שיעור מדהים על עניין שבועת הקב"ה בהקשר לגאולת בעתה | גימטריות לגאולה בתשע"ה \ו | עניין דוד מלך ישראל חי וקיים
לחץ כאן – לשמיעת השיעור: שבועת יהו-ה
תוספת לשיעור
- מעניין ש"משיח תשובה" = 3960 (משולש)
- כמו גם: "התגלות משיח בחמשת אלפים שבע מאות שבעים ושש" = 3960
- "דויד בן ישי" = 396
כנזכור בצופן משיח טבת עשירי רואים על עניין שבועת ה'… נשבעתי נאם ה..
ראו גימטריה:
נשבעתי נאם יהו-ה ה-תשעו = 2756 (מילוי)
חמשת אלפים שבע מאות שבעים ושש = 2756
בס"ד
ראשית כל רציתי לומר שכל התוכן באתר מדהים ומכל מלמדיי השכלתי.
מעניין שהמילה תשועה זה אותיות התשעו, מה שמרמז על שנת הגאולה שיתגלו משיח ואליהו, ובית המקדש ירד וכו'בעזרת השם יתברך, ותחזור עטרה ליושנה, מלפני חטא עץ הדעת טוב ורע. שאז כידוע הכל היה טוב. (לכן הוא נקרא עץ הדעת טוב ורע דהיינו שהשתלשל גם הרע לעולם) שאז לא היו חיות רעות וכך גם לעתיד לבוא, כמו שכתוב בישעיה יא,ו: וְגָ֤ר זְאֵב֙ עִם-כֶּ֔בֶשׂ וְנָמֵ֖ר עִם-גְּדִ֣י יִרְבָּ֑ץ וְעֵ֨גֶל וּכְפִ֤יר וּמְרִיא֙ יַחְדָּ֔ו וְנַ֥עַר קָטֹ֖ן נֹהֵ֥ג בָּֽם: {ז} וּפָרָ֤ה וָדֹב֙ תִּרְעֶ֔ינָה יַחְדָּ֖ו יִרְבְּצ֣וּ יַלְדֵיהֶ֑ן וְאַרְיֵ֖ה כַּבָּקָ֥ר יֹֽאכַל-תֶּֽבֶן: {ח} וְשִֽׁעֲשַׁ֥ע יוֹנֵ֖ק עַל-חֻ֣ר פָּ֑תֶן וְעַל֙ מְאוּרַ֣ת צִפְעוֹנִ֔י גָּמ֖וּל יָד֥וֹ הָדָֽה: {ט} לֹֽא-יָרֵ֥עוּ וְלֹֽא-יַשְׁחִ֖יתוּ בְּכָל-הַ֣ר קָדְשִׁ֑י כִּֽי-מָלְאָ֣ה הָאָ֗רֶץ דֵּעָה֙ אֶת-יְהוָ֔ה כַּמַּ֖יִם לַיָּ֥ם מְכַסִּֽים. וגם בפרשת בחוקותיי מרומז על העתיד לבוא שנאמר: וְנָֽתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַֽחֲרִיד וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ וְחֶרֶב לֹא תַֽעֲבֹר בְּאַרְצְכֶֽם וכ'ו,וְנָֽתַתִּי מִשְׁכָּנִי בְּתֽוֹכֲכֶם וְלֹֽא תִגְעַל נַפְשִׁי אֶתְכֶֽם וכו'.כמו שראינו בסרט המקדש.גם לא תהיה מיתה בעולם ולא נצטרך להזיע בשביל לחם וכ'ו. דהיינו כל הרע יעלם כולל יצר הרע שאמרו חז"ל שעתיד הקדוש ברוך הוא לשוחטו. כעת יצאנו מתקופה קשה של בין המצרים(לכן נחתם הסכם הגרעין כי כתוב באיכה: כל רודפיה השיגוה בין המצרים) ותשעה באב, וכעת אנו מתקדמים לתקופה טובה של טו באב, שעל תאריך זה אמרו בסוף מסכת תענית: א"ר שמעון ב"ג לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיוה"כ: בשלמא יום הכפורים משום דאית ביה סליחה ומחילה יום שניתנו בו לוחות האחרונות אלא ט"ו באב מאי היא אמר רב יהודה אמר שמואל יום שהותרו שבטים לבוא זה בזה מאי דרוש {במדבר לו-ו} זה הדבר אשר צוה ה' לבנות צלפחד וגו' דבר זה לא יהא נוהג אלא בדור זה אמר רב יוסף אמר רב נחמן יום שהותר שבט בנימן לבוא בקהל שנאמר {שופטים כא-א} ואיש ישראל נשבע במצפה לאמר איש ממנו לא יתן בתו לבנימן לאשה מאי דרוש אמר רב ממנו ולא מבנינו (אמר) רבה בר בר חנה א"ר יוחנן יום שכלו בו מתי מדבר דאמר מר עד שלא כלו מתי מדבר לא היה דבור עם משה שנאמר {דברים ב-טז} ויהי כאשר תמו כל אנשי המלחמה למות וידבר ה' אלי אלי היה הדבור עולא אמר יום שביטל הושע בן אלה פרוסדיות שהושיב ירבעם בן נבט על הדרכים שלא יעלו ישראל לרגל ואמר לאיזה שירצו יעלו רב מתנה אמר יום שנתנו הרוגי ביתר לקבורה ואמר רב מתנה אותו יום שנתנו הרוגי ביתר לקבורה תקנו ביבנה הטוב והמטיב הטוב שלא הסריחו והמטיב שנתנו לקבורה רבה ורב יוסף דאמרי תרוייהו יום שפסקו מלכרות עצים למערכה (תניא) רבי אליעזר הגדול אומר מחמשה עשר באב ואילך תשש כחה של חמה ולא היו כורתין עצים למערכה לפי שאינן יבשין אמר רב מנשיא וקרו ליה יום תבר מגל מכאן ואילך דמוסיף יוסיף ודלא מוסיף (יאסף) (תני רב יוסף) מאי יאסף אמר רב יוסף תקבריה אימיה: שבהן בנות ירושלים כו': ת"ר בת מלך שואלת מבת כהן גדול בת כהן גדול מבת סגן ובת סגן מבת משוח מלחמה ובת משוח מלחמה מבת כהן הדיוט וכל ישראל שואלין זה מזה כדי שלא יתבייש את מי שאין לו: כל הכלים טעונין טבילה: אמר רבי אלעזר אפילו מקופלין ומונחין בקופסא: בנות ישראל יוצאות וחולות בכרמים: תנא מי שאין לו אשה נפנה לשם: מיוחסות שבהן היו אומרות בחור וכו': אמר רבי אלעזר עתיד הקדוש ברוך הוא לעשות מחול לצדיקים והוא יושב ביניהם בגן עדן וכל אחד ואחד מראה באצבעו שנאמ' {ישעיה כה-ט} ואמר ביום ההוא הנה אלהינו זה קוינו לו ויושיענו זה ה' קוינו לו נגילה ונשמחה בישועתו: עד כאן.
הגמרא מסיימת בישעיה שמזכירה את תקופתנו שכולנו מקווים לתשועה ואז כשזה יגיע כולנו נשמח שמחה אמיתית כמו שנאמר בתהילים יד,ז :
מי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל. מתי ישמח ישראל? ישמח אותיות משיח, דהיינו בביאת משיח צדקינו.
ראיתי דבר יפה בבן איש חי פרשת צו שנה שנייה על עניין הגאולה בשלמות וזהו לשונו: כללות העבודה היא צום קול ממון שמספרם עולה זאת ושלושתם יועילו במקום הקרבנות וכ'ו, ובאמת מה שיועילו שלושה אלו במקום כל הקרבנות, הוא מכח חסדו יתברך, לכן מספר צום קול ממון עולה הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו. תהלים קז,א. ואמרו רז"ל בזכות שלושה אלה שיהיו בשלמות תהיה הגאולה, לכן שלושה אלה הם מספר משיחים שבזכותם יבואו משיחים בן דוד ובן יוסף. והנה ראשי תיבות צום קול ממון קמץ שהוא נקוד ספירת כתר שבשלמותם תהיה הגאולה, ואז נהיה מושפעים מאור הכתר שהוא מקום גבוה ועליון. גם בזכות שלושה אלה יושלמו אותיות ה ו א של השם והכיסא דכתיב שמות יז, טז :כי יד על כס יה עד כאן לשונו. אם כן צום קול ממון עולה בגימטריה זאת, אז כשתתפתח מלחמת גוג ומגוג צריך לקיים מה שכתוב בתהילים כז,ג: אם תקום עליי מלחמה בזאת אני בוטח, דהיינו קול צום ממון..
לכן בואו כולנו נתחזק ונרבה בלימוד תורה וצדקה, ונזכה להיגאל במהרה בימינו אמן ואמן.