אָבַד מֶלֶךְ מֵעַזָּה: נבואת זכריה על המלחמה
יום פרעות שמחת תורה תשפ"ד היה היום הקשה ביותר לעם ישראל מאז השואה. אולם ניצן של אופק ותקווה ניתן למצוא בנבואה בספר זכריה
הרב יעקב נגן (ערוץ 7)
מסכת מכות (בבלי מכות כד ע"ב) מסיימת בנחמה שמצא רבי עקיבא בתוך התהום של החורבן. הוא וחבריו עלו להר הבית וביחד קרעו את בגדיהם לנוכח החורבן.
אולם דווקא המראה הקשה של שועל יוצא מקודש הקדשים הביא את רבי עקיבא לצחוק. חבריו תמהו עליו, והוא הסביר שהעובדה שהמראה הקשה הוא מימוש של נבואת חורבן מעוררת תקווה לקיום של נבואה אחרת, שתלויה בנבואת החורבן, שהיא נבואה של נחמה. הסיפור בתלמוד מסיים בתגובת חבריו: "עֲקִיבָא נִיחַמְתָּנוּ, עֲקִיבָא נִיחַמְתָּנוּ."
יום פרעות שמחת תורה תשפ"ד היה היום הקשה ביותר לעם ישראל מאז השואה. אולם ניצן של אופק ותקווה ניתן למצוא בנבואה בספר זכריה, שמופיעה מיד אחרי אותו הפרק שהביא ר"ע, פרק שמבשר על פורענות לאויבי ישראל ועל ישועות לישראל.
נבואת הנחמה שהזכיר רבי עקיבא היא מספר זכריה פרק ח'. פרק ט בזכריה מספר על פורענות לסוריה, לבנון ועזה. חלפו אלפי שנים, והנה אותם מקומות עדיין מאיימים עלינו, וזכריה מבשר את נפילתם.
פסוק ד' מנבא פורענות של אש נגד דמשק, צור וצידון, דהיינו סוריה ולבנון. פסוק ה' מבשר את המלחמה בעזה ואת תוצאותיה: " וְעַזָּה וְתָחִיל מְאֹד… וְאָבַד מֶלֶךְ מֵעַזָּה".
גם הטילים שנורו עלינו מתימן והופלו על ידי מערכת ירוט טילים זכו לאזכור בפרק: "...וְיָצָ֥א כַבָּרָ֖ק חִצּ֑וֹ וה' א-לוקים בַּשּׁוֹפָ֣ר יִתְקָ֔ע וְהָלַ֖ךְ בְּסַעֲר֥וֹת תֵּימָֽן" (פסוק יד).
בעת הזאת, משאלת ליבנו אינה מסתפקת בהכנעת האויב, אלא גם מלאה בתפילה להצלת החטופים. גם לכך מתייחס הפרק, בפסוק ט: "גַּם־אַ֣תְּ בְּדַם־בְּרִיתֵ֗ךְ שִׁלַּ֤חְתִּי אֲסִירַ֙יִךְ֙ מִבּ֔וֹר אֵ֥ין מַ֖יִם בּֽוֹ׃".
מייעדי המלחמה – שגם בעתיד לא תחזור הפורענות. בפסוק יג אנו לומדים: "וְחָנִ֨יתִי לְבֵיתִ֤י מִצָּבָה֙ מֵעֹבֵ֣ר וּמִשָּׁ֔ב וְלֹֽא־יַעֲבֹ֧ר עֲלֵיהֶ֛ם ע֖וֹד נֹגֵ֑שׂ כִּ֥י עַתָּ֖ה רָאִ֥יתִי בְעֵינָֽי". הסיפא של הפסוק: "עתה ראיתי" עשויה לרמוז שלא יחזור עוד מחדל מודיעין שלא ראה את מזימת האויב.
המערכה היום היא מלחמה בין אויב מר, שמקדש את המוות ואת הרצח לבנינו, שיש בתוכנו גיבורים שמסרו נפשם להצלת החיים.
להיות יהודי משמעו להיות חלק מסיפור קוסמי החובק ההיסטוריה כולה. נבואת זכריה מפיקה תקווה שהמשכו של הסיפור הזה תהיינה נחמות וישועות.
הרחמן הוא יברך את חיילי צבא הגנה לישראל ואת אנשי כוחות הבטחון העומדים על משמר ארצנו, יעטרם בכתר נצחון, וישיב בנים לגבולם!
***
לאחרונה שיטפון רמזי 45 ו 14 יחד, כפי שאנו מראים מסודר בגלריות דוד המלך
שימו לב כוחו של דוד המלך בהצבעה באו"ם שמום אתמול 14 מדינות בעד ישראל (14 = דוד) ו45 מדינות נמנעו (45 = גאולה) הקב"ה עם עם ישראל מלא ניסים בקרוב 🎇🎇🎇🎇🎇🎇🔥🔥🔥🔥מלא רמזי 45 ו14 יחד לאחרונה שימו לב מהשבועיים אחרונים כמה… וכן גודל עזה 45 ולבנון 14… שני אלו בחזית….
הקב"ה מדבר הפוך. דרך השכנים שלנו הוא מספר לנו… הוא רוצה שנרצה אותו ונזכיר את שמו לפני כל פעולה… הוא רוצה שנאהב אותו ונשתוקק לבית שלו. וכתוצאה מכך גם בירושלים. בהכל במסירות נפש הוא רוצה…
אכן דוד … שובר שיאים הרמזים שאנו רואים שטפון
מאת: צ' סיבוני
🇮🇱🇮🇱🇮🇱👑🇮🇱🇮🇱🇮🇱 כא' שבט תשפ"ב עדכון-יד' חשון תשפ"ד
מלחמת
חרבות ברזל
משיח בערפל
חיים של
אי ודאות
(מבוסס על דברים משיעור של הרב יצחק גינזבורג- מותאם למצב ולהצלחת צהל כוות הביטחון ועץ כל עם ישראל).
מבוא
אי ודאות היא התחושה הקיומית של רבים בתקופה זו; בפן הגשמי הקיומי והכללי- בתקופה הרת-עולם , בה המציאות משתנה מיום ליום וכל תכנית מוטלת בספק כשהכל מלווה בתחושת אי-ודאות פנימית מהו רצונו של ה' מאתנו בכל ההתרחשויות הללו , ובפרט, באי ודאות , כמעט מוחלטת,
במלחמה (המעורבת חשש ותקוה) כיצד תראה השנה החדשה.
במבט ראשון, נדמה כי התורה והמצוות עושים סדר בתהו ובערפל ומכוונים אותנו דווקא לחיי ודאות.
*אך אליבא דאמת, דווקא הערפל הוא מקום להשראת שכינה וככתוב – "ה' אמר לשכן בערפל"*.
הערפל=385=שכינה
אי ודאות היא לא רק איום- היא הזדמנות לשינוי , על ידי תפלה וגם יוזמה ועשייה.
ולכן, המשיח שבא לחולל שינוי מהותי בעולם(מטמורפוזה) , כל כולו ערפל דקדושה*.
בתקופות של אי- ודאות , כמו המלחמה הנוכחית, עלינו להידבק ברוח הקודש של המשיח, בחוש הריח המזהה הזדמנויות לשינוי לטובה.
העולם כולו מבוסס על כיסוי והסתר כי כך רצה וכך ברא אותו הבורא יתברך שמו.
"ה' אמר לשכן בערפל"
כאשר שלמה המלך סיים לבנות את בית המקדש , הוא נשא תפילה ובה הוא פתח כך:-
*"אז אמר שלמה, ה' אמר לשכן בערפל"*.
💎💎💎💎💎💎
"לשכן בערפל"(מילים)= 784/תשפ"ד.
💎💎💎💎💎💎
בית המקדש הוא הביטוי המובהק ביותר לכך שהעולם הוא ממש "דירה בתחתונים" עבור הקב"ה.
*כל העולם צריך להפוך להיות מקדש לה' "*.
*הקב"ה (ובית המקדש) הנו הדבר הודאי ביותר , ומאידך , שלמה המלך אומר שהקב"ה קורא לבית המקדש, (אותו בנה בעמל רב במשך 7 שנים) , בשם "ערפל"*.
וכידוע, ערפל הוא דבר לא ודאי לחלוטין.
נשאלת השאלה מדוע בית המקדש נקרא ערפל(אי- ודאות) ?
בתורה כתוב:-
*"הנה אנכי בא אליך בעב הענן"*.
"עב ענן"- הנו הערפל , הוא החוסר ודאות .
מה המשמעות ש"ערפל" הוא "עב ענן" ?
עב הוא מלשון התעבות . כלומר, הפיכת אדים למים.
*בקבלה כתוב ש"מהתעבות האורות נתהוו הכלים"*.
כל המציאות מורכבת מאורות וכלים-שתי צורות מציאות ההפוכות זו מזו.
המשמעות הרוחנית של הערפל(האי- ודאות) הוא המעבר בין שתי צורות קיום הפוכות.
בין "יש" ל"יש", צריך שיהיה "אין" , בו קיימת האי-ודאות מה הולך לקרות , ואיזו מציאות הולכת להופיע אחרי שלב המעבר.
במדע -קוראים לזאת מטרפורמוזה.
בקבלה קוראים לזה-
*"סדר ההתהוות של אור – מים- רקיע"*-
*ר"ת-"אמר"*.
ככתוב "אז אמר שלמה , ה' אמר לשכן בערפל"
הכל מתחיל מ"אור" , הופך ל"מים" ובסוף ל"רקיע", כלי מגובש.
הערפל והמים הוא כמו השלב בין הביצה לאפרוח.
מה יש בין לבין ?
זהו הערפל , אי הודאות – מה הולך להופיע.
ההופעה הראשונה של המילה "ערפל" היא במתן תורה וככתוב:-"ומשה נגש אל הערפל אשר שם האלהים".
*כלומר, הבורא יתברך שהוא הדבר הודאי המוחלט, נמצא בערפל , או מעבר לערפל(באי ודאות , או מעבר לאי ודאות)*.
רש"י במקום אומר-"שמשה רבינו עבר 3 מחיצות ע"מ להגיע לקב"ה:-
חשך , ענן, ערפל.
ערפל=380=מצרים
הערפל=385=שכינה=מצרימה.
משהו דומה לערפל, חושך, היה לנו כבר בתחילת הבריאה – ככתוב:- "והארץ היתה תהו ובהו ורוח אלהים מרחפת על פני המים וחשך על פני תהום"
חז"ל מגלים לנו שרוח אלהים זו רוחו של מלך המשיח
ולכן,
תהו בהו=424= משיח בן דוד.
על מעמד הר סיני כתוב:-"והר סיני עשן כלו"
בספר יצירה כתוב ש"עשן" הוא ר"ת- עולם שנה נפש.
ס"ת-(םהש)=משה
💎💎💎💎💎💎
חשך, ענן ,ערפל= 878=משיח(במילוי)=ה' בעתה אחישנה=עולם הפוך ראיתי=דבר מתוך דבר= שתחפץ=תודה (במילוי)=שם חם יפת…
💎💎💎💎💎💎
לעתיד לבוא בגאולה בקרוב, במזמור צז' אומר דוד המלך:-"ענן וערפל סביביו צדק ומשפט מכון כסאו"
*"אש לפניו תלך ותלהט סביב צריו"*.
אנו רואים את מוטיב הענן הערפל החשך והאש גם בזמן הגאולה
הערפל וחוסר הודאות הוא גם היסח הדעת הכי גדול…
על התורה נאמר שהיא מונחת ב"קרן זוית" וכל מי שרוצה ליטול ממנה יבוא ויטול.
קרן=1000=משיחבן יוסף משיח בן דויד=תיקון המשפט.
זוית(+1)=424 =משיח בן דוד.
הקרן היא בבחינת אין, היא רגע הפניה, אתה צריך לשנות עתה כיוון ורגע הפנייה, הקרן(הסבוב)- הוא אין.
קרן זוית היא גם ערפל.
גם ראש השנה הוא קרן זוית , נקודת המפנה בין מהשנה שעברה לשנה חדשה.
ולכן:-
בית המקדש= 861= ראש השנה = ענוים הגיע זמן גאולתכם
משה ומשיח
משה רבינו הוא הדמות של הודאות. אצלו הכל ודאי כי הכל בתורה הוא ודאי.
משה רבינו הוא יסוד הודאות , ואילו המשיח הוא תמצית אי הודאות.
"מה שודאי בו – שהוא לא ודאי" !!!
אפילו לאחר שמשיח יתגלה ויהיה כאן, הוא לא יהיה ודאי. משיח הוא מטמורפוזה – העולם חייב לעבור שינוי , חייב לעבור התעבות בבחינת וה' בוחר לשכון בערפל.
צריך להתרחש תהליך של תיקון האי-ודאות של משיח בן דוד.
הרמב"ם בהלכות מלכים יב' הלכה ב' כתב על כל ענייני המשיח והגאולה כלל גדול:-
"לא יידע אדם איך יהיו עד שיהיו"
ולכן, שלמה מלך בחנוכת בית המקדש אמר :- "ה' אמר לשכן בערפל" , כי מתוך הערפל ואי- ודאות שהיו על אביו דוד המלך, ה' גילה לכל באי העולם שדוד המלך נקי וכי תשובתו התקבלה.
*הוא גילה את נקודת האמת , ומתוך ה"אין" של הערפל הוא "מוליד את הודאות החדשה מתוך אי הודאות הנוכחית"*.
לסכום
כיום, כולם ערים לחוסר הודאות בחיינו , בכל פרט ופרט בחיים , הן הפרטיים , והן המשפחתיים והלאומים(וניתן לומר זאת על כל הגלובוס)
מהאמור לעיל עולה , כי אנו נמצאים כפסע ממש לפני התגלות "סמל אי הודאות" , המשיח, אשר, ב"ה, יוביל אותנו לעידן של ודאות חדשה טובה ונצרכת בקרוב ממש*.
מי יתן
בשו"ט.
זכות ה"חזון איש" זיע"א תעמוד לנו🙏🕯
🕍ציון דוד סיבוני