התכלית של עם ישראל ומשיח להמליך את ה' בכל העולם, (הסבר על האות ה' – התכלית: אל-יהו ואז יש השלמה של י-הוה וזה בביאת משיח) צפו בהרצאה של הרב דינוביץ
התכלית של עם ישראל ומשיח להמליך את ה' בכל העולם, (הסבר על האות ה' – התכלית: אל-יהו ואז יש השלמה של י-הוה וזה בביאת משיח) צפו בהרצאה של הרב דינוביץ
אני לא מצליח להבין את העניין הזה "משיח בפורים" ואת כל הקודים והדילוגים בתורה, הרי גם אתם אומרים שזה לא אומר כלום, זה לא מחייב שמשיח יבוא בפורים כמו שלא בא בעשרה בטבת למרות שגם תאריך זה הופיע פעם אחת בכל התורה ?
גם מה העניין שקוד יופיע רק פעם אחת בתורה וזה לא קורה ? קצת לא ברור כל העניין הזה.
ה' תכנן שבכל התורה יופיע המשיח פורים רק פעם אחת !! בדילוג שווה דווקא של 5776 אותיות. לא יותר ולא פחות!!!
כמו שכבר אמרנו . וכך כתוב בספרים הקדושים, וזה הא"ב של החסידות והקבלה "תכלית הידיעה שלא נדע "
מי שרק חושב שהוא יודע אז הוא שקרן ובעל גאווה.
התפקיד שלנו זה להציג / לראות נתונים ולהתפעל. ולצפות למשיח ולהאמין שהוא בא כל יום .
אנו באתר תפקידנו 'כמתווכים' להראות הנתונים המופלאים.
הנה גימטריה שקיבלנו שמחזקת את הכל
גילוי המשיח בחג הפורים = 776 רגיל !
מסתתר גדול 1776 !
גדול = 1336 = הסתר אסתיר (מגילת אסתר זוכרים?)
אחרי שראינו את הצופן "המשיח פורים" הגימטריה הזו קיבלה משמעות חדשה, אחרי כל מה שאנו יודעים וכבר ראינו בשנה האחרונה
זכרו שגם "היום הנסתר" = 776
גדול = 1336
אז תכלס נדע או לא נדע??
תשובה: האותיות עצמם מגלות לנו שהיום הוא נסתר. (ידוע שגם הצדיקים בגן עדן לעולם לא משיגים את ה' יתברך תמיד יש לנו מה לגלות. וזה תהליך אין סופי ומרתק)
צריך לחשוב מי תכנן את כל זה? את האותיות הקדושות ואת התורה?
כמובן שלא אנחנו , אלא בורא כל העולמות כולם. לכן צריך להתייחס ביראת כבוד לממצאים המופלאים שה' מראה לנו . שזה חלק מהליך גילוי אליהו כמו שהובהר כבר.
וכמו שראינו שגילוי הקץ מסלקים את הס"א ועמלק שאומר "הכל מקרה" … כאן אנו רואים טביעות אצבע אלוקיות ברורות. המנוגדות לעמלק. הפנמת מלכות ה' זו תכלית הבריאה, ככתוב "וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים"
יהי רצון שנהיה בבחינת "המשכילים יבינו" ולא בבחינת "והרשיעו רשעים ולא יבינו"
ראו את הסבר הרשי על הפסוק הזה- דניאל יב
אחרי ניתוח פרופיל האנשים שנוטשים אחרי שמתאכזבים הסבר :
** מי שמצפה למשיח לישועה עצמית מצרותיו האישיים הרבים (שזה גם מעלה, אבל פחותה). נוטש (סוג של ברוגז)
** מי שמצפה שמלכות ה' תתגלה . מתחזק יותר בחודש האחרון
הם עכשיו בקטע של לשון הרע על כל מי שלא מיישר איתם קו. ממלאים את תאוות הנקמנות שלהם וסוגרים חשבונות.
בס"ד
ברצוני להודות לכם על עבודת הקודש שאתם עושים עבור עם ישראל. בזכותכם המודעות והרצון שלי לביאתו של משיח צדקנו גברו עד מאוד. הגימטריות מאלפות ומשכילות אך ב"ה יש לנו את כל ספרי הצדיקים וספר הזוהר והתורה הקדושה כדי ללמד אותנו שאנחנו בפתחו של עידן רוחני חדש ב"ה.
בספר "שומר אמונים" כותב הצדיק רבי אהרון ראטה שזו מצווה גדולה לצפות כל רגע למשיח ובכל דור ציפו וחיכו לו ללא סימנים גלויים כפי שיש היום.
אשריי הדור הזה שכל הסימנים גלויים לפניו. אשריי הדור הזה שיש לו יכולת לא לצאת מהבית אך לקבל מידע ללא גבולות מכל האתרים האפשריים. אשריי כל מי שהגיע לאתר "כי להשם המלוכה" שמסייע לו לעורר את התשוקה לביאת המשיח. בזכות אתר זה אנחנו זוכים להכיר ולהשכיל מדברי אלוקיים חיים מפי הרב הצדיק ד.
מנהלי אתר יקרים – אל תתייאשו מעשייתכם המקודשת, תמשיכו בדרך שאתם הולכים. רבים כמוני הפסיקו להתעניין באתרים אחרים ומבינים שפה קיימת אמת. ולאמת יש הרבה שבילים. אנחנו – עם ישראל – נלך בכל השבילים עד שנגיע לנקודת האמת המשותפת ונזכה יחד להיגאל במהרה בימנו. אמן
אני לא מבין איך אתם עדיין מחשבים את הקץ אחרי עשירי בטבת .רבי נתן אומר בליקוטי הלכות שגם בזמנו זה היה שחישבו את הקץ כמה פעמים והם טעו והרבה אנשים התייאשו מזה וכפרו והוא אמר שהם קילקלו בזה הרבה . יודעים שמשיח קרוב אבל בבקשה אל תעכבו אותו בגלל החישובים שלכם כי זה מעכב מאוד . ועכשיו אתם אומרים על פורים . וגם שם לא יהיה כלום כמו בעשירי בטבת . בואו פשוט נתחזק במה שצריך ונאמין שמשיח יבוא מתי שיבוא והלוואי שיבוא היום .
גוג ומגוג בגימטריא ע' – כלומר עין. שעיקר מלחמת גוג ומגוג היא על שמירת העיניים
כוויה אחת פחות בגיהנם
רבי נתן לא היה מסתכל חוץ לד' אמותיו.
וסגר חלונו בווילון אפילו ביום, כדי שלא יוכל לראות אפילו מבט חטוף בחוץ.
אמר: "הבטה אחת פחות בעוה"ז". ועוד אמר: "הבטה אחת פחות בעוה"ז – היא כוויה אחת פחות בגיהנם"…
אָמַר לְאֶחָד שֶׁהָיָה חוֹלֶה גָּדוֹל מְאד וְיִסּוּרָיו הָיוּ קָשִׁים מְאד מְאד
כִּי הָיָה חוֹלֶה מֻטָּל עַל עֶרֶשׂ דְּוַי
וְהָיָה לוֹ כְּאֵב הַשִּׁנַּיִם כַּמָּה וְכַמָּה זְמַנִּים בִּכְאֵב מֻפְלָג וְעָצוּם. מְאד מְאד בְּלִי שִׁעוּר
עַד שֶׁכָּל פָּנָיו נַעֲשֶׂה נְפוּחוֹת
וְהֻכְרְחוּ בְּתַחְבּוּלוֹת גְּדוֹלוֹת שֶׁל דָּאקְטוֹרִים מֻפְלָגִים לְהוֹצִיא שִׁנָּיו
וְגַם בָּאֵיבָרִים הַפְּנִימִיִּים הָיָה חוֹלֶה גָּדוֹל עַד לְמִיתָה
וְיִסּוּרָיו הָיוּ בְּלִי שִׁעוּר
וְאָמַר רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, אֵלָיו
שֶׁכָּל הַיִּסּוּרִים הַקָּשִׁים וְהַמָּרִים שֶׁסָּבַל כַּמָּה שָׁנִים
כֻּלָּם הֵם טוֹבִים
יוֹתֵר מִכְּוִיָּה אַחַת בְּגֵּיהִנּוֹם
כְּוִיָּה אַחַת בְּגֵּיהִנּוֹם גָּרוּעַ מִזֶּה. (שיחות הר"ן – אות רלו – )
תנסו לשפוך מים מהקומקום והסירהרותח – להרגיש מה זה אחד משישים מגיהנם!!!
ב"ה ליקבה"ו
סדר העבודה בשמירת העיניים על פי הסוד
בחרתי את מידת היסוד. כי שמירת העיניים הוא מעניין יסוד.
כתר שביסוד – יתחזק ברצון (כתר) חזק מאד מאד, לשמור על העינים, ויהיה שח ושפל עיניים בענוה (כתר), ויהיה אין ממש על ידי שמירת העינים, וגם אם הצליח לשמור על העיניים ידע שזה מאת ה' ולא ממנו.
חכמה שביסוד – יתחכם מאד לשמור על העינים, ויעשה כל מיני תחבולות לשמור על עיניו כי זה עיקר החכמה – חכם ירא וסר מרע.
בינה שביסוד – יתבונן על הפגם הנורא של חוסר שמירת עינים וכל ראיה וראיה, שפוגם בעיניים העליונות כביכול, ועושה שבירת הכלים מחדש וכו' ויעשה תשובה גדולה על זה. וברית כרתי לעיני ומה אתבונן על אשה.
דעת שביסוד – ידע את ה' בבחינת דע מה למעלה ממך – עין רואה, וידע חומר האיסור של הבטה אסורה. ויודיע לכל העולם את האיסור הנורא, ויוסיף דעת לשמור על עיניו, ולא יהיה כבהמה ושוטה. ויהיה תמיד דבוק ומחובר לה', ולא יעניין אותו הסתכליות אסורות.
חסד שביסוד – יתחזק לשמור על העינים, שהוא יסוד העבודה, ויחשוב שבזה עושה חסד לעצמו ולעולם, ויוסיף באהבת ה', ויכניע אהבות נפולות ותאוות באש שלהבת אהבת ה'. ויתחזק עד כדי מסירות נפש ממש, כידוע שזה בבחינת יהרג ואל יעבור.
גבורה שביסוד – יתגבר לשמור על העיניים, ויתאמץ בגבורה על כל נסיון ועל כל ראיה וראיה, ובעוז יביט למטה, ולא יסתכל חוץ לד' אמותיו, ובגלל זה יקרא צדיק. (יסוד)
תפארת שביסוד – יתפאר בנשמתו החצובה מכסא הכבוד, אשר נבראה לחזות בזיו השכינה. ואיך יעשה מעשה שפל כזה להביט בכיעור ובדומה לו, ובזה ששומר עינים יתפאר בו ה' יתברך לאמר: "ראו בני זה ששומר על עיניו, כדאי הוא זה שיתקיים העולם עבורו". וישבח ויפאר לה' על כל התגברות בניסיון.
נצח שביסוד – ינצח יצרו ויזבחהו לה', ויאמין (נצח) שה' רואה אותו ומשגיח עליו ולא נאבדת ראיה אחת, והכל נזכר לנצח. ובזה ששומר עינייו וקדושתו יזכה לחיי נצח. ותמיד יחפש עצות (נצח) לשמור על העיניים.
הוד שביסוד – יודה לה' על כל עמידה (הוד) בנסיון. ועל כל פעם שעצם עיניו בגבורה (הוד) ויכיר טובה ויודה לבורא יתברך שברא לו עיניים, ויעשה עם העיניים רק את רצון ה', ולא יהיה כפוי טובה לפגום בעיניים.
יסוד שביסוד – יקדש ויטהר עייניו ובזה ישמור על בריתו, כי זה יסוד היסודות. ויתקשר לה' יתברך על ידי שוויתי ה' לנגדי תמיד באופן שיראה רק את ה' לנגד עיניו ולא ח"ו מה שאסור ויתחזק בבסיס חזק לשמור על העינים. באופן שתמיד ידבר בלשונו (יסוד) דיבורי התחזקות על שמירת העינים.
מלכות שביסוד – יקבל עליו עול מלכות שמים וימליך אותו יתברך על עיניו, ויתפלל לה' תמיד על שיזכה לשמור על העינים, ובזה ששומר את עיניו נמצא ליבו (מלכות) שמור, ובונה בית מקדש לה' בליבו ועיניו. כמו שנאמר: "והיו עיני וליבי שם כל הימים".
ב"ה
עבודת הצניעות על פי הקבלה
ידוע שהבורא ברוך הוא האציל עשר ספירות והם פעולותיו יתברך שבהם מנהיג עולמו. ואלו הן: כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות.
יש לקשר בין מידת הצניעות לבין הספירה תפארת – מלשון פאר, ויופי. (למרות שיש שמקשרים זאת למדת ההוד והיסוד, עיין קהלת יעקב, והתפארת הוא הזכר וכו')
היופי האמיתי הוא הצניעות… טוהר הנפש והיופי הפנימי של הנשמה הקדושה.
היופי האמיתי הוא המידות הטובות והמתוקנות. המידות הם לבושים לנשמה ולמצוות.
כי בלעדי זה – זה "נזם זהב באף חזיר" ח"ו. (משלי יא כב) שלמה המלך ע"ה אומר את זה! ואין בזה לגנות ח"ו שום זרע ישראל!
הלבושים של האדם נקראים תפארת. כמו שכתוב "בגדי קודש לאהרן אחיך, לכבוד ולתפארת".
כיסוי הראש נקרא "תפארת", "פאר" – "לשום לאבלי ציון פאר תחת אפר", "כחתן יכהן פאר", "והיית עטרת תפארת ביד ה', וצניף מלוכה ביד אלהיך".
"ועטרת תפארת בראשך"
והקב"ה מתפאר בעם ישראל "מעשה ידי להתפאר".
אם אנחנו רוצים שהקב"ה יתפאר בנו חייבים – להזהר עם הבגדי – תפארת שלנו. שיהיו על פי ה', על פי התורה, על פי ההלכה.
שלא חס ושלום יגרם מכשול לרבים, על ידי הבגדי – תפארת שלנו.
ובפרט בכיסוי הראש שלנו שלא יהיה מזיק לציבור.
וצריך לדאוג לכסות את כל השער ממש (על פי הזוהר הקדוש פרשת נשא והביאו במשנה ברורה סימן ע"ה. והרבה מביאים אותו להלכה.(מגן אברהם ועוד וככה התקבל להלכה בזמננו)
ואסור ממש פאה נכרית!!!
וכן כל בגד שמהווה בעיה…
הבגדים של האדם הם כבודו. (ר' יוחנן קרא לבגדיו "מכבדיו")
כל אשה שרוצה לכבד את הקב"ה ואת עצמה – שתשגיח מאד על הצניעות והלבוש שיהיה על פי רצון ה' – ותזכה לכל הברכות שבתורה!
בשם הגאון מוילנא – כמו שהתורה לאנשים כך הצניעות לנשים!
ולא מודעים ולא שמים לב על המכשול העצום שיש אם הלבוש לא צנוע ח"ו, וצריך הרבה להתפלל לה' יתברך לזכות להיות ולהתנהג על פי רצונו יתברך ולהיות עטרת תפארת ביד ה'!
על כן כל יום בשבוע – יש לעבוד על זה. על הצניעות. (כידוע שכל ימי השבוע מקבילים ל- 7 הספירות האחרונות – חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות)
כתר חכמה ובינה. ג' מוחין.
כתר – לדאוג שהכיסוי ראש (הכתר) יהיה על פי רצון ה' האמיתי ועל פי ההלכה.
חכמה – להשקיע הרבה מחשבה איך בת ישראל כשרה קדושה וטהורה צריכה להתנהג ולהתלבש על פי תורת ה' יתברך שמו וללמוד מספרי הלכה מובהקים (שלא יצאו עליהם עוררים, כי יש לדעת שיש כמה ספרים שנתחברו בנושא ואינם בדיוק לפי השקפת האמת של ה' ברוך הוא ותורתו הקדושה, יש לשים לב לזה!)
להתנהג בחכמה בכל הקשור לצניעות.
בינה – תשובה, לעשות תשובה על כל ההתנהגות והלבוש שלא היה בצניעות ח"ו ולקבל להתנהג ולהתלבש רק על פי רצון וציווי בורא עולם הקדוש ברוך הוא. ולשמוח בצניעות. (בינה)
חסד שבתפארת – לעשות חסד עם הבריות – לא להכשיל ח"ו. כי איזה "ואהבת לרעך כמוך " יש בזה, אם מכשילים???
להתחזק באהבת ה' (חסד) ולהתכוין לעשות לו נחת רוח אמיתי (תפארת) על ידי קיום רצונו להיות צנועה.
וכן הלאה בכל ספירה וספירה….
גבורה שבתפארת – להתגבר על היצר הרע, שמפתה לא להתנהג ולהתלבש על פי רצון ה' ח"ו, ולהיות אשת חיל ולעמוד ולתגבר על הנסיונות.
תפארת שבתפארת – לשאוף להשיג שלמות (תפארת) במידת הצניעות בכל הגוף (תפארת) ולהתנהג ולהתלבש בצניעות אמיתית. (אמת – תפארת) כפי שנהגו אמותינו הקדושות מאז שרה רבקה רחל ולאה.
[אם הם היו באות היום לרחוב – אולי היו מקבלות התקף לב ומתעלפות ח"ו מרוב צער….]
בנצח והוד – יש לדאוג שהשמלה תכסה את כל הרגלים והברכים (נצח והוד) עד הקרסול. (כידוע על פי ההלכה, שהרי שוק באשה – ערווה)
ולדאוג לגרביים עבות כראוי ולא בצבע העור או הדומה לו ח"ו (כידוע על פי פסקי הלכה של גדולי דורנו שליט"א שהתפרסמו כמה פעמים לאחרונה)
נצח שתפארת – לשאוף זכות לחיי נצח על ידי מידת הצניעות, שזה עיקר התיקון בעולם הזה, ולא ח"ו להיות ממחטיאי הרבים שאין להם חלק לעולם הבא, ה' ישמור ויציל!!!
הוד שבתפארת -לתת הודאה לה' יתברך על כל הצלחה והצלחה בנסיונות הגדולים במידת הצניעות.
יסוד שבתפארת – יסוד הוא התקשרות – להתחבר לה' יתברך על ידי מידת הצניעות. שבזה יש קשר לה' שמקיימים את רצונו ועושים לו נחת רוח…
וכן על ידי מידת הצניעות – זה מאפשר לגברים לשמור את היסוד.
מלכות שבתפארת – להתחזק ביראת ה' (מלכות) ולהתפלל (מלכות) הרבה לזכות להיות מרכבה לשכינה הקדושה (מלכות) על ידי קיום מצוות הצניעות.
גימטריות על אשת חיל
"אשת' חיל' מי ימצא', ו'רחוק' מ'פנינים מ'כרה."
סופי תיבות – "אשת' חיל' מי' ימצא' ורחוק' – תליאק. עם הכולל גימטריא מטפחת. (עם האותיות.)
ו'רחוק מ'פנינים מ'כרה – ראשי תיבות מו"ם. היינו בגימריא פאה.
ולא למכור את המטפחת ולהחליף לפאה ח"ו אפילו בעד פנינים יקרות וכל הון שבעולם!
ועל זה נאמר: "כולך יפה רעיתי, ומו"ם אין בך"
שכר הצניעות
בשם החזון איש זצ"ל – כל טיפה של זיעה בבגדי צניעות = טל תחיה לעתיד לבא בתחיית המתים!!!
וכל אשה שתזכה לשמור על צניעותה תזכה ללבושים של כבוד ואור אלהי – כתנות אור – כמו שהיו לאדם וחווה קודם החטא.
כי לאחר החטא נתלבשו בעור הנחש. כתנות עור. (פרקי דרבי אליעזר)
מי רוצה להפסיד ח"ו???
יהי רצון מפני בעל הרחמים (תפארת) שנזכה בזכות שמירת הצניעות לכל ההבטחות שהבטיח לנו הקב"ה במידת התפארת. (עיין לעיל חלק מהפסוקים)
ולהגאל גאולה שלמה ברחמים. (תפארת)
ובזכות מדת האמת (תפארת)
שאז כולן, כולן(! ללא יוצא מן הכלל!) יתלבשו כימי עולם וכשנים קדמוניות… בצניעות אמיתית כפי שבורא עולם יתברך שמו דורש.
וה' אלקים אמת!
ב"ה – סוד מלחמת גוג ומגוג – על פי הקבלה
יסוד הענין וסוד הדבר הוא על דרך שאמרו ז"ל (ברכות לג.) כל מי שיש בו דעה כאלו נבנה בית המקדש בימיו, דהיינו שכל נפש מישראל יש בכחו לבנות המקדש בפנימיות עם מדת ימיו, הגם שבפועל הוא נמנע מהכלל, עם כל זאת ברוחניות יש מציאות בנין בית המקדש בכל נפשות ישראל בפרט, וממילא גם התיקונים מחבלו של משיח ומלחמות גוג ומגוג – ישנם גם כן ברוחניות בכל פרט נפש (רבי צדוק הכהן מלובלין זיע"א, פרי צדיק, שמיני אות ט). כלומר שמלחמת גוג ומגוג היא מלחמה תמידית שהיא מלחמת היצר, כפי התגברות האדם במלחמת היצר, כן הוא הנצוח לעתיד לבא במלחמת גוג ומגוג (האמרי אמת זיע"א).
ועתה נבאר ב"ה את מלחמת גוג ומגוג באדם עצמו – ידוע שארץ ישראל הוא הגוף, וירושלים היא הלב בבחינת מלכות (פרדס רימונים), ובית המקדש הוא הניצוץ האלהי של "ושכנתי בתוכם". והוא במוח ששם הנשמה.
גוג ומגוג הם כוחות הסטרא אחרא, היצר הרע, הנחש, העמלק, הרוצים לכבוש את ארץ ישראל (הגוף), ואת ירושלים (הלב), ולמרוד במלכות ה', ולבנות בית עבודה זרה ולהקרב קרובנות לשטן, הס"מ, היצר הרע.
והם מתייצבים על ה' – הניצוץ האלהי שבקרב היהודי, השכינה. ועל משיחו – הנשמה, וניצוץ משיח.
ומתחילים הקרבות עם משיח מצפון (מצפון תפתח הרעה, מירכתי צפון). בארץ הגליל, ששם צפת (נצח) וטבריה (הוד), הם שתי העינים (כידוע שהעיניים הם נצח והוד). ונכנסים צבא ישמעאל עשו ועמלק שהם סוד העין, והם כנגד שני המשיחים שהם סוד נצח והוד, וגם ידוע שגוג ומגוג בגימטריא ע' והם ע' אומות שהוא סוד עין. והמלחמה היא בשמירת העין, ובזה שהאדם פוגם בעינים ח"ו – מגביר עשו וישמעאל ועמלק וגוג ומגוג וע' אומות, ועל ידי שמירתן – מחליש ומכניע ומוחק אותם ומביא הגאולה והמשיח (החיד"א).
ומשיח בן יוסף נלחם בהם בצפון שהוא חלקת יוסף (בפגם היסוד), בבחינת "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין". ונכנסים דרך האוזנים והאף לשמוע ולהריח איסור.
ואם לא שמר עיניו ח"ו – נותן כח לגוג ומגוג להגיע עד ירושלים, שהיא הלב (המלכות), כי "שוריינא דעינא בליבא תליא" [= מאור העינים תלוי בלב] (ע"ז כח:),
ונלחמים שם צבא ישמעאל (תאוות, חסד דקליפה) ועשו (כעס וכו', גבורה דקליפה), וצבא שבעים אומות: במחשבות רעות, בחשק לעבירות, ברצון לקבל, בתאוות (אכילה, ממון, הידועה וכו'), רוח שטות, בחוסר התחשבות, קנאה, וחמדה, כעס, ושנאה, מחלוקת, ונקימה, קמצנות, פחד ודאגה, וכו'.
ושם נלחם עמלק, שהוא בבחינת יצר הרע שדומה לזבוב היושב בין מפתחי הלב, בגאווה וברדיפת הכבוד, קרירות, וליצנות, ועצבות, ויאוש, ואטימות הלב, וחכמות, ושכל עקום בתורה, ודעת דקליפה, וחוסר יראה, ושחוק וקלות ראש, ועייפות מעבודת ה'.
ובאים עד הר ציון שהוא היסוד, בפריצות ובפגם הברית, ושר צבא הערב רב ארמילוס הרשע העמלקי, הורג את משיח בן יוסף. ואם יהיה האדם לבן חיל, ושומר את עיניו – מונע את כניסת עשו וישמעאל ועמלק לתוך עיניו, ובזה שומר המחשבה והברית, ולא ימות משיח בן יוסף ח"ו (כידוע מהרמח"ל, הגר"א, ורבי יעקב אביצחירא ז"ל) וגם לימוד הסוד מגן עליו ומצילו.
וגם מכיוון אחר – ידוע תחילת עבירה הרהור הלב, שניה לה ליצנות, שלישית לה גסות הרוח, רביעית לה אכזריות, חמישית לה הבטלה, שישית לה שנאת חנם, שביעית לה עין הרע (דרך ארץ זוטא פ"ו).
וגם מלכות היא הפה, ונלחמים במאכלות אסורות, ובפרט בחֵלב (מצד ישמעאל) ודם (מצד עשו).
וביסוד – ציון, הוא הלשון – בדיבורים אסורים: בלשון הרע ורכילות, שקר, אונאה, חנופה, דברים בטלים וכו'
ובשתי הידים שהם בבחינת חסד וגבורה (עשו וישמעאל), ושתי הרגלים שהם נצח והוד (ס"מ וזוגתו) לעבירות. ומחלת לשמחה יתירה וליל' לעצבות ויללה.
ומגיע ארמילוס וגוג עד המוח והדעת ששם הנשמה, מקום בית המקדש, וההיכל, ופה נלחם משיח בן דוד.
וגוג ומגוג נלחם – בגאוה, וכפירה, ובמרידה ובעזות וחוצפה וזלזול ואי כיבוד, ובפריקת עול מלכות שמים.
והמשיח נלחם – ברצון (כתר), חכמה בינה ושכל דקדושה. במחשבות טובות, שמחה, אהבת ה' והבריות, ודביקות, בחסד, ויראה וגבורה, ורחמים. בתורה, ובטחון (תפארת), בניצוח והודאה, בקדושה ובטהרה (יסוד), תפילה, ואמונה, שתיקה, ועול מלכות שמים, בענווה, בהתחזקות, סבלנות, וקיווי, וכל המידות הטובות. וריקודים מחיאת כף, וניגון דקדושה.
וע"י ג' אותות מכניעים אותם. כלומר: תפילין של יד – כנגד עשו ע"י משיח בן יוסף, ותפילין של ראש – כנגד ישמעאל ע"י משיח בן דוד, וברית כנגד עמלק, וציצית שהוא שמירה מניאוף – כנגד ע' אומות, כידוע שתאווה זו כלולה מע' אומות, ושבת – כנגד גוג ומגוג. וכן ע"י מאה ברכות וקריאת שמע ואמן, בכוונה מכניע אותם.
ובכל יום יצרו של אדם מתחדש עליו במלחמת גוג ומגוג – ומבקש להמיתו, ה' לא יעזבנו בידו, ולולא הקב"ה עוזרו לא יכול לו, ה' איש מלחמה, ותשועת צדיקים מה' מעוזם בעת צרה ויעזרם ה' ויפלטם מרשעים כי חסו בו, והיתה לה' המלוכה. וע"י שמגרש והורג את חיילות גוג ומגוג, ומתחזק בבחינת משיח שבו שהוא שמירת הקדושה (ליקוטי מוהר"ן) –
בונה מקדש בליבו ומוחו לה' יתברך, ומכניע את גוג ומגוג הכללי, ומקרב הגאולה והמקדש. והיה ה' למלך על כל הארץ, ומגלה יחודו שהוא תכלית הטוב.
הרבי מקאמרנא זיע"א כתב: שבית המקדש השלישי לא יבנה לא על ידי תורה ומצוות, אלא על ידי לבבות נשברים שמרגישים את עצמם אין ממש ע"כ, היינו על ידי שמירת העין נעשה אין, ועוד שעל ידי שנכשל ח"ו בעין נעשה אין ושפל יותר. ובזכות שמירת העין ינצל מעוני, ונזכה לעני ורוכב על חמור, המשיח, וה' יטהרנו באמת.