משיח איש מלחמה: והכה ארץ בשבט פיו, ברוח פיו ימית רשע, משיח איש הצדק: ושפט בצדק דלים,
אשריכם אנשי קודש, ומרי נפש המתפללים ומתחננים לפני י-ה-ו-ה ברוך הוא לגלות משיח, ולגאול עמו ישראל,
סוד המתגלה כי כל איש מזרע ישראל בכוח נשמתו לחזק ולזרז גילוי משיח, ובפרט נשמות עיקבתא דמשיחא, אלו נשמות שירדו בדור האחרון, "נשמות כתר מלכות" נשמות שאין להם מעצמם כלום, נשות ישראל, ילדי משיח, בעלי תשובה אמיתיים, וצדיקים אמיתיים הקשורים למלכות, יזכו לקבל פני משיח בן דוד והארת עתיקא קדישא, ומלכות י-ה-ו-ה ברך הוא, מה שלא זכו צדיקים וגדולי הדורות זה מאות בשנים, יזכו נשמות המלכות הקשורות למלכות בית דוד כי מהם מתחלת התנוצצות אורו של משיח,
"והיה אחרי-כן, אשפוך את-רוחי על-כל-בשר, וניבאו, בניכם ובנותיכם, זקניכם, חלומות יחלומון–בחוריכם, חזיונות יראו. וגם על-העבדים, ועל-השפחות, בימים ההמה, אשפוך את-רוחי.
ראו כי הזקנים יזכו להתגלות ה' בחינת חלום בלבד, אבל הבחורים יזכו לחזיונות ממש, כי נשמות הדור הצעיר קשורות לרוח משיח, המעורר רוח עצומה בכל העולמות,
משיח בן דוד אינו איש שלום, – אין שלום לרשעים אמר ה' צבאות,
משיח בן דוד לא מגיע עם זרי פרחים ושושנים, משיח בן דוד לא מגיע עם רכבי פאר והדר, – עני ורוכב על חמור
משיח בן דוד לא מגיע עם גבאים ואנשי שיווק וחצירות, – איש נבזה ידוע חולי,
משיח בן דוד לא בא עם הרצאות ופירושים יפים במדרשים, משיח בן דוד אינו מפלפל בפלפולי הבל וסרק, וצועק הב הב כלבים עזי נפש, משיח אינו מרצה ונואם בחסד עליון – " ניגש והוא נענה, ולא יפתח-פיו, כשה לטבח יובל, וכרחל לפני גוזזיה נאלמה, ולא יפתח פיו. (ישעיה נ"ג)
משיח בן דוד אינו לבוש בבגדי הדר, משיח אינו בעל תואר והדרת פנים, – "ויעל כיונק לפניו, וכשורש מארץ צייה, לא-תואר לו, ולא הדר, ונראהו ולא-מראה, ונחמדהו" (ישעיה נ"ג)
משיח אינו בעל אישיות תורנית למרות שתורה ה' על פיו ותורת עץ החיים מאיתו תצא – "נבזה וחדל אישים, איש מכאובות וידוע חולי" (ישעיה נ"ג)
משיח אינו יושב בבית מדרש ובבתיהם של מנהיגי וגדולי הדור – ואת-פושעים נמנה" (ישעיה נ"ג)
משיח אינו בעל ייחוס ושולשלת נפלאה מרבנים ואנשי שם, יחוסו של משיח מפוקפק, מזרע בית דוד, בא מזיווג לוט עם בנותיו (גילוי עריות), יהודה ותמר (ויחשבה לזונה), בועז ורות (ויחרד האיש וילפת), ישי אבי דוד (שחשב דוד המלך לממזר,), דוד ובת שבע (שחשבו כי בא על אשת איש),
משיח בן דוד לא בא לפתור לאנשים בעיות, וצרות, ענינו של משיח "גילוי רזא דמהמנותא",
משיח מגלה סוד האמונה בי-ה-ו-ה ברוך הוא, סוד הנעלם זה מאות שנים מעם הקודש, עד כי נאסר לקרוא שם י-ה-ו-ה באותיותיו, וההוגה שם י-ה-ו-ה, אין לו חלק לעוה"ב, ואנכי הסתר אסתיר פני, כי גם שם י-ה-ו-ה נסתר מעם הקודש, ומכך שורש הדינים הקשים, האסונות הנוראים, והצרות הגשמיות וברוחניות,
ארבעה אנשים במשך כל הדורות זכו להכיר את י-ה-ו-ה מעצמם, ולימדו לאחרים: אברהם אבינו, איוב, חזקיה, ומשיח בן דוד, משיח בן דוד מכיר מתוך עצמו את י-ה-ו-ה ברוך הוא, כי אין המלמד סוד זה בספרים ובמסורת, משיח מלמד תורת עץ החיים ודעת ה', לעם ישראל ולעולם כולו,
הנה משה רעיא מהימנא לימד סוד ייחוד ורזא דמיהמנותא לכל ישראל ונאמר ויאמן העם, ובצאת ישראל ממצרים ניסה העם את ה' האם יש י-ה-ו-ה בקרבינו או אין, פירוש כי באמת לא ידעו עם הקודש, האם הנהגתם כללית כמו הנהגת העולם כולו בחינת אין, או שהנהגתם בסוד שם י-ה-ו-ה הנאצל מאור אין סוף ברוך הוא,
סוד זה דהנהגת י-ה-ו-ה, יגלה משיח בן דוד, בתחילה ליחידים ואחר מכן לעם ישראל ולאחמ"כ לעולם כולו, וכשידע העם לעבוד את ה' ולדעת את י-ה-ו-ה, אז יונהג עם ישראל בהנהגה ובהשגחה גלויה, וידעו אותי כולם למקטנם ועד גדלם,
הנה זה מאות בשנים נמצא עם הקודש בהסתר פנים, עד כי טענו אומות העולם כי י-ה-ו-ה עזבם והניחם לידי המקרה, בצרות רעות ורבות, אך סוד ההשגחה הוא: כי נשכחה עבודת הקודש למנוע חילול שם ה' בין הגויים, כי אם ח"ו סוד י-ה-ו-ה היה גלוי, ועם הקודש ממשיך ברעתו, היה מתחלל שמו ברוך הוא בין הגויים, כי הנה ככול הגויים בית ישראל, ונמצא אלוהי ישראל כאלוהי כול הגויים, ולכך סובב כל עלמין, הסתיר הנהגת יחודו מעם הקודש, ושפך חמתו על עצים ואבנים, ושם י-ה-ו-ה לא מחולל בין הגויים, מחמת ששם י-ה-ו-ה נסתר גם מבני ישראל,
הנה התקבצו עם הקודש מד' רוחות העולם לארץ הקודש זה עשרות שנים, אך עם הקודש בגלות איומה ונוראה, בהסתר גדול שלא היה כמותו מבחירת עם הקודש לעם הנבחר, קשה גלות בביית, מגלות שאינה בביית, ואין לך גלות גדולה יותר מגלות בבית, עם ישראל שב לארץ מולדתו, ובית מקדש ו ותפארתו חרב, שועלים הלכו בו, שכינה בעפר מיללת אוי לי אהה עלי,
נשטפתם במרוצת החיים, במרוצת התאוות הגשמיות, גם ציבור שומר התורה נמשך אחרי דרכים לא ידעום, במנהגי הבל, בלבושי שחץ וגאווה, ראו והתבוננו דרך ה' בקיום מצוות התורה ככתבם וכלשונם, ואתם עסקתם בהיתרים להתחמק מקיום התורה ומצוותיה, משל הייתה תורה חוקי בשר ודם, חיפשתם פתרונות וטצדקי, לברוח מקיום מצוות ה', ושכחתם כי י-ה-ו-ה בוחן ליבות וכליות, אין דבר הנעלם ונסתר,
יען כי בשפתיו כיבדני וליבו רחק ממני, בקהילות וחסידויות בסעודות וטישים, בפילוגים ומחלוקות ברבנים ועסקנים, הפכתם תורת ה' קרדום לחפור בה לצורככם, לצורך בניכם ובנותיכם, לצורך קרובכם, ואנשי שלומכם, דימיתם תורה הקדושה, לנואף אשה חסר לב, הנהנה מגופה של אשה לצורכו,
שכחתם כי ה' אלוהים שוכן עם דכא ושפל רוח, אוהב עני וגר, נדכא ושפל רוח, גאיתם בליבכם ומעשיכם כלפי חוץ, גם לבושכם לבושי שחורים, משל הייתם אנשי כמורה ונצרות ר"ל, נשמות ערב רב מגלגולים קודמים שורים בתוככם, והפסולת מרובה מהסולת, מי יוכל לתקן אתכם? מלבד משיח בן דוד, ואתם במרוצה אחר רבנים מנהיגים ואדמורי"ם, אנשי קבלה, ובאבות, אשר לא ידעו סוד ה' ואת דרכו לא הבינו, בחשכה יתהלכו, דרכם כסל למו, אין המושיע מלבד משיח בן דוד המגלה סוד רזא דמהמנותא לכל באי עולם,
שׁ֣וּבוּ בָנִ֤ים שׁוֹבָבִים֙ נְאֻם־יְהוָ֔ה כִּ֥י אָנֹכִ֖י בָּעַ֣לְתִּי בָכֶ֑ם וְלָקַחְתִּ֨י אֶתְכֶ֜ם אֶחָ֣ד מֵעִ֗יר וּשְׁנַ֙יִם֙ מִמִּשְׁפָּחָ֔ה וְהֵבֵאתִ֥י אֶתְכֶ֖ם צִיּֽוֹן׃ ראו המון אנשי הערב רב והמתבוללים מקרב בני ישראל מתו בשואה הנוראה, וכן יהיה במלחמה האחרונה יתבררו ויזדככו עם ישראל לקראת גילוי י-ה-ו-ה ברוך הוא,
תנוקה: קליפת ישמעאל קליפת זנות ותאווה, מים הזדונים והרעים, אשר חדרו לתוך ספינת שומרי התורה והמצוות, והנה חישבה הספינה להישבר לולי ה' שהיה לנו , ארורים הנצמדים לבעל פעור,
תנוקה: קליפת עשיו, קליפת הרציחה והכעס במחלוקות ופילוגים, בדברי לשון הרע, באהבת עצמו ושנאת האחר, בדאגה לאנשי שלומינו, בזריקת ילדי ישראל לרחובות, מחמת מוצא עדתם, וצבע עורם, ארורים הנצמדים לקליפת עשיו,
תנוקה: קליפת עמלק, אין כסא השם שלם, עד שימחה שם עמלק, ימח שמו וזיכרו לעד ולעולמי עולמים,
תנוקהה קליפת הערב רב השוכן בתוך עם ישראל, הדומים בחזותם לשומרי התורה והמצוות, ומחזיקי "הדגל", וליבם רחק מאת ה' ברוך הוא, משיח אינו מקרב ערב רב, כפי שקרבם משה רבינו ביציאתם ממצרים, משיח מבערם מן העולם, כבער האש את הקוצים בשדה הכרם, כי ברוח פיו ימית רשע,
צאו וזעקו בכל מקום ובכל שעה לאלוקי ישראל כי יגלה משיח וסוד אלהותו בכל העולם כולו, ואל יבוש מן המלעיגים עליו, כי בקרוב יזעקו כולם, ויצעקו אל י-ה-ו-ה בצר להם וממצוקתיהם יוציאם,
סוד פירוש הזוהר פרשת בהעלותך את הנרות, כי בהדלקת הנרות פועל אהרן הכהן, העלאה עד עתיקא קדישא וזהו לשון בהעלותך את הנרות שהעלה הנרות היינו ז' ספירות עד מדת עתיקא,, כי כי בהדלקת הנרות והקטורת מעורר עד הבינה ושורה השמחה, ובהדלקת הנרות מתעןרר עתיקא קדישא להוריק שפע והאצלה לבחינת ז"א ומשם למלכות עם ישראל ואז שורה השמחה, כי בהתאחדות כול המידות והכוחות נקשרים כולם עד הבינה וגדולה השמחה,
ובכוח עתיקא קדישא מתעורר לתקן גם הכוחות הרעים והז' קליפות ומידות הרעות, שהוא סוד אל מול פני המנורה, כי בהתעוררות עתיקא קדישא שב הכול למקומו ושורשו, כי בעתיקא אין טוב ואין רע, איון מצווה ואין עבירה הכול טוב גמור בחסד גמור, ולימוד זה הוא סוד בעלי תשובה להשיב כל המעשים לעתיקא קדישא, ולהפוך הרע לטוב ולהוציא מגו חשוכא נהורא, ולהוציא יקר מזולל וזהו סוד שבת קודש, וזהו סודו של משיח ותקיעת שופר, והיה ביום ההוא יתקע שופר גדול, לאמור לאסורים צאו, לאשר בחשך הגלו, והיה י-ה-ו-ה למלך ביום ההוא יהיה י-ה-ו-ה למלך על כל הארץ , וסוד י-ה-ו-ה ליראיו ולשומרי בריתו ועדותיו, ברוך היודע