוב לדעת את הסיבה לכך. אני עכשיו רוצה רק לומר לכם: המלחמה שבאה עלינו – זו מלחמת דתות. זו מלחמה שבין השקר לאמת. רוב האנשים בעולם, הרוב העצום – הם בשקר גמור, בין אם הם נוצרים או מוסלמים או בודהיסיטים או סתם אתיאיסטים שלא מאמינים בכלום, שלא נדע ['מְשַׂנְאֵי ה' יְכַחֲשׁוּ לוֹ…'], לא משנה מה [רמב"ן סו"פ בא, רמח"ל 'דעת תבונות' אות ל"ו] הם – עולם החושך, ועם-ישראל, הפיצפון, רק מאיתנו יוצא האור בכל החושך הזה.

וכל אלה יתנפלו עלינו, ואם אתם רק חושבים על זה, אם אתם רק חושבים כמה שאנחנו מזעריים, והם כל כך עצומים, מה זה אומר, ומה ח"ו יכול להיות…

'בַּיּוֹם שֶׁיְּדֻבַּר בָּהּ'. זכריה י"ד: 'וְאָסַפְתִּי אֶת כָּל הַגּוֹיִם אֶל יְרוּשָׁלִַם לַמִּלְחָמָה…', תרגום שיה"ש ח' ד', זוה"ק בשלח נ"ח ע"ב, איגרת הנחמה לרבינו מימון, עה"פ 'בבוקר יציץ וחלף', ועוד.

ולא רק זה, אלא שאפילו שאנחנו כה 'פיצפונים' והאור איתנו, אפילו שהאמת אתנו [ישעיה מ"ג: 'אַתֶּם עֵדַי נְאֻם ה"], בכל זאת, יש הרבה יהודים אפילו מתוך העם הפיצפון הזה, שגם הם בשקר! אז זה מקטין את האור עוד יותר. אבל החושך יהיה מסביבינו, ומעלינו, ומתחתינו.

והאור החזק – יצא מעם ישראל. זה יהיה אור כל כך חזק למרות שחלקו של עם-ישראל ייעלם, כאשר נגלה שחלק של עם-ישראל בכלל אינם יהודים. הם ייעלמו, וישאר רק אותנו, רק אלה שהם באמת יהודים ['וְכָל הָרִשְׁעָה כְּעָשָׁן תִּכְלֶה']. והאור, שזה האמת ['וְתוֹרָה אוֹר'] – יצא מאיתנו ['וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ… כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד']. בתחילה זה יהיה קטן וקלוש [משלי ד' י"ח: 'וְאֹרַח צַדִּיקִים כְּאוֹר נֹגַהּ, הוֹלֵךְ וָאוֹר עַד נְכוֹן הַיּוֹם…'], וזה יגדל, וזה יהיה יותר חזק, ויותר חזק, עד שזה יהיה יותר חזק מכל החושך, וזה יבריח את כל החושך, וזה ייעלם.

וְהָיָה לְעֵת עֶרֶב יִהְיֶה אוֹר…

גילויו של האור מתוך החושך:

מיכה י"ד ז': 'וְהָיָה יוֹם אֶחָד הוּא יִוָּדַע לַה' לֹא יוֹם וְלֹא לָיְלָה, וְהָיָה לְעֵת עֶרֶב יִהְיֶה אוֹר…'.

מיכה ז' ח': 'אַל תִּשְׂמְחִי אֹיַבְתִּי לִי כִּי נָפַלְתִּי קָמְתִּי, כִּי אֵשֵׁב בַּחֹשֶׁךְ ה' אוֹר לִי…'.

איוב י"ב כ"ב: 'מְגַלֶּה עֲמֻקוֹת מִנִּי חֹשֶׁךְ, וַיֹּצֵא לָאוֹר צַלְמָוֶת'.

ישעיה ט' א': 'הָעָם הַהֹלְכִים בַּחֹשֶׁךְ רָאוּ אוֹר גָּדוֹל, יֹשְׁבֵי בְּאֶרֶץ צַלְמָוֶת אוֹר נָגַהּ עֲלֵיהֶם'.

ראה ילקוט שמעוני ישעיה ס', רמז תצ"ט–תק"א בענ"ז באורך (הודפס גם בסוף 'תנא דבי אליהו', בשייכות לדברי התנדא"ז פרק כ"א).

 

'עד עלות השחר'. ביטול השקר וביעורו בעת הגאולה השלמה:

ישעיה ב' י"ח: 'וְהָאֱלִילִים כָּלִיל יַחֲלֹף'. משלי י"ג ט': 'אוֹר צַדִּיקִים יִשְׂמָח, וְנֵר רְשָׁעִים יִדְעָךְ'.  גמ' פרק חלק דף צ"ט ע"א: 'כִּי הִנֵּה הַחֹשֶׁךְ יְכַסֶּה אֶרֶץ וַעֲרָפֶל לְאֻמִּים', א"ל ההוא מינא לרבי אבהו לאימת אתי משיחא, א"ל לכי תחפי להו חשוכא להנהו אינשי, א"ל מילט קא לייטת לי, א"ל קרא כתיב 'כי הנה החשך יכסה ארץ וערפל לאומים…'.  ועל פי זה יסד הפייט ב'אקדמות': 'בְּמֵיתֵי לִי נְהוֹרָא, וְתַחֲפֵי לְכוֹן בַּהֲתָא: יְקָרֵיהּ כַּד אִתְגְלֵי, בְּתוּקְפָא וּבִגְבוּרְתָּא'.

רמח"ל דעת תבונות אות ל"ד: 'ותכלית כל ההצלחה שהוא מבטיח לישראל הוא התברר יחודו לעיני הכל. ודבר זה נזכר פעמים אין מספר בדברי הנביאים ע"ה: "ונשגב ה' לבדו ביום ההוא"; "והיה ה' למלך וגו' ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד"; "כי אז אהפוך אל עמים לקרוא כלם בשם ה' לעבדו שכם אחד". וסוף דבר, הלא זה עדותנו בכל יום תמיד "שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד". ור' דברי הרמב"ן ב'ספר הגאולה' סוף השער הב'.

זה יעלם – ונצא מהמחבוא שלנו ['חֲבִי כִמְעַט רֶגַע'], ונביט סביבינו, ובארץ ישראל, פחות או יותר הכל יהיה בסדר, אך בחו"ל שני-שליש העולם לא יהיה כבר [חבקוק ג' י"ב: 'בְּזַעַם תִּצְעַד אָרֶץ']. יהיה בלי חיים, בלי כלום. ואז היהודים-האמיתיים יכנסו לעולם של משיח צדקנו, אבל זה פחד, פחד גמור[ישעיה ב', כה"ע].

נעבור עכשיו מלחמות, תתכוננו, נעבור מלחמות, וזה לא סתם. רואים כבר מלחמות, ריח הפצצות נישא כבר באויר, ואנחנו טועמים כבר את המלחמה שעומדת להיות פה. קיבלנו קצת 'רעיון', מושג, מה זה יכול להיות. זה היה 'טיפה', אבל זה יהיה הרבה יותר גרוע. אני לא אומר שיהיה נזק מי-יודע-מה פה בארץ ישראל, אבל יהיה. יהיה נזק, ויהיה מות. אבל ה' יעזור לנו, ויתן לנו את הכח לעמוד בפחד [סוף מזמור ב']. וכל אלה שהתפללו מתוך אמת, מתוך רצון להתקרב להקב"ה, מתוך הרצון רק להיות איתו, וזה כל הסיבה לחיים שלהם [ספר מסילת ישרים, פרק א'], רק היהודים האלה יכולים להגיע לשלמות ['אַשְׁרֵי הַמְחַכֶּה', ראה מובאות בגליון 24, ור' 'שומר אמונים' מאמר הגאולה בהרחבה].

וזו כל המטרה של הבריאה. המטרה של הבריאה זה שנגיע יותר ויותר לשלמות [עי' פתיחת רש"י לשיר השירים], וזה אומר להיות אחד עם הקב"ה ['לִנְטֹעַ שָׁמַיִם וְלִיסֹד אָרֶץ, וְלֵאמֹר לְצִיּוֹן עַמִּי אָתָּה', הקדמת הזוה"ק דף ה' ע"א: 'עִמִּי אָתָּה' – לְמֶהוֵי שׁוּתָּפָא עִמִּי']. ממש אחד אתו. אבל מחכה לנו הרבה צער, והרבה מלחמות. אבל אלה שמבינים שהמלחמה הזאת זה נועד בשביל לשחרר אותנו מהשקר – אז זה יהיה מספיק עבורנו, ונשמח עם זה ['וִישָׁרִים יַעֲלֹזוּ', ר' זכריה י' ז']. נשמח לצאת מהשקר הזה, שבכל מקום בעולם, בכל פינה – השקר. כל העולם, כל העולם מתחת לעננים שחורים. והעננים השחורים האלה – הם באים מהעבודה הזרה שנשארה בעולם הזה, זה בא מהשקר של כל דת חוץ מהדת של היהודים, אבל משיח יבוא, ואז כל האמת יבוא, והגוים האמיתיים, הגוים שבאמת הבינו את האמת – הם גם ינצלו[הפטרת שבת חנוכה].

אבל השקר, השקר עכשיו, שיותר ויותר רוצים להיות עולם אחד, ביחד, ולחשוב ח"ו שיש כל מיני דרכים להגיע לאמת שזה הקב"ה, אבל גם לא צריך ח"ו הקב"ה, כי ישנם שתי אפשרויות, יש גם את השטן, ומי שמאמין כאלה דברים – זה אלה שמנסים, וגם כמעט יצליחו להחריב את העולם. ובסופו של דבר ה' לא יתן להם להחריב את העולם, כי הם בעצמם רק בני אדם [ישעיה מ"ה ט': 'הוֹי רָב אֶת יֹצְרוֹ, חֶרֶשׂ אֶת חַרְשֵׂי אֲדָמָה']. וזה לא יכול להיות. ה' הוא שברא את העולם, ורק ה' יכול להרוס את העולם [ישעיה ב': 'בְּקוּמוֹ לַעֲרֹץ הָאָרֶץ']. אבל הם – אלה העקומים שמאמינים בשטן, הם אלה שמשתדלים להשתלט על העולם, וזה לא יעזור להם. והדבר הזה, האמונה בשטן, זה הבסיס של כל הבעיות שיש לנו עכשיו בעולם, מאז ומתמיד.

וכל הדתות החדשות כמו הנצרות והאיסלאם – זה מבוסס קצת על אידישקייט [איגרת תימן להרמב"ם]אבל זה שקר, זיוף גמור ['כִּי כָּל אֱלֹהֵי הָעַמִּים אֱלִילִים']. והם השתלטו על העולם [איוב י"ב כ"ג] כמעט אלף וחמש מאות שנה, האחת, והשניה – פחות, אבל זה ממש שקר, שקר, שקר. ושונאים את היהודים – כי הם נבחריו של הקב"ה, שונאים אותנו בשביל הדבר הזה ['סיני' שבת פט.], רוצים למחוק אותנו, וזה אומר לעשות אותנו כמו כולם.

ואין מדינה שהיא לא חלק של הדבר הזה, חלק של השקר. רק מתי-מעט אנשים [צפניה ג' י"ב: 'וְהִשְׁאַרְתִּי בְקִרְבֵּךְ עַם עָנִי וָדָל, וְחָסוּ בְּשֵׁם ה"], עַם פיצפון, אלה שהם יהודים אמיתיים, יכולים להחזיק את האמת, אבל האמת – זה כל-כך חזק וכל-כך מלא אור, ששום דבר לא יכול להרוג אותו, להשמיד אותו, אף צבא, אף נשק, שום דבר. וכל יהודי שיש את הניצוץ הזה בתוך עצמו – אף אחד לא יכול להרוס אותו, אף אחד. ['וְאַתֶּם בְּנֵי יַעֲקֹב לֹא כְלִיתֶם'].

אני מבקש מאד שתבינו, תבינו שכל מה שקורה בעולם הזה, כל ההשתדלות של הרשעים לגמור את האידישקייט, שזה למעשה חלק גדול של המלחמה שלהם – זה לא ילך. הם יעלמו מן העולם, ואנחנו נישאר [סוף מזמורים צ"ד, ק"ד], אבל לא יהיה קל. והסוד – זה להחזיק כביכול בהקב"ה, ולא לעזוב. להחזיק בחבל הרוחני שהוא מחזיק כביכול, ואנחנו מחזיקים בזה. ['מִשְׁעָן וּמִבְטָח לַצַּדִּיקִים'. ר' מאמר 'לא לעזוב את החבל'].

ואפילו שהוא ינענע אותנו מאד חזק – לא לעזוב. לא לפחד ['אֶבְטַח וְלֹא אֶפְחָד', ברכות ס.]לא לפחד משום דבר, כי העולם, הבריאה, זה לנצח [ישעיהו ס"ו: 'כִּי כַאֲשֶׁר הַשָּׁמַיִם הַחֲדָשִׁים…'] ויהיה לנו נצח ['כֵּן יַעֲמֹד זַרְעֲכֶם וְשִׁמְכֶם']. ואפילו אלו שהסתלקו – הם יחזרו [סו"ס דניאל, תרגום שיה"ש ח' ה'], אבל נצח יהיה להם.

וחוץ מזה – אין לי יותר מה להגיד.
תקשור עם מנחם, ירושלים, י"ז כסלו תשע"ה

בלאנק רב 2

לקריאת המקור לחץ כאן

2 Comments

  1. אריאל

    אנו מתפלים בכל בוקר "ישלח לקץ הימין משיחנו".
    וכמו שכולם מדברים על התרסקות הימין ועלית השמאל כך גם אנו צריכים לומר לאותם אנשים את ההבטחה: ישלח לקץ הימין משיחנו!
    לא תקום עוד ממשלת זדון על עם ישראל!

  2. פינגבק:יותר טוב מגן עדן - אמת או שקר

השאר תגובה