בַּ’יּוֹצְרוֹת’ לְפָרָשַׁת זָכוֹר נֶאֱמַר עַל הָמָן ‘אָץ קוֹצֵץ בֶּן קוֹצֵץ. קְצוּצַי לְקַצֵּץ. בְּדִבּוּר מְפוֹצֵץ. רְצוּצַי לְרַצֵּץ’. וְהַבֵּאוּר עַל פִּי הַמִּדְרָשׁ (ילקוט אסתר תתרנט) “וַיִּתְלוּ אֶת הָמָן”, קָרָא הקב”ה לָעֵצִים אָמַר מִי רָאוּי מִכֶּם שֶׁיִתָּלֶה הָמָן עָלָיו. תְּאֵנָה אָמַר מִמֶּנִּי הָיוּ מְבִיאִים בִּכּוּרִים וְנִמְשְׁלוּ בִי יִשְׂרָאֵל, שֶׁנֶּאֱמַר “כְּבִכּוּרָה בִתְאֵנָה וְגוֹ'”. גֶּפֶן אָמַר “גֶּפֶן מִמִּצְרַיִם”. רִמּוֹן “כְּפֶלַח הָרִמּוֹן”. אֱגוֹז “אֶל גִּנַּת אֱגוֹז”. אֶתְרוֹג וְכָל אַרְבָּעָה מִינִים “וּלְקַחְתֶּם לָכֶם”. תַּפּוּחַ “כְּתַפּוּחַ בַּעֲצֵי הַיַּעַר”, אֶרֶז “כְּאֶרֶז בַּלְּבָנוֹן יִשְׂגֶּה”. בְּאוֹתָהּ שָׁעָה קָפַץ קוֹץ לִפְנֵי הקב”ה אָמַר רִבּוֹן הָעוֹלָמִים כָּל מַה שֶּׁבָּרָאתָ בְּעוֹלָמְךָ לִכְבוֹדְךָ בָּרָאתָ, וְאֵלּוּ כֻּלָּם כְּבָר מָצְאוּ לָהֶם זְכוּת שֶׁלֹּא לְחִנָּם נִבְרְאוּ, וַאֲנִי לָמָה אֲנִי בְּעוֹלָמְךָ, אֶלָּא יִתָּלֶה קוֹצֵץ בֶּן קוֹצֵץ עַל הַקּוֹץ, יָבֹא מִין אֵצֶל מִינוֹ דִּכְתִיב “וְהָיוּ עַמִּים מִשְׂרְפוֹת שִׂיד”, וּכְתִיב “וּבְלִיַּעַל כְּקוֹץ מֻנָד כֻּלָּהַם” מִיָּד קִבֵּל מִמֶּנּוּ הקב”ה וּתְלָאוּהוּ עָלָיו וּבָנָיו עִמּוֹ. מִיָּד עָמָד וְהֶחֱרִיב אַכְּסַדְרָה שֶׁלּוֹ וְנָטְלוּ קוֹץ מֻנָד מִשָּׁם וֶהֱבִיאוּהוּ. רוֹאִים רֶמֶז מַבְהִיל בַּמִּדְרָשׁ שֶׁהקב”ה גָּזַר עַל הָמָן שֶׁיַּחְרִיב אֶת בֵּיתוֹ בִּשְׁבִיל לָקַחַת קוֹץ לִתְלוֹת עַצְמוֹ עָלָיו, כְּדֵי שֶׁיִּתָּלֶה קוֹצֵץ בֶּן קוֹצֵץ עַל הַקּוֹץ. וְעִנְיַן הַקִּצּוּץ וְהַקּוֹץ הוּא הַשֵּׁם וְהַמַּהוּת שֶׁל עֲמָלֵק. וְזֶה בְּדִיּוּק מַה שֶּׁקּוֹרֶה בְּיָמֵינוּ; שִׁלְטוֹן הָעֵרֶב רַב שֶׁל עֲמָלֵק מְכַלֶּה אֶת עַצְמוֹ, הַיְינוּ מַחְרִיבִים אֶת הָאַכְּסַדְרָה שֶׁלָּהֶם, עַל יְדֵי לַפִּיד בֶּן לַפִּיד, שֶׁהוּא וְאָבִיו מְקַצְּצִים, בְּסוֹד קוֹצֵץ בֶּן קוֹצֵץ, וְאֵינָם מְבִינִים שֶׁהֵם מְכִינִים לְעַצְמָם אֶת הַקּוֹץ שֶׁעָלָיו הֵם יִתָּלוּ. וּכְפִי שֶׁמָּצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ שֶׁבְּסוֹפוֹ שֶׁל דָּבָר שְׁלִישׁ מִמָּמוֹנוֹ שֶׁל הָמָן הָלַךְ לַעֲמֵלֵי תּוֹרָה. וְנָבִיא אֶת לְשׁוֹנוֹ: (מדרש תהילים כב) “יֹאכְלוּ עֲנָוִים וְיִשְׂבָּעוּ”. זֶה מָרְדֳּכַי וְאֶסְתֵּר. לִשְׁלֹשָה חֲלָקִים נֶחְלַק מָמוֹנוֹ שֶׁל הָמָן. שְׁלִישׁ, לְמָרְדֳּכַי וְאֶסְתֵּר. וּשְׁלִישׁ, לַעֲמֵלֵי תּוֹרָה. וּשְׁלִישׁ, לְבִנְיַן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ. וְכֵן מָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (אסת”ר ט, ב) בְּאוֹתָהּ שָׁעָה אָמַר הַקּוֹץ לִפְנֵי הקב”ה, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם אֲנִי שֶׁאֵין לִי בַּמֶּה לִתְלוֹת, אֶתֵּן אֶת עַצְמִי וְיִתָּלֵה טָמֵא זֶה, שֶׁאֲנִי נִקְרָא שְׁמִי קוֹץ, וְהוּא קוֹץ מַכְאִיב, וְנָאֶה שֶׁיִּתָּלֵה קוֹץ עַל קוֹץ, וּמִמֶּנּוּ מְצָאוֹ וַעֲשָׂאוֹ, וְכֵיוָן שֶׁהֱבִיאֻהוּ לְפָנָיו הֵכִינוֹ עַל פֶּתַח בֵּיתוֹ וּמָדַד עַצְמוֹ עָלָיו לְהַרְאוֹת עֲבָדָיו הֵיאָךְ יִתָּלֵה מָרְדֳּכַי עָלָיו, הֱשִׁיבַתּוּ בַּת קוֹל נָאֶה לְךָ הָעֵץ מְתֻקָּן לְךָ הָעֵץ מִשֵּׁשֶׁת יְמֵי בְרֵאשִׁית. וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (תיקונים כז.) דֹּחַק הַגָּלוּת שֶׁל הָעֵרֶב רַב אֶת יִשְׂרָאֵל, מְמַהֵר לָהֶם אֶת הַגְּאֻלָּה, וְהָרִפְיוֹן שֶׁלָּהֶם מְעַכֵּב לְיִשְׂרָאֵל אֶת הַגְּאֻלָּה, בִּגְלַל זֶה נִרְאָה לְמֹשֶׁה בְּלַבַּת אֵשׁ מִתּוֹךְ הַסְּנֶה, מִתּוֹךְ הַקּוֹצִים. וְכֵן “לַבַּת” מְרַמֵּז עַל הַלִּבָּה שֶׁל הָעֵרֶב רַב שֶׁדּוֹחֲקִים אֶת יִשְׂרָאֵל בִּבְחִינַת קוֹצִים.
-
וְכֵן הִשְׁתַּלְשֵׁל בְּגַשְׁמִיּוּת שֶׁשְּׁנֵי הַלַּפִּידִים סִיְּמוּ אֶת תַּפְקִידָם בְּאוֹתוֹ תַּאֲרִיךְ לוֹעֲזִי; טוֹמִי לַפִּיד סִיֵּם תַּפְקִידוֹ כְּשַׂר בַּמֶּמְשָׁלָה בַּתַּאֲרִיךְ 4 לְחֹדֶשׁ 12 בִּשְׁנַת 2004 לְמִנְיָנָם. וְיָאִיר לַפִּיד סִיֵּם תַּפְקִידוֹ כְּשַׂר בַּתַּאֲרִיךְ 4 לְחֹדֶשׁ 12 בִּשְׁנַת 2014, כַּעֲבוֹר 10 שָׁנִים בְּדִיּוּק. וְזֶה מַרְאֶה פִּלְאֵי פְלָאוֹת עַל הַקֶּשֶׁר בֵּינֵיהֶם כְּדִלְעֵיל.
-
וְכֵן מִסְפְּרֵי הַתַּאֲרִיכִים מֻרְכָּבִים מִסְּפָרוֹת 424 בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד, לְרַמֵּז שֶׁכָּל מַה שֶּׁהֵם מְעוֹלְלִים מוֹבִיל לְבִיאַת מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. וּכְפִי שֶׁהֵבֵאנוּ שֶׁלַּפִּיד אֵשׁ בְּגִימַטְרִיָּא מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. וְכֵן תַּאֲרִיךְ הַבְּחִירוֹת שֶׁשְּׁנֵיהֶם נִבְחֲרוּ וְעָלוּ לִגְדֻלָּה, הָיָה אוֹתוֹ תַּאֲרִיךְ בְּכ”ה בִּשְׁבָט, תשס”ג וְתשע”ג.
-
וּרְאֵה זֶה פֶלֶא: אִם נְחַשֵּׁב אֶת יְמֵי כְּהֻנָּתָם יַחַד עִם יוֹם נְפִילָתָם [היינו היום שפוטרו ולא היום שהפיטורין נכנסו לתוקף, שזה בהפרש יומיים מהתאריך שציינו] נְקַבֵּל יַחַד 1335 יָמִים, כְּמִנְיַן קֵץ דָּנִיֵּאל שֶׁנִּבָּא שֶׁיִּהְיוּ 1335 יָמִים קָשִׁים לִפְנֵי בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ, וְרַשִּׁ”י שָׁם (דניאל יב, א) מְבָאֵר שֶׁבְּיָמִים אֵלּוּ יִהְיֶה קִטְרוּג נֶגֶד תַּלְמִידֵי חֲכָמִים. וְכֵן יָאִי”ר לַפִּי”ד בְּגִימַטְרִיָּא יוֹסֵף טוֹמִי לַפִּיד.וכן הבאנו שֶׁמֶּמְשֶׁלֶת לָבָ”ן נָפְלָה אַחֲרֵי 671 יָמִים כְּמִנְיַן “אַסְתִּיר”, לְרַמֵּז עַל הַכָּתוּב (דברים לא, יח) “וְאָנֹכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא”. וממשלת טומי לפיד נפלה אחרי 664 ימים כמנין “הַסְתֵּר”. ואפשר לבאר שכפל הלשון “הַסְתֵּר אַסְתִּיר” מרמז על שני הלפידים, ולכן “הַסְתֵּר אַסְתִּיר” בְּגִימַטְרִיָּא 1335 ולכן אחרי אותיות הסת”ר באות אותיות תשע”ו. (הרוב מאת: סוד החשמל)
-
תיעוד רמזים אחרונים: דליפת הנפט בעברונה – רמז נוסף לשער החמישים והקשר לי’ טבת נפילת הממשלה לאחר 671 יום ←