הכנות אחרונות לקראת הגאולה
 
בשְׁנַת תשע"ז הִתְחִילוּ הַ2 שָׁעוֹת אַחֲרוֹנוֹת שֶׁל הָאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי, שֶׁרָאוּי לְהַקְדִּים תּוֹסֶפֶת שַׁבָּת. | סוד החשמל

בשְׁנַת תשע"ז הִתְחִילוּ הַ2 שָׁעוֹת אַחֲרוֹנוֹת שֶׁל הָאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי, שֶׁרָאוּי לְהַקְדִּים תּוֹסֶפֶת שַׁבָּת. | סוד החשמל

כָּתוּב

(תהילים צ, ד) "כִּי אֶלֶף שָׁנִים בְּעֵינֶיךָ כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבֹר וְאַשְׁמוּרָה בַלָּיְלָה". וּמְבָאֵר רַשִּׁ"י "כִּי אֶלֶף שָׁנִים בְּעֵינֶיךָ" אֶלֶף שָׁנִים שֶׁל בְּנֵי אָדָם הֵם כְּיוֹם אֶחָד שֶׁל הקב"ה וְעוֹד מִן הַלַּיְלָה עִמּוֹ כִּי יוֹם אֶחָד שֶׁל הקב"ה וּמְעַט מִן הַלַּיְלָה שֶׁל הקב"ה הֵם אֶלֶף שָׁנִים, שֶׁהֲרֵי לֹא אָמַר הַכָּתוּב שֶׁיְּהֵא יוֹמוֹ שֶׁל הקב"ה אֶחָד כְּאֶלֶף שָׁנִים אֲבָל כְּשֶׁיָּצָא מְעַט מִן הַלַּיְלָה עִמּוֹ אָז יוֹמוֹ שָׁלֵם וֶהֱוֵי אֶלֶף שָׁנִים, וּלְכָךְ מֵת אָדָם הָרִאשׁוֹן תּוֹךְ אֶלֶף שֶׁאִם הָיָה חַי אֶלֶף הָיָה יוֹתֵר מִיּוֹמוֹ שֶׁל הקב"ה, וְשֶׁמָּא שִׁעוּר אוֹתָהּ אַשְׁמוֹרָה הוּא כְּמוֹ שֶׁיֵּשׁ מִמִּיתַת אָדָם הָרִאשׁוֹן עַד אֶלֶף שָׁנִים, וַאֲנָן לֹא יַדְעִינַן כַּמָּה הֱוֵי אוֹתָהּ אַשְׁמוֹרָה כִּי אִם מִסְּבָרָא. שֶׁהֲרֵי אָמַרְתָּ לְאָדָם הָרִאשׁוֹן "כִּי בְּיוֹם אֲכָלְךָ מִמֶּנּוּ מוֹת תָּמוּת" וְחָיָה תְּשַׁע מֵאוֹת וּשְׁלֹשִׁים שָׁנָה נִמְצְאוּ אֶלֶף שָׁנִים עוֹלִים לְיוֹם שָׁלֵם וּמְעַט מִן הַלַּיְלָה עִמּוֹ. "כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבֹר" שֶׁכְּבָר עָבַר. לְפִי זֶה בֵּאֵר הרה"ג ר' יוֹסֵף מָרְצִיָּאנוֹ שליט"א שֶׁאִם נִקַּח אֶת הַ930 שָׁנִים מִתְּחִילַת הָאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי וּנְחַלְּקָן לִ12 נְקַבֵּל 77.5 וְאִם נַכְפִּיל בְּ10 יוֹצֵא 775, הַיְינוּ שֶׁהָ10 שָׁעוֹת הָרִאשׁוֹנוֹת שֶׁל הָאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי הִסְתַּיְּמוּ בְּסוֹף שְׁנַת תשע"ה, וּמִתְּחִילַת שְׁנַת תשע"ו [שֶׁהִיא תשע"ז לְפִי חֲזַ"ל שֶׁלֹּא מוֹנִים אֶת בְּרִיאַת הָעוֹלָם כְּשָׁנָה] הִתְחִילוּ הַ2 שָׁעוֹת אַחֲרוֹנוֹת שֶׁל הָאֶלֶף הַשִּׁשִּׁי, וּמוּבָא בַּ'מָּגֵן אַבְרָהָם' (רס"א ט) שֶׁרָאוּי לְהַקְדִּים תּוֹסֶפֶת שַׁבָּת שְׁתֵּי שָׁעוֹת לִפְנֵי שַׁבָּת. יוֹצֵא שֶׁשָּׁנָה זוֹ הִיא הַזְּמַן שֶׁרָאוּי לְהקב"ה לְהַכְנִיס אֶת הַשַּׁבָּת וּלְהָבִיא מָשִׁיחַ. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' מ. פ. שליט"א שֶׁסּוֹפֵי הַתֵּבוֹת עֶרֶב שַׁבָּת קֹדֶשׁ הֵן שַׁבָּ"ת, לְרַמֵּז שֶׁהַסּוֹף שֶׁל עֶרֶב שַׁבָּת הוּא כְּבָר שַׁבָּת מִדִּין תּוֹסֶפֶת שַׁבָּת.

וְכֵן

נִרְאֶה שֶׁזֶּה רָמוּז בַּמִּדְרָשׁ שֶׁדּוֹרֵשׁ קֵץ עַל שְׁתֵּי יָדוֹת שָׁעָה, שֶׁיִּתָּכֵן שֶׁכַּוָּנָתוֹ לִשְׁתֵּי שָׁעוֹת אֲמִתִּיּוֹת שֶׁמְּחַשְּׁבִים אֶת הָאֶלֶף לְפִי 930 לָכֵן הוּא קוֹרֵא לָזֶה יָדוֹת שָׁעָה שֶׁפֵּרוּשׁוֹ חֵלֶק מִשָּׁעָה, כִּי אֵין זוֹ הַשָּׁעָה הַשְּׁלֵמָה שֶׁהָאֶלֶף הוּא אֶלֶף, אֶלָּא שָׁעָה חֶלְקִית לְפִי חִשּׁוּב הָאֶלֶף לְ930, וּכְפִי שֶׁרוֹאִים שֶׁהַמִּדְרָשׁ מְקַשֵּׁר אֶת הַקֵּץ הַזֶּה לְשֶׁמֶשׁ שֶׁנּוֹטָה לָבוֹא. וְנָבִיא אֶת דְּבָרָיו: (ילקוט זכריה רמז תקפה) "וְהָיָה לְעֵת עֶרֶב יִהְיֶה אוֹר". א"ר אֶלְעָזָר אֵין מָשְׁלָן שֶׁל אַרְבַּע מַלְכֻיּוֹת אֶלָּא יוֹם אֶחָד מִיּוֹמוֹ שֶׁל הקב"ה, מֵהֵיכָן אַתְּ לָמֵד דִּכְתִיב "וַיֵּרֶד הָעַיִט עַל הַפְּגָרִים וַיַּשֵּׁב אֹתָם אַבְרָם וַיְהִי הַשֶּׁמֶשׁ לָבוֹא", אָמַר לֵיהּ ר' אֶלְעָזָר בֶּן עֲרָךְ כִּדְבָרְךָ שֶׁנֶּאֱמַר "נְתָנַנִי שֹׁמֵמָה כָּל הַיּוֹם דָּוָה", חוּץ מִשְּׁתֵּי יָדוֹת שָׁעָה, תֵּדַע לְךָ שֶׁהוּא כֵּן בֹּא וּרְאֵה כְּשֶׁהַחַמָּה נוֹטָה לָבֹא בְּמַעֲרָב שְׁתֵּי יָדוֹת שָׁעָה תָּשׁ אוֹרוֹ וְאֵין נֹגַהּ לוֹ, כֵּן עַד שֶׁלֹּא יָבֹא הָעֶרֶב יִצְמַח אוֹרָן שֶׁל יִשְׂרָאֵל שֶׁנֶּאֱמַר "וְהָיָה לְעֵת עֶרֶב יִהְיֶה אוֹר".

וְכֵן

לְשׁוֹן הַכָּתוּב "כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבֹר" מְרַמֵּז עַל זְמַן הַקֵּץ שֶׁטָּמוּן כָּאן, כִּי בְּעִתָּהּ בְּגִימַטְרִיָּא אֶתְמוֹל, לְרַמֵּז שֶׁזְּמַן בְּעִתָּהּ קָשׁוּר עִם בְּחִינַת אֶתְמוֹל, שֶׁנִּרְמָז בַּפָּסוּק הַזֶּה שֶׁמְּגַלֶּה אֶת הַסּוֹד שֶׁהַיּוֹם הָאֲמִתִּי הוּא 930 שָׁנִים, וּכְפִי שֶׁמְּבָאֵר רַשִּׁ"י שֶׁסּוֹד הָאֶתְמוֹל מְלַמֵּד שֶׁבְּמִסְפַּר אֶלֶף שָׁנִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת יוֹם, טָמוּן קְצַת מֵהַלַּיְלָה שֶׁאַחֲרָיו בְּסוֹד יוֹם אֶתְמוֹל. וְכֵן חִשּׁוּב הַשָּׁעָה שֶׁיּוֹצֵא 77.5 מְרַמֵּז עַל חֹדֶשׁ נִיסָן תשע"ז לְאַחַר שֶׁעָבַר עוֹד חֲצִי שָׁנָה. וְכֵן נִרְאֶה שֶׁ"אֶתְמוֹל" מְרַמֵּז שֶׁבְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ תִּהְיֶה שִׂמְחָה גְדוֹלָה בִּבְחִינַת גְּאֻלַּת פּוּרִים שֶׁיִּרְאוּ שֶׁהַגְּאֻלָּה כְּבָר הִתְחִילָה מֵאֶתְמוֹל רַק לֹא שַׂמְנוּ לֵב, וְכֵן אֶתְמוֹ"ל ר"ת נֹסַּח הַתְּפִלָּה כְּשֶׁמְּבָרְכִים עַל הַתּוֹרָה: וְאַהֲבָתְךָ אַל תָּסִיר מִמֶּנּוּ לְעוֹלָמִים, לְרַמֵּז עַל גְּאֻלּת פּוּרִים בָּהּ קִבַּלְנוּ אֶת הַתּוֹרָה מֵאַהֲבָה. וְכֵן רוֹאִים בִּמְגִלַּת אֶסְתֵּר שֶׁאֶסְתֵּר בִּקְּשָׁה תָּמִיד עַל מָחָר שֶׁהַיּוֹם הוּא הָאֶתְמוֹל שֶׁלּוֹ: (אסתר ט, יג) "וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר אִם עַל הַמֶּלֶךְ טוֹב יִנָּתֵן גַּם מָחָר לַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בְּשׁוּשָׁן לַעֲשׂוֹת כְּדַת הַיּוֹם". (שם ה, ח) "אִם מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְ וְאִם עַל הַמֶּלֶךְ טוֹב לָתֵת אֶת שְׁאֵלָתִי וְלַעֲשׂוֹת אֶת בַּקָּשָׁתִי יָבוֹא הַמֶּלֶךְ וְהָמָן אֶל הַמִּשְׁתֶּה אֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה לָהֶם וּמָחָר אֶעֱשֶׂה כִּדְבַר הַמֶּלֶךְ". וּרְאֵה זֶה פֶלֶא אֶתְמוֹ"ל מְרֻמָּז בַּכָּתוּב הַזֶּה ד' פְּעָמִים בְּאוֹת שְׁנִיָּה לְרַמֵּז עַל אֶתְמוֹל שֶׁהוּא הַשֵּׁנִי לְהַיּוֹם: "אִם מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְ וְאִם עַל הַמֶּלֶךְ טוֹב לָתֵת אֶת שְׁאֵלָתִי וְלַעֲשׂוֹת אֶת בַּקָּשָׁתִי יָבוֹא הַמֶּלֶךְ וְהָמָן אֶל הַמִּשְׁתֶּה אֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה לָהֶם וּמָחָר אֶעֱשֶׂה כִּדְבַר הַמֶּלֶךְ". וְכֵן אֶתְמוֹ"ל מְרֻמָּז בְּאוֹת שְׁנִיָּה הֲפוּכָה בַּכָּתוּב (יחזקאל לו, כג) "וְקִדַּשְׁתִּי אֶת שְׁמִי הַגָּדוֹל הַמְחֻלָּל בַּגּוֹיִם".

וְכֵן

הִשְׁתַּלְשֵׁל בִּשְׁנַת 1930 לְמִנְיָנָם יַחַד עִם עֲלִיַּת הַנַּאצִיזְם בְּגֶרְמַנְיָה וְיַחַד עִם פִּתּוּחַ הַנֶּשֶׁק הַגַּרְעִינִי הִתְגַּלָּה כּוֹכָב חָדָשׁ פְּלוּטוֹ בְּגִימַטְרִיָּא סַמָּאֵ"ל. וְכֵן אֶחָד מִמַּרְכִּיבֵי הַפְּצָצָה הַגַּרְעִינִית נִקְרָא פְּלוּטוֹן. הַפְּלוּטוֹ מְסַמֵּל עַל פִּי הַמַּדָּע מָוֶת וְהִוָּלְדוּת מֵחָדָשׁ, וְדוֹמֶה בְּמַהוּתוֹ לַכּוֹכָב שָׁבִיט אֲשֶׁר הֵבֵאנוּ שֶׁהוּא מְסַמֵּל הִתְחַדְּשׁוּת, בְּרָם הַשָּׁבִיט מַשְׁמָעוּתוֹ הִתְחַדְּשׁוּת הַחַיִּים, וְהַכּוֹכָב פְּלוּטוֹ מְרַמֵּז עַל הִתְחַדְּשׁוּת דֶּרֶךְ מָוֶת שֶׁהִיא דַּרְכּוֹ שֶׁל הַס"מ. כִּי הַגְּאֻלָּה שֶׁלָּנוּ הִיא הַסּוֹף שֶׁלָּהֶם: וְכֵן הַכּוֹכָב פְּלוּטוֹ נִקְרָא עַל שֵׁם אֶל הַשְּׁאֹול, לְסַמֵּל גֵּיהִנָּם, וּמָצִינוּ כָּתוּב שֶׁיֵּשׁ קֶשֶׁר לַגֵּיהִנָּם עִם עִנְיַן הָאֶתְמוֹ"ל: (ב"ר ד, ו) לָמָה אֵין כְּתִיב בַּשֵּׁנִי כִּי טוֹב רַבִּי יוֹחָנָן תָּנִי לָהּ בְּשֵׁם רַבִּי יוֹסֵי בֶּן רַבִּי חֲלַפְתָּא שֶׁבּוֹ נִבְרֵאת גֵּיהִנָּם שֶׁנֶּאֱמַר "כִּי עָרוּךְ מֵאֶתְמוּל תָּפְתֶּה" יוֹם שֶׁיֵּשׁ בּוֹ אֶתְמוֹל וְאֵין בּוֹ שִׁלְשׁוֹם. וְרוֹאִים שֶׁהַגֵּיהִנָּם הוּא בְּחִינַת אֶתְמוֹל שֶׁקָּשׁוּר עִם הַקֵּץ שֶׁל 1930. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' א. י. שליט"א שֶׁיֶּשְׁנָם רְמָזִים בַּפָּסוּק הַזֶּה עַל גְּאֻלַּת פּוּרִים: (ישעיה ל, לג) "כִּי עָרוּךְ מֵאֶתְמוּל תָּפְתֶּה גַּם הִיא לַמֶּלֶךְ הוּכָן" מְרַמֵּז עַל הָעֵץ שֶׁהֵכִין מְמוּכָן לְעַצְמוֹ, וְכֵן "גַּם הִיא לַמֶּלֶךְ הוּכָן" ר"ת הָגְלָ"ה שֶׁמְּרַמֵּז עַל מָרְדֳּכַי שֶׁנֶּאֱמַר עָלָיו בַּמְּגִלָּה: (אסתר ב, ו) "אֲשֶׁר הָגְלָה מִירוּשָׁלַיִם עִם הַגֹּלָה אֲשֶׁר הָגְלְתָה עִם יְכָנְיָה מֶלֶךְ יְהוּדָה אֲשֶׁר הֶגְלָה נְבוּכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל". כִּי הָמָן הֵכִין אֶת הָעֵץ לְמָרְדֳּכַי וּבַסּוֹף הוּא נִתְלָה עָלָיו. וְכָךְ יִהְיֶה בַּגְּאֻלָּה הָעֲתִידָה שֶׁיָּבֹאוּ לְהִלָּחֵם עַל ה' וְעַל מְשִׁיחוֹ וְיִפְּלוּ כֻּלָּם. וְכֵן הָאוֹתִיּוֹת שֶׁנִּשְׁאֲרוּ "גַּם הִיא לַמֶּלֶךְ הוּכָן" אוֹתִיּוֹת אֵלֶי"ךָ מְמוּכָ"ן, יוֹצֵא שֶׁהָאוֹתִיּוֹת הָרִאשׁוֹנוֹת מְרַמְּזוֹת עַל מָרְדֳּכַי שֶׁנִּקְרָא "הָגְלָ"ה" שֶׁעָלָיו חָשַׁב הָמָן בָּרִאשׁוֹנָה, וְהָאוֹתִיּוֹת הָאַחֲרוֹנוֹת מְרַמְּזוֹת עַל הַסּוֹף שֶׁהֵכִין לְעַצְמוֹ. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב (במדבר כד, כ) "רֵאשִׁית גּוֹיִם עֲמָלֵק וְאַחֲרִיתוֹ עֲדֵי אֹבֵד". וְכֵן "גַּם הִיא לַמֶּלֶךְ הוּכָן" בְּגִימַטְרִיָּא "הֲמִן הָעֵץ". וּכְמוֹ שֶׁמָּצִינוּ בַּגְּמָרָא (חולין קלט:) הָמָן מִן הַתּוֹרָה מִנַּיִן "הֲמִן הָעֵץ". וְכֵן "עָרוּךְ" בְּגִימַטְרִיָּא תשע"ו שֶׁקָּשׁוּר לַקֵּץ שֶׁל 1930.

וְכֵן

מָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (ויק"ר לא, יא) "מִחוּץ לַפָּרֹכֶת אֲשֶׁר עַל הָעֵדֻת יַעֲרֹךְ אֹתוֹ אַהֲרֹן וּבָנָיו", אָמַר רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן שַׁמּוּעַ בִּזְכוּת יַעֲרֹךְ תִּנָּצְלוּ מִן "כִּי עָרוּךְ מֵאֶתְמוּל תָּפְתֶּה", אָמַר ר' חַנִּין בִּזְכוּת לְהַעֲלוֹת נֵר תָּמִיד אַתֶּם זוֹכִים לְהַקְבִּיל פְּנֵי נֵרוֹ שֶׁל מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ. וְרוֹאִים שֶׁהַפָּסוּק הַזֶּה מְרַמֵּז עַל הַהֵפֶךְ מֵאוֹרוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, הַיְינוּ מַה שֶּׁיִּקְרֶה לְאֵלּוּ שֶׁלֹּא יִזְכּוּ. וְכֵן מָצִינוּ בַּגְּמָרָא (עירובין יט.) אָמַר רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי שִׁבְעָה שֵׁמוֹת יֵשׁ לוֹ לְגֵיהִנָּם, וְאֵלּוּ הֵן, שְׁאוֹל, וַאֲבַדוֹן, וּבְאֵר שַׁחַת, וּבוֹר שָׁאוֹן, וְטִיט הַיָוֵן, וְצַלְמָוֶת, וְאֶרֶץ תַּחְתִּית. וְהָאִיכָּא תָּפְתֶּה דִּכְתִיב "כִּי עָרוּךְ מֶאֶתְמוֹל תָּפְתֶּה". הַהוּא שֶׁכָּל הַמִּתְפַּתֶּה בְיִצְרוֹ נוֹפֵל שָׁם. וְרוֹאִים שֶׁתָּפְתֶּה מְרַמֵּז עַל אֵלּוּ שֶׁנָּפְלוּ בְּפִתּוּי הַיֵּצֶר. וְכֵן מָצִינוּ בַּגְּמָרָא שֶׁמְּקַשֶּׁרֶת אֶת הַפָּסוּק הַזֶּה לִשְׁמוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ שֶׁנִּבְרָא קוֹדֶם שֶׁנִּבְרָא הָעוֹלָם: (פסחים נד.) שִׁבְעָה דְּבָרִים נִבְרְאוּ קֹדֶם שֶׁנִּבְרָא הָעוֹלָם, אֵלּוּ הֵן, תּוֹרָה, וּתְשׁוּבָה, וְגַן עֵדֶן, וְגֵיהִנָּם, וְכִסֵּא הַכָּבוֹד, וּבֵית הַמִּקְדָּשׁ, וּשְׁמוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ. גֵּיהִנָּם דִּכְתִיב "כִּי עָרוּךְ מֵאֶתְמוֹל תָּפְתֶּה". וְכֵן הֶאָרַת פּוּרִים הִתְחִילָה מִשְּׁמוּאֵל הַנָּבִיא שֶׁהָרַג אֶת אֲגָג מֶלֶךְ עֲמָלֵק וְשָׁם כָּתוּב (ש"א טו, לב) "וַיֹּאמֶר אֲגָג אָכֵן סָר מַר הַמָּוֶת" בְּגִימַטְרִיָּא "הֲמִן הָעֵץ". וּבְגִימַטְרִיָּא "גַּם הִיא לַמֶּלֶךְ הוּכָן". וּמַמְשִׁיךְ הַכָּתוּב "וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל כַּאֲשֶׁר שִׁכְּלָה נָשִׁים חַרְבֶּךָ כֵּן תִּשְׁכַּל מִנָּשִׁים אִמֶּךָ וַיְשַׁסֵּף שְׁמוּאֵל אֶת אֲגָג לִפְנֵי ה' בַּגִּלְגָּל" ר"ת נָחָ"שׁ וְס"ת מַכָּ"ה.

וְכֵן

פּוּרִים הוּא אַתְחַלְתָּא דִּגְאֻלַּת נִיסָן, שֶׁכְּבָר דּוֹרְשִׁים מִפּוּרִים בְּהִלְכוֹת הַפֶּסַח שְׁלֹשִים יוֹם קוֹדֶם הֶחָג. וְכֵן הָאוֹר שֶׁל פּוּרִים קָשׁוּר עִם פֶּסַח, כְּפִי שֶׁיָּדוּעַ שֶׁהָמָן נִתְלָה בְּפֶסַח, וִישׁוּעַת פּוּרִים בָּאָה לְאַחַר שֶׁהִתְעוֹרֵר רַעַשׁ בַּשָּׁמַיִם מִזֶּה שֶׁצָּמוּ בְּיוֹם א' דְּפֶסַח. וְכֵן מוּבָא בְּרַשִּׁ"י (תענית כט.) מִשֶּׁנִּכְנָס אֲדָר מַרְבִּים בְּשִׂמְחָה, יְמֵי נִסִּים הָיוּ לְיִשְׂרָאֵל פּוּרִים וּפֶסַח. וְרוֹאִים שֶׁרַשִּׁ"י מַכְלִיל אֶת גְּאֻלַּת פּוּרִים וּפֶסַח יַחַד, שֶׁכְּבָר מִשֶּׁנִּכְנָס אֲדָר שְׂמֵחִים עִם חַגִּים אֵלּוּ. וּכְפִי שֶׁמּוּבָא בְּ'לִקּוּטֵי מוֹהֲרָ"ן' (עד) פּוּרִים עַל שֵׁם הַפֻּר וְאַחַר כָּךְ נַעֲשֶׂה פָּרָ"ה. שֶׁהִיא הֲכָנָה לְפֶסַח.

וְכֵן

הַתֵּבָה שֶׁפּוֹתַחַת אֶת מְגִלַּת אֶסְתֵּר, "וַיְהִי", יַחַד עִם הַתֵּבָה שֶׁמְּסַיֶּמֶת אֶת הַמְּגִלָּה, "זַרְעוֹ" בְּמִלּוּי הָאוֹתִיּוֹת וָ"ו יוֹ"ד הֵ"ה יוֹ"ד זַיִ"ן רֵי"שׁ עַיִ"ן וָ"ו, בְּגִימַטְרִיָּא ה'תשע"ו. וְכֵן אוֹמְרִים בִּקְרוֹבֶץ לְפוּרִים: אֶת אֶסְתֵּר, גָּל מִמַּסְתִּיר לְגוֹאֵל. וְרוֹאִים שֶׁמְּגִלַּת אֶסְתֵּר מְגַלָּה אֶת הַהֶסְתֵּר וּמְבִיאָה אֶת הַגְּאֻלָּה. וְעוֹד נִרְאֶה לְהוֹסִיף אֶת דִּבְרֵי הָאֲרִיזַ"ל בְּסֵפֶר הַלִּקּוּטִים (ויחי קכא) אֶסְתֵּ"ר ר"ת סוֹף תּוֹךְ רֹאשׁ א'. בְּסוֹד "וְאָנֹכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר". הַיְינוּ שֶׁאֶסְתֵּר מְרַמֶּזֶת עַל כָּל הַבְּרִיאָה מִתְּחִלָּתָהּ וְעַד סוֹפָהּ שֶׁשָּׁרְשָׁהּ בָּאוֹת א' שֶׁל "אָנֹכִי". וְהוֹסִיף הרה"ג ר' יוֹסֵף מַרְצִיָאנוֹ שליט"א מִצָּרְפַת, שֶׁ"הַסְתֵּר אַסְתִּיר" בְּגִימַטְרִיָּא 1336, שֶׁהוּא זְמַן הַקֵּץ בְּדָנִיֵּאל, "אַשְׁרֵי הַמְחַכֶּה וְיַגִּיעַ לְיָמִים אֶלֶף שְׁלשׁ מֵאוֹת שְׁלשִׁים וַחֲמִשָּׁה". וְהוֹסִיף הרה"ג ר' אַבְרָהָם אַגָּשִׂי שליט"א שֶׁהַכָּתוּב (אסתר ח, ב) "וַיָּסַר הַמֶּלֶךְ אֶת טַבַּעְתּוֹ אֲשֶׁר הֶעֱבִיר מֵהָמָן וַיִּתְּנָהּ לְמָרְדֳּכָי" עִם הַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא תשע"ז. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' יוֹסֵף מָרְצִיָּאנוֹ שליט"א שֶׁהָאוֹתִיּוֹת הָאַחֲרוֹנוֹת שֶׁל עֲשֶׂרֶת הַפְּרָקִים בִּמְגִלַּת אֶסְתֵּר עִם הָ10 אוֹתִיּוֹת בְּגִימַטְרִיָּא ה'תשע"ז.

השאר תגובה