הכנות אחרונות לקראת הגאולה
 
עלוני גוג ומגוג בתשע"ו *מעודכן* – מבית "סוד תורה" 

עלוני גוג ומגוג בתשע"ו *מעודכן* – מבית "סוד תורה" 

הוכחות המראות שהגאולה התחילה במוצאי שביעית זאת (ה'תשע"ו) מופתים וניסים לנגד עינינו, דברי הגרי"ח קנייבסקי, מרן החפץ חיים, האדמו"ר הזקן, הרב יורם אברג'ל זצוק"ל כולם מתכנסים לשנה זאת.

9 Comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רציתי להגיב על הסרט 'סוף גלות ישראל בימינו'
    יש קשר ישיר בן המילה 'בימינו' (=118) לבן אותיות העברית
    המכפלה 118*22 (מספר אותיות)= 2596 = 1820 + 776
    ואולי שזה הסוד של הפיוטים שנוהגים לשיר בשמחת תורה שמורכבים מ-22 אותיות ובהם המילה 'בימינו' מופיעה 22 פעמים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למערכת כי לה' המלוכה
    חידוש ילד היפוך אותיות דלי שנמשל לדלי ריק שצריך להשקות בו מים ואין מים אלא תורה!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומתי זה בקרוב?? בקרוב מילוי= 2253 ועוד היפוך המספר 2253+3522= 5775!= התשעה
    שאלה: לפיכך הזמן עבר??

  4. מיכאל

    עוד פיגוע ועוד אסון ועוד תאונה ח"ו

    ואנחנו לא קולטים!!!

    ה' מעורר אותנו לתשובה!!!

    מה עם שמירת השבת??? מה עם הצניעות???מה עם שמירת הברית??? והעיניים??? מה עם הכשרות???

    מה עם כל התרי"ג מצוות??

    למה אנחנו לא חוזרים בתשובה???

    בואו נחזור בתשובה ונעשה רק את רצון הבורא יתברך!!!

    וה' ימתיק את הדינים מעלינו, ויגאלנו ברחמים בקרוב!!!

    1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      כל הטוב שרצה הקב"ה להוריד לעולמו, גנז אותו בעצמותו הטבעית של העולם בכלל, ושל כל נברא בפרט. ולכן, שלמותם של החיים, היא דוקא בזרימתם העצמית, הטבעית, הממשיכה ומגלה ומשפיעה את כל הטוב הגנוז בטבע הנבראים.

      לכאורה, על פי הבנה זו, כל שצריך האדם הוא פשוט לזרום בטבעיות, כמו הנחל הזורם לו בין הסלעים, מבלי לשאול שאלות. אך הדברים מורכבים קצת יותר.

      העולם בטבעו הזמני, עד שיגיע לתקונו השלם, מרובה מכשולים הוא. לזרימה הטבעית כשלעצמה, אין מנגנון התגוננות אל מול מכשולים אלו, משום שאין לה כל יכולת של הסתכלות והבחנה בין טוב לרע. המים זורמים במורד הנחל, ואינם עוצרים למראה לכלוך כלשהו המוטל באמצע הערוץ. הם זורמים "בלי לחשוב". זו דרכה של הזרימה הטבעית. במציאות מרובת מכשולים, זרימה כזו נראית כבלתי אפשרית. מי שפשוט יזרום בטבעיות, עלול למצוא עצמו שוב ושוב, נופל אל מכשולי החטא החשוכים. וזהו שאמר שלמה המלך, אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב, ולא יחטא. אשר יזרום את זרימת חייו הטבעית, ולא יפול מפעם לפעם.

      יש מי שיאמר, אם כן נוותר על טבעיותם של החיים. נדכא אצל האדם כל שובבות או יזמה חפשית. נרגיל אותו לחשוב עשרים אלף פעם לפני שיעשה איזושהי פעולה. נבטל את טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי חוטא. הרב קוק בפיסקה שלפנינו, דוחה הצעה זו בשתי ידיים.

      'בטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול..'

      ומזכיר לנו הרב את דינו של הנזיר שהתנזר מן היין, וצריך להביא קרבן כפרה על נזירותו. 'וכפר עליו מאשר חטא על הנפש'. ואם יאמר, התנזרתי מהיין בשל תוצאותיו השליליות. יאמרו לו, ומה עם מיץ ענבים שמנעת מעצמך? מדוע פגעת בטבע הבריא שנתן לך האלוקים?

      ילד שידכאו את טבעו על מנת שיהיה בלתי חוטא, יצא לבסוף ילד "בלתי" באופן כללי. לא יוזם, לא עושה, לא מתפתח. עבד ממושמע. והלא כל הטוב האלוקי גנוז בתוך העצמות שלו. ואם, מתוך רצון לעשותו בלתי חוטא, דכאו את יכולתו להוציא מתוך עצמותו הטבעית איזו הארה, הרי דכאו את עיקר מהותו וקיומו, את דבר ד' שצריך להתגלות מתוכו. את האור האלוקי הגנוז בתוך נשמת האדם, שלשמו ולטובת גילויו, נברא העולם כולו. דיכוי הטבעיות כדי שלא לחטוא, הוא בעצם כעין מחיקת החיים, ולא לזה התכוון האלוקים.

      השאלה הגדולה היא כמובן, – אם הטבעיות כה יסודית וחשובה היא, ומאידך החטא כה מזומן ל'זורם הטבעי', מהו הפתרון? הרי אין כוונה שיזרום האדם בטבעיות אל החטא…

      מלמדנו מרן הרב קוק, שהתשובה לשאלה זו, מצויה בעולם החרות, הוא עולם התשובה.

      התשובה קדמה לעולם. העולם נברא על פי קוד התשובה. ולכן, התשובה היא יסודו של העולם כולו. בתשובה נכונה ואמיתית, אין האדם הורס את טבעו. מלבד הרחקה זמנית מההתנהגות הטבעית, על מנת לסלק מעליו הרגלים רעים שנטפלו לטבעיותו, מלמדת התשובה את האדם כי עליו לשמור על טבעו מכל משמר.

      התשובה השלימה באמת היא – חתירת האדם אל עצמיותו היותר טבעית, היותר אמיתית.

      וככל שמצליח האדם לשמוע סוף סוף את צלילי עצמיותו הטבעית, נטולת ההשפעות הזרות, הוא נעשה יותר ויותר חרותי. נאמן לעצמיותו. נקי מכל מדכא ועושק. מכל זיוף של עצמיות זרה, שהתיימרה למכור לו את עצמה, בתור אישיותו ה"אמיתית". עתה מתחבר האדם לעצמו באמת. בטבעיות בריאה. נקיה מטפילים זרים, שניסו להטות את עצמיותו, לתסיסתם היצרית השלילית. הוא נזכר איך קוראים לו, מיהו מהו, ומה מהותו ויעודו. הוא נעשה חי ומאושר.

      וזוהי הסיבה, שאנו מכנים את האלוקים, 'אלוקים חיים'. משום שהדרך אל האלוקים אינה עוברת בדיכוי החיים, אל בלחיות את החיים במלוא עוצמתם החיה, האמיתית. השיבה אל האלוקים, היא השיבה אל עצמות חיינו בטהרתם וקדושתם. שהרי האלוקים הוא הוא מקור החיים, המפכים בטבעיות בתוכנו.

      'התשובה קדמה לעולם, ולפיכך היא יסוד העולם.

      שלמותם של החיים היא דוקא עם המשך התגלותם על פי טבעם העצמי.

      וכיון שהטבע מצד עצמו אינו בעל הסתכלות והבחנה, הרי החטא מוכרח הוא מצד זה. ואין אדם צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא.

      ובטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש".

      על כן התשובה מתקנת את הקלקול ומחזירה את העולם ואת החיים למקורו, דוקא בגילוי יסוד עצמיותם העליון, עולם החרות,

      ועל שם כך מכנים שם ד' אלוהים חיים'.

  5. אייל

    רציתי להביא משהו מעניין מתוך ספר שכתב רבי יוסף מורד תורה מן השמים שמבאר לפי מה שאומר הגאון מוילנא שכל פסוק בתורה זה שנה בבריאה ושם הוא מביא שפסוקים 2015 ו2016 ביחד בדילוג של 26 מופיע משיח כל 26 אותיות שזה מדהים ומתאים למה שקורה עכשיו

  6. מיכאל

    מדרש שאומר שגוג ומגוג יהיה בי' בטבת

    מדרש אלפא ביתות:
    …וישראל יושבין על אדמתם בטח בארץ ישראל בשלוה והשקט ובשאנן עד ארבעים שנה. ואחר ארבעים שנה יבא גוג ומגוג על אדמת ישראל ועושה עם משיח ועם ישראל שלשה מלחמות בחדש טבת, שנאמר (יחזקאל לח. יח) נאם ה׳ אלהים, חדש א׳ ב׳ ג' מלחמה אחד בעשרה בטבת, ומלחמה אחד בל׳ בטבת.

    (כ) לֵךְ עַמִּי בֹּא בַחֲדָרֶיךָ וּסְגֹר דְּלָתְךָ בַּעֲדֶךָ חֲבִי כִמְעַט רֶגַע עַד יַעֲבָור זָעַם: (ספר ישעיה פרק כו)

    לך עמי –
    זה הפסוק אמר במלחמת גוג ומגוג שתהיה צרה לישראל מעט זמן, אמר דרך משל: לך עמי בא בחדריך וסגור דלתך בעדך, וזה משל להסתר במעשים טובים ובתשובה שלמה, כי כמעט רגע יהיה הזעם ויעבור והטובים ימלטו, כמו שאמר: כל הנמצא כתוב בספר. (רד"ק)

    אמר הקב"ה על ידי יואל נביאו ע"ה
    ג וְנָתַתִּי, מוֹפְתִים, בַּשָּׁמַיִם, וּבָאָרֶץ: דָּם וָאֵשׁ, וְתִימְרוֹת עָשָׁן. ד הַשֶּׁמֶשׁ יֵהָפֵךְ לְחֹשֶׁךְ, וְהַיָּרֵחַ לְדָם–לִפְנֵי, בּוֹא יוֹם יְהוָה, הַגָּדוֹל, וְהַנּוֹרָא.

    ה וְהָיָה, כֹּל אֲשֶׁר-יִקְרָא בְּשֵׁם יְהוָה–יִמָּלֵט: כִּי בְּהַר-צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם תִּהְיֶה פְלֵיטָה, כַּאֲשֶׁר אָמַר יְהוָה, וּבַשְּׂרִידִים, אֲשֶׁר יְהוָה קֹרֵא.

    והיה כל אשר יקרא –
    כי אז במלחמת גוג ומגוג תהיה צרה גדולה לישראל זמן מועט, כמו שאמר על אותו הזמן: חבי כמעט רגע עד יעבור זעם, ואז יפלו רבים מישראל והקדושים ויראי האל באמת ימלטו. כמו שאמר בנבואת ישעיה: והיה הנשאר בציון והנותר בירושלם קדוש יאמר לו כל הכתוב לחיים בירושלם..

    וכן אמר. כל אשר יקרא בשם ה' והוא שיקראוהו באמת, כמו שאמר: קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת והם שרידים אשר ה' קורא כי הם יקראוהו באמת והוא יקרא אותם עבדי ואוהבי. [ רד"ק, יואל ג, ה]

    "הַנּוֹתָר בְּצִיּוֹן וְהַנִּשְׁאָר בִּירוּשָׁלַיִם קָדוֹשׁ יֵאָמֵר לוֹ כָּל הַכָּתוּב לַחַיִּים בִּירוּשָׁלַיִם"
    וּבְדֶרֶךְ הַטֶּבַע אֵין מָנוֹס לְחַיִּים, וְלֹא יִשָּׁאֲרוּ שָׁם רַק קְדוֹשִׁים כְּמַלְאָכִים

    קבלה מן הנביאים: "מלחמה הנוראה שבעולם, שלא היתה כמותה,תהיה ממש לפני שערי ירושלים – לא ישארו רק קדושים!"
    וְאֵין זֶה פֵּרוּשׁ מִסְּבָרָא, רַק קַבָּלָה מְקֻבֶּלֶת אֶצְלָם מִן הַנְּבִיאִים, שֶׁהַמִּלְחָמָה הַנּוֹרָאָה בְּיוֹתֵר שֶׁהָיְתָה בָּעוֹלָם תִּהְיֶה מַמָּשׁ לִפְנֵי שַׁעֲרֵי יְרוּשָׁלַיִם, בָּהּ יִתְקַבְּצוּ כָּל הָאֻמּוֹת שֶׁבָּעוֹלָם אֶחָד מֵהֶן לֹא נֶעֱדַר, בְּצַד אֶחָד כָּל הָאֻמּוֹת הַמַּחְזִיקוֹת דָּת נוֹצְרִית, וּבְצַד אֶחָד כָּל הָאֻמּוֹת שֶׁאֵינָן מַאֲמִינוֹת בְּדָת זוֹ, וּמְקֻבָּל שְׁמוֹת שָׂרֵי הַצָּבָא מִכָּל צַד וְאֵיזוֹ אֻמָּה הַנּוֹצַחַת.

    וְעַל מִלְחָמָה זוֹ נִבֵּא בִּלְעָם בְּאוֹמְרוֹ "אוֹי מִי יִחְיֶה מִשּׂוּמוֹ אֵל", שֶׁיָּבוֹאוּ הָאֻמּוֹת שֶׁבִּשְׁמָם שֵׁם אֵל,

    וּבְדֶרֶךְ הַטֶּבַע אֵין מָנוֹס לְחַיִּים, וְלֹא יִשָּׁאֲרוּ שָׁם רַק קְדוֹשִׁים כְּמַלְאָכִים, וְעַל זֶהנֶאֱמַר (ישעיה ד', ג') "הַנּוֹתָר בְּצִיּוֹן וְהַנִּשְׁאָר בִּירוּשָׁלַיִם קָדוֹשׁ יֵאָמֵר לוֹ כָּל הַכָּתוּב לַחַיִּים בִּירוּשָׁלַיִם",

    וּמִי יֶעֱרַב לְנַפְשׁוֹ לִהְיוֹת מִקְּדוֹשִׁים אֵלּוּ שֶׁיִּשָּׁאֲרוּ בַּחַיִּים. ("אבות על בנים" בהקדמה)

    לכאורה הסוף ורוד ומלבב.

    נכון, אבל בל נשכח את המבואר בפסוקי הנביאים באופן מפורש, שרק הצדיקים השומרים תורה ומצוות יזכו לשרוד במלחמת גוג ומגוג:

    נאמר בספר דניאל (יב,א): "וְהָיְתָה עֵת צָרָה אֲשֶׁר לֹא נִהְיְתָה מִהְיוֹת גּוֹי עַד הָעֵת הַהִיא, וּבָעֵת הַהִיא יִמָּלֵט עַמְּךָ כָּל הַנִּמְצָא כָּתוּב בַּסֵּפֶר [הצדיקים ויראי ה', מצודת דוד]". כמו כן נאמר בספר זכריה (יג,ח-ט): "וְהָיָה בְכָל הָאָרֶץ נְאֻם ה', פִּי שְׁנַיִם בָּהּ יִכָּרְתוּ יִגְוָעוּ [שני חלקים מהאנושות ימותו], וְהַשְּׁלִשִׁית יִוָּתֶר בָּהּ [והחלק השלישי ישאר]. וְהֵבֵאתִי אֶת הַשְּׁלִשִׁית בָּאֵשׁ, וּצְרַפְתִּים כִּצְרֹף אֶת הַכֶּסֶף וּבְחַנְתִּים כִּבְחֹן אֶת הַזָּהָב, הוּא יִקְרָא בִשְׁמִי וַאֲנִי אֶעֱנֶה אֹתוֹ. [גם החלק השלישי שיישאר – יבדוק ה' את חוזק אמונתם, ורק אלו שיעמדו בניסיונות יישארו]".

    ואף הנביא יואל התנבא (יואל ג,ה): "וְהָיָה כֹּל אֲשֶׁר יִקְרָא בְּשֵׁם ה' יִמָּלֵט [ינצל], כִּי בְּהַר צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם תִּהְיֶה פְלֵיטָה כַּאֲשֶׁר אָמַר ה', וּבַשְּׂרִידִים [בצדיקים] אֲשֶׁר ה' קֹרֵא. [כי אז במלחמת גוג ומגוג תהיה צרה גדולה לישראל… ואז יכלו רבים מישראל, והקדושים ויראי האל באמת ימלטו,רד"ק]

    ויהי רצון שנזכה כולנו לעשות תשובה שלמה ולהיות קדושים ולהנצל, ונגאל ברחמים.

השאר תגובה