הכנות אחרונות לקראת הגאולה
 
2016 שֶׁהִיא הַשָּׁנָה הַלּוֹעֲזִית שֶׁל תשע"ו. מְרַמֵּז עַל מִדַּת הַגְּבוּרָה לַגּוֹיִים. | מאמר סוד החשמל

2016 שֶׁהִיא הַשָּׁנָה הַלּוֹעֲזִית שֶׁל תשע"ו. מְרַמֵּז עַל מִדַּת הַגְּבוּרָה לַגּוֹיִים. | מאמר סוד החשמל

מאמר מתוך עלון "סוד החשמל" פרשת וישלח תשע"ו

2016 שֶׁהִיא הַשָּׁנָה הַלּוֹעֲזִית שֶׁל תשע"ו. מְרַמֵּז עַל מִדַּת הַגְּבוּרָה לַגּוֹיִים שֶׁקְּשׁוּרִים עִם הַתַּאֲרִיךְ הַלּוֹעֲזִי, שֶׁהִיא בְּגִימַטְרִיָּא 216. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' אַבְרָהָם אַגָּשִׂי שליט"א שֶׁהַכָּתוּב שֶׁאָמַר יִתְרוֹ עַל קִדּוּשׁ ה' בְּעֵינֵי הַגּוֹיִים, (שמות יח, יא) "עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל הויה מִכָּל הָאֱלֹהִים כִּי בַדָּבָר אֲשֶׁר זָדוּ עֲלֵיהֶם" בְּגִימַטְרִיָּא 2160. וְכֵן הַכָּתוּב "בְאַפִּי וַתִּיקַד עַד שְׁאוֹל תַּחְתִּית" ר"ת תשע"ו. וּכְפִי שֶׁמּוּבָא בְּבַעַל הַ'טּוּרִים' שָׁם קָדְחָה. וַתִּיקַד. וַתֹּאכַל. וַתְּלַהֵט. כְּנֶגֶד ד' מַלְכֻיּוֹת בָּבֶל מָדַי יָוָן אֱדוֹם. וְכֵן תשע"ו בְּגִימַטְרִיָּא הַכָּתוּב (דברים טו, ו) "וּמָשַׁלְתָּ בְּגוֹיִם רַבִּים וּבְךָ לֹא יִמְשֹׁלוּ". וְכֵן הַמִּלִּים לְתשע"ו נְקָמָה בַגּוֹיִם נִרְמָזוֹת בַּכָּתוּב שֶׁהַחִידָ"א דּוֹרֵשׁ עַל זְמַן הַגְּאֻלָּה: (תהילים קמט, ז) "לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם".

וְכֵן

שְׁנַת תשע"ו מְרֻמֶּזֶת בְּנִצְחוֹן יַעֲקֹב עַל עֵשָׂו, (בראשית כה, כו) "וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו וַיִּקְרָא שְׁמוֹ יַעֲקֹב". וּכְפִי שֶׁנְּבָאֵר שֶׁאוֹת תּ' מְרַמֶּזֶת עַל תַּחְתִּית הַקְּדֻשָּׁה. וְהַכָּתוּב (בראשית כה, כה) "וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו" מְרַמֵּז שֶׁיַּעֲקֹב אוֹחֵז ת' שֶׁעֵשָׂו יוֹנֵק מִשָּׁם, כְּדֵי לְהַפְסִיק חִיּוּתוֹ. כַּמּוּבָא בְּמַאֲמַר 'דֶּרֶךְ עֵץ חַיִּים' לָרמח"ל, אֵין הַסִּטְרָא אַחֲרָא יוֹנֶקֶת כִּי אִם מִן הַמַּדְרֵגָה הַתַּחְתּוֹנָה שֶׁבְּכָל הַמַּדְרֵגוֹת, וְסוֹד זֶה אוֹת תָּי"ו שֶׁבְּאָלֶ"ף בֵּי"ת, סוֹף הָרֶגֶל הַתַּחְתּוֹנָה שֶׁלָּהּ הִיא הַמַּדְרֵגָה הַזֹּאת הָאַחֲרוֹנָה שֶׁמִּמֶּנָּהּ יוֹנְקִים, וְהוּא עִנְיַן עִקּוּם הָרֶגֶל הַזֹּאת. וְכֵן הָאוֹת תָּי"ו הִיא הַמִּסְפָּר אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁשָּׁם מִתְחַבְּרִים הַקְּדֻשָּׁה לָאַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁהָיוּ עִם עֵשָׂו. וְכַבְיָכוֹל תשע"ו הִיא עֵשָׂ"ו יַחַד עִם הַת' אֲנָשִׁים שֶׁלּוֹ. וְכֵן הַכָּתוּב (בראשית לב, ו) "בָּאנוּ אֶל אָחִיךָ אֶל עֵשָׂו וְגַם הֹלֵךְ לִקְרָאתְךָ וְאַרְבַּע מֵאוֹת אִישׁ עִמּוֹ" ס"ת תשע"ו, וְר"ת ע' אֻמּוֹ"ת שֶׁנִּכְלָלִים בּוֹ.

וְהוֹסִיף

הרה"ג ר' יוֹסֵף מָרְצִיָּאנוֹ שליט"א שֶׁתשע"ו מְרֻמֶּזֶת בָּהַגָּדָה שֶׁל פֶּסַח 'בָּרוּךְ שׁוֹמֵר הַבְטָחָתוֹ לְיִשְֹרָאֵל, בָּרוּךְ הוּא, שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא חִשַּׁב אֶת הַקֵּץ לַעֲשֹוֹת'. וְכַבְיָכוֹל כָּתוּב שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא חִשַּׁב אֶת הַקֵּץ לִשְׁנַת תשע"ו. וּכְפִי שֶׁמּוּבָא בַּגְּרָ"א הַבֵּאוּר עַל כָּךְ שֶׁהקב"ה חִשַּׁב לְזָרֵז אֶת הַקֵּץ בִּבְחִינַת אֲחִישֶׁנָּה כְּמוֹ בִּבְרִיאַת הָעוֹלָם שֶׁה' בָּרָא בַּיּוֹם הַשִּׁישִׁי כָּפוּל כְּדֵי לִשְׁבּוֹת בְּשַׁבָּת, וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב שָׁם "אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת".

מָצִינוּ

בַּזֹּהַר שֶׁבְּמִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג יָבֹא עַם מִסּוֹף הָעוֹלָם לְהִלָּחֵם נֶגֶד אֱדוֹם. וְנָבִיא אֶת לְשׁוֹנוֹ: (וארא לב.) בְּאוֹתוֹ זְמַן יִתְעוֹרֵר עַם אֶחָד מִסּוֹף הָעוֹלָם עַל רוֹמִי הָרְשָׁעָה, וְיַעֲרֹךְ בָּהּ קְרָב שְׁלֹשָׁה חֳדָשִׁים. וְשָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הַמְקֻבָּל הָרַב נַחְמָנִי זצ"ל שֶׁהָעָם מִסּוֹף הָעוֹלָם שֶׁיָּבֹא לְהִלָּחֵם בֶּאֱדוֹם הוּא צְפוֹן קוֹרֵיאָה ר"ת קֵ"ץ. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' יַעֲקֹב שִׁמְשׁוֹן אָשֵׁר שליט"א שֶׁלְּשׁוֹן הַזֹּהַר סְיָיפֵי עָלְמָא בְּגִימַטְרִיָּא צְפוֹן קוֹרֵיאָה.

 

גְּאֻלָּה חָתוּל וְעַכְבָּר בְּגִימַטְרִיָּא ה'תשע"ו.

מָצִינוּ

בַּמִּדְרָשׁ (בראשית רבתי בתחילת הפרשה) בִּתְחִלָּה בִּימֵי אָדָם הָרִאשׁוֹן הָיוּ חָתוּל וְעַכְבָּר בְּבֵיתוֹ שֶׁל אָדָם הָרִאשׁוֹן שֻׁתָּפִין זֶה עִם זֶה, יוֹם אֶחָד נִכְנַס תַּחֲרוּת בְּלִבּוֹ שֶׁל עַכְבָּר וְהָלַךְ אֵצֶל אָדָם, אָמַר לוֹ אֲדֹנִי תֵּן לִי רְשׁוּת עַל הֶחָתוּל לְהָרְגוֹ שֶׁהוּא גַּנָּב, אָמַר לוֹ אָדָם הוֹאִיל וְסִפַּרְתָּ עָלָיו לָשׁוֹן הָרָע תִּהְיֶה לוֹ לְמַאֲכָל, מִיָּד קָפַץ הֶחָתוּל עַל הָעַכְבָּר וַהֲרָגוֹ, כֵּיוָן שֶׁרָאוּ בָּנָיו שֶׁל עַכְבָּר בָּרְחוּ לִסְעִיפֵי הֶהָרִים. כְּשֶׁבָּא נֹחַ וְהִכְנִיסָן בַּתֵּבָה יוֹם אֶחָד אָמַר הֶחָתוּל לִנְקֵבָתוֹ זְכוּרַנִּי כְּשֶׁהָיִיתִי תִּינוֹק הֵבִיא לִי אַבָּא מִמִּשְׁפַּחְתּוֹ שֶׁל זֶה וַאֲכַלְתִּיו וְהָיָה טוֹב לְמַאֲכָל, וְעַתָּה אֶרְדֹּף אַחֲרָיו וַאֲשִׂיגֶנּוּ, כֵּיוָן שֶׁשָּׁמַע הָעַכְבָּר נַס מִפָּנָיו וְרָדַף הֶחָתוּל אַחֲרָיו וְנַעֲשָׂה לוֹ נֵס וְנִזְדַּמֵּן לוֹ חוֹר אֶחָד וְנִכְנַס שָׁם, הִכְנִיס הֶחָתוּל יָדוֹ בַּחוֹר לְהוֹצִיאוֹ וּנְשָׁכוֹ הָעַכְבָּר, גַּם הֶחָתוּל קָרַע לוֹ בְּצִפָּרְנוֹ שְׂפָתוֹ הַתַּחְתּוֹנָה, הָלַך הָעַכְבָּר אֵצֶל נֹחַ וְתָפַר קַרְעוֹ. בַּגְּרָ"א עַל חַד גַּדְיָא מוּבָא שֶׁחָתוּל מְסַמֵּל אֶת סְפִירַת הַמַּלְכוּת. וְכֵן מָצִינוּ בַּגְּמָרָא (עירובין ק:) לָמַדְנוּ צְנִיעוּת מֵחָתוּל. צְנִיעוּת שַׁיֶּכֶת בְּעִקָּר לָאִשָּׁה הַמְסַמֶּלֶת אֶת סְפִירַת הַמַּלְכוּת, וְהָעַכְבָּר מְסַמֵּל אֶת הַיְסוֹד דִּקְלִפָּה, שֶׁהוּא הַלְּעֻמַּת זֶה שֶׁל הַצַּדִּיק דִּקְדֻשָּׁה, כַּמּוּבָא בְּסֵפֶר 'אַדִּיר בַּמָּרוֹם' לָרַמְחַ"ל (ח"ב מאמר ז' מלכין) וְהָעַכְבָּר אוֹמֵר בְּפִרְקֵי שִׁירָה "וְאַתָּה צַדִּיק וְכוּ'", כִּי הַצַּדִּיק בֶּהֱיוֹתוֹ שׁוֹלֵט, נֶאֱמַר "וְצַדִּיק חוֹנֵן וְנוֹתֵן", וְהַדִּין הֶפֵךְ זֶה, נִקְרָא עַכְבָּר, עַכְבְּרָא דְּשָׁכִיב אֲדִינָרֵי, [וְאֵינוֹ מַשְׁפִּיעַ], וְתִרְאֶה שֶׁבַּצַּדִּיק תְּלוּיָה הַזְּכִירָה, וְהָעַכְבָּר הוּא מַמָּשׁ הַמְשַׁכֵּחַ, כְּמוֹ שֶׁפֵּרֵשׁ בַּגְּמָרָא. וְתִרְאֶה שֶׁהַצַּדִּיק אוֹכֵל אֶת הָרָאוּי לוֹ דַּוְקָא, כִּי אֵינוֹ נֶהֱנָה אֶלָּא מִדָּבָר מְתֻקָּן, וּמְקַבֵּל הֲנָאָה מִמַּעֲשָׂיו. אֲבָל הָעַכְבָּר אֵינוֹ אוֹכֵל, אֶלָּא מַפְסִיד בְּלֹא הֲנָאָה. וְעַל כֵּן קְרוּיִים עַכְבָּרֵי רְשִׁיעֵי שֶׁהוּא מַמָּשׁ הֶפֵךְ עִנְיַן הַצַּדִּיק. וְכֵן מוּבָא בְּסֵפֶר 'נְהוֹרָא דְּיוֹסֵף' שֶׁעַכְבָּ"ר הוּא אוֹתִיּוֹת אַבְרֵ"ךְ הַשֵּׁם שֶׁל יוֹסֵף הַיְסוֹד, כִּי אוֹתִיּוֹת אָלֶ"ף וְעַיִ"ן מִתְחַלְּפוֹת. וְכֵן מוּבָא שָׁם שֶׁעַכְבָּר אוֹתִיּוֹת רֶכֶב ע' לְרַמֵּז שֶׁהוּא הַיְסוֹד שֶׁרוֹכֵב עַל הַמַּלְכוּת הַנִּרְמֶזֶת בָּאוֹת ע'. וְכֵן רוֹאִים בַּכָּתוּב (ש"א ו, ד) שֶׁהַפְּלִשְׁתִּים שָׁלְחוּ עַכְבְּרֵי זָהָב לִכְבוֹד אֲרוֹן הַבְּרִית הַמְסַמֵּל אֶת הַיְסוֹד. וְכֵן עַכְבָּר קָשׁוּר וְגָר בְּתוֹךְ חוֹר הַמְסַמֵּל אֶת יְסוֹד הַנּוּקְבָא. וְכֵן מָצִינוּ שֶׁהַלָּשׁוֹן חָתוּל הִיא כְּרִיכָה בִּבְגָדִים, שֶׁהוּא עִנְיָן שֶׁל צְנִיעוּת, כַּמּוּבָא בְּרַשִּׁ"י (יחזקאל טז, ד) "וְהַחְתֵּל" לְשׁוֹן כְּרִיכָה בִּבְגָדִים וְכֵן "וַעֲרָפֶל חֲתֻלָּתוֹ" הוּא שֶׁמְּלַפְּפִין אֶת הַוָּלָד. וְכֵן חָתוּל בְּגִימַטְרִיָּא 444 אוֹ מִקְדָּשׁ שֶׁמְּסַמֵּל אֶת מְקוֹם הַיִּחוּד.

וְנִרְאֶה

לְבָאֵר אֶת דִּבְרֵי הַמִּדְרָשׁ שֶׁאָדָם הָרִאשׁוֹן גָּרַם פֵּרוּד בֵּין הֶחָתוּל לָעַכְבָּר, כֵּיוָן שֶׁאָדָם הָרִאשׁוֹן בְּחֶטְאוֹ הִפְרִיד בֵּין הַיְסוֹד לַמַּלְכוּת, לָכֵן הוּא הִפְרִיד בֵּין הֶחָתוּל לָעַכְבָּר. וְאֵצֶל נֹחַ בַּתֵּבָה הֵם שׁוּב חָיוּ יַחַד, כִּי בַּתֵּבָה הָיָה חִבּוּר יְסוֹד וּמַלְכוּת דֶּרֶךְ נֹחַ. אָמְנָם הָיְתָה בֵּינֵיהֶם מְרִיבָה כֵּיוָן שֶׁהַחִבּוּר בַּתֵּבָה הָיָה בְּמַצָּב שֶׁל דִּין, אֲבָל לֹא הָיוּ בְּמַצָּב שֶׁל פֵּרוּד וַהֲרִיגָה. וְכֵן גְּאֻלָּה חָתוּל וְעַכְבָּר בְּגִימַטְרִיָּא ה'תשע"ו, כִּי בְשָׁנָה זוֹ יַחֲזֹר הַיִּחוּד בעז"ה. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' ש. רֵיְיסְקִין שליט"א שֶׁהִשְׁתַּלְשֵׁל הַשֵּׁם שֶׁל חָתוּל בְּאִידִישׁ קֶץ מְרַמֵּז עַל קֵץ הַגְּאֻלָּה. וּבְאַנְגְּלִית שֵׁם הֶחָתוּל קַט בְּגִימַטְרִיָּא דָּוִד הַמֶּלֶךְ, אוֹ מָגֵן דָּוִד עִם הַמִּלִּים.

וְכֵן

מְסֻפָּר עַל הָאַדְמוֹ"ר רַבִּי שְׁלֹמֹה מִזְּוועהִיל זצ"ל שֶׁהָיוּ חֲתוּלִים מִסְתּוֹבְבִים בְּבֵיתֹו וְהָיָה דוֹאֵג לָהֶם וּמַאֲכִילָם, אָמְרוּ עָלָיו שֶׁהָיָה בִּבִחיַנת יְסוֹד שֶׁבַּיְסוֹד, וְנִפְטַר בְּיוֹם יְסוֹד שֶׁבַּיְסוֹד שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר. וְכֵן אָמְרוּ עַל הָאַדְמוֹ"ר ר' יְשַׁעְיָ' מִקְּרֶעסְטִיר זצ"ל שֶׁתְּמוּנָתוֹ הִיא סְגֻלָּה לְהַבְרִיחַ עַכְבָּרִים כַּיָּדוּעַ, שֶׁהָיָה בִּבְחִינַת יְסוֹד שֶׁבַּיְסוֹד.

וְכֵן

הֶחָתוּל אוֹמֵר בְּפֶרֶק שִׁירָה "אֶרְדְּפָה אֹיְבַי וָאַשְׁמִידֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם" אוֹתִיּוֹת מַלְכוּת. וְכֵן אוֹתִיּוֹת חָתוּ"ל נִרְמָזוֹת בְּמַלְכוּ"ת, כִּי ח' וְכ' מִתְחַלְּפוֹת. וְכֵן מָצִינוּ בְּרַשִּׁ"י (שבת קכח:) שֶׁהֶחָתוּל אוֹכֵל נְחָשִׁים, וְאֵינוֹ מְפַחֵד מֵהָאֶרֶס שֶׁלָּהֶם שֶׁאֵינוֹ מַזִּיק לוֹ. וְרוֹאִים שֶׁהִיא סֵמֶל לַמַּלְכוּת דִּקְדֻשָּׁה שֶׁהִיא בְּחִינַת מָשִׁיחַ שֶׁמִּתְגַּבֵּר עַל הַנָּחָשׁ. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' אַבְרָהָם פֶלְדְּמַן שליט"א שֶׁחָתוּל נִקְרָא בִּלְשׁוֹן הַגְּמָרָא שׁוּנְרָא, אוֹתִיּוֹת רִאשׁוֹן. וּמָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (שמו"ר טו, א) צִיּוֹן נִקְרָא רִאשׁוֹן.

וְכֵן

נִרְאֶה לְבָאֵר מַדּוּעַ הִשְׁתַּלְשְׁלָה בַּתֵּבָה מְרִיבָה בֵּין נֹחַ לָאַרְיֵה, כַּמּוּבָא בְּרַשִּׁ"י (בראשית ז, כג) "וַיִּשָּׁאֶר אַךְ נֹחַ" שֶׁאִחֵר מְזוֹנוֹת לָאֲרִי וְהִכִּישׁוֹ. כִּי נֹחַ הָיָה בְּחִינַת יְסוֹד, וְהָאַרְיֵה הוּא בְּחִינַת מַלְכוּת, וּבַתֵּבָה הָיָה חִבּוּר יְסוֹד וּמַלְכוּת בְּמַצָּב שֶׁל דִּין. וְכֵן שָׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' מ. פ. שליט"א שֶׁ"וַיִּשָּׁאֶר אַךְ" אוֹתִיּוֹת אַכִּישׁוֹ אֲרִי.

וְעוֹד

שָׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' מ. פ. שליט"א עַל הַמִּשְׁנָה (ב"מ מ.) אָמַר רַבִּי יוֹחָנָן בֶּן נוּרִי וְכִי מָה אִכְפַּת לָהֶן לָעַכְבָּרִין, וַהֲלוֹא אוֹכְלִין בֵּין מֵהַרְבֵּה וּבֵין מִקִּמְעָא. שֶׁלָּכֵן הַמֵּימְרָא עַל שִׁעוּר עִכּוּל שֶׁל עַכְבָּרִין נֶאֶמְרָה עַל יְדֵי ריב"נ, כִּי לָעַכְבָּרִין אוֹתִיּוֹת ריב"נ עִכֻּ"ל. וּמְבֹאָר לִדְבָרֵינוּ כֵּיוָן שֶׁרַבִּי יוֹחָנָן בֶּן נוּרִי הוּא מִשֹּׁרֶשׁ הַנֵּר שֶׁמְּסַמֵּל יִחוּד יְסוֹד וּמַלְכוּת, הוּא יוֹדֵעַ אֶת סוֹדוֹת הָעַכְבָּרִים שֶׁמְּסַמְּלִים אֶת הַיְסוֹד. וְעוֹד הוֹסִיף שֶׁחָתוּל מְיַלֵּל מִי – יהו, כֵּיוָן שֶׁהוּא בְּחִינַת מַלְכוּת שֶׁמְּקַבֶּלֶת אֶת הַשֶּׁפַע מֵהָאִמָּא שֶׁמַּשְׁפִּיעַ לְפַרְצוּף ז"א, בְּסוֹד מִי שֶׁמַּשְׁפִּיעַ לְיה"ו. וּבְדֶרֶךְ צַחוּת שָׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' י. ג. שליט"א שֶׁחָתוּל בְּגִימַטְרִיָּא אֱמֶת עִם הָאוֹתִיּוֹת, לָכֵן צוֹעֲקִים לוֹ קִישְׁטָא שֶׁפֵּרוּשׁוֹ אֱמֶת. וּמְבֹאָר לִדְבָרֵינוּ כֵּיוָן שֶׁהַמַּלְכוּת הִיא בְּסִיּוּם קַו הָאֶמְצַע שֶׁנִּקְרָא אֱמֶת.

 

אֲרָמִי נִרְמָז בְּאַמֶּרִיקָה וּבְרוֹמִי

מָצִינוּ בַּתּוֹרָה כְּשֶׁיַּעֲקֹב הָיָה אֵצֶל לָבָן, עֵשָׂו לֹא נִלְחַם בּוֹ וְלֹא נִסָּה לְהַזִּיק לוֹ בְּשׁוּם דֶּרֶךְ, וּמִיָּד כְּשֶׁיַּעֲקֹב יָצָא מִלָּבָן כָּתוּב (בראשית לב, ז) "בָּאנוּ אֶל אָחִיךָ אֶל עֵשָׂו וְגַם הֹלֵךְ לִקְרָאתְךָ וְאַרְבַּע מֵאוֹת אִישׁ עִמּוֹ", מַדּוּעַ דַּוְקָא עַכְשָׁו הִתְעוֹרֵר עֵשָׂו לְהִלָּחֵם בְּיַעֲקֹב, הֵיכָן הוּא הָיָה כָּל הַשָּׁנִים. וְאִם נֹאמַר שֶׁעֵשָׂו לֹא יָדַע הֵיכָן יַעֲקֹב, מִי גִּלָּה לוֹ עַכְשָׁו. וְיֵשׁ מְבָאֲרִים שֶׁעֵשָׂו פָּחַד מִלָּבָן, וַעֲדַיִן קָשֶׁה מַה הִשְׁתַּנָּה כְּשֶׁיַּעֲקֹב יָצָא מִלָּבָן, הֲרֵי יַעֲקֹב הוֹלֵךְ עִם נְשׁוֹתָיו שֶׁהֵן בְּנוֹת לָבָן, וַעֲדַיִן יֵשׁ לוֹ מַה לְּפַחֵד. וְנִרְאֶה לְבָאֵר דִּלְאַחַר שֶׁיַּעֲקֹב לָקַח אֶת הַבְּרָכוֹת בְּמִרְמָה, הִתְעוֹרֵר קִטְרוּג חָזָק בְּצַד הַסִּטְרָא אַחֲרָא נֶגֶד יַעֲקֹב שֶׁלָּקַח אֶת הַבְּרָכָה גַּם בָּעוֹלָם הַזֶּה, וְזֶה גָּרַם שֶׁהַשַּׂר שֶׁל עֵשָׂו בַּשָּׁמַיִם הִפְעִיל אֶת עֵשָׂו לְמַטָּה, שֶׁיִּרְצֶה לַהֲרֹג אֶת יַעֲקֹב, וְרִבְקָה יָדְעָה אֶת הַכֹּחַ שֶׁל הַשָּׂטָן, לָכֵן הִתְחַכְּמָה נֶגְדּוֹ, וְזֶה שֶׁכָּתוּב (בראשית כז, מג) "וְעַתָּה בְנִי שְׁמַע בְּקֹלִי וְקוּם בְּרַח לְךָ אֶל לָבָן אָחִי חָרָנָה", הַיְינוּ שֶׁיַּעֲקֹב יֵלֵךְ לְלָבָן, וְיִהְיֶה תַּחַת חֲסוּתוֹ שֶׁל לָבָן שֶׁהוּא הַרְבֵּה יוֹתֵר גָּרוּעַ מֵעֵשָׂו, וְהַשַּׂר שֶׁל עֵשָׂו נִרְגַּע, אַדְּרַבָּה שֶׁיַּעֲקֹב יֵלֵךְ לְלָבָן שֶׁמְּבַקֵּשׁ לַעֲקֹר אֶת הַכֹּל וְהוּא גָּרוּעַ יוֹתֵר מִמֶּנִּי. וְכָל זֶה הָיָה לְצֹרֶךְ הַצָּלָה מִיָּדִית שֶׁל הַגּוּף שֶׁל יַעֲקֹב, כְּדֵי שֶׁהַשָּׂטָן כַּבְיָכוֹל יֵרָגַע, וְיַעֲבֹר זְמַן מְסֻיָּם, וְאָז קִוְּתָה רִבְקָה שֶׁבְּמֶשֶׁךְ הַזְּמָן יִשְׁתַּפֵּר הַמַּצָּב, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (שם מד) "וְיָשַׁבְתָּ עִמּוֹ יָמִים אֲחָדִים עַד אֲשֶׁר תָּשׁוּב חֲמַת אָחִיךָ", וְהַכַּוָּנָה לַשַּׂר שֶׁל עֵשָׂו בַּשָּׁמַיִם שֶׁתָּשׁוּב חֲמָתוֹ. וְכָל זֶה לֹא עָזַר, דְּבָרֶגַע שֶׁיַּעֲקֹב יָצָא מִלָּבָן, וְהַשָּׂטָן רָאָה שֶׁיָּצָא בְּשָׁלוֹם, הוּא הִתְעוֹרֵר בְּקִטְרוּגוֹ מֵחָדָשׁ וְהִפְעִיל אֶת עֵשָׂו לְמַטָּה לִפְעֹל נֶגֶד יַעֲקֹב, וּמִמֵּילָא יָצָא עֵשָׂו וְאַרְבַּע מֵאוֹת אִישׁ עִמּוֹ. וְכֵן אַמֶּרִיקָה בְּגִימַטְרִיָּא לָבָן בִּלְעָם בָּלָק הַשַּׁיָּכִים לִקְלִפַּת לָבָן, כַּמּוּבָא בַּגְּמָרָא (סנהדרין קה.) הוּא בְּעוֹר, הוּא לָבָן הָאֲרַמִּי, וּבִלְעָם בֶּן בְּעוֹר הָיָה בֶּן אוֹ נֶכֶד שֶׁל לָבָן הָאֲרַמִּי. וְכֵן נָשִׂיא בַּרַק אוֹבָּמָה בְּגִימַטְרִיָּא בִּלְעָם הָרָשָׁע. וְכֵן אֲרָמִי נִרְמָז בְּאַמֶּרִיקָה וּבְרוֹמִי. וְכֵן אֲרָם הִיא סוּרְיָא שֶׁהִיא מְמֻצָּע בֵּין אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לִשְׁאַר אֲרָצוֹת וּבִנְפִילָתָהּ תְּלוּיָה הַגְּאֻלָּה כְּפִי שֶׁבֵּאַרְנוּ שֶׁמִּשָּׁם עוֹבֶרֶת יְנִיקַת הָאֻמּוֹת מֵהַקְּדֻשָּׁה. וְכֵן הַשָּׂפָה הָאֲרָמִית הִיא מְמֻצַּעַת בֵּין לָשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ לִלְשׁוֹנוֹת הָעַמִּים, כַּמּוּבָא בְּ'לִקּוּטֵי מוֹהֲרָ"ן' (א, יט) וְעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע זֶה לְשׁוֹן תַּרְגּוּם, שֶׁהוּא אֶמְצָעִי בֵּין לְשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ וּבֵין לָשׁוֹן שֶׁל שִׁבְעִין עֲמָמִין. וּלְשׁוֹן עֲמָמִין, כְּשֶׁרוֹצִים לִינֹק מִלְּשׁוֹן הַקֹּדֶשׁ, אִי אֶפְשָׁר לָהֶם לִינֹק מִמֶּנּוּ אֶלָּא עַל יְדֵי לְשׁוֹן תַּרְגּוּם. וְכֵן רוֹאִים שֶׁלָּבָן הָאֲרָמִי דִּבֵּר אֲרָמִית כְּשֶׁאָמַר יְגַר שָׂהֲדוּתָא.

אֵין בֶּן דָּוִד בָּא עַד שֶׁתִּכְלֶה פְּרוּטָה מִן הַכִּיס

וְהוֹסִיף הָרה"ג ר' לֵוִי יִצְחָק לֶדֶּרְמַן שליט"א שֶׁהַמַּחְשֵׁב נִרְמָז כְּאַחַד הַסִּימָנִים שֶׁל עִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא, בְּ'פִרְקֵי דְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר' (כט) רַבִּי יִשְׁמָעֵאל אוֹמֵר חֲמִשָּׁה עָשָׂר דְּבָרִים עֲתִידִין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לַעֲשׂוֹת בָּאָרֶץ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים וְכוּ', וְיִקָּמֵל הַנְּיָר וְהַקּוּלְמוֹס. וְכֵן מוּבָא בְּשֵׁם הַ'בֶּן אִישׁ חָי' שֶׁמְּבָאֵר אֶת הַגְּמָרָא (סנהדרין צז.) אֵין בֶּן דָּוִד בָּא עַד שֶׁתִּכְלֶה פְּרוּטָה מִן הַכִּיס שֶׁלֹּא יִשְׁתַּמְּשׁוּ בְּמַטְבֵּעוֹת, וְזֶה מִתְקַיֵּם לְעֵינֵינוּ עִם כַּרְטִיסֵי אַשְׁרַאי וְכַדּוֹמֶה.

 

זְכוּת שֶׁתְּהֵא לְמִשְׁמֶרֶת שָׁלוֹם

מוּבָא בְּ'לִקּוּטֵי תּוֹרָה' לְהָאֲרִיזַ"ל (מקץ קח) "וַיְהִי מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים" הִנֵּה "שְׁנָתַיִם יָמִים" גִּימַטְרִיָּא תש"ל, רוֹצֶה לוֹמַר כִּי בְּכָל שָׁנָה שס"ה יָמִים, וּב' פְּעָמִים שס"ה הוּא תש"ל, וּכְלָלוּת ו' אוֹתִיּוֹת שס"ה שס"ה גִּימַטְרִיָּא תשל"ו, כְּמִנְיַן אדנ"י פָּשׁוּט וּמִלּוּאוֹ גִּימַטְרִיָּא תשל"ו, וְהוּא נִקְרָא קֵץ הַיָּמִין לְמַעְלָה. וּשְׁנַת תשל"ו וְעוֹד מ' שָׁנָה שֶׁמַּגִּיעַ לִשְׁנַת תשע"ו מְרֻמָּזִים בְּנֹסַּח בִּרְכַּת הַמָּזוֹן 'בַּמָּרוֹם יְלַמְּדוּ עֲלֵיהֶם וְעָלֵינוּ זְכוּת שֶׁתְּהֵא לְמִשְׁמֶרֶת שָׁלוֹם. וְנִשָּׂא בְרָכָה מֵאֵת ה". וְכֵן הַמִּלִּים מִתשע"ו וְאַרְבָּעִים שָׁנָה נִמְצָאוֹת בַּכָּתוּב הַמְדַבֵּר עַל יוֹבֵל שֶׁמְּסַמֵּל אֶת תְּחִיַּת הַמֵּתִים (ויקרא כה, ח) "וְהָיוּ לְךָ יְמֵי שֶׁבַע שַׁבְּתֹת הַשָּׁנִים תֵּשַׁע וְאַרְבָּעִים שָׁנָה".

 

תשע"ו מְרֻמָּז בְּאוֹת שְׁנִיָּה הֲפוּכָה בַּמִּלִּים בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד.

 

מָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (ילקוט בראשית קנז) בִּקֵּשׁ יַעֲקֹב לְגַלּוֹת לְבָנָיו קֵץ הַיָּמִין וְנִסְתַּלְּקָה מִמֶּנּוּ שְׁכִינָה, אָמַר שֶׁמָּא יֵשׁ פְּסוּל בְּמִטָּתִי כְּאַבְרָהָם אֲבִי אַבָּא שֶׁיָּצָא מִמֶּנּוּ יִשְׁמָעֵאל, וּכְיִצְחָק אַבָּא שֶׁיָּצָא מִמֶּנּוּ עֵשָׂו, אָמְרוּ לוֹ "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל וְגוֹ'" כְּשֵׁם שֶׁאֵין בִּלְבָבְךָ אֶלָּא אֶחָד כָּךְ אֵין בְּלִבֵּנוּ אֶלָּא אֶחָד, מִיַּד פָּתַח וְאָמַר בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ וְגוֹ'. נִרְאֶה דְּיַעֲקֹב רָמַז לָהֶם עַל הַגְּאֻלָּה גַּם בַּמִּלִּים בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד, שֶׁמְּרַמְּזוֹת עַל זְמַן הַגְּאֻלָּה שֶׁתִּתְגַּלֶּה מַלְכוּת ה' לָנֶצַח, לְעוֹלָם וָעֶד. וְלָכֵן מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד עִם הָאוֹתִיּוֹת וְהַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל. בְּגִימַטְרִיָּא תשע"ו (עיין בבן יהוידע חגיגה יג: שתיבות אלו מרמזים על הגאולה). וְכֵן תשע"ו מְרֻמָּז בְּאוֹת שְׁנִיָּה הֲפוּכָה בַּמִּלִּים בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד. וְהָאוֹתִיּוֹת שֶׁנִּשְׁאֲרוּ ל"ו מְרַמְּזוֹת עַל הַקֵּץ שֶׁל תשל"ו. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' יַעֲקֹב מָטָר שליט"א שֶׁתשע"ו בְּגִימַטְרִיָּא לְעוֹלָם אִם מְחַשְּׁבִים אֶת הָאוֹת ם' סוֹפִית גַּם בְּמִסְפַּר 40 וְגַם בְּמִסְפַּר 600 כְּפִי שֶׁמְּחַשֵּׁב הַסֵּפֶר 'כְּתֹנֶת תַּשְׁבֵּץ' עַל מִדְרַשׁ פְּלִיאָה (פנחס. וכן מובא ב'צפנת פענח' על הכתוב "ויחן שם ישראל"). וְכֵן תשע"ו בְּגִימַטְרִיָּא עָבָר הֹוֶה עָתִיד עִם הַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל. הַיְינוּ שָׁנָה שֶׁהִיא בִּבְחִינַת נֶצַּח מֵעַל הַזְּמָן. וְכֵן גְּאֻלָּה שְׁלֵמָה מָשִׁיחַ עִם הַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל בְּגִימַטְרִיָּא תשע"ו. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' י. ג. שליט"א שֶׁתשע"ו מְרֻמָּז בְּאוֹת שְׁנִיָּה בַּכָּתוּב (יחזקאל לז, כד) "וַאֲנִי ה' אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים וְעַבְדִּי דָוִד נָשִׂיא בְתוֹכָם בְּב' אֳפָנִים".

מוּבָא בַּגְּרָ"א (תיקונים תיקון כ"ב) עַל הַפָּסוּק שֶׁל הַגְּאֻלָּה "כִּי בְשִׂמְחָה תֵצֵאוּ", שֶׁהוּא בְּגִימַטְרִיָּא שפ"ה כְּמִנְיַן שְׁכִינָה, וְאִם יֵשׁ בְּשָׁנָה מְעֻבֶּרֶת שפ"ה יָמִים, הִיא מְסַמֶּלֶת אֶת הַמַּעֲלָה הֲכִי גְּדוֹלָה שֶׁל הַשָּׁנִים, וּמְסֻגֶּלֶת לִגְאֻלָּה. וּבִשְׁנַת תשע"א, וְגַם בִּשְׁנַת תשע"ד, וְגַם בִּשְׁנַת תשע"ו יֵשׁ שפ"ה יָמִים, וְצֵרוּף שֶׁל ג' שָׁנִים מְעֻבָּרוֹת רְצוּפוֹת שפ"ה, לֹא יִהְיֶה עַד סוֹף הָאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי. וְכֵן שְׁנַת תשע"ו הִיא שָׁנָה י"ט לְמַחֲזוֹר הַשָּׁנִים הַמְעֻבָּרוֹת, וְיֵשׁ בָּהּ סְגִירַת מַעֲגָל מֻשְׁלָם בֵּין חַמָּה לִלְבָנָה, וּבְצֵרוּף שֶׁל מוֹצָאֵי שְׁבִיעִית זֶה קוֹרֶה רַק פַּעַם בְּ133 שָׁנִים.

הִשְׁתַּלְשֵׁל בְּגַשְׁמִיּוּת שֶׁעַצְמָאוּת ארה"ב הָיְתָה בִּשְׁנַת 1776 לְמִנְיָנָם בְּיוֹם י"ז בְּתַמּוּז, וּבִשְׁנַת תשע"ו יִמָּלְאוּ לָהֶם 240 שָׁנִים כְּמִנְיַן עֲמָלֵק וּכְמִנְיַן דּוֹלָר, הַיְינוּ שֶׁיַּגִּיעוּ לְסוֹף הַדֶּרֶךְ וְשׁוּב יָחוּל בְּיוֹם י"ז בְּתַמּוּז. וְלָכֵן סוֹף הַמִּלּוּי שֶׁל ארה"ב אָלֶ"ף רֵי"שׁ הֵ"א בֵּי"ת בְּגִימַטְרִיָּא התשע"ו. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' אַבְרָהָם אַגָּשִׂי שליט"א שֶׁהַכָּתוּב הַמְדַבֵּר עַל קֵץ גָּלוּת מִצְרַיִם, "וַעֲבָדוּם וְעִנּוּ אֹתָם אַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה" בְּגִימַטְרִיָּא 1776. וְכֵן מַה שֶּׁנֶּאֱמַר לְרוּת (רות ב, יב) "וּתְהִי מַשְׂכֻּרְתֵּךְ שְׁלֵמָה" בְּגִימַטְרִיָּא 1776. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' מ. פ. שליט"א שֶׁ"מַשְׂכֻּרְתֵּךְ שְׁלֵמָה" אוֹתִיּוֹת מְשָׁכֵךְ רוּת שֶׁיָּצָא מִמֶּנָּה שְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' צִיּוֹן דָּוִד סִיבּוֹנִי שליט"א שֶׁהַכָּתוּב (מ"א ד, א) "וַיְהִי הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה "מֶלֶךְ עַל כָּל יִשְׂרָאֵל" בְּגִימַטְרִיָּא תשע"ו.

רוֹאִים מֵהַזֹּהַר חָדָשׁ (בלק סח:) שֶׁיִּהְיֶה חֻרְבָּן בְּבֵית כְּנֶסֶת בַּדָּרוֹם וְיָמוּתוּ חֲמִשָּׁה צַדִּיקִים, וְאָכֵן רָאִינוּ בְּכ"ה בְּחֶשְׁוָן תשע"ה שֶׁנַּעֲשָׂה חֻרְבָּן גָּדוֹל בְּבֵית כְּנֶסֶת בִּדְרוֹם מַעֲרַב יְרוּשָׁלַיִם בִּשְׁכוּנַת הַר נוֹף, וּבִכְלַל, יְרוּשָׁלַיִם הִיא עִיר דְּרוֹמִית בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל. וְנִרְצְחוּ עַל קִדּוּשׁ הַשֵּׁם אַרְבָּעָה צַדִּיקִים, וּבְיוֹם י"א בְּחֶשְׁוָן תשע"ו כְּשָׁנָה לְאַחַר הַפִּגּוּעַ נִפְטַר מִפְּצָעָיו הֶהָרוּג הַחֲמִישִׁי הרה"ג ר' חַיִּים יְחִיאֵל רוֹטְמַן הי"ד. יוֹצֵא שֶׁיַּחַד נֶהֶרְגוּ חֲמִשָּׁה. וְנָבִיא אֶת לְשׁוֹן הַזֹּהַר: הַשְּׁכִינָה תֵּלֵךְ וְתַחֲזֹר לְמשֶׁה שִׁבְעִים יָמִים. לְסוֹף שִׁבְעִים יָמִים עוֹלָה נַאֲקַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ הַקָּדוֹשׁ, שֶׁיִּהְיוּ מְצִיקִים לָהֶם בְּכָל צִדְדֵי הָעוֹלָם. וּכְנֶסֶת אַחַת לְצַד דָּרוֹם תֹּאבַד וְתֶחֱרַב, וַחֲמִשָּׁה צַדִּיקֵי אֱמֶת יֵהָרְגוּ בֵּינֵיהֶם. וְאָז, לְסוֹף שְׁלשִׁים וּשְׁנַיִם יָמִים שֶׁיַּהַרְגוּ אֶת הַכְּנֶסֶת הַהִיא יִלְבַּשׁ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא קִנְאָה לְאוֹתוֹ שׁוֹפָר קָטָן וְכוּ', וּמִשָּׁם יֵלְכוּ וִיעוֹרְרוּ קְרָבוֹת עַל הָעוֹלָם. וּבְעוֹד שֶׁהֵם יַעַרְכוּ קְרָבוֹת עִם כָּל בְּנֵי הָעוֹלָם, יִתְכַּנְּסוּ בְּנֵי אֱדוֹם עַל הָאָרֶץ הַקְּדוֹשָׁה, וְיִתְפְּסוּ אוֹתָהּ, וְיִשְׁלְטוּ עָלֶיהָ שְׁנֵים עָשָׂר יְרָחִים. לְסוֹף שְׁנֵים עָשָׂר יְרָחִים יִתְגָּעֵשׁ וְיִרְעַשׁ כָּל הָעוֹלָם. וְאִם נוֹסִיף לִסְפֹּר 32 יָמִים מִי"א בְּחֶשְׁוָן תשע"ו, מַגִּיעִים לְי"ג בְּכִסְלֵיו תשע"ו, שֶׁאָז צְרִיכוֹת לְהַתְחִיל הַמִּלְחָמוֹת הַמֻּזְכָּרוֹת בַּזֹּהַר. אָמְנָם בֵּית הַכְּנֶסֶת בְּהַר נוֹף בָּרוּךְ הַשֵּׁם לֹא נֶחֱרַב, וּבַזֹּהַר כָּתוּב שֶׁבֵּית הַכְּנֶסֶת יֵחָרֵב, אֲבָל רָאִינוּ בְּאוֹתוֹ יוֹם בּוֹ נֶהֱרַג הֶהָרוּג הַחֲמִישִׁי נִשְׂרַף בֵּית כְּנֶסֶת בִּנְיוּ גֶ'רְזִי בְּארה"ב, [בֵּית הַכְּנֶסֶת נִשְׂרַף בְּיוֹם ו' בְּשָׁעָה 4 אַחַר הַצָּהֳרַיִם כְּשֶׁבְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל כְּבָר הָיָה שַׁבָּת], וְיִתָּכֵן מְאֹד שֶׁהַדִּין עָבַר לְשָׁם, כַּיָּדוּעַ בַּחֲזַ"ל שֶׁמָּצִינוּ בְּכַמָּה מְקוֹמוֹת שֶׁהֶעֱבִירוּ אֶת הַדִּין מִמָּקוֹם לְמָקוֹם לְהַמְתִּיקוֹ. וּבִּפְרָט שֶׁשָּׁם בֵּית הַכְּנֶסֶת פּוֹעֲלֵי צֶדֶק וְעִנְיַן הַצֶּדֶק מֻזְכָּר בַּפָּסוּק הַמְדַבֵּר עַל תְּחִילַת מִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג, "מִי הֵעִיר מִמִּזְרָח צֶדֶק יִקְרָאֵהוּ לְרַגְלוֹ". וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (בלק קצט.) שֶׁה' יָדוּן אֶת הָרְשָׁעִים לֶעָתִיד לָבֹא בְּמִדַּת הַצֶּדֶק. כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב עַל הַמָּשִׁיחַ "צֶדֶק אֵזוֹר מָתְנָיו". וְכֵן נְיוּ גֶ'רְסִי עִם הַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא הַר נוֹף. וְכֵן גֶ'רְסִי דּוֹמָה לִרְחוֹב אַגָּסִי שָׁם הָיָה הַפִּגּוּעַ בְּהַר נוֹף. וְכֵן הַהֲרוּגִים בְּהַר נוֹף הי"ד הָיוּ בִּמְקוֹרָם מֵארה"ב. וְכֵן רוֹאִים שֶׁהִתְחִילוּ מְהוּמוֹת בִּבְרִיסֶל שֶׁבְּבֶלְגִּיָּה לִקְרַאת סוֹף הַל"ב יוֹם, וּבֶלְגִּיָּה מְרַמֶּזֶת עַל ל"ב יָמִים שֶׁמִּסְתַּיְּמִים בְּי"ג בְּכִסְלֵיו, לְאַחַר הֲרִיגַת הַה' צַדִּיקִים. וְכֵן מָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ ('בתי מדרשות' ח"ב מדרש אלפא ביתות) וְאַחַר אַרְבָּעִים שָׁנָה יָבֹא גּוֹג וּמָגוֹג עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל וְעוֹשֶׂה עִם מָשִׁיחַ וְעִם יִשְׂרָאֵל שְׁלֹשָה מִלְחָמוֹת בְּחֹדֶשׁ טֵבֵת; מִלְחָמָה אֶחָד בַּעֲשָׂרָה בְּטֵבֵת וּמִלְחָמָה אֶחָד בְּל' בְּטֵבֵת. וְאַף עַל פִּי שֶׁאֵין בַּלּוּחַ הַתַּאֲרִיךְ ל' בְּטֵבֵת יִתָּכֵן שֶׁבִּזְמַן הַגְּאֻלָּה יִתְמַלֵּא חֹדֶשׁ טֵבֵת בְּרוּחָנִיּוּת וְתִהְיֶה בְּחִינָה שֶׁל ל' גַּם בְּחֹדֶשׁ טֵבֵת. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' י. ג. שליט"א שֶׁהַפַּרְשִׁיּוֹת שֶׁל חֹדֶשׁ טֵבֵת; מִקֵּץ, וַיִּגַּשׁ, וַיְחִי בְּגִימַטְרִיָּא 583 אוֹתָן סְפָרוֹת שֶׁל 358 הַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל מָשִׁיחַ. וְזֶה גַם הַמִּסְפָּר שֶׁל מִלְחֶמֶת גּוֹג מָגוֹג.

וְכֵן בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל בְּחֹדֶׁשׁ כִּסְלֵיו תשע"ו הָיָה פִּגּוּעַ בְּפָרָשַׁת וַיֵּצֵא בְּצֵאת הַשַּׁבָּת שֶׁהוּא זְמַן סְעֻדַּת דָּוִד, בָּעִיר קִרְיַת גַּת, בִּרְחוֹב דָּוִד הַמֶּלֶךְ, מִסְפַּר 26, וְיָדוּעַ שֶׁהָעִיר קִרְיַת גַּת קְשׁוּרָה לְדָוִד הַמֶּלֶךְ שֶׁהָיָה בְּגָלוּת אֵצֶל אָכִישׁ מֶלֶךְ גַּת. וְנִפְצַע אַבְרֵךְ בְּשֵׁם צִיּוֹן וְיָדוּעַ שֶׁצִּיּוֹן הִיא מְקוֹמוֹ שֶׁל דָּוִד.

גַּם הָיָה פִּגּוּעַ בְּפָרָשַׁת וַיִּשְׁלַח בְּתַחֲנַת דֶּלֶק דּוֹר אַלּוֹן וְנִרְמָז בְּפָרָשַׁת הַשָּׁבוּעַ: "וַתָּמָת דְּבֹרָה מֵינֶקֶת רִבְקָה וַתִּקָּבֵר מִתַּחַת לְבֵית אֵל תַּחַת הָאַלּוֹן וַיִּקְרָא שְׁמוֹ אַלּוֹן בָּכוּת", וְנֶהֱרַג שָׁם זִיו מִזְרָחִי הי"ד, וְנִרְמֶזֶת בִּשְׁמוֹ זְרִיחַת זִיו הַגְּאֻלָּה, וְהוּא הָיָה גָּר בִּרְחוֹב אַלּוֹן בְּגִבְעַת זְאֵב וְהָרְחוֹב קָרוּי עַל שֵׁם דּוֹדוֹ שֶׁגַּם הוּא נֶהֱרַג בְּפִגּוּעַ הי"ד.

וְכֵן נִרְמָז הַפִּגּוּעַ בְּגוּשׁ עֶצְיוֹן בּוֹ נֶהֶרְגָה הַנַּעֲרָה הָדָר בּוּכְרִיס הי"ד, שֶׁהָיְתָה גָּרָה בִּצְפַת וְעָבְרָה לַיִּשּׁוּב בַּת עַיִן, וְנִקְבְּרָה בְּיוֹם פְּטִירַת הַ'בַּת עַיִן' הַקָּבוּר בִּצְפַת. וּשְׁמָהּ בּוּכְרִיס מְרַמֵּז עַל בְּכִי מִבֵּין רִיסֵי הָעַיִן. וְכֵן כִּסְלֵיו תשע"ו בְּגִימַטְרִיָּא הַכָּתוּב שֶׁנֶּאֱמַר עַל פְּרֵדַת יַעֲקֹב מִלָּבָן הָאֲרָמִי בִּגְבוּל סוּרְיָא וְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וּמְסַמֵּל אֶת סוֹף הַגָּלוּת: (בראשית לא, כח) "וְלֹא נְטַשְׁתַּנִי לְנַשֵּׁק לְבָנַי וְלִבְנֹתָי עַתָּה הִסְכַּלְתָּ עֲשׂוֹ" וּמְרֻמָּזוֹת גַּם אוֹתִיּוֹת תשע"ו.

 

מובא בשם הג"ר יורם אברג'יל זצ"ל שאמר לפני מותו שהיה לו חזיון שבעשרה בטבת תשע"ו יכלו הרשעים ותתחיל גאולת ישראל.

מובא

בשם הג"ר יורם אברג'יל זצ"ל שאמר לפני מותו שהיה לו חזיון שבעשרה בטבת תשע"ו יכלו הרשעים ותתחיל גאולת ישראל, והזהיר מאד לא ליסוע לארה"ב בזמן הזה. והענין נרמז בכתוב שמדבר על כליון הרשעים: (תהילים צא, ח) "רַק בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט [אותיות י' טבת] וְשִׁלֻּמַת [בגימטריא תשע"ו] רְשָׁעִים תִּרְאֶה". והוסיף הרה"ג ר' ראובן פרנקל שליט"א שהענין נרמז גם בדברי הגמרא שמדברת על הִתְחַדְּשׁוּת הַמַּלְכוּת בִּזְמַן הַגְּאֻלָּה: (ר"ה כה.) אָמַר לֵיהּ רַבִּי לְרַבִּי חִיָּא, זִיל לְעֵין טַב וְקַדְּשֵׁיהּ לְיַרְחָא, וּשְׁלַח לִי סִימָנָא "דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׁרָאֵל חַי וְקַיָּם". עין טב מרמז על הפסוק  "בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט".

הַ'חֲתַם

סוֹפֵר' שׁוֹאֵל ('תורת משה' דרוש לז' אדר, דרשות לח' טבת) מַדּוּעַ חָמוּר יוֹתֵר צוֹם עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת מִצּוֹם תִּשְׁעָה בְּאָב, כְּפִי שֶׁרוֹאִים שֶׁצּוֹם תִּשְׁעָה בְּאָב אֵינוֹ דּוֹחֶה שַׁבָּת, וְצוֹם עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת דּוֹחֶה שַׁבָּת. [בַּלּוּחַ שֶׁלָּנוּ עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת לֹא יָחוּל בְּשַׁבָּת, אֲבָל אִם מְקַדְּשִׁים עַל פִּי הָרְאִיָּה, יִתָּכֵן שֶׁיָּחוּל]. וּמְבָאֵר הַ'חֲתַם סוֹפֵר' שֶׁהַתְחָלַת הַצָּרָה קָשָׁה יוֹתֵר מִגְּמַר הַצָּרָה, כִּי שָׁם הַשֹּׁרֶשׁ שֶׁל כָּל הַצָּרוֹת, וְכָל הַשְּׁאָר הֵם תּוֹצָאָה מִמַּה שֶּׁהִתְחִיל שָׁם. וְאַדְּרַבָּה גְּמַר הַצָּרוֹת מְצַיֵּן אֶת סוֹף הַצָּרוֹת וּתְחִלַּת צְמִיחַת הַיְשׁוּעָה שֶׁנּוֹלַד מָשִׁיחַ בְּתִשְׁעָה בְּאָב. וּמוֹסִיף הַ'חֲתַם סוֹפֵר' בְּכָל דּוֹר וָדוֹר כְּשֶׁמַּגִּיעַ אוֹתוֹ יוֹם שֶׁל עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת, יוֹשְׁבִין בֵּית דִּין שֶׁלְּמַעְלָה וְגוֹזְרִין הַחֻרְבָּן שֶׁל כָּל שָׁנָה וְשָׁנָה. וּבְסֵפֶר 'לִקּוּטֵי לֵוִי יִצְחָק' מוּבָא שֶׁחֹדֶשׁ טֵבֵת הוּא הַחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי, בְּחִינַת מַלְכוּת, שֶׁהִיא הַסְּפִירָה הָעֲשִׂירִית. לָכֵן נִקְרָא טֵבֵת מִלְּשׁוֹן ט' בַּת. הַיְינוּ ט' סְפִירוֹת שֶׁמַּשְׁפִּיעוֹת לַבַּת, שֶׁהִיא הַמַּלְכוּת. וְלָכֵן תְּקוּפַת טֵבֵת, הִיא הַתְּקוּפָה הָרְבִיעִית, דְּמַלְכוּת הִיא הָאוֹת הָרְבִיעִית שֶׁבְּשֵׁם הוי"ה. וּמְבֹאָר לִדְבָרֵינוּ שֶׁחֹדֶשׁ זֶה הוּא שֹׁרֶשׁ הַמַּלְכוּת, וּבִּפְרָט יוֹם הָעֲשִׂירִי בְּטֵבֵת שֶׁהוּא עֲשִׂירִי שֶׁבָּעֲשִׂירִי, בִּבְחִינַת מַלְכוּת שֶׁבַּמַלְכוּת. לְפִי זֶה, מַתְאִים מְאֹד שֶׁתְּחִילַת הִתְנוֹצְצוּת הַגְּאֻלָּה תִּהְיֶה בְּרֵאשִׁית חֹדֶשׁ טֵבֵת, כְּשֵׁם שֶׁתְּחִלַּת הַצָּרוֹת הָיוּ בִּזְמַן הַזֶּה. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' צִיּוֹן דָּוִד סִיבּוֹנִי שליט"א שֶׁעֲשָׂרָה בְּטֵבֵת ר"ת וְס"ת בְּעִתָּ"הּ. וְכֵן עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת עִם הַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' יוֹסֵף מַרְצִיָּאנוֹ שליט"א שֶׁיּוֹד בְּטֵבֵת בְּגִימַטְרִיָּא לְשׁוֹן הַגְּמָרָא (עירובין מג.) יוֹם שֶׁבֶּן דָּוִד בָּא בוֹ. וְנָבִיא צֹפָן יְחִידִי מַדְהִים; מָשִׁי"חַ טֵבֵ"ת עֲשִׂירִ"י שֶׁמּוֹפִיעַ פַּעַם אַחַת בִּלְבָד בְּסֵפֶר בְּרֵאשִׁית, וְהוּא מוֹפִיעַ בְּדִלּוּג 1820 אוֹתִיּוֹת, שֶׁהוּא הַמִּסְפָּר שֶׁל בְּרֵאשִׁית בְּמִלּוּי הָאוֹתִיּוֹת, וְהוּא כַּיָּדוּעַ, מִסְפָּר שֶׁל חוֹתָם קָדוֹשׁ בַּתּוֹרָה, כְּמִסְפַּר שְׁמוֹת הוי"ה שֶׁיֵּשׁ בַּתּוֹרָה. וּמִצַּד שְׂמֹאל צָמוּד לַדִּלּוּג מַמָּשׁ, יֵשׁ תשע"ו מִלְּמַטָּה לְמַעְלָה.

 

וְכֵן

מוּבָא בְּעַלּוֹן 'כִּי לַה' הַמְּלוּכָה' שֶׁהַמִּסְפָּר הַמִּסְתַּתֵּר בֵּין אוֹתִיּוֹת אוֹר ה'תשע"ו [988], הוּא אוֹתוֹ מִסְפָּר שֶׁל אוֹ"ר ה'תשע"ו [988], כֵּיוָן שֶׁשְּׁנַת תשע"ו הִיא שְׁנַת מוֹצָאֵי שְׁבִיעִית שֶׁבֶּן דָּוִד בָּא, הַנִּסְתָּר נֶהְפָךְ לְנִגְלֶה. וּמָה אוֹמֵר הַמִּסְפָּר 988 גִּימַטְרִיָּא שֶׁל עֲשָׂרָה בְּטֵבֵת. וְזֶה גַם הַמִּסְפָּר שֶׁל גַּרְעִין עִם הָאוֹתִיּוֹת. וְכֵן הַמִּסְפָּר שֶׁל לְמַעֲנִי לְמַעֲנִי אֶעֱשֶׂה בְּגִימַטְרִיָּא 776 וְהָאוֹתִיּוֹת אַחֲרֵי בְּגִימַטְרִיָּא 988

לכניסה לאתר – לחץ

דויד בן ישי = 396

216 = יראה

396 - 2015

One comment

השאר תגובה