הכנות לקראת הגאולה - משיח וגאולה בצפונות התורה
 
סוד התשובה לבעלי תשובה וצדיקים: תשובת משיח מעבירות ומצוות, | מסר

סוד התשובה לבעלי תשובה וצדיקים: תשובת משיח מעבירות ומצוות, | מסר

מסר מאת: בת קול ישראל

שיעור פרשת שמות ימי השובבי”ם ת”ת: בני ישראל קודש קודשים לה’ אתם בני אברהם בני יצחק ובני יעקב,
דעו כי קודם התפשטות אור משיח ואור אין סוף בעולם הגשמי,  פעולתו של משיח לגלות את השקר בעולם בכלל ובעם ישראל בפרט,  והנה קליפת עשיו קשה, וקליפת ישמעאל קשה יותר, וקליפת ערב רב ועמלק הקשה ביותר, ראו כי החלק המתנגד לקודשא בריך הוא יתבטל מהעולם, והשאר יתוקן ויחזור למקורו, ובתהליך הנורא של בירור וליבון העולם הזה, יהיה שותף עם ישראל והערב רב השוכן בתוכו,  ומי שעיניו בראשו יחזה ויראה כי בתקופה האחרונה מתפרסמים מידי שבוע מקרה שחיתות, גזל, זנות, בערב רב הדתי החילוני והחרדי, וגם בעולם תשובת השקר התגלו “ויתגלו” השקר, הרדיפה אחר הממון השררה והכוח, וכבר בא הזמן שציבור הבעלי תשובה מתחלק לקבוצות, זה מצדד בזה וזה מצדד בזה, וציבור החרדי נחלק ונקרע לשבטיו ופלגיו, ותינוקות של בית רבן מכל הפלגים מבזים האחד את רבו של האחר, ראו כי הכול מכוון מפעולותיו הנשגבות של משיח בן דוד , לשבור את הנהגת השקר קודם גילוי הנהגה העליונה של מלכות בית דוד,
הנה יקום דור  ילדי משיח הק’  ויבעט בדרך השקר אשר הנחלתם לו,  דרך של גאווה בקיום התורה והמצוות, דרך שהאחד פוסל את האחר שאינו מהמגזר או מהחסידות שלו, דרך שמתחלקת לכמה דרכים שהמאחד בהם- רוע שנאת חינם וגאווה,  דרך של פריצות בהתנהגות ובלבוש בחסות הדת והשו”ע,
כִּי כֹה אָמַר רָם וְנִשָּׂא שֹׁכֵן עַד וְקָדוֹשׁ שְׁמוֹ מָרוֹם וְקָדוֹשׁ אֶשְׁכּוֹן וְאֶת דַּכָּא וּשְׁפַל רוּחַ לְהַחֲיוֹת רוּחַ שְׁפָלִים וּלְהַחֲיוֹת לֵב נִדְכָּאִים: לָמָּה צַּמְנוּ וְלֹא רָאִיתָ עִנִּינוּ נַפְשֵׁנוּ וְלֹא תֵדָע הֵן בְּיוֹם צֹמְכֶם תִּמְצְאוּ חֵפֶץ וְכָל עַצְּבֵיכֶם תִּנְגֹּשׂוּ: הֵן לְרִיב וּמַצָּה תָּצוּמוּ וּלְהַכּוֹת בְּאֶגְרֹף רֶשַׁע לֹא תָצוּמוּ כַיּוֹם לְהַשְׁמִיעַ בַּמָּרוֹם קוֹלְכֶם: הֲכָזֶה יִהְיֶה צוֹם אֶבְחָרֵהוּ יוֹם עַנּוֹת אָדָם נַפְשׁוֹ הֲלָכֹף כְּאַגְמֹן רֹאשׁוֹ וְשַׂק וָאֵפֶר יַצִּיעַ הֲלָזֶה תִּקְרָא צוֹם וְיוֹם רָצוֹן לַיהוָה: הֲלוֹא זֶה צוֹם אֶבְחָרֵהוּ פַּתֵּחַ חַרְצֻבּוֹת רֶשַׁע הַתֵּר אֲגֻדּוֹת מוֹטָה וְשַׁלַּח רְצוּצִים חָפְשִׁים וְכָל מוֹטָה תְּנַתֵּקוּ:הֲלוֹאפָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ וַעֲנִיִּים מְרוּדִים תָּבִיא בָיִת כִּי תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם:
תורת משיח היא תורה לבעלי תשובה וצדיקים כאחת, אך בעלי תשובה קרובים לתורת משיח ולמשיח בן דוד בפרט. וגאולה תחל מהם, ומילדי משיח הקדושים.
תורת התשובה, שהתפרשה בדברי חז”ל כלולה מג’ יסודות. א) חרטה על המעשה, ב)וידוי דברים.. שיפרט את חטאיו כך וכך עשיתי.. ג) קבלה לעתיד שלא לשוב יותר על מעשיו ולצעוד בדרכי הטוב,
תורת התשובה של משיח מתפרשת בתורה הקדושה” ושבת עד ה’ אלוקיך” ותשובה זו יסודה בוידוי דברים, וְהִתְוַדּוּ אֶת-עֲוֹנָם וְאֶת-עֲוֹן אֲבֹתָם בְּמַֽעֲלָם אֲשֶׁר מָֽעֲלוּ-בִי וְאַף אֲשֶׁר-הָֽלְכוּ עִמִּי בְּקֶֽרִי: (ויקרא)
יסוד תשובת עם ישראל כולו הוא  השבת כל המעשים לבורא יתברך,
פירוש: הנה מיסודות האמונה לדעת שקודשא בריך הוא צמצם את אורו הגדול והפשוט מהעולם השפל שלנו כדי לתת מקום לנבראים הגשמיים והחומריים. אך ראו כי הצמצום הוא “אשליה” לעיני בשר ודם,  כי באמת מלא כל הארץ כבודו ולית אתר פנוי מינה כלל ועיקר, כי אורו הגדול והפשוט נמצא בכל מקום גם במקומות שפלים ובמקומות טומאה, גם בחטאים ובתועבות נוראים גם שם נמצא אורו הפשוט של אין סוף, ומה שנראה לכם כי לאדם יש בחירה חופשית, ובכח בחירתו לבחור בטוב או ברע אין זה אלא תוצאה מהצמצום שהבורא צמצם את עצמו, כדי לאפשר קיום וחיות, אבל באמת ביסוד הפשוט אין בחירה כלל וכלל כי הכול ממנו והכול הוא,
והנה נתן לכם בורא עולם במעמד הר סיני תורה ראשונה “לוחות ראשונים” שהוריד משה רבינו רעיא מהימנא.. תורה עמוקה ונוראה שתתגלה לעתיד על ידי משיח שפועל פעולתו כבר, אך ערב רב חטאו בחטא עבודה זרה, חטא הגאווה חטא האנוכיות שבו נותן האדם מקום לבחירה שלו, לאלוהים אחרים, לעגל הזהב, להשקעות במניות בכספים בנדל”ן, לרדיפה אחר הממון, לביטחון בהון רכושו וכספו, לרדיפה אחר הכבוד, לרדיפה אחר תאוות נשים, לרדיפה אחר הילול שמו בלימוד תורה ומעשים טובים, אוי לכם אהה עליכם בעלי גאווה שימצאו במחיצתו של משיח, ותורת משיח, כי כל תורה תורת הבל לעומת תורתו של משיח, ולאחר ששבר רעיא מהמנא את הלוחות הראשנים ניתנו לעם ישראל לוחות שניים לפי דרגתם, תורה של מצוות וחוקים שמיועדת לבחירה המדומה שיש לאדם בעולם הזה,
תורת משיח מגלה כי יסוד התשובה היא לעולם שאין בו צמצום, עולם של אור אין סוף מעתיקא קדישא, עולם שבו ידעו אותי כולם מקטנם ועד גדלם, כי יראו כולם בחוש שהכול ממנו, הכול אור פשוט וזך, ולא תיהיה בחירה כי יתבטל מושג הבחירה,
מהי תשובה? פירוש התשובה להשיב את כל המעשים שעשה האדם בין המעשים הטובים ובין המעשים הרעים לעתיקא קדישא לאור אין סוף, לדעת כי באמת הכול בידי שמים גם יראת שמיים, כי גם הפחד וגם אהבה לה’ ולעולם הזה, טבועים במוח האדם מזמן עיבורו, ואין שום מעשה או מחשבה או הרהור שאינו מהבורא עולם, כי הכול ממנו,
ועל כן יש לפרט בוידוי דברים ללא בושה כל חטא וכל מעשה ולהשיבו אל עתיקא קדישא, ובזה מתקן אדם את כל מעשיו, ומשיח מתקן את כל החטאים מחטא אדם הראשון, עד החטא האחרון, וגם מעשה לימוד תורה ומצוות ומעשים טובים יש להשיב לבורא עולם באותה דרך שביארנו כי באמת כל מעשי האדם הרעים והטובים ממנו יתברך, וכל זמן שמתעורר במחשבת האדם מעשיו הישנים הטובים והרעים עליו לעצור ממעשיו ועיסוקיו ובאותו רגע לפרט בפה את מעשיו ולהשיבם לעתיקא קדישא ולאין סוף ברוך הוא לאמור: כל הרהור מחשבה רצון ומעשה הכול ממך עתיקא קדישא אין סוף ברוך הוא, ושב ורפא לו.. אך לחוטאים בחטא הגאווה ברדיפה אחר כסף ממון גאווה תאווה וכבוד לא תימצא תשובה בעולם משיח,  וברוך היודע תעלומות כל חי