הכנות אחרונות לקראת הגאולה
 
תווי פניו של פוטין דומים לתווי פניו של יוליוס קיסר הרומאי | צופן פלא על החתן שנפל | סוד החשמל

תווי פניו של פוטין דומים לתווי פניו של יוליוס קיסר הרומאי | צופן פלא על החתן שנפל | סוד החשמל

רואים בתמונות של יוליוס קיסר שדומות מאד בתווי הפנים לולדימיר פוטין, ובתוספות (ע"ז י:) מובא שיוליוס קיסר מלך בחזקה והיה הראשון שנקרא קיסר לאחר שנולד בצורה של ניתוח קיסרי, ונביא את לשון התוספות: מפורש בספר יוסיפון שנשבעו רומיים שלא להמליך עליהם עוד מלך בשביל אחד שלקח אשה אחת בחזקה, אלא שהיו ממנים ישיש אחד ולו שלש מאות יועצים, ולסוף כמה שנים מלך עליהם אחד בחזקה שמתה אמו בלדתה ונקבעה בטנה ומצאוהו חי, ומלך עליהם ונקרא קיסר בלשון רומי ,והוא לשון כרות בעברית, ועל שמו נקרא כל המלכים שלאחריו קיסר: ובש"ס שוטנשטיין שם מבאר שהוא יוליוס קיסר. ורואים שיוליוס קיסר קשור עם לידה של יוצא דופן, וזה בחינה של לידת משיח ברחמים, וכפי שהבאנו שולדימי"ר אותיות ול"ד רומ"י רמז שקשור עם לידת משיח שיושב בשערי רומי. והוסיף הרה"ג ר' א. ב. שליט"א שלכן הראש ממשלה האחרון במדינת ישראל הוא בנט אותיות בטן, לרמז שצריכים את הניחתוח קיסרי מהבטן להוליד משיח. וכן שרש אותיות פוטין הן פט"ן שמתחלף לבט"ן אם נחלית ב' בפ'. והוסיף הרה"ג ר' ל. שטרית שליט"א שרואים בתוספות שהיו שם 300 יועצים כמנין ולדימיר. וכן יוליוס קיסר מלך רומי ר"ת קרי"ם שפוטין כבש.

מובא בקונטרס 'כי היא חכמתכם ובינתכם' (עמוד 15) בשנת ג' תשט"ז תיקן יוליוס קיסר לוח שכלל 365 יום ו6 שעות, דומה לשיטת שמואל ששנת החמה הוא שס"ה יום ו6 שעות. ורואים שיוליוס קיסר היה הראשון שתיקן את הלוח הלועזי שמבוסס על ימות החמה. וקראו על שמו את חודש יולי שיוצא בדרך כלל בימי בין המצרים, ומראה את הקשר שלו לחורבן הבית. וכן מובא בספר 'דברי ימי 'ישראל' (עמוד 103) שיוליוס קיסר היה גם מלך על סוריה [אותיות רוסיה] ובימיו התחילו היהודים לצפות למשיח ביתר שאת ויתר עוז, כי אמרו אז שהחלו חבלי משיח. והוסיף הרה"ג ר' דוד ויצמן שליט"א שיוליוס בגימטריא מלחמה.

וכן מובא ב'מלבי"ם' (דניאל יב, יא) שמהזמן של יוליוס קיסר התחיל החשבון של "הוסר התמיד" וחשבון הקץ בדניאל, וכן יוליוס נתן פקודה לבנות את בית המקדש בירושלים והיה רעש גדול והבנין נפל: וכשתחשוב מאז אלף מאתים ותשעים כלו בשנת ד' אלפים ש"נ, שמאז התחיל אפשריות הגאולה שיגאלו בכל עת שיזכו, שעל זה אמר "אשרי המחכה", רוצה לומר שמאז יש לנו לחכות על הגאולה, ונודע כי בעת ההיא נתן רשות מהקיסר לבנות בית המקדש בירושלים וגם נבנה מאת היהודים על פי פקודת הקיסר יוליוס בהוצאה רבה, ובשנת ד' אלפים שמ"ט היה רעש גדול בכל העולם ונפל המקדש הגדול אשר בנו, וביום שאחריו בא אש גדול מן השמים ונתכו כל הברזלים מהבנין ונשרפו יהודים רבים, ובשנה שאחריה, שהוא שנת ש"נ היה עיפוש גדול בכל העולם וכל מי שהיה מתעטש נפל ומת, כמבואר בספרי הדורות. וזה דומה לפוטין שאמר בביקורו בכותל שהוא מעוניין שיבנו שוב את בית המקדש. וכן מובא בספר 'סדר חכמי הדורות' (עמוד 147) שיוליוס בנה מחדש את חומות ירושלים. וכן מובא בקובץ 'סיני' (מוסד הרב קוק עמוד 46) שיוליוס לא היה גובה מס מהיהודים בשנת השמיטה.

 

הַצֹּפֶן חָתָ"ן אֲנִ"י, חֲתוּנָ"ה וְחֻרְבָּ"ן וְהַקֶּשֶׁר לֶחָתָן חַיִּים אִיתַי בֶּן אֲהוּבָה לִרְפוּאָה שְׁלֵמָה שֶׁנִּפְצַע בַּחֲתֻנָּה.

עַם יִשְׂרָאֵל שָׁמַע הַשָּׁבוּעַ סִפּוּר טְרָאגִי עַל חֲתֻנָּה שֶׁנֶּהְפְּכָה לְחֻרְבָּן, וּמְבַקְּשִׁים לְהִתְפַּלֵּל עַל הֶחָתָן שֶׁנִּפְצַע בְּאֶמְצַע הָרִקּוּדִים בְּאֹפֶן קָשֶׁה אִיתַי חַיִּים בֶּן אֲהוּבָה. נָבִיא שׁוּב אֶת צֹפֶן הפֶּלֶא שֶׁהֵבֵאנוּ בָּעַלּוֹן לְפָרָשַׁת וַיְחִי תשפ"ב שֶׁנִּרְאָה כְּמוֹ כְּתַב חִידָה בְּדִלּוּג 9218 אוֹתִיּוֹת שֶׁמְּרֻמָּז 9 חֳדָשִׁים וְ218 שָׁנִים מִסּוֹף הַשֵּׁשֶׁת אַלְפֵי שָׁנָה שֶׁל הָעוֹלָם, וְנִרְאֶה אֵיךְ נִרְמָז בַּצֹּפֶן אֲסוֹן הַחֲתֻנָּה שֶׁל אִיתַי חַיִּים בֶּן אֲהוּבָה לִרְפוּאָה שְׁלֵמָה: הַצֹּפֶן מֵאֵת הרה"ג ר' אַבְרָהָם הִירְשׁ שליט"א: יְמַהֵ"ר אַ"ף שָׁלַ"ח, חָתָ"ן אֲנִ"י, חֲתוּנָ"ה וְחֻרְבָּ"ן, אַבָּ"א אִמָּ"א, יִשַׁ"י יִשַׁ"י. אוּלָ"ם פְּאֵ"ר מֵבִי"ךְ דַּרְשָׁ"ן. יוֹ"ם שֵׁנִ"י חָתָ"ן כַּלָּ"ה, גּ"וֹ בַּיְדֶ"ן הֵמִי"ת פֵּאָ"ה. הַחֲתֻנָּה שֶׁל אִיתַי חַיִּים בֶּן אֲהוּבָה הָיְתָה בְּאוֹר לְיוֹם שֵׁנִי י"ג בַּאֲדָר א', וְהָיְתָה בְּיוֹם 14 לְמִנְיָנָם, וְנִתַּן לִרְאוֹת אֶת הַהֶמְשֵׁךְ שֶׁל יוֹ"ם שֵׁנִ"י חוֹתֵךְ אֶת הַמִּלִּים "בְּיוֹם אֶחָד לְאַרְבָּעָה". וְהוֹסִיף הרה"ג ר' דָּוִד וַיְצְמַן שליט"א שֶׁשֵּׁם הֶחָתָן נִרְמָז בַּפָּסוּק שֶׁעוֹבֵר אֶת הַצֹּפֶן: "אֶת בֶּן הָאֲהוּבָה" וְעִם הַי' אוֹתִיּוֹת יֵשׁ מַמָּשׁ אִתַּי בֶּן אֲהוּבָה. וכן המילה האחרונה בפרשת 'כי תשא' שקרא האסון "בבואו לדבר אתו" מרמזת על שם החתן איתי. ויש גם באמצע הפרשה "הנה מקום אתי". ‏וְהוֹסִיף הרה"ג ר' ג. פ. שליט"א שֶׁנִּתַּן לִרְאוֹת רֶצֶף אוֹתִיּוֹת בַּאֲלַכְסוֹן אֵל מִלֵּל שֶׁח' אֲדָ"ר נוֹתֵ"ן פָּ"ר לַתָּ"ן, רֶמֶז עַל הַמַּאֲבָק שֶׁל שׁוֹר הַבָּר וְהַלִּוְיָתָן שֶׁיִּהְיֶה בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ. הַפָּר מְרַמֵּז עַל שׁוֹר הַבָּר, וְהַתָּן הוּא הַשֵּׁם שֶׁל הַלִּוְיָתָן שֶׁנִּקְרָא תַּנִּין. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' א. י. שליט"א שֶׁפָּ"ר בְּגִימַטְרִיָּא רוּסְיָה, וְתַן בְּגִימַטְרִיָּא וְלָדִימִיר פֻּטִין, וְכֵן נוֹתֵן פָּר טָן ר"ת פֻּטִ"ן. הַיְנוּ שֶׁהַמִּלְחָמוֹת שֶׁל פּוּטִין נְשִׂיא רוּסְיָה מְעוֹרְרוֹת אֶת הָעִנְיָן הַזֶּה. וְכֵן תַּן בְּגִימַטְרִיָּא נֶשֶׁק.

שָׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' דָּוִד וַיְצְמַן שליט"א שֶׁיֵּשׁ בַּתּוֹרָה 45 פְּעָמִים כְּמִנְיַן גְּאוּלָ"ה, אֶת שֹׁרֶשׁ הַמִּלָּה גְּאוּלָה: הגאל וגאלתי גאלת גאלה גאלו וגאל גאל גאלתו גאלתו גאלתו יגאל גאלה גאלת יגאל גאלה יגאלנו יגאלנו יגאלנו ונגאל גאלתו גאלתו יגאל גאל יגאלנה יגאל גאל יגאל יגאל יגאל יגאל יגאל גאל יגאל יגאל גאל יגאל מגאל גאל גאל גאל גאל גאל גאל גאל גאל. וְהַגִּימַטְרִיָּא שֶׁל כָּל אֵלּוּ יַחַד עוֹלָה 5287 שֶׁאֶפְשָׁר לַהֲפֹךְ אֶת המספרים לְ5782. וְכֵן הַמִּסְפָּר 5287 מְרַמֵּז עַל פָּרָשַׁת יְצִיאַת מִצְרַיִם שֶׁקּוֹרְאִים בִּקְרִיאַת שְׁמַע שֶׁיֵּשׁ בָּהּ 5 פְּסוּקִים וְ287 אוֹתִיּוֹת. וְנָבִיא צֹפֶן מֵאֵת הרה"ג ר' נ. דּוֹיְטְשׁ שליט"א כ' אֲדָ"ר תשפ"ב קוֹ"ל שׁוֹפָ"ר מֵעַל הַפָּסוּק "דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב וְקָם שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל".

מָצִינוּ בְּרַשִּׁ"י (סנהדרין צז.) בַּשִּׁשִּׁית קוֹלוֹת יֵצְאוּ קוֹלוֹת שֶׁבֶּן דָּוִד בָּא, לִישְׁנָא אַחֲרִינָא קוֹלוֹת מִתְּקִיעַת שׁוֹפָר שֶׁנֶּאֱמַר "יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל". וְאָכֵן רָאִינוּ בַּשָּׁנָה הַשִּׁשִּׁית שֶׁיָּצְאוּ קוֹלוֹת שֶׁבֶּן דָּוִד בָּא, וְגַם זָכִינוּ לְקוֹלוֹת שֶׁל שׁוֹפָר גָּדוֹל שֶׁהוּא הִתְעוֹרְרוּת תְּשׁוּבָה כַּיָּדוּעַ, בְּכָל הַדְּבָרִים הַנּוֹרָאִים שֶׁהִתְרַחֲשׁוּ בְּשָׁנָה זוֹ; כְּמוֹ אֲסוֹן מִירוֹן וַאֲסוֹן קַרְלִין וּמֶמְשֶׁלֶת הַשְּׁמָד וְעִנְיְנֵי הַקּוֹרוֹנָה וְהַחִסּוּנִים וְכוּ'. וְכָעֵת אָנוּ מְצַפִּים לְהֶמְשֵׁךְ דִּבְרֵי הַגְּמָרָא בִּשְׁבִיעִית מִלְחָמוֹת וּבְמוֹצָאֵי שְׁבִיעִית בֶּן דָּוִד בָּא. וְכֵן שָׁמַעְתִּי שבן דוד בגימטריא רגילה וגדולה יחד עולה תשפ"ב. וכן בן דוד בגימטריא גדולה עולה סנקציות או פצצת אטום. וכן ק"ץ סי"ן נרמז בסנקציו"ת. שֶׁהַכָּתוּב (תהילים פט, טז) "אַשְׁרֵי הָעָם יֹדְעֵי תְרוּעָה יְהֹוָ"ה בְּאוֹר פָּנֶיךָ יְהַלֵּכוּן" עִם הָאוֹתִיּוֹת וְהַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא הַשָּׁנָה הַשִּׁשִּׁית שֶׁהָיְתָה ה'תשפ"א וְאִם נוֹסִיף אֶת הַכּוֹלֵל נְקַבֵּל ה'תשפ"ב. וְכֵן שָׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' דָּן מְחַבֵּר שליט"א שֶׁתר"ת בְּגִימַטְרִיָּא 1000 וְתוֹקְעִים 6 תר"ת מֵעִקַּר הַדִּין כְּנֶגֶד 6 אַלְפֵי שָׁנִים שֶׁהָעוֹלָם קַיָּם. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' יוֹסֵף מוֹרְסִיָּאנוֹ שליט"א שֶׁמִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג בְּגִימַטְרִיָּא מֵאָה קוֹלוֹת, וּבְגִימַטְרִיָּא בַּשּׁוֹפָר. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' צִיּוֹן דָּוִד סִיבּוֹנִי שליט"א שֶׁקוֹל שׁוֹפָר בְּגִימַטְרִיָּא הַד' שֵׁמוֹת שֶׁמּוּבָאוֹת בַּגְּמָרָא (סנהדרין צח:) מְנַחֵם, שִׁילֹה, יִנּוֹן, חֲנִינָה. וְכֵן רֹאשׁ הַשָּׁנָה בְּגִימַטְרִיָּא עֲנָוִים הִגִּיעַ זְמַן גְּאוּלַּתְכֶם. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' נ. דּוֹיְטְשׁ שליט"א רֶמֶז עַל הַפָּסוּק שֶׁהִזְכַּרְנוּ "יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל", שֶׁהָאוֹתִיּוֹת יִתָּקַ"ע בְּשֹׁפָ"ר הֵן אוֹתִיּוֹת עִיקָ"ר תשפ"ב. וְיַחַד עִם הַמִּלָּה גָּדוֹ"ל נִרְמָז כָּאן עִיקָר גָּדוֹל תשפ"ב הַיְנוּ שֶׁהַשְׁלָמַת קוֹל הַשּׁוֹפָר שֶׁל הַשָּׁנָה הַשִּׁשִּׁית תִּהְיֶה בִּשְׁנַת תשפ"ב בב"א.

יִתָּכֵן שֶׁהִשְׁתַּלְשֵׁל בְּגַשְׁמִיּוּת הַשֵּׁם לַמָּקוֹם שֶׁשָּׁם נִמְצָא הַכּוּר הַגַּרְעִינִי בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, דִּימוֹנָה אוֹתִיּוֹת יוֹם הַדִּין. וְכֵן מָצִינוּ בַּגְּמָרָא (גיטין ז.) שֶׁהָעִיר דִּימוֹנָה הִיא מִלְּשׁוֹן דִּין. וְנָבִיא אֶת לְשׁוֹן הַגְּמָרָא: "וְקִינָה וְדִימוֹנָה וְעַדְעָדָה", רַב גְּבִיהָה מֵאַרְגִּיזָא אָמַר בָּהּ טַעְמָא, כָּל שֶׁיֵּשׁ לוֹ קִנְאָה עַל חֲבֵרוֹ וְדוֹמֵם, שׁוֹכֵן עֲדֵי עַד עוֹשֶׂה לוֹ דִּין. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' ד. לֵב שליט"א שֶׁדִּימוֹנָ"ה ס"ת הַפָּסוּק שֶׁמְדַבֵּר עַל בְּשׂוֹרַת הַגְּאֻלָּה. (שמות ד, לא) "וַיַּאֲמֵן הָעָם וַיִּשְׁמְעוּ כִּי פָקַד הוי"ה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל". וְכֵן יֶשְׁנָם ג' פְּסוּקִים בַּתַּנַּ"ךְ שֶׁעוֹלִים בְּגִימַטְרִיָּא רְגִילָה 588 כְּמִנְיַן מִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג; אֶחָד הוּא הֶמְשֵׁךְ הַפָּסוּק עַל דִּימוֹנָה (יהושע טו, כו) "אֲמָם וּשְׁמַע וּמוֹלָדָה", וְרוֹאִים רֶמֶז בַּפָּסוּק עַל לֵדָה, הַיְנוּ רֶמֶז לְלֵידַת מָשִׁיחַ. וּפָסוּק נוֹסָף שֶׁמּוֹפִיעַ פַּעֲמַיִם וּמְרַמֵּז עַל שִׁעְבּוּד הָעַמִּים לַה' שֶׁיִּהְיֶה בְּמִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג: "יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם". וְהוֹסִיף הרה"ג ר' דָּוִד וַיְצְמַן שליט"א שֶׁהַמִּסְפָּר הַמִּסְתַּתֵּר שֶׁל הַפָּסוּק "יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם" עוֹלֶה 333 כְּמִנְיַן גַּרְעִין. וְכֵן הָאוֹתִיּוֹת אַחֲרֵי הַפָּסוּק הַזֶּה עִם הַמִּלִּים וְהַכּוֹלֵל בְּגִימַטְרִיָּא תשפ"ב. וְכֵן הַפָּסוּק הַזֶּה בְּמִלּוּי הָאוֹתִיּוֹת בְּגִימַטְרִיָּא 1782 הַיְנוּ שְׁנַת תשפ"ב יַחַד עִם מִסְפַּר 1000 שֶׁמְּסַמֵּל אֶת הַגְּאֻלָּה הָעֲתִידָה. וְזֶה גַם הַמִּסְפָּר שֶׁל ג' הַפְּסוּקִים יַחַד עִם הַמִּלִּים וְג' כּוֹלְלִים. וְכֵן רוּסְיָ"ה נִרְמֶזֶת בְּהֶמְשֵׁךְ הַכָּתוּב בְּאוֹת שְׁלִישִׁית: "יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים וְיִירְאוּ אֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ". וכן השתלשל האוטובוס שמגיע מבני ברק לדימונה קו 358 כמנין משיח. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' אָדָם מ. שליט"א שֶׁתֵּבַת "עַמִּים" מוֹפִיעָה 5 פְּעָמִים בַּמִּזְמוֹר, וְיוֹם נֶצַח שֶׁבַּנֶּצַח מְכֻוָּן כְּנֶגֶד הָאֶמְצָעִי שֶׁיֵּשׁ שְׁתֵּי תֵבוֹת "עַמִּים" לְפָנָיו, וּשְׁתֵּי תֵבוֹת "עַמִּים" אַחֲרָיו. וּמִכֹּל זֶה אָנוּ רוֹאִים שֶׁמִּזְמוֹר זֶה קָשׁוּר עִם תִּקּוּן הָעַמִּים שֶׁיֵּעָשֶׂה בְּמִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג. וְכֵן הַמִּלָּה הָאֶמְצָעִית בְּדִיּוּק בְּאֶמְצַע צִיּוּר הַמְּנוֹרָה בַּפָּסוּק "כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישֹׁר". וְתֵבָה זוֹ הִיא הַתֵּבָה הַכ"ה כְּנֶגֶד יוֹם כ"ה לָעֹמֶר שֶׁהוּא הַיּוֹם הָאֶמְצָעִי שֶׁל הַ50 יָמִים וְהוּא כְּנֶגֶד נֶצַח שֶׁבַּנֶּצַח, וְהָאוֹת מ' שֶׁבְּאֶמְצַע "עַמִּים" הִיא הָאוֹת הַכ"ה בַּפָּסוּק הָאֶמְצָעִי שֶׁמְּכֻוֶּנֶת כְּנֶגֶד יוֹם כ"ה לָעֹמֶר.

וְכֵן רוֹאִים בְּמִזְמוֹר הַמְּנוֹרָה שֶׁשְּׁלֹשֶׁת הַקָּנִים הָאֶמְצָעִים שֶׁבִּפְנִים מְדַבְּרִים עַל הֶאָרַת הַקְּדֻשָּׁה שֶׁמְּאִירָה לְאֻמּוֹת הָעוֹלָם לַמְּקוֹמוֹת הָרְחוֹקִים בְּיוֹתֵר: "יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם: יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישֹׁר וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה: יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם". כִּי חֹדֶשׁ אִיָּר נִקְרָא זִיו שֶׁפֵּרוּשׁוֹ אוֹר. וְכֵן שָׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' נ. דּוֹיְטְשׁ שליט"א שֶׁרוּסְיָ"ה נִרְמֶזֶת בְּס"ת יָחִיד בַּתַּנַ"ךְ בַּפָּסוּק (יואל ד, יט) "וֶאֱדוֹם לְמִדְבַּר שְׁמָמָה תִּהְיֶה מֵחֲמַס בְּנֵי יְהוּדָה אֲשֶׁר שָׁפְכוּ דָם נָקִיא בְּאַרְצָם". וְכֵן רוּסְיָ"א רוּסְיָ"ה בְּאוֹת רְבִיעִית בַּפָּסוּק (בראשית מט, יא) "אֹסְרִי לַגֶּפֶן עִירֹה וְלַשּׂרֵקָה בְּנִי אֲתֹנוֹ כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ וּבְדַם עֲנָבִים סוּתֹה". וּכְפִי שֶׁמָּצִינוּ בַּזֹּהַר שֶׁפָּסוּק זֶה מְרַמֵּז עַל נְקָמָה בָּעַמִּים: (ח"א רל"ח.) "כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבוּשׁוֹ" כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר "מִי זֶה בָּא מֵאֱדוֹם חֲמוּץ בְּגָדִים מִבָּצְרָה", וְכָתוּב "פּוּרָה דָּרַכְתִּי לְבַדִּי וְגוֹ'". "כִּבֵּס בַּיַּיִן" זֶה הַצַּד שֶׁל גְּבוּרָה, דִּין הַקָּשֶׁה, לִהְיוֹת עַל עַמִּים עוֹבְדֵי עֲבוֹדַת כּוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת. "וּבְדַם עֲנָבִים סוּתֹה" זֶה הָעֵץ לְמַטָּה, בֵּית דִּין שֶׁנִּקְרָא עֲנָבִים, וְהַיַּיִן נִמְסָר בְּדַם עֲנָבִים כְּדֵי לְהִתְלַבֵּשׁ בִּשְׁנֵיהֶם, לִשְׁבֹּר תַּחְתָּיו כָּל שְׁאָר הָעַמִּים עוֹבְדֵי עֲבוֹדַת כּוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת וּמַלְכֵי הָעוֹלָם.‏ והוסיף הרה"ג ר' ל. שטרית שליט"א שהשתלשל תחילת המלחמה ביום כ"א אדר א' יום ההילולא של האדמו"ר רבי אלימלך מליזנסק זצ"ל שאמר שהוא ממתיק חבלי משיח, לכן התחילה התגרות בין זלנסקי לפוטין ביום זה כי זלנסקי אותיות ליזנסק. וכן כ' אדר א' עם האותיעות בגימטריא הפסוק של אתחלתא דגאולה "דרך כוכב מיעקב". וכן נשיא גרמניה הודיע שמטיל סנקציות על רוסיה ומשהה את צינור הגז נורדסטרים שעולה עם האותיות בגימטריה מלחמת גוג ומגוג.

 

 

שְׂמִיכָ"ה אוֹתִיּוֹת מְשִׁיכָ"ה בְּאַ"ל ב"ם שְׁבִיעִ"ת בְּגִימַטְרִיָּא תשפ"ב.

מוּבָא בַּ'מְגַלֶּה עֲמוּקוֹת' (ואתחנן אופן פח) רַבִּי עֲקִיבָא הוּא מִבְּנֵי בָנָיו שֶׁל סִיסְרָא מִבְּעִילָה ג' שֶׁל יָעֵל. וּמוֹסִיף עוֹד בְּפָרָשַׁת בָּלָק, "וַיָּסַר אֵלֶיהָ" ג' פְּעָמִים לְשׁוֹן סוּרָה, עַל הַנִּיצוֹץ שֶׁיָּדְעָה הַצַּדֶּקֶת לְהוֹצִיא יָקָר מִזּוֹלֵל, וְזֶה סוֹד הַכָּתוּב "וַתְּכַסֵּהוּ בַּשְּׂמִי כָ"ה" שֶׁיָּדְעָה שֶׁיֵּצֵא מִמֶּנָּהּ מִי שֶׁמְּיַחֵד כ"ה שְׁעָרִים עֶלְיוֹנִים. וְזֶה סוֹד הַכָּתוּב "וַיִּפֹּל כָּל מַחֲנֵה סִיסְרָא לְפִי חֶרֶב לֹא נִשְׁאַר עַד אֶחָ"ד", רָצָה לוֹמַר שֶׁלֹּא נִשְׁאַר סִיסְרָא בְּאוֹתוֹ הַבְּרִיחָה עַד שֶׁהוֹצִיא אֶחָ"ד, שֶׁיָּצָאת נִשְׁמָתוֹ בְּאֶחָד. וְזֶה סוֹד הַכָּתוּב "וְאָמַר הֲיֵשׁ פֹּה אִישׁ וְאָמַרְתְּ אָיִן". הֲיֵ"שׁ פֹּ"ה בְּגִימַטְרִיָּא רַבִּ"י עֲקִיבָ"א גַּם רָמַז "יֵשׁ פֶּה" שֶׁהוּא סוֹד תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה. וְרוֹאִים שֶׁיָּעֵל כִּסְּתָה אֶת סִיסְרָא בַּשְּׂמִיכָה אַחֲרֵי שֶׁהוֹצִיאָה מִמֶּנּוּ אֶת נִשְׁמַת רַבִּי עֲקִיבָא. וּמָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (ויק"ר כג, י) שְׁלֹשָׁה הֵם שֶׁבָּרְחוּ מִן הָעֲבֵרָה וְשִׁתֵּף הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שְׁמוֹ עִמָּהֶם וְאֵלּוּ הֵן יוֹסֵף וְיָעֵל וּפַלְטִי, יוֹסֵף מִנַּיִן שֶׁנֶּאֱמַר "עֵדוּת בִּיהוֹסֵף שָׂמוֹ" מַהוּ בִּיהוֹסֵף מֵעִיד עָלָיו שֶׁלֹּא נָגַע בְּאֵשֶׁת פּוֹטִיפַר, יָעֵל מִנַּיִן שֶׁנֶּאֱמַר "וַתֵּצֵא יָעֵל לִקְרַאת סִיסְרָא וַתְּכַסֵּהוּ בַּשְּׂמִיכָה", מַהוּ בַּשְּׂמִיכָה, אָמַר רֵישׁ לָקִישׁ חָזַרְנוּ עַל כָּל הַמִּקְרָא וְלֹא מָצִינוּ כְּלִי שֶׁשְּׁמוֹ שְׂמִיכָה וּמַהוּ שְׂמִיכָה שְּׁמִי כֹּה שְּׁמִי מֵעִיד עָלֶיהָ שֶׁלֹּא נָגַע בָּהּ אוֹתוֹ רָשָׁע. וּמִכָּאן מַשְׁמַע שֶׁסִּיסְרָא לֹא נָגַע בְּיָעֵל.

וּמְבָאֵר הַסֵּפֶר 'מִנְחַת שַׁי' (שופטים ד, יח) אָמַר רֵישׁ לָקִישׁ חָזַרְנוּ עַל כָּל הַמִּקְרָא וְלֹא מָצִינוּ כְּלִי שֶׁשְּׁמוֹ שְׂמִיכָה וּמַהוּ שְׂמִיכָה שְּׁמִי כֹּה שֶׁמִּי מֵעִיד עָלֶיהָ שֶׁלֹּא נָגַע בָּהּ אוֹתוֹ רָשָׁע, וְרַדַּ"ק כָּתַב שֶׁדְּרַשׁ זֶה מַכְחִישׁ מַאי דְּדָרְשִׁי בִּיבָמוֹת עַל קְרָא דִּכְתִיב "בֵּין רַגְלֶיהָ כָּרַע נָפַל וְגוֹ'" אָמַר רַבִּי יוֹחָנָן שֶׁבַע בְּעִילוֹת בָּעַל וְכוּ'. וְכֵן כָּתַב בָּעַל 'לֵב אַהֲרֹן' דְּמִדְרָשִׁים חֲלוּקִים הֵם. וּבַעַל בְּאֵר שֶׁבַע כָּתַב שֶׁאַף רֵישׁ לָקִישׁ מוֹדֶה לְרַבִּי יוֹחָנָן, וּמַה שֶּׁדָּרַשׁ שְּׁמִי כֹּה הַיְנוּ שֶׁמֵּעִיד עַל כַּוָּנָתָהּ שֶׁהָיְתָה לְשֵׁם שָׁמַיִם כְּדֵי לְהַתִּישׁ כֹּחוֹ וּתְהֵא יְכוֹלָה לְהוֹרְגוֹ אֲבָל לֹא בָּא לוֹמַר שֶׁלֹּא בָּא עָלֶיהָ כְּלָל. נִרְאֶה לְהָבִיא רְאָיָה לְדִבְרֵי הַ'לֵּב אַהֲרֹן' שֶׁאָכֵן הָיְתָה עֲבֵרָה לִשְׁמָהּ, וְזֶה נֶחְשָׁב בַּשָּׁמַיִם כְּמוֹ יוֹסֵף וּפַלְטִי בֶּן לַיִשׁ שֶׁהִתְגַבְּרוּ עַל יִצְרָם. כִּי שְׂמִיכָה בְּגִימַטְרִיָּא לִשְׁמָהּ, וְכָאן הַמָּקוֹם הַיָּחִיד בַּתַּנַ"ךְ שֶׁמֻזְכֶּרֶת שְׂמִיכָה, לְרַמֵּז שֶׁאָכֵן הָיְתָה עֲבֵרָה לִשְׁמָהּ. הַשְּׂמִיכָה עִנְיָנָהּ כִּסּוּי, הַיְנוּ שֶׁיֵּשׁ אָמְנָם מַעֲשֶׂה שֶׁל חֵטְא לְפִי רְאוּת הָעַיִן, אֲבָל הוּא מְכֻסָּה בִּשְׂמִיכָה בְּגִימַטְרִיָּא לִשְׁמָהּ אוֹתִיּוֹת שַׂלְמָה. הַיְנוּ סוֹד הַפָּסוּק "עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה", וְסוֹד פְּנִימִיּוּת הַתּוֹרָה שֶׁנִּמְשְׁלָה לְשִׂמְלָה. לְרַמֵּז שֶׁיֵּשׁ כָּאן כִּסּוּי שֶׁל לִשְׁמָהּ וְאֵין זֶה נֶחְשָׁב עֲבֵרָה. וְכֵן שָׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' א. י. שליט"א שֶׁשְּׂמִיכָ"ה אוֹתִיּוֹת מְשִׁיכָ"ה שֶׁמְּסַמֶּלֶת אֶת הַיִּחוּד הָעֶלְיוֹן שֶׁל הַגְּאֻלָּה, כַּמּוּבָא בְּזֹהַר חָדָשׁ (שה"ש פ.) שֶׁהַכָּתוּב "מָשְׁכֵנִי אַחֲרֶיךָ נָּרוּצָה" מְרַמֵּז עַל יִחוּד קב"ה וּכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל, וְזֶה בְּצוּרַת מְשִׁיכָה שֶׁל קוֹרֵא לָהּ וְהִיא בָּאָה שֶׁעִם הַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא מְשִׁיכָה וּבְגִימַטְרִיָּא בֶּן יִשַׁי. הַיְנוּ הַעֲלָאַת מַיִּין נוּקְבִין בְּדַרְגָּה גְּבוֹהָה לְעוֹרֵר אֶת הַיִּחוּד הָעֶלְיוֹן. וְכֵן שְׂמִיכָ"ה אוֹ מְשִׁיכָ"ה בְּאַ"ל ב"ם שְׁבִיעִת בְּגִימַטְרִיָּא תשפ"ב רֶמֶז עַל אוֹר הַגְּאֻלָּה שֶׁקָּשׁוּר עִם שֹׁרֶשׁ רַבִּי עֲקִיבָא שֶׁמֵּאִיר בְּשָׁנָה זוֹ. וְכֵן קוֹרֵא לָהּ וְהִיא בָּאָה לִמְשִׁיכָה עִם הַמִּלִּים בְּגִימַטְרִיָּא תשפ"ב. וּכְפִי שֶׁשָּׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' ש. רֵיְיסְקִין שליט"א שֶׁרַבִּי עֲקִיבָא הָיָה קָשׁוּר עִם בַּר כּוֹכְבָא עַד שֶׁחָשַׁב אוֹתוֹ לַמָּשִׁיחַ. וְגַם בְּמִלְחֶמֶת סִיסְרָא מָצִינוּ קֶשֶׁר לַכּוֹכָבִים (שופטים ה, כ) "מִן שָׁמַיִם נִלְחָמוּ הַכּוֹכָבִים מִמְּסִלּוֹתָם נִלְחֲמוּ עִם סִיסְרָא". וְכֵן מַה שֶּׁכָּתוּב אֵצֶל אֵם סִיסְרָא "בְּעַד הַחַלּוֹן נִשְׁקְפָה", הָיְתָה זוֹ הִסְתַּכְּלוּת בַּכּוֹכָבִים. וְכֵן שָׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' מ. פ. שליט"א שֶׁיָעֵל ר"ת יֵשׁ עֲבֵרָה לִשְׁמָהּ, וְהוֹסִיף הרה"ג ר' א. י. שליט"א שֶׁלָּכֵן כָּתוּב שָׁם (שופטים ה, כה) "מַיִם שָׁאַל חָלָב נָתָנָה" כִּי "שָׁאַל" בְּגִימַטְרִיָּא סִיסְרָא, וְכֵן סִיסְרָא שָׁאַל אוֹ ב' פְּעָמִים שָׁאַל בְּגִימַטְרִיָּא עֲבֵירָה לִשְׁמָהּ וְעִם הָאוֹתִיּוֹת בְּגִימַטְרִיָּא שֵׁם אדנ"י בְּמִלּוּי תרע"א, וּבְגִימַטְרִיָּא הֶמְשֵׁךְ הַכָּתוּב שָׁם "יָדָהּ לַיָּתֵד תִּשְׁלַחְנָה וִימִינָהּ לְהַלְמוּת עֲמֵלִים". לְרַמֵּז שֶׁהַכֹּל הָיָה עֲבוּר הַשְּׁכִינָה שֶׁנִּרְמֶזֶת בְּשֵׁם אדנ"י. וְכֵן מוּבָא בְּסֵפֶר 'שִׂפְתֵי כֹהֵן' (חוקת) עַל הַכָּתוּב (במדבר כא, כ) "וּמִבָּמוֹת הַגַּיְא אֲשֶׁר בִּשְׂדֵה מוֹאָב רֹאשׁ הַפִּסְגָּה וְנִשְׁקָפָה עַל פְּנֵי הַיְשִׁימֹן", שֶׁתֵּבַת "וְנִשְׁקָפָה" יֵשׁ בָּהּ אוֹתִיּוֹת נָשַׁק פֶּה, לְרַמֵּז עַל מִיתַת נְשִׁיקָה שֶׁל מֹשֶה שֶׁהָיְתָה בַּגָּי. וְיֵּשׁ כָּאן רֶמֶז עַל גִּלּוּי סוֹדוֹת הַתּוֹרָה הַנִּרְמָזִים בַּפָּסוּק "יִשָּׁקֵנִי מִנְּשִׁיקוֹת פִּיהוּ", שֶׁמֹּשֶה זָכָה בְּמִיתָתוֹ בַּגָּי לְגִלּוּי שַׁעַר הַנ'. וְכָל עַם יִשְׂרָאֵל יִזְכּוּ לֶעָתִיד לָבֹא.

מָצִינוּ בַּגְּמָרָא (ר"ה לג:) "יוֹם תְּרוּעָה יִהְיֶה לָכֶם", וּמְתַרְגְּמִינַן יוֹם יְבָבָא יְהֵא לְכוֹן, וּכְתִיב בְּאִימֵּיהּ דְּסִיסְרָא "בְּעַד הַחַלּוֹן נִשְׁקְפָה וַתְּיַבֵּב אֵם סִיסְרָא", מַר סָבַר גַּנּוּחֵי גָנַח וּמַר סָבַר יַלּוּלֵי יַלֵּיל. וּמְבָאֵר הַסמ"ג (עשה מ"ג) "יוֹם תְּרוּעָה יִהְיֶה לָכֶם", וּמְתַרְגְּמִינַן יוֹם יְבָבָא יְהֵא לְכוֹן, וְנֶאֱמַר בְּאִמּוֹ שֶׁל סִיסְרָא "בְּעַד הַחַלּוֹן נִשְׁקְפָה וַתְּיַבֵּב", מִשְׁנָתֵנוּ שֶׁאוֹמֶרֶת שָׁלֹש יְבָבוֹת סוֹבֶרֶת שֶׁאֵם סִיסְרָא יִלְּלָה כְּאָדָם הַבּוֹכֶה וּמְקוֹנֵן קוֹלוֹת קְצָרִים סְמוּכִים זֶה לָזֶה, וְהַבָּרַיְיתָא סוֹבֶרֶת שֶׁגָּנְחָה כְּאָדָם שֶׁגּוֹנֵחַ מִלִּבּוֹ כְּדֶרֶךְ הַחוֹלִים שֶׁמַּאֲרִיכִין בִּגְנִיחוֹתֵיהֶן. וּמַקְשֶׁה הַ'שְּׁבִילֵי פִּנְחָס' מַדּוּעַ לוֹמֶדֶת הַגְּמָרָא הִלְכוֹת תְּקִיעַת שׁוֹפָר מֵהַבְּכִי שֶׁל אִמּוֹ שֶׁל סִיסְרָא הָרָשָׁע, שֶׁבָּכְתָה עַל בְּנָהּ כְּשֶׁלֹּא חָזַר מֵהַמִּלְחָמָה נֶגֶד יִשְׂרָאֵל, וְאֵיזוֹ זְכוּת יֵשׁ לָהּ שֶׁמִּמֶּנָּהּ לוֹמְדִים אֶת הִלְכוֹת תְּקִיעַת שׁוֹפָר. וּבַתּוֹסְפוֹת (שם ד"ה שיעור) מֵבִיא מֵהָ'עָרוּךְ' שֶׁאָנוּ תּוֹקְעִים מֵאָה קוֹלוֹת, כְּנֶגֶד מֵאָה פְּעִיּוֹת דְּפַעְיָא אִימֵּיהּ דְּסִיסְרָא. וְרוֹאִים שֶׁגַּם אֶת הַדִּין שֶׁל מֵאָה קוֹלוֹת לוֹמְדִים מִמֶּנָּהּ.

וּבְסֵפֶר 'עֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת' מָצִינוּ שֶׁהַשְּׁכִינָה הִתְלַבְּשָׁה בְּאֵם סִיסְרָא וְיִבְּבָה אֶת הַיְבָבוֹת, וְהַטַּעַם שֶׁהַשְּׁכִינָה יִבְּבָה כַּבְיָכוֹל, הוּא כְּדֵי לְהוֹצִיא אֶת נִשְׁמַת רַבִּי עֲקִיבָא מִסִּיסְרָא. וְנָבִיא אֶת דְּבָרָיו: (חקור דין ה' יא) אָמְרוּ חֲכָמִים ז"ל דְּבָרִים שֶׁלֹּא נִגְלוּ לְמֹשֶה אֶלָּא כְּלָלִים כְּלָלִים נִגְלוּ לְרַבִּי עֲקִיבָא שֶׁזָּכָה לִדְרֹש אוֹתָם מִדַּעַת עַצְמוֹ וּמְכַוֵּן לַהֲלָכָה, כִּי כְּשֵׁם שֶׁנֶּפֶשׁ מֹשֶה רַבֵּינוּ הִיא מִמַּחְצַב הַתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָּב וְנִקְרֵאת תּוֹרַת מֹשֶה, כָּךְ נֶפֶשׁ רַבִּי עֲקִיבָא מִמַּחְצַב הַתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וְהֶעֱמִידוֹ הקב"ה בְּדוֹר הַחֻרְבָּן לְהָגֵן עַל הָעוֹלָם וְעַל הַתּוֹרָה שֶׁלֹּא תִּשְׁתַּכַּח. לְפִיכָךְ בְּעַד הַחַלּוֹן נִשְׁקְפָה שְׁכִינָה שֶׁלֹּא יֹאבַד סִיסְרָא, בִּשְׁבִיל שַׁלְשֶׁלֶת יוֹחֲסִין שֶׁהָיְתָה גְּנוּזָה בּוֹ [בְּסִיסְרָא] עַד שֶׁנִּתְעַבְּרָה מִמֶּנּוּ יָעֵל בְּבִיאָה שְׁלִישִׁית מִשֶּׁבַע בִּיאוֹת שֶׁל סִיסְרָא. וַתְּיַבֵּב שְׁכִינָה עַל אִחוּר הַצֵּרוּף "מַדּוּעַ בֹּשֵׁשׁ רִכְבּוֹ לָבוֹא" שֶׁהִטְעִינוֹ אוֹתוֹ רָשָׁע צֵרוּף מְרֻבֶּה בְּרֹב זוֹהֲמָא שֶׁהֵטִיל בָּהּ תְּחִלָּה וָסוֹף, "חַכְמוֹת שָׂרוֹתֶיהָ תַּעֲנֶינָּה" וְהֵן עֲלָמוֹת תּוֹפֵפוֹת" אַף הִיא תָּשִׁיב אֲמָרֶיהָ לָהּ: הֲלֹא יִמְצְאוּ יְחַלְּקוּ שָׁלָל" לְהַפְשִׁיט הַבְּגָדִים הַצּוֹאִים בְּצֵרוּף אַחַר צֵרוּף. וְהוּא "רַחַם" חַד, "רַחֲמָתַיִם" תְּרֵי, הָא תְּלַת. "לְרֹאשׁ גֶּבֶר" אֲשֶׁר דַּרְכּוֹ נִסְתָּרָה. וּלְפִי דְּבָרָיו מוּבָן יוֹתֵר מַדּוּעַ לָמְדוּ מִשָּׁם אֶת הִלְכוֹת שׁוֹפָר, כֵּיוָן שֶׁהַיְבָבָה הָיְתָה שֶׁל הַשְּׁכִינָה עַצְמָהּ, וּבְּוַדַּאי יִבְּבָה לְאִמָּא עִלָּאָה בְּסוֹד הַשּׁוֹפָר, שֶׁהוּא סוֹד נִשְׁמַת רַבִּי עֲקִיבָא שֶׁהוּא מִשֹּׁרֶשׁ בִּינָה, וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (תיקונים כב.) שֶׁ"אֵם סִיסְרָא" הִיא בְּחִינַת בִּינָה.

וְכֵן מָצִינוּ בַּגְּמָרָא (יבמות טז.) אָמַר לוֹ, אַתָּה הוּא עֲקִיבָא בֶן יוֹסֵף שֶׁשִּׁמְךָ הוֹלֵךְ מִסּוֹף הָעוֹלָם וְעַד סוֹפוֹ. וְרוֹאִים שֶׁרַבִּי עֲקִיבָא הוּא בְּחִינַת קוֹל הַשּׁוֹפָר שֶׁהוֹלֵךְ מִסּוֹף הָעוֹלָם וְעַד סוֹפוֹ. וְכֵן מוּבָא שָׁם בְּפֵרוּשׁ 'מִצְפֶּה אֵיתָן' מִסּוֹף הָעוֹלָם וְעַד סוֹפוֹ גִּימַטְרִיָּא תקס"ד כְּמִנְיַן פְּעָמִים שֶׁנִּזְכַּר רַבִּי עֲקִיבָא בְּכָל הַשַּׁ"ס, וְרַבִּי עֲקִיבָא אוֹצָר בָּלוּם בְּגִיטִין ס"ז גִּימַטְרִיָּא שע"ה פְּעָמִים שֶׁהֲלָכָה כְּמוֹתוֹ, וּלְאִידָךְ גִּרְסָא אוֹצָר בָּלוּס בְּסָמֶ"ךְ גִּימַטְרִיָּא רַבִּי עֲקִיבָא. וְרוֹאִים שֶׁרַבִּי עֲקִיבָא הוּא בְּחִינַת שע"ה נְהוֹרִין שֶׁיֵּשׁ בְּעוֹלַם הַמַּזָּל, וּמִתְעוֹרְרִים עַל יְדֵי הַשּׁוֹפָר. וְכֵן הַכָּתוּב "מִן הַמֵּצַר קָרָאתִי יָּהּ עָנָנִי בַמֶּרְחָב" ר"ת עֲקִיבָ"ה, דְּכָתוּב זֶה מְרַמֵּז עַל קוֹל הַשּׁוֹפָר שֶׁעוֹלֶה לַבִּינָה, וְזֶה סוֹד רַבִּי עֲקִיבָא. וְכֵן הַפָּסוּק שֶׁאוֹמְרִים לִפְנֵי תְּקִיעַת שׁוֹפָר: (תהילים צז, יא) "אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה" ס"ת עֲקִיבָ"ה. וְכֵן עֲקִיבָה וּתְקִיעָה הֵן אוֹתָן אוֹתִיּוֹת חוּץ מֵהָאוֹת ב' שֶׁל עֲקִיבָה, וְהָאוֹת ת' שֶׁל תְּקִיעָה שֶׁהֵן יַחַד ת"ב שֶׁהוּא תַּרְגּוּם שֶׁל תְּשׁוּבָה. וְכֵן הָאוֹתִיּוֹת לִפְנֵי שֹׁפָ"ר הֵן רע"ק ר"ת רַבִּי עֲקִיבָא. וְהוֹסִיף הרה"ג ר' י. ש. צוּר שליט"א שֶׁ'לִשְׁמוֹעַ קוֹל שׁוֹפָר' בְּגִימַטְרִיָּא 'סוֹד תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה', שֹׁרֶשׁ נִשְׁמַת רַבִּי עֲקִיבָא.

מָצִינוּ בַּזֹּהַר (פינחס רל:) כַּאֲשֶׁר הָיָה פּוֹתֵחַ רַבִּי עֲקִיבָא בְּמַעֲשֵׂה מֶרְכָּבָה, פִּיו הָיָה סִינַי, וְקוֹלוֹ הָיָה סֻלָּם שֶׁבּוֹ מַלְאָכִים עוֹלִים וְיוֹרְדִים. וְכֵן עֲקִיבָ"א בְּא"ל ב"ם הַחַשְׁמַ"ל לְפִי הַסֵּדֶר. וְכֵן שָׁמַעְתִּי מֵהרה"ג ר' צִיּוֹן דָּוִד סִיבּוֹנִי שליט"א שֶׁעֲקִיבָ"א ר"ת כָּל הָעוֹלָמוֹת שֶׁמִּתְחַבְּרִים דֶּרֶךְ הַשּׁוֹפָר: קַדְמוֹן אֲצִילוּת בְּרִיאָה יְצִירָה עֲשִׂיָּה. וְכֵן מוּבָא בְּסֵפֶר 'פְּרִי חַיִּים' (קאמרנא) שֶׁעֲקִיבָ"א ר"ת עַמּוּדִים קְרָשִׁים יְרִיעוֹת בָּרִיחִים אֲדָנִים שֶׁמְּסַמְּלִים אֶת חִבּוּרֵי הָעוֹלָמוֹת. וְשָׁמַעְתִּי רֶמֶז פֶּלֶא מֵהרה"ג ר' דָּוִד וַיְצְמַן שליט"א שֶׁבְּפָרָשַׁת תְּרוּמָה יֵשׁ תשפ"ב מִלִּים עַד הַפָּסוּק (שמות כו, כז) "וַחֲמִשָּׁה בְרִיחִם לְקַרְשֵׁי צֶלַע הַמִּשְׁכָּן לַיַּרְכָתַיִם יָמָּה" וּמִשָּׁם עַד סוֹף הַפָּרָשָׁה יֵשׁ 358 מִלִּים כְּמִנְיַן מָשִׁי"חַ. וְהַמִּלָּה הַזֹּאת "צֶלַע" בְּגִימַטְרִיָּא קֵץ. וְכֵן הַמִּלִּים "לַיַּרְכָתַיִם יָמָּה" עִם הָאוֹתִיּוֹת בְּגִימַטְרִיָּא 1335. וכן מוזכר שם "צלע האחד" "צלע השנית" והמילים "האחד השנית" בגימטריא ה'תשפ"ג. ונראה לבאר מדוע במילה "צלע" נמצאת נקודת הקץ, דְּצֶלַע מְסַמֶּלֶת אֶת הָאִשָּׁה, שֶׁנִּלְקְחָה מִן הַצֶּלַע. כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (בראשית ב, כא) "וַיִּבֶן ה' אֱלֹהִים אֶת הַצֵּלָע אֲשֶׁר לָקַח מִן הָאָדָם לְאִשָּׁה". וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (בראשית כח.) שֶׁצֶּלַע הַמִּשְׁכָּן מְרַמֵּז עַל הָאִשָּׁה שֶׁנִּבְנְתָה מֵהַצֶּלַע והאשה מסמלת את המלכות שבה תלוי הקץ.

 

השאר תגובה